Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

scuze... deci este manual AC-ul si ma refeream la faptul ca e cu lumina rosie+ albastra nu verde, a mea masina fiind din 97-98 nici nu stiu exact de cand, important e ca are controlul cu iluminarea de care am eu nevoie. Si nu, nu am climatronic... doar AC. Mersi de ajutor. Stiu ca la climatronic e mai complicat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAR in blocurile de masura unde scrie compresor shut off ce cifre sunt acolo ?

Nu stiu unde exact sa verific pe vag.

Am o teama sa verific ptr ca odata ce intru pe modului climatronicului si fac o operatiune sa spunem:sterg erorile (daca sunt) sau un basic settings odata iesit din modul el face un test si porneste compresorul automat trebuie sa fiu foarte rapid ca decuplez compresorul altfel face urat parca scrasneste si se opreste motorul.

90% banui compresorul si anume acel cuplaj electro-magnetic pentru ca primul semn a fost un pacanit la cuplare intr-o dimineata,apoi dupa o perioada de o saptamana trepidatia etc. plus vreo supapa de prin spate.

Compresorul este un Zexel pe vremea cand facea cu ambreiaje electromagnetice,compresorul are niste urme de ulei negru in partea din spate.

Compresorul este cel din imagine,se poate recondintiona ?...sau depinde ce este afectat.

Sa spunem ca il schimb trebuie curatata toata instalatia ?...citeam peripetiile colegilor cu Octavia2,cu infundarea instalatiei cu pilitura.

O informatie care va ajuta:compresor nou facut de firme germane dupa patent Zexel gasiti pe ebay.de la 250 euro.

Observ ca merg pe Passat 3B,3B2,3B5 probabil voi stiti ce motorizari sunt astea.

post-20258-1283260960_thumb.jpg

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul se poate reconditiona in functie de problemele ce le are. In cazul tau cred ca are nevoie de mai mult decat un kit de raparatie. Acel scartait si faptul ca tinde sa-ti opreasca motorul cand il cuplezi provine de la compresor in sine, nicidecum de la ambreiaj. Scartaie si el la cuplare pentru ca se forteaza.

Deci mai bine cumperi unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se intampla un lucru ciudat la instalatia de climatizare. Am incarcat instalatia cu freon in urma cu 2 luni pe motiv ca baga foarte incet rece lipsa de freon, incarcare sa realizat la aparat special completandu-se si cu ulei . Mi-a functionat foarte bine timp de o luna si ceva dupa care am fsot plecat timp de 2 saptamani si masina a stat nefolosita in garaj. Dupa aceea am plecat la drum cu ea caldura mare ~35 grade cand pornesc aerul conditionat surpriza baga cald adica ca pe modul economic, nu frig. Imi cupleaza compresorul , imi creste consumul , ventilatorul merge ba chiar am pus mana pe una din conducte pe unde se incarca cu freon si e rece dar tot nu baga aer rece. Ce sa se fi intamplat.Ma gandesc ca a pierdut freonul dar nu-mi explic cum ca masina nu a lovit nimic , practic a stat. Am desfact capacele de la acei robineti pe unde se incarca cu freon ( doar acele capace de plastic) si in acel moment am auzit un mic fasss , si pe interiorul acelui capac se vede umed putin. Exista posibilitatea ca acel robinet sa nu mai inchida perfect si asfel sa fi iesit tot freonul din instalatie? Pot sa apara fisuri in instalatie chiar daca masina nu a suferit vreun soc , lovitura sau alte minuni. Cand a facut baiatul incarcarea a facut vid in instalatie si a zis ca nu am fisuri.Pe unde credeti ca as putea pierde freon, eu suspectez acel robinet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acea conducta e rece posibil ca, clapeta care da cald/rece sa fie blocata intr-o pozitie intermediara. Fa un test pe climatronic si vezi daca ai erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca iti apare, la erorile depistate, ceva legat de Positioning Motor for Temperature Flap (V68), inseamna ca e exact ce ti-a zis Al Bundy, mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrat azi in modul de diagnoza al climatronicului prin combinatia urmatoare Econ+recirculare aer + contact

