Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

1. Sau e ceva stricat, sau trebuie facuta o recalibrare (basic settings) cu un VAG-COM. Ar trebui pus pe un VC

2. E destul de complicat asa, mai bine citesti erorile cu un Vag-Com

3. Da si da

4. Nu

5. http://vwforum.ro/index.php?showtopic=76&

6. Singurul consumabil este filtrul de polen, la care te poti uita si pe care il poti schimba singur, relativ usor (este sub parbriz, langa baterie, in fata locului pasagerului). In rest, poti sa verifici instalatia la service, dar in nici un caz nu e DIY

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( Multumesc de informatii!

Totusi isi poate face un autotest climatronicul de pe Passat asa cum zice RoSonic in topicul Secretele Climatronicului? Am vazut ca el are o Octavia, dar nici combinatia de butoane care a zis-o el nu mi-a iesit sau poate nu am inteles-o.

Pana la Vag-Com poti testa asa:

tinute apasate simultan ECON si CIRCULARE AER si pus contactul, se aprind toate ledurile de pe Climatronic, dupa care incepe sa sufle aer cu diferite intensitati (isi face teste). Dupa care intra in modul de aratare al erorilor. Daca e 000 afisat nu-i nici o eroare. Daca sunt erori cu temp+ se trece de la una la alta.

A mai facut cineva un autotest? Cine imi poate explica si mie cum e cu acea combinatie?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am obsevat o chestie destul de ciudata cu climatronicu si anume ca daca sta masina in soare ceva timp cand pornesc o perioda de timp se simte cum se tot opreste compresorul de clima cateva secunde apoi porneste iar si se aude cum se inchide sau se deschide ceva clapete in bord in gurile de aer din mijloc si dureaza destul de mult pana incepe sa bage aer rece. La alte masini mi s-a parut ca aerul e mai rece decat la mine. Si azi de exemplu cand am pus contactul pe afisajul climatronicului se aprindeau cu intermitenta absolut toate caracterele, am inceput sa dau de sageata in jos pana a scris OFF si dupa aceea l-am repus pe AUTO si totul a fost ok.Mentionez ca face aceste figuri cand este pus pe AUTO si cand e foarte cald in masina de la soare.

A mai patit cineva asa ceva, unde sa scanez ca sa vad daca exista vreo problema sau poate fi lipsa de freon?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand clipeste inseamna ca ai eroro stocate, pune si tu un vag si vezi ce erori ai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cateva ore de citit topic-uri despre climatronic pe forum an reusit sa fac o diagnosticare on board a climatronicului si mik-a afisat eroarea 318, adica: "0318 push button switches for air conditioning system 0x23". Am apasat pe + si a disparut ramanand doar 000 am inteles ca indica ca nu are nici o eroare.Motorul era orit cand am facut operatiunea.

Credeti ca are vreo problema undeva?

Se poate verifica daca exista suficient freon in instalatie sau dau bani pe o reincarcare fara sa stiu daca era deja necesar. Baga aer rece dar parca nu la fel de rece ca la alte masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate verifica, du-te pe Resitei , este acolo un atelier

care se ocupa cu instalatii de climatizare la masini, cum vii

de pe pod spre sensul giratoriu, pe dreapta , cam la jumatatea

distantei. Eu am fost tot acolo cu passat-ul si mi-au zis ca imi e dus

compresorul si nu pot sa-mi verifice cat freon mai am.

De fata cu ei, am dat o diagnosticare a climatronicului si mi-a dat tot

asa o eroare. A venit un tip de acolo si mi-a desfacut un capac de la masca fata

sa se uite la compresor si a vazut ca era scoasa mufa care alimenta compresorul.

Cand mi-am schimbat distributia cel care mi-a facut lucrarea a uitat sa bage mufa

respectiva si nu mai cupla compresorul , deci n-a mai trebuit reincarcat.

Nu mi-a luat nimic ca i-am lasat hartiile

luate de aici de pe forum cu modul in care se face diagnosticarea si a fost atat

de incantat ca n-a vrut bani.

