Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Numai cand pornesti clima sau si cu clima oprita tremura la ralanti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numai cand pornesc clima

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am o problema la climatronic insemnand nu mai afiseaza nimic ca si cand nu ar avea curent mentionez ca ieri a functionat perfect iar astazi e mort ..... Probabil s-a mai discutat dar sunt nerabdator sa aflu cauza ...daca ma poate sfatui cineva ... Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sigurantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de vreo 2-3 sapt am o problema la climatronic. nu mai merge butonul pt parbriz. merge doar centru si picioare. s-o fii stricat butonul sau clapeta care duce aerul spre parbriz? daca i-l las fara nici o comutare(adica pe afisaj sa nu apara nimic-parbr centru sau picioare) baga ceva pe parbriz dar foarte incet. ce e de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Tremura motorul la relanti cand este pornita clima.

A mai patit cineva???

Cel mai probabil s-au descentrat paletii de la ventilator. Incearca sa scoti mufa lui (e langa rezervorul de ulei servo) si vezi daca mai tremura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms Al Bundy pt ajutor.....era o siguranta mica rosie de 10 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de vreo 2-3 sapt am o problema la climatronic.

O diagnoza si sigur gasesti o eroare legata de defroster flap, e un motoras care nu mai functioneaza cum trebuie. o setare de baza poate ca rezolva problema.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intamplare ciudata de azi. Afara erau 35.5 grade C. Plec cu masina de pe loc si dupa 2 minute de mers modific temperatura pe LOW si ventilatie pe penultima gradatie pe toate "gaurile"..masina a inceput sa bage puternic aer putin rece..am zis ca e din cauza ca abia am plecat de pe loc..mai merg vreo 10 minute la fel..vazand asta am apasat AUTO si a revenit pe 22 de grade si a inceput sa bage un aer f. rece. Care e explicatia? Am crezut ca nu mai are freon dar..daca pe 22 de grade baga super bine aer rece pe Low de ce baga caldut?

Modificat de But_Fns
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

la mine e mai complicata problema. Am pus freon, am incarcat complet instalatia, am dat pe auto si nimic. Cineva mi-a facut niste legaturi pe direct sa cupleze compresorul si sa porneasca ventilatoarele. Mi-a zis ca e sonda de pe conducta de freon defecta, cea care vine infiletata pe conducta in partea de sus, in zona vasului de expansiune, sau mai bine zis in zona in care este amplasat filtrul de polen. Am schimbat acea sonda cu alte 2 si acceasi problema: nu porneste si pace. Daca ar fi de la unitatea de comanda clima cea de sub baterie ar porni pe direct? Cine ma lamureste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel releu in functie de ce informatii primeste, comanda sau nu pornirea ventilatoarelor si a compresorului.

Trebuie vazut daca in mufa de la releu ajung tensiunile necesare pe toti pinii si daca nu, remediata problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna dupa o scanare cu vag-comul de la ross tech mi-au aparut urmatoarele erori legat de climatronic

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl

Part No: 3B1 907 044 K

Component: CLIMATRONIC B5GP 0010

Coding: 17000

Shop #: WSC 00028

4 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-10 - - - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

35-10 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

35-10 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

35-10 - - - Intermittent

ce sfaturi/ideii/solutii imi puteti da?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorba unui coleg... zici ca sunt xeroxate erorile astea, multe passaturi le au, printre care si eu. Nu prea ai ce sa le faci, e o treaba migaloasa. Un fost coleg de pe forum le-a rezolvat. Uitate in aria DIY

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Sistemul de comanda al climatizarii numit si HVAC (Heat Ventilation and Air Conditionning) controleaza in cazul modelelor cu o singura zona de climatizare, pozitia flapsurilor de directionare a aerului (doua motoare), pozitia flapsului de reglare a temperaturii (un motor) si pozitia flapsului de recirculare/aer proaspat (un motor). Tot unitatea de comanda controleaza automat motorul ventilatorului aerotermei si functionarea compresorului A/C. Toate "deciziile" au la baza semnalelei furnizate de senzorii de temperatura (exterioara, a canalului de admisie al aerului in aeroterma, in tubulatura de directionare a aerului si chiar in unitatea centrala - temperatura interioara).Suplimentar modulul HVAC mai primeste informatii despre viteza autovehiculului (pentru a compensa presiunea suplimentara din canalul de admisie al aerului), despre sarcina si temperatura motorului, senzorul Kick Down (la cutiile automate), semnal de la releul de actionare al stergatorului de parbriz (pentru actionarea suplimentara a dezaburirii parbrizului), si cam atat. Unele modele mai primesc semnal de marsarier pentru cuplarea automata a recircularii aerulu (pentru a nu inhala propriile gaze de esapament).

