Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Da OFF la clima inainte sa opresti motorul. La urmatoarea repornire, nu trebuie sa mai porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot ne pregatim de iarna... Cum folosim climatronicul sa se incalzeasca cat mai repede in masina? Folosim functia auto sau cea manuala setand temperatura pe HI? Daca ii dam si recirculare aer se incalzeste mai repede ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam noi o procedura......dar trebuie cautata. Folosim auto......compresorul o sa mearga pana nu scade temperatura sub 4-6 grade, dupa aia nu mai porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica daca sunt mai mult 4-6 grade porneste compresorul? Si sub 4 grade nu mai porneste?

Dar recircularea activata foloseste la incalzirea mai rapida?

Eu sincer n-am probat. Dar am observat la rece daca dau pe auto incepe sa sufle aer doar la picioare si se incalzeste greu. Dar daca dau pe HI si suflare frontala in 2 minute deja se simte cum baga caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o mica problema la climatronic...cand pun contactul/ respectiv cand pornesc motorul , climatronicul o ia razna , mai exact toate "imaginile" de pe display apar si dispar aproximativ 30 de secunde dupa care revine la normal !! anny ideea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Lipsa freon. Vezi ca este si topic dedicat. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot ne pregatim de iarna..

Seteaza ca temperatura sa fie la peste 80% din scala, astfel v-a intra in punctiune si PTC, ajutand la incalzirea mai rapida a habitaclului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum pot face asta? si PTC cum se traduce? ce e ala? ms

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta sub 9 grade celsius. PTC - este rezistenta electrica aflata in interiorul aerotermei - ajuta la incalzirea habitaclului, mai rapid . Daca dimineata, dai pe HI sau urmatoarea [cenzurat], se porneste automat si PTC-ul, pentru cateva minute. Daca turatia depaseste 2200 rpm (parca) se deconecteaza automat.

..ce bine de mine....am si PTC si CGP....optez dimineata pe care sa-l pornesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PTC nu se deconecteaza la peste 2500 rpm, doar bujiile incandescente pentru pornirea motorului se decupleaza la peste 2500 rpm. PTC se cupleaza cand temp selectata este aproape de high, afara sunt sub 9 grade si decupleaza la peste 55 grade la motor. In functie de cat de solicitat e alternatorul, se cupleaza 1 2 sau 3 trepte.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PTC au si Passaturile pe benzina ?? De exemplu, 1.6 AHL din 1998 are PTC??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, motoarele pe benzina nu au in "dotare" PTC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....ca nu au nevoie. Ele se incalzesc si baga caldura repede, chiar si iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cu masina rece am dar drumul la clima pe Hi..dar nu se simte nici o caldura.....dupa vreo 15 min...cum se mai poate proba daca functioneaza PTC-ul? Are vreo siguranta care se poate controla?

In mod normal acel PTC ar trebui sa functioneze si doar cu contactul pus ? Sau trebuie neaparat pornit motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornit motorul.

Da, ai sigurante sub bord, in stanga coloanei volan. Unele mari.

Releele, se pot proba cu VCDS-ul, pe Engine - Output Test - la sfarsitul lui, trebuie sa auzi cum le actioneaza

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi poti spune ce nr are? sau cum o gasesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cele mai mari sigurante...de 40A si 60A. Sunt pe soclu separat. Doua relee si doua sigurante mari, sub relee. Scoate capacul de sub bord...si nu ai cum sa le ratezi. Eventual ma suni, cand ai desfacut capacul.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu unde sunt...insa nu vroiam sa scot alta siguranta din greseala sa resetez ceva....o sa desfac si le controlez....is verzi parca...din ce tin eu minte....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nup...una portocalie..si alta...nu-mi mai amintesc acum. Nu ai cum sa scoti ala..ca nu mai avem alte sigurante maxi (de 2 cm), sub capacul ala..... Uite asa arata http://www.taramon.ro/mag/components/com_virtuemart/shop_image/product/Siguranta_Maxi_4_4d4fa62338e3b.jpg

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu, uite care sunt releele si sigurantele PTC-ului - vezi sageata rosie.

P.S. - poza e de la SKF, cand i-am pus clima si PTC.

post-30007-0-85527200-1318603136_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult Florin. Maine o sa masor cele 2 sigurante sa vad daca sunt arse. La voi cum se manifesta PTC-ul? Cat timp ii i-a sa se incalzeasca rezistentele alea si sa sufle aer cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa zicem ca siguranta nu e arsa (nu am verificat-o inca) , cum as putea sa controlez daca circuitul e inchis? caci ma gandesc ca daca e o rezistenta trebuie sa fie un circuit inchis ,altfel nu s-ar incinge, ceva de genul celei de pe luneta. Unde gasesc plusul si minusul ptc-ului sa vad daca nu cumva rezistenta e intrerupta pe undeva? Banuiesc ca plusul ptc-ului e la siguranta aia de 40 A( cel putin,continuitatea lui). Deci daca pun un fir pe unul dintre polii sigurantei(cel din dreapta) si unul pe caroserie undeva as putea sa probez daca ptc-ul are continuitate (nu e arsa,sarita vreo parte a rezistentei). Insa daca gasesc circuit deschis intre plus si minus..atunci e clar...e dus ptc-ul? Gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele sigurante sunt ale PTC-ului. Are 3 trepte de putere.

post-30007-0-56027100-1318614999_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca pun un fir pe unul dintre polii sigurantei(cel din dreapta) si unul pe caroserie undeva as putea sa probez daca ptc-ul are continuitate (nu e arsa,sarita vreo parte a rezistentei).

dafa faci asa ceva arzi siguranta sau mai rau, daca e inainte de siguranta, faci un scurt de toata frumusetea.

Cel mai simplu, cu VCDS te uiti in blocurile de masura de pe engine si acolo, cu motorul rece vezi functionarea PTC

sau iei o klampa de contril sau un instyreument de masura si masori daca ajunge curent la PTC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!