Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Deci tind sa cred ca baga bine (este posibil sa bage mai multa caldura cand diferenta dintre ce-i ceri tu si ce e in masina este f mare, ca sa ajunga acolo mai repede).

Asta este valabil daca il pui pe AUTO, ca sa ajunga mai repede la temp aia si sa o mentina se poate sa bage mai cald; dar nu mai e valabil cand setarea este pe manual, a III-a treapta de ventilatie. Atunci ar trebui sa bage aer la viteza setata si la temp setata. Indiferent de temp de afara, temp din masina, atata timp cat motorul s-a incalzit.

Si btw: chiar nu mi s-a parut ca am sarit, dar nu e prima data cand la o problema concreta se da cu pareri de "ti se pare". Daca am intrebat ce am intrebat poate am verificat inainte daca lucrurile stau asa sau e o parere subiectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. La mine chiar daca-l pun pe o anumita treapta baga in fctie de temperatura din masina... daca vreau 22 de grade si in masina sunt -5 o sa bage mai tare decat ar baga daca ar fi 20.

2. Imi cer scuze daca la o problema concreta de-a ta am dat o parere care te-a deranjat. Pe viitor o sa ma abtin in totalitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice_2k:

1. nu mi se pare normal. si la alte climatronicuri cu care m-am jucat nu am observat asta. in modul AUTO da, pt ca trebuie sa mentina o anumita temp in habitaclu si atunci functioneaza variabil. insa in modul manual nu am mai intalnit asta. oricum la mine si dupa ce atinge temperatura ceruta baga aer mult mai cald.

2. imi pare rau, dar vad ca tu te-ai atacat mai mult. nu asta am intentionat, ci chiar cautam o posibila cauza/solutie la o problema. atitudinea "o sa ma abtin in totalitate" nu mi se pare nici fair, nici constructiva. parca eram aici ca sa ne ajutam reciproc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare dragi prieteni ai grupului VAG.

Vreau sa va spun inca de la inceput ca sunt un fan infocat al grupului VAG. Dar de ceva vreme am probleme a masina si mi-a cam scazut entuziasmul...

Am un Passat 2002 4motion 1,9 TDI 130CP.

De ceva vreme Climatronicul nu mai functioneaza cum trebuie...Adik la temperatura de 20Grade celsius imi baga f multa caldura si ramane la aceasi temp pana ajung sa dau manual la temperatura minima (LO) cand incepe sa raceasca aerul.Apoi imediat ce cresc temp la 18 grade sa zic, aerul se incalseste brusc ajungand dupa parerea mea la o temp de 25-26 grade... Astea se intampla frecvent in modul ECON.

Pe AUTO sau normal trebuie sa dau la temp minima apoi imediat la temp maxima si isi revine...

:tomato: ce sfat imi puteti da?

Nu prea as vrea sa imi schimb climatronicul pt ca banuiesc, ca costa un pumn de bani!

Pot sa-i fac ceva anume???

Multumesc pentru rabdare...!

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve

Din cate spui tu cred ca ai unul dintre senzorii climatronicului defect.

Climatronicul are mai multi senzori in bara din fata, in oglinzile laterale in interior etc.

Daca tu ii dai 20 grade iar senzorul din bara fata (de exemplu) defect ii spune ca afara sunt -25 el va baga caldura la maxim.

Nu stiu cat costa un senzor dar nu cred ca se compara cu tot climatronicul.

Vezi ca e o sectiune pe forum secretele climatronicului care iti va da mai multe detalii (cred ca e la inceput, la intrebari frecvente)eventual iti vei putea da seama singur care din senzori e defect activind meniul de diagnoza al climatronicului .

Modificat de *bmf*
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca ai nr de neamt,dar de unde esti?

dac esti din piatra cand ajung eu pe acolo(cam peste 2 sap cred) bagam vagul sa ne uitam daca are vreo eroare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca ai nr de neamt,dar de unde esti?

dac esti din piatra cand ajung eu pe acolo(cam peste 2 sap cred) bagam vagul sa ne uitam daca are vreo eroare

salutare!

Va multumesc amandurora pentru timpul acordat si pentru amabilitate.

De origine sunt din Piatra-Neamt. Dar sunt student in Bucuresti si de curand locuiesc aici!

Daca Stai in Bucuresti te voi contacta eu daca nu deranjez si poate ma poti ajuta...

Eu de miercuri seara plec pana in PN pana duminica...

Apropo, Vagul banuiesc ca e aparatul acela care se conecteaza la computerul masinii...

Mi l-a pus un tip in piatra si mi-a dat peste cap tot calculatorul de bord al masinii...Acum cand stau la semafor, consumul instantaneu e de 0,7l iar cel mediu creste pana ajunge la 99,9l cu masina pe loc...

Sper ca tu stii mai bine ce sa-mi spui...oricum mai dus peste cap decat e acum n-are cum sa fie...

