Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Am inteles ca este si un releu ptr treapta I pe undeva pe sub volan. E adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, sunt 2 relee care comanda ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te duci la baietii care fac incarcari cu freon si le spui sa iti monteze pe masina doar furtunul pt presiune inalta (daca nu ma insel), doar prinderea pt acesta regasindu-se pe masinile cu un singur contact de cuplare si sa faca aceleasi proceduri ca pt cele cu 2 si merge garantat. Am facut-o eu personal, doar ca nu deschizi si robinetul din aparat pt cel de presiune joasa. Succes!

Cine imi poate spune cum se baga freon la o instalatie doar cu o supapa pe radiator,a doua nu exista ,se face intr-un anumit fel dar nu stiu cum.Pentru un A4B5 stiu ca si pe Passat exista pe unele modele.Merci.

Nu este gluma baietii din service nu stiu sa umple decat acele instalatii cu doua supape o intrare-o iesire. :)

Te duci la baietii care fac incarcari cu freon si le spui sa iti monteze pe masina doar furtunul pt presiune inalta (daca nu ma insel), doar prinderea pt acesta regasindu-se pe masinile cu un singur contact de cuplare si sa faca aceleasi proceduri ca pt cele cu 2 si merge garantat. Am facut-o eu personal, doar ca nu deschizi si robinetul din aparat pt cel de presiune joasa. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o intrebare.

Am inceput sa folosesc AC-ul si numai baga asa rece cum baga anul trecut cand am schimbat un furtun fiind spart si am bagat freon. Atunci baga foarte bine. M-am uitat in partea dreapta a masini unde este uscatorul si el este plin de ulei care pare sa iasa din partea de sus unde intra condctele in el. Acum am doua piste ori iar ma pierderi de freon dovada fiind uleiul de pe uscator ori probleme electrice. Am urmatoarele erori:

Address 08: Auto HVAC

Controller: 3B1 907 044 J

Component: CLIMATRONIC B5GP 0006

Coding: 17000

Shop #: WSC 78387

4 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

37-00 - Faulty

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

37-10 - Faulty - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

37-00 - Faulty

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

37-00 - Faulty

Care sa fie problema ?Merg si completez cu freon insa mi-e teama ca dupa 2-3saptamani nu mai am deloc. Lucru patit anul trecut inainte sa schimb furtunul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate vad, ai probleme electrice. Verifica toate sigurantele si daca sunt toate ok, trebuie probat cu alta unitate de clima - iti dau eu una imprumut, sa vezi daca de la ea e..... asta daca nu ai taiat cumva cablajul sa nu ai mufa bagata aiurea - nu face contact - de cand ai montat masca 2Din.

Nu ai nicio eroare legata de presiunea freonului... deci, ai suficient in instalatie - in schimb, nu-ti lucreaza servomotoarele.....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine imi poate spune cum se baga freon la o instalatie doar cu o supapa pe radiator,a doua nu exista ,se face intr-un anumit fel dar nu stiu cum.Pentru un A4B5 stiu ca si pe Passat exista pe unele modele.Merci.

Nu este gluma baietii din service nu stiu sa umple decat acele instalatii cu doua supape o intrare-o iesire. :)

Te duci la baietii care fac incarcari cu freon si le spui sa iti monteze pe masina doar furtunul pt presiune inalta (daca nu ma insel), doar prinderea pt acesta regasindu-se pe masinile cu un singur contact de cuplare si sa faca aceleasi proceduri ca pt cele cu 2 si merge garantat. Am facut-o eu personal, doar ca nu deschizi si robinetul din aparat pt cel de presiune joasa. Succes

Treaba sta in felul urmator :am inlocuit compresorul si uscatorul astfel ca trebuie scos vechiul ulei si freon (ce a ramas din el) si pus alt ulei si freon ,trebuie sa faca un fel de circuit.

A doua supapa este la senzorul de joasa presiune (langa filtru) ,se scoate senzorul nu iese nimic pe acolo pentru ca este o valva acolo ,se monteaza

o adaptatoare ca in poza,pe care baietii din Franta nu o au (feuvert.) ,primul furtun se baga la radiator pentru incarcat si al doilea acolo pentru descarcat.

Mi-au returnat banii dupa ce s-au chinuit o ora sa lucreze doar pe a radiator ,au recunoscut ca nu au scula pentru adaptare,aviz amatorilor.

