Jump to content

Vitezometru si Indicatoare din Instrument Cluster cu probleme


tomyro
 Share

Postare recomandată

Am pornit masina dupa cateva zile in care a stat in parcare si am remarcat stupefiat ca vitezometrul nu mai indica nimic - ramane la zero. De asemenea, indicatoarele de kilometraj nu se mai incrementaza...

Imi poate spune cineva ce poate fi?

As vrea sa am o idee inainte de a ma duce in service.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

altceva functioneaza in bord? martori? totalizator km ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totalizatorul km nu functioneaza. deci tot ce e in ceasul cu vitezometru nu mai functioneaza.

ca un amanunt suplimentar: indicatorul de nivel pt motorina nu mai e stabilizat: in curbe oscileaza mult.

am impresia ca e o siguranta arsa pe undeva.

mai precis: toate celelalte ceasuri functioneaza corect, cu exceptia indicatorului de nivel pentru motorina, care indica nivelul corect, insa nu mai e stabilizat. numai vitezometrul si indicatoarele de km nu mai functioneaza, sunt pur si simplu nemiscate/nemodificate, indiferent de viteza sau km parcursi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa fie problema de cablaj sau senzorul de viteza (langa planetara in partea stanga) dar ar fi mai bine sa faci un scan cu vag-com pt ca se poate sa fie (mai rar) defect de memorie ( in cazul in care vreodata a umblat cineva la km) dar si asa se poate repara :angry: . imi vine sa rad pt ca in elsa la asa defect zice ca se schimba bordul dar romanii se pare ca repara totul :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o si eu la Golf. E o siguranta (parca nr 7 e la Golf - nu stiu daca e la fel la passat), iar pe legenda de la capacul cutiei e un semn ciudat trecut pe acolo. Mie siguranta mi s-a ars de la remorca (si de altfel, oridecate ori cuplam remorca, dupa cativa zeci de km se ardea, astfel ca in final, o scoteam inainte de remorcare). Din cate tin minte, e una din sigurantele alea mici, si e de 5A. Indicatorul de nivel de la motorina are tendinta sa scada, ca valoare, cand accelerezi (n-are legatura cu curbele), iar daca e mai putin de jumatate de rezervor, e posibil sa apara si alarma de "du-te la PECO" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca a fost un animal care a ciopartit niste fire... Stau in Germania eu si pe aici sunt niste animale mici (Marder le zice) care au prostul obicei de a servi la desert anumite parti de cauciuc din masinile scumpe... :)

Nu, indicatorul de nivel avea tendinta sa scada in curbele la dreapta, atunci cand le luam mai in viteza. La accelerare nu se simtea aproape deloc. Intr-adevar, imi aparea alarma "BITTE TANKEN" cateodata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Stie cineva cum se demonteaza bordul (Ceasurile) la Passat B5,5?Am comandat niste fete albe la ceasuri si vreau sa stiu cat de greu se demonteaza ceasurile.Daca exista vreun link cu poze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa scoti intreg instrument cluster-ul afara, uite un link: http://www.audiworld.com/tech/elec106.shtml

e pt A6, dar trebuie sa fie la fel si la passat.

dupa ce l-ai scos, sunt ceva suruburi torx pe spate (la mine 3), le desfaci, mai sunt cate 2 cleme pe partea de sus, si 2 pe partea de jos, care tin plasticul transparent deasupra ceasurilor propriu-zise; le desfaci si pe astea.

distractie mare este momentul in care trebuie sa scoti acele. astea trebuie fortate sa iasa, eventual cu o surubelnita pe post de parghie. sunt foarte bine intepenite pe axul lor.

odata ce ai scos acele, poti schimba fata ceasurilor. distractia cea mai mare este pusul acelor la loc. mare grija sa le pui exact in pozitia de "0", altfel o sa iti arate aiureli. vitezometrul si turometrul se nimeresc usor. in schimb acele de benzina, temp. apa, temp. ulei si voltaj sunt incapatanate rau, si au niste "propte" de plastic care le tin la 0. trebuie sa asezi acul in asa fel incat sa stea "relaxat" pe propta respectiva.

