Jump to content

DTC 00561 - mixture adaptation


s_c
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am urmatoarea eroare:

00561 - Mixture Adaptation

15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

Am cautat cam toate forumurile si documentatiile pe care le stiu si nu am reusit sa aflu ce inseamna asta (in afara de faptul ca se semnaleaza o dereglare a amestecului care se face simtita in special la relanti - additive)

De asemeni am un consum destul de mare (cam 10-11 / 14-15 sosea/oras) si performante destul de slabe. Ce-i drept, consumul acesta este pentru trafic de centrul Bucurestiului dimineata, cand mai mult se sta si cu compresorul A/C pornit, iar drumurile pe sosea le fac cu 100-130km/h (3-4000rpm).

Motorul este un Audi 1.6 injectie, cod ADP, 1995.

Multumesc anticipat!

PS: am un VAG-COM, a.i. daca ma puteti indruma ce valori sa citesc pentru a valida diverse supozitii, este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea se refera la depasirea valorii de "compensare" timpului de deschidere a injectoarelor la ralanti/turatii mici pentru obtinerea valorii lambda specificate.

De cele mai multe ori eroarea apare datorita furtunelor de vacuum care "rasufla".

De verificat mai sunt presiunea de injectie din rampa - putin probabil, aer fals sau MAF defect, injectoare care nu inchid bine sau excess de combustibil in ulei datorita contaminarii (drumuri multe scurte in regim de trafic urban)

Pentru inceput posteaza valorile din grupurile 008/009 (fara sa fi resetat codurile de eroare inainte - prin resetare se sterg valorile adaptarilor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, log-uri. Toate masurarile sunt facute la 90deg C, pe loc, cu toti consumatorii opriti. Label-urile s-ar putea sa fie pe langa, sunt cele default 1.8T

MAF cred ca e OK, masuratorile s-au inscris in valorile normale, si acum si mai demult.

Masina are filtre noi (aer, benzina, ulei), ulei nou, bujii si fise noi (deci astea ies din discutie).

Adaptarea acceleratiei cred ca e OK (facuta cu VAG-COM mai demult, acum in 098 spune ADP-OK).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intrebare: cum verific furtunele de vacuum (si in general cum caut admisia de aer fals). Am inteles ca exista un spray care inhiba arderea cu care dai pe furtune si daca scad brusc turatiile inseamna ca ai gasit spartura, dar nu stiu cum se cheama si de unde se pot procura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am verificat MAF (grupurile 2 si 4) - e in parametri. De asemeni, daca ar fi aer fals ar fi aparut tot aici (si nu apare). Cum sa testez totusi mecanic dupa aer fals / vacuum nu am reusit sa aflu.

Chestia cu uleiul - nu stiu ce sa zic, e nou si in plus fac cam in fiecare saptamana un drum lung - deci nu cred.

Presiunea in rampa n-am apucat sa o verific.

Ce-i interesant este ca cele doua valori de compensare (add si mult) sunt respectiv minus mult (aproape -8%) respectiv plus mult (peste +8%) -> de aici deduc ca la relanti are prea multa benzina si trebuie sa scurteze injectia (injectoare care curg? - aerul fals ar trebui sa iasa din discutie aici, altfel ar fi trebuit sa fie si aceasta compensare tot pozitiva, nu?) in timp ce in turatie trebuie sa o suplimenteze (de ce?? :D ). Sau interpretez eu aiurea? Ceva idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Information on Fuel Trim originally posted by Andy@Ross-Tech IE our Vag-Com God

Some of the most common fault codes (DTC's) pertain to fuel trim. Here is an explanation of fuel trim and what it does for us.

The ECU controls Air/Fuel mixture in order to maintain power, efficiency, and emissions. A/F is expressed as either a ratio (14.7:1 for example) or as a Lambda value. With iso-octane ("ideal" gasoline), Lambda of 1.0 is equal to 14.7:1 A/F. This is known as "Stoichiometric", a condition where there is a perfect balance between oxygen molecules and the various hydrogen and carbon based molecules in petroleum. With the oxygenated gasoline that most of us use, actual A/F ratio of 15:1 is closer to stoichiometric.

If Lambda is greater than 1.0, then there is a surplus of air and the engine is running lean. If Lambda is less than 1.0, then there is a surplus of fuel and the engine is running rich. It should be noted that the ratios are mass-based, not volume-based.

So, why don't we always run at 1.0 all the time? Well, we do MOST of the

time. At cruise and idle, mixture is held tightly to 1.0 to keep the catalytic convertor at optimal efficiency, so the emissions are minimized. However, when we need acceleration, the mixture gets richer. Why? Maximum power is made between 0.85 to 0.95 Lambda (12.5 to 14.0 A/F with iso-octane). So, under acceleration, mixtures get richer. Sometimes you want to get even richer under acceleration to keep detonation (pre-ignition of the mixture from excess cylinder temperatures) away. The 1.8T has a relatively high compression ratio for a turbocharged engine, which especially under lots of boost, is very succeptible to detonation).

