Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Am vazut o singura data fenomenul asta la un BMW. Dar aburul s-a oprit dupa cateva minute. In rest... comportare normala. Nu stiu daca e neaparat un defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va intreb si eu ceva.La masina din semnatura compresorul are acea elctrovalva de pornire sau cum porneste?Are ambreiaj sau cum naiba ca habar n-am.Cand am schimbat distributia am vazut in zona compresorului ca o fulie pe care vine cureaua si pe care scrie Denso - Made in Japan si, evident, o serie ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut o singura data fenomenul asta la un BMW. Dar aburul s-a oprit dupa cateva minute. In rest... comportare normala. Nu stiu daca e neaparat un defect.

Asa e si la mine, functioneaza normal ,dar din cand in cand scoate acel abur pentru putin timp(2-3 min).Filtru de polen e nou. Voi incerca sa merg seara pe racoare sa vad daca face asa, ca pana acum fenomenul s-a intamplat la peste 30grade. Va multumesc de raspunsuri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mishulake, citeste si tu topicurile despre clima de pe forum (inclusiv cel de fata) si o sa afli ce te intereseaza. S-au scris nenumarate detalii despre asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin,

Am citit tot topicul asta, dar cu ceva vreme in urma si chiar nu mai stiu.De fapt am citit multe topic-uri din scoarta-n scoarta si e talmes-balmes in capul meu uneori.Dar daca n-am incotro ...Ma apuc de recitit!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiaj electromagnetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Al Bundy!!

Si inca o intrebare te rog!Este normal cand este foarte cald, adica cum este in aceste zile, sa-mi mearga electroventilatorul de clima mai mult pe treapta 2 in traficul din oras?Cand mi-am reincarcat cu freon instalatia in aceasta vara mi-a spus cel ce a efectuat operatiunea ca e compresorul "pe duca", ori eu nu prea cred asa ceva ptr ca acum 2 veri cand am incarcat instalatia (tot in acel loc), chiar patronul mi-a efectuat aceasta operatiune si mi-a spus ca merge chiar foarte bine totul.Ori in 2 veri de utilizare moderata cum naiba sa fie compresorul "pe duca"??

Intr-adevar zice ca am 20 de atmosfere in instalatie, insa am auzit multe masini in trafic cu treapta 2 la electroventilator, ba mai mult am vazut si la Audi-ul lui Cipos si la Passat-ul unui amic ca tot atat le arata valoarea de presiune pe vag-com, chiar 21-22 de bar.

Sau mai bine zis crezi ca exista ceva dubios in functionarea compresorului?Ca m-a cam pus pe ganduri ce mi-a spus!Se poate verifica afirmatia acelui mecanic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal cand este foarte cald, adica cum este in aceste zile, sa-mi mearga electroventilatorul de clima mai mult pe treapta 2 in traficul din oras?
Da, este normal. Viteza ventilatorului depinde de presiunea in sistemul de climatizare. Cu cat e mai cald afara, e mai cald si in masina => presiunea freonului e mai mare si compresorul are mai mult de lucru => nevoia de racire mai mare.
Cand mi-am reincarcat cu freon instalatia in aceasta vara mi-a spus cel ce a efectuat operatiunea ca e compresorul "pe duca"
Nu crede tot ce spun "meseriasii". Cand n-o sa-ti mai raceasca in masina, ai probleme cu el. Pana atunci, sa nu te doara capul. Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Milioane de multumiri si lui Cosmin si lui Al Bundy!!Mi-ati luat un bolovan de pe inima!! :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate sunt foarte multi meseriasi care nu stiu nici macar 10% din ce stiu colegii nostri .

Presiunea agentului frigorific R134a depinde in foarte mare masura de temperatura mediului ambiant asa ca daca afara sunt 40 grade C presiunea in instalatie este mai mare si este normal sa porneasca mai des a doua treapta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva porneste treapta a doua si in functie de temperatura lichidului de racire, indiferent de starea instalatiei de climatizare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, dar primeste comanda din alta parte. Insa nu e cazul in situatia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite o schema. e pentru o masina din 2000. CA daca nu ne spui si din ce an e masina ....

am un benzinar 1.6, 74 kw, AHL, din `98, clima automanta. se potriveste schema? pot sa ma duc cu ea maine la service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, astazi am mers cu clima pornita pe 22 de grade prin oras, iar cand am ajuns acasa m-am dat jos si mergea doar prima viteza la electroventilator, afara fiind doar 25-26 de grade, deci nu caldura infioratoare cum este cea peste 30 de grade.E clar ca-mi porneste electroventilatorul pe viteza 2 doar cand este foarte cald, totul sub capota incins iar freonul se incalzeste si are presiune mult mai mare, deci nimic anormal in functionare, ba mai mult in masina face racoare bine iar grilele de aer de pe bord sunt reci ca rafturile din frigider!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
V6 TDI 4Motion

La masina mea, la plecarea de pe loc cu compresorul de aer conditionat cuplat, oricat de usor as incerca sa plec, se decupleaza pentru scurt timp compresorul (se aude releul din bord) si cupleaza din nou dupa aproximativ 2 secunde. Climatizarea merge foarte bine, nu are nici o eroare, am completat putin freon anul trecut si am verificat instalatia. Poate asta e functionarea normala, desi la alte masini nu am observat manifestarea asta, eu stiu ca ECU decupleaza compresorul doar la WOT nu la sarcini mici la plecarea de pe loc.