A doua chestie ventilatorul mic nu decupleaza la oprirea compresorului,la pornirea compresorului ,porneste si ventilatorul mic insa nu se mai opreste descat daca inchid clima,compresolul merge cateva secunde apoi se opreste iar porneste si tot asa.

O sa revin dupa ce inlocuiresc releul 276 .( pe diagnoza totul este ok nici o eroare);daca mai stiti alte relee care au legatura cu cuplarea-decuplarea ccopresorului &vent.mic astept. cu interes.

post-20258-0-02384400-1340105111_thumb.j

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar un sfat... OFF TOPIC stiu... sa nu te duci in viata ta la Feu Vert ca sunt cei mai prosti din lume! Le calca pe urme aia de la Norauto si Autobacs... ca nici aia nu-s mai competenti...

Inafara de schimbat cauciucuri nu stiu face mare lucru fara sa faca vreo prostie. Am experiente proaste cu toate trei garajele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa vad ce meserie stiu ,aveau un pret bun pentru incarcat clima discut de Franta nu stiu cum sunt in Romania;ele sunt in franciza depinde de centru nu este o regula.

Revin cand solutionez problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari. Am rasfoit topicul si am vazut ca s-a mai pus aceasta intrebare dar nu am gasit si raspunsul. Pt masina din semnatura ce teava/furtun tb desfundat si pe unde am acces mai usor la el , deoarece nu se mai scurge sub masina condensul la folosirea AC. Apa ramane in masina cauzand un miros neplacut.

Multumim pt ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva vreo idee cum se poate remedia problema urmatoare?

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl

Part No: 3B1 907 044 C

Component: CLIMATRONIC C 2.0.0

Coding: 01000

Shop #: WSC 01317

VCID: 214DE1B784ED

1 Fault Found:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

37-10 - Faulty - Intermittent

LE: am gasit pe Ross-Tech o eventuala solutie:

Possible Causes

  • Wiring/Connectors from/to Air Flow Flap Positioning Motor (V71) faulty
  • Positioning Air Flow Flap Positioning Motor (V71) blocked
  • Positioning Air Flow Flap Positioning Motor (V71) faulty

Possible Solutions

  • Check Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
    • See Measuring Value Blocks (MVB)
    • Perform Output Test
    • Perform Basic Setting

    [*]Check/Repair Wiring and Connectors

Insa nu stiu de unde sa incep :). Daca e vorba de motorasul acela V71, pai ala costa, plus ca am impresia ca trebuie demontat bordul ?!

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog un moderator sa stearga postul de mai sus (daca considera ca este necesar) intrucat am postat intr-un alt topic cu Probleme climatronic, aici vad ca nu raspunde nimeni. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Daca citeai topicul ca lumea sunt sigur ca gaseai rezolvarea la problema ta.

In plus de asta,nu e nimeni obligat sa-ti raspunda.

Eroarea ta se refera la motorasul v71 cel responsabil cu clapeta de recirculare a aerului. Sterge eroarea si vezi daca iti reapare. Daca nu reapare atunci e ok, e de ignorat.

Daca reapare atunci clapeta ori se blocheaza(din cauza prafului,mizeriei) ori motorasul e dus.

Mai poti incerca o setare de baza a motorasului v71 cu ajutorul Vcds sa vezi daca isi revine.

Sent from my E15i using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E dus semireglabilul prin care climatronicul stie pozitia clapetei. E boala lor si se poate schimba fara sa dai bordul jos, cel putin la passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri. Am facut in prima faza ce mi-a sugerat Laurentiu...si anume, am sters eroarea, apoi a mai facut un scan si nu a mai aparut nicio eroare pe climatronic. Acum vad eu, oricum clima functioneaza corespunzator si in plus eroarea era cu "intermittent"..

Am mai cautat info despre cum se ajunge la acel motoras si cica se demonteaza torpedoul dar si consola centrala :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

mai fa o scanare peste cateva zile si vezi daca ti-a reaparut. Daca da atunci fa-i un basic setting la motorasul v71 cu ajutorul Vcds si urmareste eroarea la ce interval iti reapare.

Desi la majoritatea apare eroarea asta dar motorasul functioneaza bine.Si la mine apare. Cateodata o mai sterg din meniul climatronicului si gata. Functioneaza perfect.