eventual e bine sa nu pui capacul transparent la loc, sa montezi bordul, si sa faci ultimele reglaje punand contactul si luand contactul, pentru a vedea cum se comporta acele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt link.Este foarte folositor.Si tu ai facut operatia cu schimbatul fetelor de ceas.Ai vreo poza cu el ziua si noaptea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu am facut operatia. La mine sunt multe alte bube cu clusterul. Se reseteaza foarte des in timpul functionarii (a se citi cad acele, citeste cheia, scrie OK, revin acele). Din cat am investigat e probabil vreo lipitura rece pe undeva pe placa. Investigatia continua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut! Cam tarziu sa rapund pe aici ,dar aceasta problema am patit-o si eu in timp ce conduceam pe drum de munte prin zapada, groapi, frig. Am fost disperat ca nu tiam ce are, am fot la un servis si mi-a scanat maina cu aparatul acela, culmea, nimic, masina era OK, sigurantele la fel. Beleaua era de la SENZORUL din cutia de viteze care inregistreaza KM. L-am schimbat si acum merge normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Ma confrunt si eu cu o problema la cluster. Ieri, mergand pe drum, fara sa nimeresc vreo groapa sau altceva, imi oscileaza de cateva ori vitezomatrul, pe urma e mort. Dupa cateva minute, aceeasi faza indicatorul de motorina, si mi se aprinde si becul de la rezervor, iar pe BC imi apare mesajul PLEASE REFUEL. Apoi, observ ca daca iau o curba la dreapta, am rezervorul plin,daca iau curba la stanga, am rezervorul gol (eu avand cam jumate motorina in rezervor), iar daca merg in linie dreapta, uneori merge bine. Intre timp acelasi lucru il face si vitezometrul. In viraje la dreapta merge foarte bine, pana iau o curba la stanga. Neavand semnal pentru vitezometru, nu mai calculeaza nici consumul pe BC. Singura indicatie pe care o mai reda e timpul. In tot acest timp, pe climatronic imi arata viteza corect.

Momentan si-au revenit indicatoarele, dar pentru cat timp?

A mai intalnit cineva asta? Am vorbit cu un coleg de pe forum si se pare ca ar fi lipituri reci undeva pe placa de la cluster.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pana dai in urmatoarea groapa. ;)

Trebuia sa fie exact ce-ti zicea si colegul de forum ceva dezlipit care la aceste curbe face contact. Jos cu el !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si siguranta de la instrument cluster.

Eu am avut aceeasi problema la cateva zile dupa ce am luat masina. Am gasit siguranta aceea cu o improvizatie in stilul pur romanesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigurantele toate-s ok. Si nu-mi cad toate indicatoarele, doar cel de la rezervor si vitezometrul.

Imi povestea un amic de o metoda aplicata la telefoanele mobile. Se pulverizeaza pe placa un spray special, dupa care se incalzeste cu o suflanta de aer cald, si se refac lipiturile. Cred ca voi duce si eu placa la un atelier dinasta de telefoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, dar nu ti-a spus amicul ca la 50% componentele nu suporta socul termic si crapa in mod iremediabil :icon_thumright:.

Cel ma bine e sa identifici unde e problema, si sa iti lipeasca numai acea componenta :icon_cool:

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am pus si eu intrebarea asta, dar e pare ca procesoarele de telefon nu crapa. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cate am vazut crapate (chiar de mine :D)... :P . Cum sunt comp lipite? daca sunt ca in poza 1. mai bine relipeste cu letconul fiecare pin. daca sunt ca in poza 2 (ca la tel. mobile) singura solutie este suflanta cu aer cald, dar sa fie meserias tehnicianul ca riscul este mare.

Cel mai bine ar fi sa iti cumperi o sticluta cu alcool izopropilic si sa cureti cu o periuta de dinti inmuiata in alcool toate contactele de pe placa, inainte de a duce placa la macelar :Driver:

Multumesc!

post-15932-1225371928_thumb.jpg

post-15932-1225371969_thumb.jpg

Modificat de dem3ntor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e posibil sa ai dreptate. :P De-aia intreb, pentru ca precis sant unii care au mai avut de-a face cu asta.

Din cate stiu, sant ambele tipuri de componente pe placa.

dsc008aq4.th.jpgthpix.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil ca problema ta sa nu vina de la instrument cluster.