In modul Automat modulul de control modifica toti parametrii de functionare al elementelor de climatizare (toate pozitiile flapsurilor de directionare ale aerului si viteza de rotire a ventilatorului) cu scopul de a obtine cat mai repede si a mentine temperatura aleasa de utilizator. In acest mod compresorul functioneaza continuu (mai putin cazurile de sarcina mare a motorului, temperatura mare a motorului, anumite moduri de avarie ale ECU, si cand temperatura exterioara masurata la nivelul canalului de admisie al aerului scade sub 3 grade).

In modul ECON sistemul functioneaza similar fara a aveainsa actionat compresorul A/C.

In cazul modificarii voite a parametrilor de functionare(ex: directionare curent de aer sau modificare viteza aeroterma) sistemul compenseaza programul prestabilit cu noile inputuri, avand acelasi scop de a mentine temperatura selectata. Cand ai selectat o treapta mai scazuta a vitezei aerotermei modulul HVAC nu face altceva decat sa scada curba presetata de viteze cu numarul de unitati pe care l-ai selectat continuand insa sa-si modifice turatia dupa noua curba stabilita de utilizator.

Sper ca am reusit in relativ nu foarte mult spatiu sa abordez algoritmul de functionare al Climatronicului.

Am un Passat din 2000 si, desi climatronicul afisaza totul bine, fluxul de aer este maxim si compresorul nu este cuplat. Are cineva vreo idee??????????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexrosiu are dreptate, a adunat foarte multa informatie utila acolo, cred ca ar trebui sa unim cele doua topic-uri intr-unul comun, unde daca reusesc sa-mi fac mai mult timp o sa pun si poze.

Andi, te rog ajuta-ma si pe mine cu un raspuns la problema pe care ti-o descriu, astfel : detin un passat b5 cu motor 1.6 benzina, 102 CP. Climatronicul merge foarte bine, nu am avut nicodata probleme cu el, dar am probleme cu ventilatorul de la clima. In fata la motor sunt 2 ventilatoare, unul mai mare care raceste pe radiator, iar altul mai mic putin care cica e de la clima si ar trebui sa raceasca condensatorul de la aer conditionat. Am dus masina intr-un service si mi-au schimbat acel ventilator (ala mai mic de la aer conditionat), cica ar fi fost ars, dar acum noul ventilator merge tot timpul(imediat ce pornesc motorul, in 10 secunde porneste si el si merge incontinuu), indiferent daca am clima pornita sau nu si face un zgomot infernal. Tipul de la service mi-a zis ca e din cauza faptului ca el merge doar pe treapta a doua la turatie maxima si ca nu are ce sa-i faca. Masina tremura putin cand ventilatorul nou porneste, probabil datorita turatiilor acestuia. Te rog da-mi un sfat. Din cate am mai citit pe forum, normal ar trebui ca acel ventilator sa porneasca numai cand merge clima sau cand e prea cald afara si ventilatorul mai mare de pe radiator nu face fata. Presupun ca sunt niste senzori care dau comenzi catre ventilatorul asta, nu? Merci mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am si eu o problema.cand pornesc masina dimineata se aude un zgomot ciudat timp de 20-30 sec apoi se opreste. se aude din zona compresorului dar nu stiu ce sa spun tocmai de asta va cer parerea. ma poate ajuta cineva???? va rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

am si eu probleme clima. PLEASE HELP

ieri am bagat freon in instalatie. problema e ca nu porneste compresorul de clima. au verificat cei de la service cu "testerul" au gasit eroarea: senzor temperatura exterioara- cablu intrerupt (aproximativ asa scria, dar cu siguranta asta insemna). calculator ok, ceilalti senzori ok.

azi am cumparat senzor nou ca cel vechi avea un fir rupt, legat si izolat.(adica inadit) am fost la service. au schibat senzorul, si aceeasi problema. au verificat freonu, si totul e ok, nu a scapat teoretic nici un gram.

