Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

nu are nicio legatura daca sunt vecine sau nu.... fiecare servomotor stie ce are de facut. Trebuie doar crescuta un pic turatia, pentru ca fluxul de aer se divide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt perfect de acord cu tine; eu doar am ilustrat ce defectiune am la ambele..ca turatia e maxima sau minima tot nu lucreaza cum trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti motorase intepenite sau arse. N-ar strica o diagnoza. O puteti face si manual apasand simultan tastele econ+recirculare si punand contactul. Deci tineti apasat pe cele 2 si puneti contactul. El isi va face o autodiagnoza,va incepe sa sufle in toate directiile la diverite turatii. Dupa ce termina va afisa codurile de eroare (daca a gasit) si puteti sa vedeti ce inseamna fiecare. Daca nu a gasit nici o eroare va afisa pe ecran 444 00 ceea ce inseamna ca climatronicul e in regula.

Daca nu aveti nici e eroare si totusi nu merge bine incercati o readaptare a clapetelor fiecarui motoras cu ajutorul vcds-ului.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Continuam aici discutia, ok? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RAZVAN- e mai ok aici, intr-adevar.....problema e legata de praful depus= motorase intepenite mai mult ca sigur, insa e greu cu timpul...plus ca in momentul in care selectez"recirculare" clapeta centrala face un zgomot de zici ca am o vaca in bord care muuuuuuge :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu motorasul de recirculare e cel mai simplu. Scoti filtrul de polen si imediat vezi clapetele. Pune pe cineva sa-ti comute pe recirculare si uita-te daca se misca claptele. La recirculare la relanti ar trebui sa se inchida complet clapeta astfel incat sa nu mai vezi aeroterma (ventilatorul care sufla aerul). La dezactivare clapeta trebuie sa coboare pana jos . Daca nu merge incearca sa misti putin cu mana poate isi da drumul. Dar sa nu fortezi sa nu rupi clapetele.

In functie de viteza care o ai climatronicul decide cat de mult sa-ti deschida recircularea(valabil doar in mers).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunetul care muge..... dar, inchid sau nu, clapetele ?

In rest, motorasele nu se strica de la praf....ci reglabilul din interior e problema, datorita utilizarii. Se desfac, se repara, in cele mai multe cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica "reglabilul din interior"?

@ kelu:vaca avem toti in bord:).intrebarea mea e:cand ai dat jos bordu,nu aveai/nu ai verificat erori pe clima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglabilul din interior eu cred ca este un fel de potentiometru care "vede" in ce pozitie sunt clapetele si le regleaza in functie de comanda primita. El stabileste cand trebuie sa se opreasca motorasul din el si cat sa mearga.

Deci comanda din climatronic nu merge direct in motoras ci trece intai prin acel "reglabil"

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta face. Se numeste semireglabil, potentiometru semireglabil.....etc. Ideea e ca el returneaza o valoare catre unitatea de control al climatronicului, care astfel stie care-i pozitia axului, si astfel o stabileste pe cea a clapetei. Comanda merge in motoras, dar dupa ce unitatea de clima a stabilit pozitia clapetei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e greu de ajuns la motorasul clapeta temperatura? cat e de accesibil? sau trebuie demontat bordul si dat jos tot tot ansamblul...nu as putea sa-i suflu cu putin wd 40 pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai puneti atata accent pe wd40..... nu ajuta cu nimic. Trebuie demontat motorasul, decapsat si curatat plus intarite lamelele la rezistorul reglabil din el. Vazut si daca rotitele din el sunt intregi.

Dai jos torpedoul si il vezi pe V68. E cel cu tija rosie.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mai dat jos torpedoul si nu l-am vazut. doar pe cel v71 pe care l-am si inlocuit. Alt motoras n-am vazut pe acolo. Mai era unu prin zona unde sufla aerul la picioare...dar se vedea putin din el. Azi am reusit sa sterg eroarea cu 4F7 si vroiam sa-l dau cu niste spray si sa-i dau un basic settings la motoras. Wd-40 ul am zis ca-l dau ca sa dizolve praful ala ce se depunde pe clapete...sa le faca sa se miste mai usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am readaptat clapeta cu ajutorul vcds-ului si acum intra caldura constant,fara valuri rece-cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut...de curind m-am pricopsit cu un passat 1,6 benzina break....merge super ...dar mi-a facut o chestie si nu prea ai dau de cap.....in timp ce masina merge ....si setez climatronicul pe 26C, temperatura afara 1-2 C (nu conteaza).....ventilatia la jumatate....mi se reseteaza ventilatia......adica pe display ramine temp de afara si cea setata de mine si sagetile pe unde sufla aerul dar liniile de la ventilator dispare, aer nu mai sufla....asta mi s-a intimplat de 4 -5 ori si tine c-am 1-2 secunde...in rest climatronicul merge f bine....adica baga caldura s.a.m.d.