Incearca acolo...

Modificat de manud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil defect: Nu functioneaza ventilatorul mic(electric). De la radiator. Se inlocuieste 6-9 milioane sau se repara (se schimba carbunii). Cum se poate verfica: Pornesti aerul conditionat , deschizi capota si vezi daca ventilatorul functioneaza. Daca nu, este defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poblema si la mine la climatronic....parca nu mai raceste ca inainte ,cel putin am facut un test comparativ cu un coleg -la el raceste de numa,in schimb mie imi schiteaza numai racirea habitaclului....Bun,citit forumul zilele astea si facut un "log" cu climatronicul.Inainte de a posta "log-ul" ,va scriu si cela 2 erori " 4FA 00(motor clapa presiune 0x25)si 318 00(comutator presiune aer conditionat)": 1 Temp interioara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios ce valori ai in cele 9 canale din combinatia de taste ECON+TEMP.(butonul albastru) + VENTILATIE (sageata ascendenta).

Stii/stiti cumva cum se intra in anexa canalului 19 (cod iesire compresor)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt curios deoarece nu am putut intra sa vad valorile de la celelalte canale,iar la canalul 19(cod iesire compresor) nu am avut alte subcanale ca sa vad valorile compresorului.Azi am observat insa ca la pornirea aerului conditionat nu imi porneste ventilatorul electric de pe radiatorul asociat condensatorului climei....si nu stiu unde sa caut buba.Stie careva de unde primeste comanda sau prin ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat problema. Cauza a fost siguranta de la ventilator situata sub bord aproape de pedale, o siguranta mare de 40Ah care era arsa, si care dupa inlocuire a pornit si ventilatorul odata cu clima.

Deci inainte de a scimba ceva verificati cablajul, daca vine curent pe firele de la ventilator si daca ventilatorul nu este ars cu doua fire direct de pe baterie.Ciudat este ca nu sa inregistrat nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema dupa 3 ore de munca....am dat jos ventilatorul -asta dupa ce i-am aplicat 2 lovituri de ciocan si si-a dat drumul,l-am desfacut si ...am constatat ca nu mai aveam perii-erau consumate .Pt. cei care doresc atasez ceva poze sa vada in caz ca vor dori si ei sa isi schimbe periile.Mai greu e cu scosul si bagatul inapoi al vent.,nu schimbatul periilor . :( ...problema e ca cu celelalte poze nu stiu sa le pun ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema dupa 3 ore de munca....am dat jos ventilatorul -asta dupa ce i-am aplicat 2 lovituri de ciocan si si-a dat drumul,l-am desfacut si ...am constatat ca nu mai aveam perii-erau consumate .Pt. cei care doresc atasez ceva poze sa vada in caz ca vor dori si ei sa isi schimbe periile.Mai greu e cu scosul si bagatul inapoi al vent.,nu schimbatul periilor . :( problema e ca cu celelalte poze nu stiu sa le pun ;)

Ar fi bine venite niste poze cum ai reparat ventilatorul respectiv, dar de la demontare din bord si pana la montare si daca ai deschide un topic separat in genul celui deschis de Nea Vizanu' ar fi perfect.

Apropo de poze, cel mai usor le modifici in ACDSee dimensiunile si le vei putea atasa super simplu. :P

Sper sa-ti iasa ca sunt curios, ca imi place sa desfac si sa bijuteresc masina asta mai mult decat sa o conduc :P :P .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,am postat aici pozele cu explicatia aferenta,adevarul e ca mai usor lucrezi decat sa scrii .http://vwforum.ro/index.php?showtopic=76&st=200&gopid=225622entry225622

