Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Cum pot sa verific senzoru daca e defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesc pe aici un electrician care se pricepe la relee, sigurante climatronic si care sa fie si din Iasi?

Problema e: climatronicul merge doar pe ECON. Cand dau pe AUTO mi se incalzeste releul 370 de sub bord si imi arde siguranta nr 25 de 30A responsabila de climatronic.

Daca imi da cineva un sfat, il scald in bere.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema la clima..de exemplu o tin la 2-3 liniute pe rece si dintr-o data incepe sa bage mai tare timp de 2-3 secunde(fara sa creasca liniutele de reglaj) apoi iar revine la normal.culmea e ca nu face mereu si nu are un anume timp cand face.e problema de la compresor ?

Modificat de C o s m i n
mutat in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci ce faci si tot aiurea postezi...

Cauta in topicul asta si vei gasi raspunsul. Ai prea putin freon in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestervw imprumuta si tu de la un prieten cu un passat senzorul. De demontat ti-a aratat si Cosmin intr-un post anterior cum se demonteaza .Pune-l pe masina intra in diagnoza pe climatronic vezi daca iti mai apre eroarea respectiva si mai ales cum se comporta climatronicul pe econ si auto. Probeaza senzorul cu masina si in soare si la umbra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost azi la electrician, mi-a pus compresorul de la clima pe direct si nu cupleaza deloc.

Probabil e dusa bobina. Are idee cineva cum sa rezolv problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gaseste doar fulia cu bobina separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi explica cineva de ce nu baga caldura masina... :( mentionez ca recent am bagat freon ptr aer. Va rog. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

freonul e pentru aerul condtionat. Pentru caldura probabil ai caloriferul infundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
johnny erasure

Buna. Scuze daca nu am postat unde trebuie, dar am probleme cu aerul rece. Cu caldurile astea infernale, trebuie sa setez climatronic-ul la 18 grade ca sa bage aer cat decat mai rece. Fac precizarea ca am incarcat cu freon instalatia, nu am scurgeri, compresorul si electroventilatorul functioneaza normal. Este posibil din cauza faptului ca meseriasul nu mi-a bagat ulei in instalatie? Am schimbat radiatorul de clima acum 4 ani (era fisurata o conducta) si cand mi-a incarcat instalatia, acelasi meserias, tot nu mi-a bagat ulei in instalatie. Ce rol are uleiul din instalatia de climatizare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

johnny erasure

Am facut verificarea climatronicului cu mororul pornit, apasat tastele EC si rediclare. Imi da erorile 4F7 si 4FA. Sterg erorile tinand apasat EC, opresc motorul, pornesc si aceleasi erori. Am facut aceesi verificare si cu motorul oprit, apasat tastele EC si reciclare, pus contactul si aceleasi erori. Le sterg tot cu butonul EC, reiau operatiunea si aceleasi erori. Ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Erorile tale reprezinta:

04F7:Motor clapa temperatura.

04FA:Motor clapa presiune.

Incearca o readaptare a clapetelor cu ajutorul Vag-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

johnny erasure

Multumesc Laurentiu. Cam problema cu Vag-com, in Resita nu stiu pe cineva sa aibe. Si cu uleiul din instalatie, daca este mult prea putin, sunt probleme?

Modificat de johnny erasure
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

johnny erasure

Am fost astazi la frigotehnist si in urma verifcarii mi-a spus ca pierd freon din instalatie. Mi l-a scos pe cel care-l mai aveam, aproximativ 160 de grame. S-a uitat la furtune si pe furtunul care vine de la radiatorul de clima la compresor a vazut scurgeri de ulei. A pipait furtunul, l-a mirosit si mi-a spus ca este ulei de compresor, deci trebuie sa cumpar alt furtun. Am intrebat la service si se gaseste doar pe OEM, pret 620 lei, o caruta de bani. Se poate reconditiona? Pot sa-l demontez singur si sa merg cu masina fara el, incercand sa-l repar in uzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

johnny erasure

Astazi am demontat furtunul cu pricina si l-am facut la o firma de sertizat furtune, pret 80 lei. Si acum va rog, spuneti-mi de care tip sunt oringurile de la furtunele din instalatia de climatizare si unde gasesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare de la un posesor de Audi A4B5 ptr colegii ce au B5...problemele sunt cam asemanatoare :D

1.Din ce cauza cand pornesc compresorul poate zdrangani ritmic ceva din zona compresorului(ca o paleta,ceva descentrat)? ...poate chiar compresorul nu stiu?

Se aude ca un zanganit ritmic la o rotatie as putea spune ca este chiar din compresor.

2.In acelasi timp cand pornesc compresorul masina trepideaza ciudat si in mers se infraneaza ,nu am demaraj (in urban)se aude un huruit la acelerare.(totul doar cu clima pornita deci compresorul functionand)

Fara compresor totul revine la normal.