Cineva i-mi mai spunea sa-mi fac un control la freon si la presiunea din instalatie....cica este un senzor care sesizeaza ca nu este presiune si de aceea face asa.....nu stiu ce sa zic...un sfat va rog...multumesc

Modificat de gabidiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La temperatura asta exterioara compresorul de aer conditionat nici nu intra in functiune. Sunt topic-uri dedicate climatronicului unde gasesti metode de testare a acestuia, fiecare eroare ce reprezinta, etc. Trebuie doar sa rasfoiesti putin topicurile. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu.........ma gindeam ca i-mi poti spune ceva mai concret...oricum multam de raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti verifica manual ce erori ai stocate pe climatronic. Tine apasat pe tastele ECON+ RECIRCULARE si pune contactul. Pe climatronic se va umple displayul complet si va porni modul diagnoza( iti va aparea si cuvantul "diagnose") si va incepe sa sufle in toate directiile si la diferite viteze. Cand va termina (dureaza aprox 1 min) iti va afisa niste numere pe display.Acele sunt coduri de eroare. Cu tasta rosie (temperatura +) poti rasfoi codurile, in functie de cate ti-a gasit. Fiecare cod de eroare e explicat ce reprezinta. Dupa ce ai rasfoit codurile iti apare pe display " 000 00". Cand ti-a aparut aceste numere arunci apesi lung pe tasta ECON pt a le sterge. Daca a reusit sa le stearga iti va aparea "444 00" drept confirmare. Daca nu le poate sterge atunci codurile iti vor reaparea( doar cele care nu se pot sterge). Ca sa iesi din modul diagnoza apesi scurt pe ECON. Nu strica sa verifici nici cablajul la aeroterma si mufa acestuia pt contacte imperfecte sau fire intrerupte. Succes

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liniile .... dispar... si nu au legatura cu freonul. Daca aveai probleme cu lipsa feonului, se aprindeau toate segmentele de pe afisaj. Sa nu fie probleme la unitatea de control a climatronicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am readaptat clapeta cu ajutorul vcds-ului si acum intra caldura constant,fara valuri rece-cald.

ce inseamna de fapt readaptarea asta??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara, sunt nou pe aici si nu stiu daca postez bine.cureaua de la compresorul AC cum se poate schimba, trebuie sa dai jos masca si bara?sau exista alta modalitate, se schimba usor?

Modificat de andreisss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai usor e pe sub masina - canal sau elevator. Se da jos doar scutul, daca il ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms frumos, sa rupt curea si capacul de la compresoru AC sta atarnat, ce rol are ala?compresor.jpg

Modificat de andreisss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am readaptat clapeta cu ajutorul vcds-ului si acum intra caldura constant,fara valuri rece-cald.

ce inseamna de fapt readaptarea asta??

Inseamna sa resetezi pozitia inchis si deschis a clapetei pt ca climatronicul sa stie in ce pozitie se afla. Datorita potentiometrului care se afla in fiecare motoras al clapetei climatronicul primeste informatii in ce pozitie se afla. Ei, daca clapetele nu-si fac cursa completa, se blocheaza cateodata datorita prafului sau mizeriei atunci climatronicul interpreteaza gresit pozitia lor si le inchide, deschide total aiurea. De aceea prin procedura specifica si cu ajutorul vag-comului se poate readapta motorasele. Deci climatronicul le inchide complet, memoreaza pozitia si stabileste valoarea default corespunzatoare unei clapete inchise. La fel si la deschidere.

Insa atentie: in cazul unor motorase defecte, clapete rupte sau blocate de tot aceasta readaptare nu va ajuta. Dar se poate incerca, nu aveti nimic de pierdut. In cazul meu a functionat....

O alta metoda de verificare e cea cu vag-comul. In campurile de masura se poate vedea fiecare clapeta cum lucreaza si cat de bine interpretand valorile afisate acolo.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos.poti posta si procedura exacta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!