au probat "pe direct" compresorul si merge ok, baga rece. au curatat contactele, verificat siguranta de clima, au mai facut ei ceva verificari, pe clima cand tine apasat butoanele econ si recirculare apare eroarea 444, sau cel putin asta au spus cei de acolo ca inseamna. am stat azi de la 10 pana la 14 cu ei acolo si pana la urma au mi-au recomandat un electrician sa verifice firele de la mufa in instalatie.

ce sa fac? unde gasesc o schema de la instalatia de climatizare? ce recomandari puteti sa-mi faceti? unde poate sa fie buba? orice ajutor este binevenit

tin sa precizez ca nmu mia aratat nici o data bine temperatura exterioara.

sa nu uit: am passat b5, 1.6 benzina AHL, clima automata

va multumesc anticipat.

Modificat de bbmakky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie neaparat sa rezolvi problema cu senzorul ala.

Sistemul de climatizare tine cont de temperatura exterioara. Daca aceasta e sub 7-9 grade, blocheaza functionarea compresorului.

In cazul tau, se intampla acelasi lucru. Undeva sunt intrerupte firele de la senzor sau e un contact slab. Pana nu rezolvi asta, nu iti va merge clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de raspuns.

azi am fost la un electrician si mia verificat cele doua cabluri de la senzor (mufa senzorului) pana la "panoul" de sub maneta care deschide capota. cel maro cu alb e ok, cel maro cu galben este intrerupt undeva. din pacate nu a rezolvat problema ca trebuie sa dau aripa jos, dar luni dimenata ma duc in service iar . mia promis ca face tot posibilul sa ma ajute.

stie cineva unde duce cablul maro cu dunga galbena eventual si celalalt maro cu dunga alba? sau unde pot gasi o schema de la instalatia electrica de la clima? sau orice alt ajutor este binevenit.

baietii sunt super ok, au scule si tot ce le trebuie....zic eu.. in fine. voi ce recomandati? sa ma duc si la alt service sa-i faca o diagnoza pe tester?

va multumesc anticipat.

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce diagnoza sa mai faci. Daca spui ca baietii se pricep la electrica, lasa-i sa-ti rezolve cablul de la senzor si apoi ar trebui sa-ti mearga si clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite o schema. e pentru o masina din 2000. CA daca nu ne spui si din ce an e masina ....

Printing_from_Tmplt6.pdf

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am citit tot referitor la AC al passatului b5,dar nu m-am lamurit. Cu doua saptamani in urma mergand pe autostrada cu ac pornit la treapta 2 a inceput sa-mi bage vapori pe la grilele de aer. Dupa 2 zile am fost la mecanic care mi-a incarcat cu freon si a curatat instalatia. Dar imi face la fel,dupa apr. o ora de folosire a aerului conditionat imi baga vapori in masina cam un minut(e ceva normal? Afara erau 35 grade). Aer rece baga,compresorul functioneaza ,dar am observat ca atunci cand e pornit face un zgomot de curea de alternator(un pic mai redus) Cureaua e aproape noua. Care sa fie cauza? Va multumesc :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vapori cum adica baga vapori, abur, aer cald, sau cum?

Ce fel de freon a bagat cu ce aparat sau cum arata aparatul ala, referitor la zgomot banuiesc ca e de la compresor, fulia lui face zgomot, la b5 este cu ambreiaj deci probabil ca patineaza sau e dus rulmentul si scartaie.

In momentul in care a bagat rece 30 de min si nu mai baga, atunci ar trebui sa scoata cum zici tu un abur sau poate vapori de condens.

Ce ne spui noua acelui mecanic i-ai spus? el ce a zis ?

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am vazut ce fel de aparat a folosit.Exact asa i-am zis si lui.Da sunt vapori de condens. Doua zile dupa ce am fost la mecanic nu s-a mai auzit zgomotul,care se aude doar cu geamurile deschise,nu e asa puternic. Mentionez ca aer rece baga tot timpul,chiar si atunci cand iese aburul ala

Modificat de straniero78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cu un tester pe clima vezi care e problema sa nu fie recircularea blocata, filtrul de polen e verificat?

Sau ai ac parca la ac nu merge sa citeasca testerul nimica fiind manual si comanda oarba....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!