3.La inceput simteam doar o mica vibratie la pornirea compresorului ,cu timpul vibratia a inceput sa sa simta din ce in ce mai mult,deranjant parca se chinuie compresorul.(vibreaza tare si tevile ce se vad sub compresor)

4.Mai nou cred ca are si freon insuficient ,trebuie reincarcat, nu prea mai baga rece .

Ventilatorul mic porneste,compresorul porneste imi dau seama ca daca intervin acum ,as putea preveni o reparatie mai serioasa insa nu gasesc cauza.

Sa se chiunie asa greu doar din cauza freonului insuficient?Oricum il menajez pana la interventie.

Banuielile mele :rulmentii din compresor,ulei insuficient,ceva din compresor insa care are legatura cu ceva ce se invarte,

ceva infundat pe sistem,vreun releu de sub volan.

Nu am pretentia ca depistati defectul dar cateva idei ,va rog. :))

Merci ,ptr orice idee.

Revin poate s-a mai lovi cineva de asta.

Mai nou cand cuplez compresorul se opreste motorul, se aude un cartait aurzitor inainte de a se opri.

In rest fara compresor totul este ok.

-lipsa ulei instalatie? Poate face asa zgomot si trepidatie !!??

-ambreiaj compresor defect ? Totusi compresorul cupleaza dar face zgomot.

-vreo supapa infundata ? Mai ales ca pe final baga intermitent rece-cald la cateva secunde.

In alta ordine de idei,cine im poate dibui releul/releele ce au legtura cu compresorul strict asta.(Pentru ca era si o lipsa de putere si asta ar parea logic)

Am inteles ca 267 din prima pozaar regla ceva la compresor.

Atasez cateva poze cu releele de sub volan.

Ambreiaj magnetic defect a aparut si pe vagcomul problema.

Compresorul este Zexel.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa va intreb...cand pornesc climatronicul sau la ceva timp scurt dupa ce il pornesc, iese pe consola de aer centrala din bord, ceva fum sau aer gros, ce miroase de altfel si urat, ceva de genul aer inchis.Cam ce ar putea fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

johnny erasure

In sfarsit am rezolvat problema cu clima la Passat. A trebuit sa schimb si uscatorul (dezumidificatorul) ca a stat doua zile desfacut la un buson, unde vine o conducta. Asa a zis mecanicul ca a absorbit umezeala daca a stat atata timp desfacut si daca nu-l schimb nu-mi mai garanteaza lucrarea. Plus ca un tampit de mecanic, de la alt service, cand mi-a montat conductele mi-a stricat filetul de la locul unde vine surubul de la o conducta, tot de la uscator. Si inca ceva, pentru cei interesati. Am aflat ca oring-urile care etanseaza conductele de la instalatia de climatizare sunt de tipul HNBR, speciale pentru aerul conditionat, care rezista si la freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare

Nu stiu daca s-a discutat despre asta. Eu am climatronic si cand pun contactul scoate niste zgomote in spatele gurilor de aer din mijloc, bazaieli si un ticait ca de ceas. A mai observat cineva chestia asta? E normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal. Se pozitioneaza clapetele. Ai climatronic, deci plin de motorase prin bord. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Cum mah sa fie normal "ticaitul de ceas"? :D Daca-i o bomba?

Glumesc , da' nu m-am putut abtine. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema cu clima. am un passat din 2003, care nu mai da aer rece cand motorul e la relanti.in mers totul e ok, baga aer rece, dar daca stau la semafor 2 minute deja imi baga aer cald...iar intr-o zi torida cu 35 de grade afara, sa mai vina si un aer cald inspre tine...nu e chiar placut.problema e ca nu porneste ventilatorul de la clima(deasupra compresorului de clima).am mers la un tip care incarca instalatii cu freon si mi-a facut o smekerie:mi-a lovit ventilatorul de la compresor cu o surubelnitza si cu o lovitura medie de ciocan.ca prin minune clima a functionat.....2 saptamani. p urma am lovit si eu in locul respectiv si iar a mers clima...1 sapt,dupa care pot sa tot lovesc ca tot degeaba.care ma poate ajuta si p mine cu ceva informatii? mentionez ca instalatia e incarcata cu freon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Ti-ai raspuns singur la intrebare. problema ta e ventilatorul de la clima,posibil periile tocite. Da-l jos,desfa-l,curata-l si uita-te la starea periilor.Verifica si conectori,cablaje,etc.Periile se pot inlocui. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citind pe net am observat ca , climatronicul poate face si cateva teste asupra masinii.

am zis sa incerc si eu si in urma testului a rezultat eroare 518 respectiv 533

m-am uitat in lista cu coduri descarcata de pe net si 518 ar fi ,,Throttle Position Sensor - Signal Out of Range (G69) Also check for loose ECM

power relay.'' iar 533 ''Idle Air Control Regulation''.

a mai avut cineva asa ceva ? vreo idee ?

Modificat de C o s m i n
mutat in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nu a intalnit nimeni ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!