Inca o dat multumesc pt raspunsuri si astept noi vesti de la voi sau intrebari cu care poate voi putea fii kit! :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

momentan sunt in bucuresti

banuiesc ca la piatra ti-a pus vasul aia e alceva

vag-comul e un soft pe laptop care se conecteza la masina cu ajutorul unei interfete

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar ai dreptate...

nu venise cu nici un laptop nimic; era ceva mult mai mic...

cam cat ma ajunge, la pret ma refer...

multumesc inca o data pt seriozitatea si promptitudinea cu care imi raspundeti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

Partea frontala a masinii are 4 radiatoare.

2 in parti si 2 unul peste celalalt pe mijloc.

In partea dreapta fata a masinii (cum stai in ea), jos in fata rotii, se gaseste radiatorul ce tine de climatronic. Daca are probleme afecteaza clima...si la mine face la fel, numai ca la mine stiu sigur ca e cu probleme. Un radiator nou de climatronic costa in jur de 170 200 euro .

Modificat de premiumfaraplumb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

Am gresit ;)

Cel din mijloc subtire care vine peste cel gros este pentru clima.

Acela din lateral este pentru racirea motorinei, astfel baga motorina la temperatura scazuta in capul pistonului castigand cativa calutzi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

O constatare :

cand erau afara temperaturi cu minus ..si setam climatronicul de ex sa bage 24 grade si fixam ventilatia la 3 liniute ..peste cateva minute cand ma uitam la el aveam 4 sau 5 liniute (deci le cretea nr). Acum de cand au crescut temperaturile afara si fixez temp pe la 21 grade si ventilatia tot la 3 liniute ... peste ceva vreme .. imi scad liniutele .la 2 sau chiar 1.

WHY ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta chiar nu am mai auzit-o niciodata. Ai facut o testare? Eu banuiesc ca e o functionare defectuoasa (asta daca nu e vreun future al climatronicului bi-zonal, eu neavand decat climatronic simplu).

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O constatare :

cand erau afara temperaturi cu minus ..si setam climatronicul de ex sa bage 24 grade si fixam ventilatia la 3 liniute ..peste cateva minute cand ma uitam la el aveam 4 sau 5 liniute (deci le cretea nr). Acum de cand au crescut temperaturile afara si fixez temp pe la 21 grade si ventilatia tot la 3 liniute ... peste ceva vreme .. imi scad liniutele .la 2 sau chiar 1.

WHY ?

Am mai testat si il fixez pe 21 de grade si cu 3 linii la ventilatie si peste 10 minute are 5 linute dupa care a scazut la 4 ..si a trebuit sa opresc caci am ajuns la destinatie ...si nu am avut cum sa vad daca scadea pana la 3 liniute unde il setasem eu.

Astept un drum mai lung sa-i vad comportamentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O constatare :

cand erau afara temperaturi cu minus ..si setam climatronicul de ex sa bage 24 grade si fixam ventilatia la 3 liniute ..peste cateva minute cand ma uitam la el aveam 4 sau 5 liniute (deci le cretea nr). Acum de cand au crescut temperaturile afara si fixez temp pe la 21 grade si ventilatia tot la 3 liniute ... peste ceva vreme .. imi scad liniutele .la 2 sau chiar 1.

WHY ?

Acelasi lucru se intampla si la mine. Pe manual, nr de "liniute" de la ventilator varieaza.

clima este bizonala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna am si eu citeva intrebari in legatura cu climatronicul de pa masina mea:la inceput aveam un cod de eroare respectiv 04fa dupa o perioada in care il resetam periodic a aparut inca doua sau trei mesaje de eroare respectiv 025b 04f8 si 0487 din cite am vazut toate aceste erori sunt legare de motor clapete. Spuneti-mi va rog daca este ceva grav si daca se poate remedia cu un tester sau trebuie domontat bordul si schimbate acele motorase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut!

o rugaminte!

pe prima pagina a topicului e un link pus de alexrosoiu catre un material din sectiunea articole legat de functionarea climatronicului.

cum sunt mai mult decat interesat de asta, il rog unul din moderatori sa actualizeze link-ul nefunctional sau sa dea un nou link.

am cautat in sectiunea articole si nu am gasit materialul in cauza.

multumiri anticipate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Sper ca nu sunt total off topic cu intrebarea pe care o sa o pun caci e legata oarecum de climatronic.

Senzorul de temperatura exterioara, situat in oglinda din dreapta - la masina mea - este un termistor, cred (aproape sigur) ca de tip NTC. Al meu este defect, indica o temperatura mai scazuta decat cea reala cu circa 7-8 grade.

Stie cineva valoarea termistorului? L-as schimba personal, fiindca nu e o piesa scumpa (cativa RON), in schimb daca ma duc la reprezentanta SEAT si comand senzorul cu tot cu cablu de legatura si mufa cred ca ajung daca nu cumva sar de 100 RON :).