Daca aveai clapeta blocata sau motoras ars ( stricat) atunci nu puteai sterge eroarea,iti reaparea imediat,pe moment. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, deci intru aici: Address 08: Auto HVAC si fac basic setting, atat ? Sau fac si un output test ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

odata intrat in basic setting selectezi grupul corespunzator motorasului v71. Oricum iti arata,vei vedea scris acolo. Mi se pare ca, chiar grupul 001 e, nu mai tin minte exact. Cand ai selectat grupul (001 de exemplu) atunci cifrele din casutele alea vor fluctua,vei auzi niste zgomote( de la clapeta) si cifrele acelea se vor face toate 0. Asta inseamna ca s- a facut setarea de baza. Iesi din basic seting,apoi din hvac si gata.

Output test se face doar daca vrei sa testezi toata instalatia si toate motorasele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit intre timp :

VW Golf (1K) Climatronic

Basic Setting

Note: The basic setting needs to be performed, when the climatronic control module (J255) or a motor have been replaced.

[select]

[08 - Heating/Air Conditioning]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

The basic setting takes approximately 40 seconds.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Merci, o sa fac asta mai spre seara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a venit si mie randul sa bag bani in climatronic.

In perioada calduroasa din luna mai, in stationare la un semafor, am simtit ca a pornit ventilatorul de clima si ca tremura toata masina. Cand am plecat de pe loc, nu l-am mai simtit si am considerat ca a fost ceva trecator.

In perioada ploioasa nu m-a mai deranjat, dar dupa ce au venit caldurile am constatat ca climatronicul nu mai lucreaza bine.

Am fost la un service si am constatat ca: ventilatorul de clima era mort, aveam presiunea din instalatie scazuta, iar uscatorul era pe jumatate plin de apa.

Din cauza ca nu a mai functionat ventilatorul si nu s-a mai facut corespunzator schimbul de caldura a crescut presiunea in instalatie la 25-30 bari, ceea ce a dus la pierderi.

Piesele (ventilator, uscator si filtru), manopera, umplut instalatia, plus o curatare a tubulaturii m-au costat 850Ron.

Concluzia: daca simtiti ca ventilatorul de clima nu marge bine (inainte de a ceda de obicei tremura toata masina cand functioneaza) schimbati-l ca sa nu atraga si altele dupa el!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ventilatorul nu iti functiona compresorul era decuplat. Apa sau orice lichid in instalatia de climatizare duce la distrugerea compresorului. In plus se formau dopuri de gheata pe instalatie. Parerea mea este ca nu aveai cum sa ai atata apa si compresorul inca sa mai functioneze.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudat.compresorul trebuie sa se decupleze daca creste peste nu mai stiu cat presiunea,si prin urmare sa nu apara daune....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, peste 32 bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca avea si momente in care compresorul se decupla din cauza presiunii prea mari.

Diminetile mai reci, cu masina in deplasare nu necesitau pornirea ventilatorului. Dar pe masura ce se incalzea afara sau in stationare presiunea crestea, neavand racire suficienta. Pana sa ajunga la decuplarea compresorului presiunea in instalatie era mai mare decat cea nominala o perioada... mai lunga sau mai scurta, in functie de conditiile de mediu si trafic. Asa a ajuns sa mai scape freionul din instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema , dupa ce am schimbat piesa de sub lonjeron acum porneste ventilatorul cum dau drumul la clima , iar pe urma am fost si am verificat instalatia de freon si surpriza , doar 80 de grame mai avea .

Supriza cea mare a fost ca anu trecut in vara am pus freon iar acum nu mai era.

Am incarcat si instalatia si acum e totul ok.

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Am nevoie de sfatul vostru. Nu stiu daca s-a mai discutat problema asta sau daca a mai intalnito cineva, dar eu din cate am cautat nu am gasit nimic concret.

Am un Passat 2001 1.9TDI, care a inceput sa faca nazuri la caldura asta mare, si anume, tremura destul de tare la relanti insa doar cand este cu motorul cald. Dimineata sau cand pornesc prima oara nu are nimic. De asemenea ce am observat e ca incep sa am probleme cu aerul conditionat (am climatronic), in sensul ca atunci cand sta pe relanti nu vrea sa impinga aer rece, ci doar de afara, iar cand ma aflu in mers totul e ok, si aerul e rece. Parca toata treaba asta are legatura cu aerul conditionat. Nu am fost inca niciodata cu masina la verificat nivelul de freon. Ce parere aveti de aceste "simptome", s-a mai confruntat cineva cu asa ceva? Credeti ca acest tremurat de la relanti vine de la o problema cu A/C?

Va multumesc anticipat de orice sfat/ajutor acordat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!