Am gasit urmatoarele:

256 00 nu stiu ce reprezinta

4F7 00 - Motor clapa temperatura 0x25

4F8 00 - Motor clapa centrala 0x25

4FA 00 - Motor clapa presiune 0x25

318 00 - Comutator presiune aer conditionat 0x23

Pe display asa imi apar erorile.Am sa le sterg sa vad daca mai apar.Imi poate explica cineva cea ce exact se petrece si cum as putea remedia problema.Posibil acele motoare sa fie arse , unde este locatia lor? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu impresi dupa stergerea eroriilor. Aerul conditionat tot nu functioneaza , am facut o proba la caldura si da caldura merge.

Nu au mai aprut erorile imi afisaza 444.

Nu stiu ce reprezinta erorile 256 si 318 ultima din ce am citit ar avea legatura cu presiunea freonului.Un lucru am uitat sa mentionez , la mine nu clipeste display-ul climatronicului , functioneaza normal ,dar nu baga rece pe functia AUTO

Am verificat robineti de umplere cu freon si aici am vazut niste ventile exact ca cele de la roata masini si as vrea sa stiu chiar sunt ca aceia , a desfacut cineva acele ventile deoarece as vrea sa ii schimb pe motiv ca unul cand desurebez capacul acela negru pe interiorul lui gasesc umezeala si un miros ciudat cred ca este freon deci banuiesc ca nu inchide bine.

Am verificat si conductele si am ajuns la dryer unde furtunele au frecat de carcasa lui reusit sa " manance " destul din ia dar nu sunt probleme de scapare. Am pus un manson de burete pe furtun si sper sa nu mai fie probleme acolo.

Am gasit in partea de sus a dryer-ului acolo inde intra conductele in el umezeala sau ulei mai degraba ulei si nu cred ca este normal astept pareri legate de aceasta problema.

In continuare am mers pe furtunele care merg spre radiatorul de AC si am gasit in dreptul proiectorului drept la imbinarea furtun - teava o pata tot de ulei. Am facut o poza si se poate vedea exact despre ce imbinare vorbesc.As vrea sa stiu daca acea imbinare este demontabila pt ca as vrea sa o desfac si posibil sa fie garnitura defecta. Pun in continuare niste poze si astept parerile voastre.

040920103676.jpg

040920103677.jpg

040920103681.jpg

040920103678.jpg

040920103679.jpg

Modificat de Cosmin_TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incarcat cu freon in primavara instalatia pt. ca nu-mi placea cum baga rece (de fapt am completat) dar surpriza ,tot nu baga bine rece, pana a cedat de definitiv.,.,am crezut ca a pierdut freonul,dar surpriza compresorul nu mai face presiune.,..se poate repara compresorul?,.,exista chit de reparatie pt. el, a incercat cineva reconditionarea sa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici o parere nimic?

FA si tu o diagnoza, vino cu cateva valori din blocurile de masura si mai vorbim, Freon ai suficient? Ventilatorul electric merge cand cuplezi AC ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut diagnoza si am gasit astea le-am mentionat si mai sus.

256 00 nu stiu ce reprezinta

4F7 00 - Motor clapa temperatura 0x25

4F8 00 - Motor clapa centrala 0x25

4FA 00 - Motor clapa presiune 0x25

318 00 - Comutator presiune aer conditionat 0x23

Cand cuplez Ac porneste ventilatorul si cupleaza si compresorul singura modalitate pe care o stiu de a verifica asta este ca imi creste consumul instant an acel moment.