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema, cred ca de la AC vine, pentru ca am observat-o acum, de cand folosesc clima, cand opresc, pentru o perioada de 5-10 sec se aude prin gurile de aerisire centrale u suierat, un fasait, un zgomot ciudat. E ceva grav, ati mai intalnit ?? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine scoate un zgomot pret de cateva secunde dupa oprire, dar cred ca nu e o problema grava (ma gandesc ca fac zgomote ventilatoarele si ce mai are el prin bord pana se opresc din rotatie) dar poate fi si o problema dat fiind ca al meu da caldura numai cand vrea. Dar am vazut si la alt passat caruia ii functioneaza bine climatronicul si tot face zgomote asemanatoare la pornire/oprire.

Si totusi daca tot am adus vorba despre climatronic, care ar fi problema la mine de da caldura numai cand vrea? Sa nu mai inchida/deschida termostatul? Mentionez ca apa la motor e la 90'C si oricat de mult i-asi mari temperatura tot rece da ;) . Si mai e o problema, e normal sa se abureasca geamurile foarte repede daca climatronicul este oprit ;) ? Ca de cand am masina(o luna) merg numai cu el pornit iar in unele seri cand se intampla sa nu dea caldura trag cate un frig de imi vine sa-l las in drum si sa iau Dacia ca la aia macar stiam cum sa ii dau drumul la caldura de sub capota:D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe HI da rece? Daca da, trebuie facuta o testare (eventual un basic settings) cu Vag-Com, nu e in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da da rece si pe HI ;), dar sunt zile cand merge perfect, oricum, deocamdata sper sa se incalzeasca si noptile si sa il rezolv la un service in Bucuresti cand am sa ajung sau poate chiar la o intalnire cu forumistii.

Pana atunci ... ;) .

Stie careva care e codul de la meniul ascuns al climatronicului care sa arate temperatura interioara? Sa vad macar ce temperatura indur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu mai stiu daca in regulament scrie ca e sau nu voie sa dai "UP" in asemenea topic, totusi incerc, poate imi va raspunde cineva :D la intrebare: Care e codul de la meniul ascuns al climatronicului care sa arate temperatura interioara? Ca la celelalte intrebari, cred ca doar mecanicul imi va raspunde :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar eu cu problema mea:D. Peste tot pe unde am gasit informatii despre climatronic, nu am vazut la nimeni ca ar avea aceeasi problema ca a mea :D, din contra am gasit exact opusul. Asa ca am sa reformulez: Climatronicul meu, aflat pe un Passat B5.5, are "personalitate" :D adica da caldura numai cand vrea el chiar daca temperatura este setata pe HI (maxim cald). Am facuti cu el 7000KM, timp in care a dat caldura in numai 2-3 seri, am sperat ca se va mai incalzi si nu voi mai avea nevoie de caldura si scap pana in toamna de problema, dar totusi noptile sunt reci si daca merg cu climatronicul oprit se aburesc geamurile instantaneu, am incercat sa il tin macar pe ECON, dar nu rezolv mare lucru, intradevar nu mai baga aer rece cu aceeasi intensitate dar tot se aburesc geamurile. Este normal sa se abureasca geamurile asa repede, voi mergeti tot timpul cu climatrinicul pornit?

Am citit si recitit toate topicurile de pe forum si am gasit doar cateva informatii oricum folositoare si alea, ca sa mi se poata raspunde mai usor am numerotez problemele mele si rog pe cei ce imi vor raspune sa noteze raspunzurile cu numarul ce corespunde intrebarii, asa vor putea fi citite mai usor si de alti colegi cautatori de informatii ;) .

1-Ce poate sa aiba CLIMAtronicul de nu da caldura? A dat de cateva ori doar numai cand a vrut el, temperaturile scazute merg perfect, consider eu!

2-Cum se poate face un Autotest la CLIMAtronic? Nu am inteles cum e cu comanda descrisa de

Pana la Vag-Com poti testa asa:

tinute apasate simultan ECON si CIRCULARE AER si pus contactul, se aprind toate ledurile de pe Climatronic, dupa care incepe sa sufle aer cu diferite intensitati (isi face teste).

Am incercat totusi combinatia ECON si Recirculare aer si am gasit consider eu 2 erori "25b 00" si "4F7 00" dupa care am apasat butonul rosu (de ridicare temperatura) si a aparut 444 00 (am inteles ca acest cod indica ca nu mai sunt erori). Am repetat combinatia si de data asta a aparut doar "4F7 00".

3-Compresorul CLIMAtronicului consuma combustibil, iar in momentul activarii ECON se va opri compresorul si nu mai consuma?

4-Poate indica climatronicul temperatura uleiului si presiunea in turbina, in meniul secret?Si care sunt indicativele respective?

5-Ce informatii mai poate indica climatronicul?

6-Cum iti dai seama cand trebuie schimbate filtrele sau ce consumabile mai are instalatia de climatizare? Pot sa le verific si eu, fara a merge la un service, e grea opratiunea?

Raman recunoscator celui ce va binevoi sa raspunda si poate ne vom vedea la o intalnire a forumistilor si voi face o cinste :D !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!