So, now that we know that the ECU wants to be able to control the A/F ratio. It has a prescribed set of values (maps) for a given RPM, Load, etc. So, the ECU tells the injectors to pulse for exactly XX.X milliseconds and that SHOULD get us the proper A/F ratio that we want. Well, if you tell an employee to go do something, you want to make sure they actually did it, right? The ECU has some snitches (the front O2 sensor and the MAF, for the most part) that will report back whether or not the desired mixture has been attained. The rear O2 sensor is used mostly to monitor the condition of the catalytic convertor, although in some applications it also contributes to trim information.

Based on feedback from the snitches, the ECU learns to apply a correction factor to its commands to the fuel injectors. If you know that your employees take longer than the standard allotted time to do a specified job, you will need to adjust for that in your planning (injectors are in a union, so it is tough to fire them ). The learned values go between the maps in the ECU's Flash ROM (the "chip") and the signal to the fuel injectors. These learned compensations are known as "trim". So, when you see "trim", it means "compensation".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

He - he :D Stiu postul ala, l-am citit demult pe audiworld si il am si acum tiparit - a fost unul din acele posturi revelatoare din care chiar am inteles despre cum functioneaza injectia de benzina cu sonda lambda.

Din pacate pe mine nu prea ma ajuta insa reprezinta o lectura introductiva excelenta. Multumesc!

O alta intrebare - am sters codurile de eroare, am salvat 00 in canalul 00 si nu s-a resetat decat "additive trim", nu si "multiplicative" - care, BTW, a ajuns pe la +10%. Sunt in ceata!

O sa incerc sa curat injectoarele cu ultrasunete si sa verific presiunea in rampa (imi spunea mecanicul ca a auzit niste sunete pe la pompa de benzina si ma gandesc c-o fi pe duca). Mai mult nu ma duce momentan capul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o discutie avuta astazi am aflat ca la motorul tau au fost foarte multe probleme de depuneri pe circuitul de ungere. Una sau mai multe supape care nu lucreaza corespunzator pot fi vinovate pentru saracirea amestecului la turatii ridicate.

Ar mai fi si posibilitatea unei sonde lambda lenese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt impresionat :salut: - majoritatea celor cu care vorbesc eu nici nu prea stiu ca exista motor de 1.6 pe A4, daramite sa mai stie si statistica defectelor.

Exista si vreun remediu la chestia cu valvele? (in afara de a le scoate, desigur) - fac vreo branza cu chimicalele de la benzinarie? Stiu ca am vazut unele pe care scria "valve cleaner"

Chestia cu sonda lenesa n-am prins-o - mi se pare ca variaza destul de "vioi" in VAG-COM, dar mai mult de-atat... :?

Oricum, pana una-alta o sa verific injectoarele si o sa-mi masor presiunea in rampa.

Ca sa nu fiu extrem de OT, ti-am trimis si un mail cu o intrebare.

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Update: am masurat presiunea in rampa si este de 3.1-3.2bar in loc de 3.5bar (cu vacuum-ul conectat la regulator). Fara vacuum este tot cu 0.2-0.3bar sub spec. Asta ar insemna cam -10 .. -15%, ceea ce corespunde cu ajustarea lambda multiplicativ de aprox. +10%

Am masurat si debitul pompei in circuit deschis - este peste specificatii.

Din acestea deduc ca regulatorul e defect si nu pompa; voi incerca sa il schimb.

Din experienta voastra insa, poate o astfel de scadere (-10%) a presiunii in rampa sa determine o scadere semnificativa a puterii si o crestere de 2-3l a consumului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update (pentru cine a urmarit topicul... sincer mie subiectul asta incepe sa mi se para din ce in ce mai greu de urmarit, daramite de "make sense" din el :lol: )

- Masurat MAF la WOT la 4-5000rpm: 80g/s, ceea ce corespunde cu "rule of thumb" cf. careia la turatia de putere maxima debitmetrul trebuie sa masoare o valoare egala cu aprox. 80% din puterea motorului (in cazul meu 80% din 102CP). Uraaa, nu trebuie sa dau banii pe alt debitmetru :lol:

- A aparut o noua eroare din aceeasi familie: "Adaptation limit (mul) exceeded". Normal. Ma mir ca n-a aparut mai demult

- Am decuplat furtunul de vacuum de la regulator (deci am 4bar in rampa) si totusi lambda multiplicativ NU a scazut - go figure. Oricum, cu ocazia asta m-am calmat cu datul banilor (si) pe el

Andi, multumesc pt. ajutor! (din ciclul "prietenii stiu de ce")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Epopeea continua:

- reglat avansul la o valoare corecta (era prea mare) -> nici o schimbare sesizabila, nici in lambda, nici in mersul masinii

Dupa cateva zile:

- curatat MAF (nu de alta, sa nu zic ca n-am facut-o si pe asta): valori identice masurate inainte si dupa

- scos din nou furtunul de vacuum, lasand regulatorul liber -> de data asta insa surpriza...

