Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Acolo e treaba. In fata rotii dreapta fata a masinii, vei indetifica ca o butelie mica, din aluminiu (acumulatorul de freon). Daca te bagi sub masina si ai scutul scos e imposibil sa o ratezi. Pe langa ea, trec doua furune de cauciuc, de la instalatia de AC. E, la unele masini, furtunele alea freca de butelia de aluminiu si reusesc sa o perforeze.

O schema care sper sa te ajute th_acumulatorac.jpg

Nu te uita a pozitia compresorului, ci vezi ce ti-am incercuit eu.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos.

ultima intrebare: se poate confunda cu ceva?mai exista vreo alta butelie asemanatoare?

ca pana dau scutul jos,ultima data cand m am uitat n am retinut furtunele alea din apropiere...:)(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai exista nimic asemanator acolo. Furtunele trec pe langa "butelie"/acumulator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Doctore, am schimbat-o eu.

Uite cum arata real:

dsc00464zd2.th.jpg dsc00463ln7.th.jpg

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,am localizat o,pare a se vedea si de sus in jos,pe la motor ,sa zic asa.

cumva sub filtru de aer as zice.

va multumesc frumos!

p.s. culmea,pare invelita intr un manson...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt bucuros......am rezolvat problema cu compresorul...in primavara am apelat la un prieten frigotehnist sa-mi verifice instalatia AC, mi se parea ca nu mai baga bine frig,....a pus ceasurile pe conducte si a dedus el ca dupa un ceas care arata presiunea 2 bar ca am lipsa de freon,,..a bagat freon pana a ajuns presiunea la 4bar...,a zis ca asa trebuie......FALS ,..,habar nu au,vai de mama lor ,,putea sa-mi strice compresorul, putea sa-mi sparga instalatia...,am fost la service care au instalatie speciala pt a verifica AC...constatare: in loc de 600g freon aveam 1220g freon ,,,..,aviz amatorilor care au prieteni frigotehnisti,sau a celor care apeleaza la ei pt. ca cer un pret mai mic ....,un pret mic pt, o paguba mare...greseala mea pt. ca cand am vazut ca ,AC nu mai baga rece am apelat la alt frigotehnist, care punand un singur ceas a dedus el ca compresorul nu mai face presiune, deci e dus...nefind impacat,am zis cum sa cada compresorul asa repede?,..,am zis mai pierd niste bani,si ma duc la un service sa ma convig ca asa e...si asa am descoperit problema...acum AC merge...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si asa am descoperit problema...

Problema fiind... ? prea mult freon? :blink:

Dar inteleg ca nu mergea bine nici inainte cand aveai mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da a-i dreptate nu-mi placea cum merge AC nici inainte,dar banuiam ca din cauza ca am prea putin freon,de aceea l-am chemat pe prietenul frigotehnist sa verifice...,dar el nu a putut sa-mi spuna ce cantitate de freon am,si a mai bagat...,,azi rezolvand problema am aflat,ca daca bagi mai mult decat trebuie se intampla acelasi fenomen ca atunci cand ai prea putin adica nu prea baga bine frig,sau mai rau poate bloca compresorul, ceea ce sa intamplat la mine...,deci concluzia este ca aveam prea mult freon si inainte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Nu am citit decat 10 pagini din acest topic si cand am vazut cate mai am... :D . Am si eu o problema. Dupa ce am schimbat distributia la Passat-ul meu, nu am mai prea folosit clima. Cand am folosit-o, mergea in regula. Insa, nu am observat daca mai porneste sau nu ventilatorul. Azi, facand putina curatenie pe la motor, surpriza! O mufa care nu avea pereche. M-am uitat de unde vine cablul si vine de la electroventilatorul de clima. Totusi, nu-i gasesc perechea. Acolo, langa rezervorul de lichid pentru servo directie, toate mufele sunt imperecheate, in afara de aceasta, care este singura. Puteti, va rog, sa-mi spuneti de unde ar trebui sa vina cablul care da comanda la acest ventilator?

Modificat de dori_x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acolo trebuie sa fie, cu ai ei pereche. Vezi ca are doua fire in ea, unul maro si altul rosu, destul de groase. Cablul vine de la venitlator, pe jos pe trager si urca pe langa lonjeronul stanga al masinii.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut, cele doua fire, groase. Ma intereseaza cablul celalalt, nu cel care vine de la ventilator, celalalt, cu, care trebuie sa se imperecheze. Pe acela nu-l gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu stiu daca are legatura cu ce am scris mai sus, adica mufa de la ventilatorul de A.C. nu este prinsa cu nici o alta mufa, dar, am mai observat un lucru ciudat.