Vezi ca pe cutia de viteze este un senzor care citeste viteza, verifica-l daca mai functioneaza cum trebuie.

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu cred ca este acel senzor atata timp cat Cosmin ne-a spus ca "...In tot acest timp, pe climatronic imi arata viteza corect"; eu presupun ca exista un singur senzor care furnizeaza informatie comuna si deci ori ai indicatie atat la BC cat si pe climatronic ori nu ai pe nici unul.

Dupa mine ramane ca si cauza unul (sau mai multe) contact(e) imperfect(e). Cosmin ar trebui sa se gandeasca in urma daca a avut vreun eveniment mai ciudat cu masina si care sa fi dus la aparitia de contact(e) imperfect(e). Este destul de ciudat sa apara asa ceva dintr-o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am gasit si o schema electrica (cred ca pentru PASSAT B5) sugestiva. Din aceasta se vede ca exista un singur senzor - in partea de jos a schemei.

Instrument_cluster.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin ar trebui sa se gandeasca in urma daca a avut vreun eveniment mai ciudat cu masina si care sa fi dus la aparitia de contact(e) imperfect(e). Este destul de ciudat sa apara asa ceva dintr-o data.

Ma jignesti :icon_cool:

Glumeam. N-am avut niciodata probleme de niciun fel la instalatia electrica sau altceva. A aparut dintr-o data. Si coincidenta ar fi prea mare sa se defecteze amandoi senzorii deodata. Plus ca pe climatronic imi afiseaza viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relipirea componentelor IC este o problema destul de simpla si nu implica riscuri majore. Bineinteles ca macelari exista in orice domeniu si cel electronic nu face exceptie; cine a "crapat" un circuit integrat care nu se incingea inainte de aceasta operatiune, mai bine s-ar apuca de facut carnati si ar lasa statia de aer cald pe mana cui stie sa lucreze cu ea.

IC-ul de passat nu reclama in mod necesar suflanta de aer cald; merge si cu statia de lipit dar mai incet. Spray-ul miraculos nu este altceva decat sacaz diluat in acool.

Defectul mentionat de razvan nu este obligatoriu sa fie produs de o lipitura rece; procesoarele cu defectiuni produc aceleasi manifestari.

In alta ordine de idei - eu am un atelier de reparatii gsm in Turda. Pentru cine vine cu placa IC in mana, in limita timpului disponibil, relipesc gratis posibilele componente implicate in defect. Garantez ca nu crapa nici un integrat; nu garantez ca relipirea va ajuta cu ceva la rezolvarea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ cosmin - ai doar SMD-uri ceea ce este OK. Curata toate contactele cu Spray de acest fel , gasesti pe la mag cu specific electronic. Verifica/relipeste toti pinii dela mufele de conectare, de obicei acolo apar probleme, datorita gabaritului mai mare exista riscul de a se dezlipi de la trepidatii! :frigbaitata:. Cum s-a oferit si Ady in Galati iti pot face interventia! (nu mai lucrez in domeniu dar am aparatura necesara)

@ ady2006 - avand in vedere ca mai sus am pomenit de "crapat" un procesor, sau mai multe in GSM nu inseamna ca sunt un macelar sau carnatzar. te rog sa nu mai faci astfel de remarci, riscurile sunt mari la relipirea unui proc BGA (nu e cazul la bordul lui c o s m i n ) asta iti poate confirma orice tehnician service GSM. Tu nu le spui clientilor ca este riscul sa nu mai porneasca tel dupa o astfel de interventie? Nu zice nimeni ca orice comp incazita cu suflanta pica, dar este un risc mare la procesoare care sunt mari ca suprafata si nu intotdeauna disipa caldura uniform. Acel spray chiar este miraculos (asta)!

Multumesc!

LE: c o s m i n cu masina pe loc, cu motorul ponit, cu bordul dat intr-o parte (dar conectat)misca de conectori pe rand si vezi daca pica instrumentele, apoi cu un prieten care sta cu ochii pe bord misca si de alte "fire" care vin de la rezervor, cutie si ce-o mai fi. poate iti dai seama asa unde este problema!

Modificat de dem3ntor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!