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie careva de ce unele valori apar cu simbolul " --- " ?E careva care stie interpreta valorile afisate?E posibil ca la testarea precedenta cu vag-com-ul se poate influenta buna functionare a climatronicului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai sa fie...asa de grea e intrebarea asta?Nimeni sa nu stie raspunsul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La climatronic,stie careva care sunt setarile adiacente si ce semnifica ele?Aici ma refer la meniul secundar din climatronic,cel care apare la tastarea ECON+COOL+TEMP. UP?apar meniuri de la 1 la 8 cu submeniuri in care valorile sunt intre 99 si -99. Azi am lucrat pe acolo si am vazut ca de fapt sunt setari care se pot face -adica modificarea turatiei motorului ventilatorului ,modificarea pragului de temperatura rece/calda,activarea AUTO,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios ce valori ai in cele 9 canale din combinatia de taste ECON+TEMP.(butonul albastru) + VENTILATIE (sageata ascendenta).

Stii/stiti cumva cum se intra in anexa canalului 19 (cod iesire compresor)?

Da,m-am uitat si cu stupoare vad ca toate valorile din submeniuri sunt 0.Apropo,stii cumva ce inseamna aceste valori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar nu am la ce se refera cele 9 canale.

Nici macar net-ul nu m-a ajutat in descifrarea "misterului".

Daca stie cineva, sa ne ajute!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi explica cineva care e diferenta dintre auto,econ si manual? si care din ele consuma mai putina motorina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ECON consuma cel mai putin combustibil pt ca nu mai foloseste compresorul ci ia aerul de afara si doar il filtreaza fara a-l mai raci. E indicat sa-l folosesti cand vrei aer mai cald in inerior fata de temp de afara.

Pe AUTO iti va mentine in habitaclu temperatura pe care o setezi tu. Deci la inceput o sa bage aer mai cu putere iar pe parcurs ce trece timpul iti va baga aer doar ca sa iti mentina temperatura setata. E indicat sa fol AUTO cand mergi la drum lung si nu faci opriri dese

Pe MANUAL iti baga constant aer pe gurile de aer care le vrei tu la temperatura pe care o vrei tot tu la o viteza de ventilatie tot pe care o doresti tot tu. ! E indicat sa-l folosestei cand doresti tu !

;)

Bafta !

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi mi-a facut si mie Climatronicul prima "gluma"

Am spalat masina,apoi am lasat-o in soare aprox. o ora dupa care am plecat.

Dupa ce am pornit motorul si am mers citeva sute de metri,am observat ca

la temp.exterioara indica 20 de grade desi afara era mult mai cald.

Temperatuta interioara era fixata la 19 gr. In mod normal,daca el sesiza ca

afata sint 20 gr si eu il setasem pe 19gr,cred ca ar fi trebuit sa NU bage rece,

dar el isi facea treaba f.bine.Singura problema era ca indica o temperatura exterioara total anapoda.

Am oprit motorul,am scos cheia...tot degeaba...

Dupa aproximativ 10 km,si-a revenit.

Ce sa fie ?

Oare un inceput de deces al senzorului de temp.ext. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU cred. A ajuns apa la senzorul care iti indica temp. exterioara( din cate stiu eu e in bara). Si asa face! La mine la fel face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o nelamurire. Pornesc masina, 32 grade afara, ea zacand saraca 7h in soare. Pornesc clima si ma dau jos sa admir peisajul pana se racoreste atmosfera in interior. Evident, ventilatorul isi face treaba, aer rece baga. Dupa cateva zeci de secunde se opreste...nimic deosebit pana aici. Ce m-a frapat: stand inca langa masina (privelistea era minunata:D ) am observat cum ventilatorul (cel de clima, nu de racirea motorului) porneste 1-2-3s, de opreste; iar porneste 2-3 s, iar se opreste....si in mers la fel: vraammm 2-3 sec, stop, se opreste. Nu face in permanenta asa, uneori merge cateva zeci de secunde sau mai mult, alteori nici nu porneste bine ca se opreste. Este normal? Stiu ca nu trebuie sa mearga in permanenta dar chiar asa start-stop aproape imediat??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrein multumesc frumos pentru informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!