Imi porneste compresorul de A.C. tot timpul cand pe climatronic nu mai este functia ECON activata. Adica, chiar daca afara sunt 14 grade si eu il setez pe maxim cald, dar cu functia ECON dezactivata, compresorul porneste si una din conducte este rece. In masina baga caldura, insa, compresorul este cuplat. Aveti idee ce are? Nu cred ca este normal.

Si totusi, unde este, sau de unde trebuie sa vina mufa pereche a mufei de la ventilator? :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa vina din manunchiul de cabluri de pe langa contraaripa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu motorasul V71 stricat (il arata pe vagcom) ... se poate repara sau trebuie schimbat neaparat? Ca am inteles ca unul nou e vreo 7 mil ... sau as putea gasi pe undeva second ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, cand sunt pe ECON, nu porneste, indiferent de temperatura pe care o setez. Din manunchiul acela nu vine. Vin toate, mai putin perechea acesteia. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu asa e normal ? Eu stiu ca doar cand esti pe ECON, opreste definitiv compresorul (opreste sistemul AC). Altfel functioneaza, chiar daca e dat pe cald - eventual, pentru dezumidificare. Daca e dat pe AUTO, isi face singur damblaua.

Citeste aici (pe la pag.12) http://vwforum.ro/index.php?act=at...t&id=110290

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, asa cred si eu ca ar trebui sa fie, insa nu vad de ce, chiar si cand tin pe maxim cald, compresorul functioneaza in sarcina, deci si consumul creste. Oricum, cred ca o sa ma conving dupa ce o sa gasesc si mufa pereche pentru ventilator, sa vad daca merge si acesta tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa ca iti fac poza cand ajung acasa la mufele alea...ca de vreo 3 zile tot zic ca o sa fac. Pai, pentru ca asa functioneaza. Eu am AC simplu. Dau pe AC si pe cald la maxim, si compresorul functioneaza - te ajuta foarte mult la dezaburire acest lucru - extrage umiditatea din interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci functia ECON face clima sa functioneze fara compresor ? Adica baga aerul normal ca la o masina fara AC ? Sau cum? Chiar m-am intrebat de cateva ori ce face ECON ala ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, asa cred si eu ca ar trebui sa fie, insa nu vad de ce, chiar si cand tin pe maxim cald, compresorul functioneaza in sarcina, deci si consumul creste. Oricum, cred ca o sa ma conving dupa ce o sa gasesc si mufa pereche pentru ventilator, sa vad daca merge si acesta tot timpul.

Pai e ceva normal, tu treci de pe auto si nu pui pe econ si ramai pe AC, iti functioneaza ca o masina cu ac

Compresorul se opreste cand treci pe econ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut o problema cu aerul conditionat.

Am inceput sa gasesc sub masina in partea dreapta la o stationare mai lunga cateva picaturi de ulei. La service mi-au zis ca o conducta de la aer si filtrul silicagel s-au frecat pana s-au ros. Le-am schimbat dar as vrea sa stiu daca imi poate spune cineva cum sa verific, daca este posibil, ca sa nu mi se mai intample necazul asta. Am avut noroc ca m-am dus la timp la service si nu s-a bulit compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce altceva in afara de a distanta cele doua conducte prin orice mijloc posibil?

Vezi si la postul 377.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa ca iti fac poza cand ajung acasa la mufele alea...ca de vreo 3 zile tot zic ca o sa fac. Pai, pentru ca asa functioneaza. Eu am AC simplu. Dau pe AC si pe cald la maxim, si compresorul functioneaza - te ajuta foarte mult la dezaburire acest lucru - extrage umiditatea din interior.

Revin la vechea problema, cu mufa-pereche lipsa. Atasez si o poza luata de pe aici, in care nu apare acea mufa. Am mai vazut o poza in care de asemenea nu aparea. Dar totusi, la mine exista si e clar ca a fost undeva cuplata pentru ca mergea ventilatorul si acum nu merge pentru ca aceasta este singura legatura cu acesta.

post-18888-1286017073_thumb.jpg

post-18888-1286017090_thumb.jpg

post-18888-1286017096_thumb.jpg

Modificat de dori_x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!