Freon am completat de maxim 2luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se referea la diagnoza cu vagcom, nu test pe climatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac si treaba asta.Referitor la intrebarea mea ,stie cineva daca imbinarea postata in prima poza este demontabila, a desfacut careva.Eu tind sa cred ca da m-am tot uitat si nu vad de unde s-ar demonta in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a dezmembrat cineva compresor ac ? ce se poate strica in el ,de nu mai face presiune ?am 2 prieteni cu passat din 2000 si le merge ac de nu poti sa stai in masina de frig ce face..iar la mine passat 2005 de abia racea din ce in ce mai putin pana nu a mai racit de loc(gaseam scuze de fiecare data, ca a stat in soare si de aceea raceste mai greu , pana nu a mai racit deloc)trebuie sa fie vreo supapa care nu mai inchide asa banuiesc,stie cineva ?exista chit de reparatie ?nu pot sa concep ca s-a stricat, ca doar e passat si ca mi se intampla mie, pt mine, VW e marca suprema, dar incep sa fiu dezamagit pe zi ce trece,.,nu pot concepe ca nu se poate repara,ca doar e facut de mana omului.,..,astept sugestii,.,.,....,..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia are freon in ea? ai fost sa o verifice, poate a pierdut freonul, incet-incet. Poti face o diagnoza, ca sa vezi ce erori iti apar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... pt mine, VW e marca suprema...

Vezi, de-aia ti s-a stricat. :biggrin:

Acum pe bune, mai cedeaza si astea. Nu conteaza anul de fabricatie. Poate fi un lot mai slab, poate fi lipsa freon, pot fi mai multe.

Dar cel mai important e sa nu mergi cu compresorul pornit daca nu ai nevoie de el. Eu prefer sa nu-l pornesc sub 25 de grade. O sa lungesti atat viata compresorului cat si a electroventilatorului de racire.

Exista si kit de reparatie. Mai bine mergi la un service specializat sa-ti verifice pe rand cantitatea de freon si starea compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul kit de reparatie este cel al ambreiajului,ptr ca pistoane nu se comercializeaza(din cate stiu eu).Atunci cand dai clima pe LO ar trebui sa se vada cum cupleaza compresorul.daca incepe sa se invarta si interiorul fuliei,sare din schema reconditionatul!Compresoarele cedeaza cel mai des din cauza neatentiei celor din service(a celor care incarca instalatii),deoarece nu sunt atenti la cantitatea de ulei scoasa la vidarea instalatiei de AC.O cantitate prea mare de ulei in instalatie duce la stricarea compresorului,sau supapa detentoare(cea care se afla langa filtrul de polen) nu mai regleaza bine debitul de freon lichid iar la iesire iese tot lichid si nu gaz(cum ar trebui).Daca in compresor ajunge freon in stare lichida,acesta se strica.Compresorul trebuie sa comprime numai freon in stare gazoasa!Cam astea-s cauzele care duc la stricarea compresorului.Daca instalatia baga rece dar nu suficient,este posibil ca butelia filtranta de pe sistemul de AC sa fie imbacsita si sa nu mai permita trecera freonului.Stiu ca butelia filtranta se schimba la o anumita perioada de timp,dar nu mai retin perioada!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

instalatia AC are freon .,.e primul lucru care l-am facut pt.ca ,in ultimul timp racea din ce in ce mai slab, si am presupus ca pierde freon de aceea am fost sa incarc ,si surpriza freon avea..,.cuplaju compresorului ,cupleaza ,ventilatorul din bot merge...,se cunoaste ca nu face presiune si din afisarea consumului instant(0,4l/h) care nu se mai modifica la cuplarea AC...,.la cuplarea AC ,la inceput consumul instant afisa 0,7/h apoi 0,6l/h ,0,5l/h pana a ajuns 0,4l/h si am banuit ca pierde freon ,nu ma asteptam ca nu mai face presiune compresorul..,.banuiesc ca e vorba de o supapa din el care nu mai inchide ,pt. ca atunci cand pistonul compresorului impinge freonul,se face presiune iar acea supapa trebuie sa o retina in circuit cat timp pistonul coboara si reia ciclul de la cap, adica miscarea circulara a fuliei e transmisa prin ax la o biela+piston..,de ce cred ca e vorba de o supapa? pt la modele noi( golf 5, polo, constatat de mine)fulia nu mai are cuplaj pe ea, e dintr-o bucata prinsa pe ax si care se invarte odata cu motorul...,in spatele compresorului are un orificiu cilindric (ca la mine) de 2 cm in diametru in care intra un cilindru cu 2 fire in el.,negru - si rosu +,adica comanda compresorului(la mine nu exista firele pt ca am compresor pe cuplaj)peste care vine o siguranta zegher,,.cand acea supapa nu e alimentata, compresorul nu face presiune(la fel ca la mine cu AC cuplat),cu + pe supapa compresorul face presiune deci AC merge(golf 5 ,polo),,.la compresoarele vechi exista acea supapa la fel ca la modele noi in acelasi loc dispus ,dar fara fire de alimentare(normal pt ca conectarea AC se face pe cuplajul fuliei si nu pe supapa) alt principiu..,.daca as avea cele 2 tipuri de compresoare ,de proba ,as incerca daca s-ar potrivi cele 2 supape sa modific compresorul generatie veche, trasformandul in generatie noua blocandui fulia si montandu-i supapa comandata electric ..,ca idee privite la ochi ca diametru s-ar potrivi,dar fara o proba pe viu nu sunt sigur, de aceea va dau o tema pt. acasa pt cei care au cunostinte pe la dezmembrari sa afle si se ne informeze si pe noi ceilalti colegi(p.s. ar fi prea frumos sa se potriveasca),...,,.?????????