In urmatoarele trepte nu mai face asa, indiferent cat de mult apas pe acceleratie, compresorul ramane cuplat. Mi se pare o manifestare ciudata si care poate duce la uzura ambreiajului compresorului si a volantei. Ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e releul de la compresor. E un alt releu. Si la mine face tot asa, dar inca n-am reusit sa-mi dau seama ce e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V6 TDI 4Motion

E posibil sa il decupleze ECU bazat pe un semnal (spike) al vreunui senzor, sau sa calculeze o sarcina momentara mare a motorului?. Sigur e releul de la compresor, se simte si in ambreiaj cand decupleaza si cupleaza inapoi. Aceeasi manifestare o are si cand incetinesti in treapta 2 si vrei sa accelerezi inapoi, se pare ca are legatura si cu viteza mica a masinii. Am intrat cu VAG-COM-ul in "Advanced measuring blocks' de la climatizare si nu mi s-a parut nimic anormal.

Poate totusi un log in mers dar al parametrilor motorului ar fi mai edificator. O sa vad daca decupleaza si fara sa misc masina (cu frana de mana trasa). La plecarea de pe loc cu treapta 2 decupleaza daca pleci un pic mai tare, cam in jur de 1100-1200RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Am cumparat de curand un Passat din 2000. Toate bune si frumoase pina cand fac un drum mai lung la braila si clima a incetat sa mai mearga. Ma asteptam sa patesc acest lucru atat timp cat masina fiind adusa din gemania nu cred sa fi fost incarcat niciodata instalatia cu freon.

Totusi in momentul in care clima a incetat sa mai bage aer rece nici temperatura de pe bord nu a mai mers. Dupa ce am incarcat instalatia cu freon s-a facut un reset in Vag COm si totusi clima nu vrea sa mearga. Temperatura de pe bord imi arata acuma - 30 pina la - 42 grade cand afara sunt +30 de grade, chiar daca in climatronic temperatura o arata corect.. Am testat senzorul de temperatura si e bun, deci problema nu este de la senzor. Compresorul merge , l-am pus pe direct si baga fara nici o problema, deci problema ar fi de undeva de la climatronic.

Eu m-am gandit ca atat timp calculatorul vede ca afara sunt - 40 de grade atunci nu mai are rost sa ma raceasca aerul deci nu mai porneste compresorul.

Multumesc anticipat pentru orice raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am gandit ca atat timp calculatorul vede ca afara sunt - 40 de grade atunci nu mai are rost sa ma raceasca aerul deci nu mai porneste compresorul.

Foarte corect. Asta e si motivul pentru care nu merge clima. Daca senzorul e bun, ai un fir intrerupt pe traseul spre climatronic.

Pana nu vei vedea pe climatronic temperatura reala de afara, nu va porni compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca pe climatronic temperatura este corecta, pe bord afiseaza incorect.

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat. Doar e acelasi senzor... :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat. Doar e acelasi senzor... :huh:

Stiu, O sa ma duc cu masina zilele astea la un electrician. POate ii da de capat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana una-alta, incearca sa deconectezi o borna de la baterie si las-o asa 5-10 minute. Dupa aia vezi daca iti mai face asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema ciudata cu climatronicul.Cand merg cu masina, mai ales la drum lung in afara orasului, are momente cand nu mai baga rece, iar in acel moment aerul este umed si miroase a ceva umed, iar grilele de pe bord mi se umezesc, se face ca o mazga.Deci ceva face ca compresorul sa se opreasca.Daca il inchid manual compresorul pe ECON si il deschid apoi din nou, baga rece.Toata aceasta ciudatenie se intampla mai ales la drum lung in afara orasului, cand opririle aerului sunt tot mai dese, adica baga rece apoi baga acest aer umed, apoi dupa ceva timp iar baga rece si tot asa.

Compresorul functioneaza ptr ca face extrem de rece cand merge, freon am cat trebuie, ulei la compresor am bagat odata cu freonul acum 2 luni.Am crezut initial ca este filtrul polen, asa ca l-am schimbat, dar fara rezultatul scontat.Ceva intrerupe functionarea compresorului, apoi iar porneste, apoi iar se opreste si tot asa.Electroventilatorul de clima merge si pe treapta 1 si pe treapta 2, cureaua nu scartaie, cand il pornesc se simte ca porneste, cand il inchid se simte ca se inchide, deci comanda de inchidere si deschidere primeste, deci electrovalva aceea de pornire functioneaza.

Aveti vreo idee sau banuiti ce ar putea fi?S-a mai confruntat cineva cu o problema similara?

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!