Lambda add/mult: de la -8% / +12% -> -1% / -8%

Eroare de mixture adaptation: n-a mai aparut in 3 zile

Erori de knock: n-au mai aparut in 3 zile

Banuiesc ca va trebui sa schimb pana la urma regulatorul (desi inainte cred ca o sa fac o tentativa cu niste WD40 in capul acestuia, poate, cine stie, e vreun arculet intepenit acolo)

The "Prietenii Stiu De Ce" Award merge la Andi si Alin. Multumesc, domnilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Episodul urmator (ultimul? - nu indraznesc sa sper)

Dupa o saptamana de mers cu regulatorul "in aer" am reconectat furtunul de vacuum. Surpriza: dupa doua-trei zile eroarea tot n-a reaparut iar lambda additive/multiplicative se mentin la niste valori nesperate de 0% / -2% (adica ceas :ok: )

Masina tot prost merge (demaraj slab, consum f. mare in oras, nu atat de mare afara, ce-i drept nu pare sa se mai "impiedice" la rece) insa mi s-a spus ca ar fi din cauza ambreiajului uzat, a.i. astazi schimb ambreiajul. Dupa ce se termina si cu asta, daca performantele se vor imbunatati, consumul se va intoarce in limite normale si eroarea de mixture adaptation nu va mai apare voi considera problema inchisa si voi putea trece la... tuning 8)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

exact aceeasi problema am si eu cu acelasi motor ADP de 1.6 . consum mare, putere scazuta. la o scanare cu vag com-ul mi-a dat: 00561 - Mixture Adaptation

15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

mai am o eroare la la senzorul axului cu came pozitionat in delcou insa am inteles ca acela nu este asa important.

ce ma sfatuiti sa verific si cum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Am si eu aceasta problema.Eu am Polo 6n dar nu are importanta.

Un prieten bun care e mecanic exceptional mi-a spus ca.... e de la benzina. Benzina proasta din Ro. Si ca evident, nu prea avem ce face decat sa incercam sa alimentam de la diferite statii si poate vreuna va face sa nu reapara codul. Benzina slaba ,cu putere calirica mica determina ecu sa compenseze prea mult pentru a raspunde conform mapei si de aici se genereaza codul ala.

Pare sa 'makes sense',nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e 00561 - Mixture Adaptation 14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent.

Ma ajuta cineva.... :( Ca deja am ajuns cam la capatul rabdarilor. Ross Tech si Autodata am citit. Missfire NU am, nici alte eori. Ceva nou? Idei?

Urmeaza clapeta curatata a doua oara deoarece prima data am curatat-o in mare. Credeti ca o adaptare a clapetei cu VAG-COM-ul ar ajuta? Cateodata mai sare asa cam 200-300 de ture relantiul brusc cam 1-2 sec, in rest OK stabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de asta, masina cum merge?

Ar trebui sa verifici principalii suspecti: MAF, presiune benzina, pierderi de vacuum.

Arunca un ochi si pe Vag-com la grupul 032, desi probabil a sarit de 25% in primul camp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina merge bine, are putere. Mai e si treaba asta si nu stiu daca e legata care si la +3 grade a facut-o. E OK la relanti, dar foarte foarte rar la cald (odata la o sapt) face asa un salt brusc de 1 sec de vreo 200 de ture (800-1000). Nu cred ca e MAF, bobine, missfire ca alte erori nu da inafara de aceasta. Cand deschid usa masinii si cand pun contactul de ambele dati de sude pompa de benzina. Am avut ceva pe lambda, dar am cumparat o lambda noua si aia s-a dus. Eu unu credeam ca se v-a duce si asta cu ea dar se pare ca nu s-a dus.

Mersi de idei baieti. O sa vad sa ma mai ocup de treaba asta asta.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ia si senzorul de temperatura la intrebari. Pentru problema cu pornirea eu zic ca mai mult ca sigur el este vinovat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G62 sau cel de temperatura exterioara? G62 e nou de 1 an, nu da pe el nici o eroare.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G2/G62. Oarca G2 trimite la motor si G62 la IC, oricum au corp comun.

Nu stiu daca este necesar sa dea eroare, poate indica aiurea. Nu strica sa verifici ce temperatura indica pe Engine la rece si la cald. Eventual poti compara cu temperatura exterioara, la rece, si cea din bord la cald.

Daca mai scade temperatura incat ai banuieli ca nu ar porni, poti sa-i scoti mufa si sa vezi cum se comporta fara el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am inca si serzorul ce l-am inclocuit care cred ca e cel original. As putea sa incerc si cu el sa vad cum merge masina. Cel original l-am inlocuit defapt pe degeaba la indicatia unui mecanic "super priceput" pe motiv ca nu ar fi indicat bine temperatura in brod (acul nu urca pe 90 si avea fluctuatii de temperatura). Pana la urma sa dovedit a fi termostatul blocat pe deschis. L-am lasat pe cel nou ca am zis ca no... e nou!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!