supapa detentoare se gaseste la magazin? dar butelia filtranta? si cat costa? a mai schimbat cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand in compresor sunt de la 5 pistoane in sus si nu au mecanism biele manivele este vobble plate, cauta si o sa vezi functionarea pe net. Nu o sa poti adapta (mecanic poate) electric compresoare de generatii diferite deoarece la cele cu ambreiaj sunt comandata totul sau nimic iar cele cu supapa sunt comandate in curent.

LA tine cred ca e pe duca compresorul, una din supapele din capul pistoanelor e dusa , sau mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai Domnule Al Bundy, mai putem sa reparam compresoarele vechi sau nu?!

Ptr ca si eu am unul vechi care nu e asa de praf!

Am uitat!

Cu mare respect ptr Dumneavoastra!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un link cu caracter informativ, pentru cei care vor sa vada ce e intr-un compresor de AC auto (autobuz, de fapt) http://forums.somethingawful.com/showthrea...ostid=379890537

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am desfacut de curiozitate ambele tipuri de compresoare. CE am constatat : pistoanele nu au segmenti, sunt acoperite cu un start de teflon sa scada frecarea cu peretii cilindrului. Orice impuritate care intra acolo zgaraie teflonul si nu mai etanseaza. Un piston pus in alt cilindru se va misca mai greu sau mai usor, depinde de tolerante, acele pastile de la vobble plate, iar sunt greu de montat la loc, Daca e sa se schimbe doar placa cu supape din spate , se face. In rest , ca sa il desfaci, trebuie intai curatat luna pe esterior sa nu aiba fir de praf, si sa-l demontezi pe o masa curata luna , sa fie fermacie, la montare iar trebuie fff mare curatenie, deci complicat. Eu nu am reusit sa le montez la loc astfel ca sa se invarta la fel de usor ca inainte de demontare.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt. informare...ajung la concluzia,ca trebuie alt compresor,deci nu merita osteneala de a incerca al repara....mai am un compresor de la celalalt passat pe care l-am facut praf in accident,dar e lovit in fulie....am indreptat fulia ,dar cand invart de ea se roteste cu tot cu ambreiaj ca si cum ar fi alimentat cu +,e blocat pe cuplat mai si tine cand il rotesc la fiecare cap de tura , ceea ce nu e normal....., speram sa fac un compresor bun din doua defecte......daca ma duc la un service si pun sa se scoata freonul sa fac vid si sa curete intalatia AC pe standul special care face singur ciclurile ,credeti ca va merge ,sau sunt bani aruncati degeaba ? se spune ca speranta moare ultima. credeti ca merita? accept cu placere orice opinie sau sfat....,multumesc pt. intelegere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vin si eu cu o rugaminte:stiu ca la b5.5 e problema aia cu furtunu care freaca in rezervoru de freon.

dar...nu mai stiu care e ala.

am dat jos scutul,si am vazut o chestie,in dreapta fata.

ala e?

are cineva o poza de ansamblu,cu masina pozata de dedesubt,sa imi confirme sau sau sa imi infirme?

va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!