Jump to content

Scade consumul dupa chip-tuning?


DORU_14
 Share

Postare recomandată

Despre opel Ecospeedster ce ziceti?

170 cai , consum 2 si ceva huh?

Modificat de dannyb_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Akebono

    15

  • DORU_14

    9

  • Ice_2k

    8

  • mirceaking

    6

Am si eu o explicatie fie ca sunteti de acord sau impotriva :

Consumul mai mic dupa tuning in realitate este doar cu pina la 10% din vechiul consum la acelasi stil de mers !Adica la mersul in gol pe un banc cum se spunea mai sus se va observa doar o astfel de scadere in nici un caz cu 1.5L /100km , exclus !Diferenta de 1.5 l/100km este pur si simplu din faptul ca se merge mai mult cu trepte mari !

Puterea creste ,cresc si noxele dar opacitatea va fii ok , cum?Pai cei ce spun ca se pricep la fizica banuiesc ca stiu ca nu exista ardere completa .......respectiv exista o cantitate x% din cantitatea injectata in cilindru care va parasi camera de ardere fara sa fie arsa .Prin marirea presiunii de alimentare aceasta cantitate x% se diminueaza dar nu se elimina , rezultatul fiind cresterea de putere la aceeasi cantate de combustibil injectat, veti spune ca amestecul este mai sarac , da , dar nu este periculos daca se face cu masura !La partea opusa se afla modificarea race la o masina fie ea diesel sau benzina la care carburantul este in exces nu numai pe considerentul ca sa fie , ci pt ca excesul de conbustibil reduce temperatura in camera de ardere !

Scuze dar m-am lungit rau......

Cu respect,

Ceky

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu fac reclama la nimeni,dar mie unul mi-a scazut consumul(ma refer la faptul ca luam consumul dupa ce imi indica BC si la fel fac si acum)dupa ce am facut chiptuning.

In acelasi stil de condus ca si inainte de chip a scazut si in oras si in afara.

Dar la "talpa" consumul a urcat simtitor,chiar mai mult ca inainte.

Nu fac reclama la nimeni(tin sa repet) dar asta s-a intimplat la mine.

TM>Olanda inainte la 140 kmh pe tempomat cu 5 oameni in masina 7.0-7.1 consum indicat de BC.

TM>Olanda dupa chip in aceleasi conditii 6.6-6.7 consum indicat tot de "prietenul" BC.

In oras inainte mers normal,cutia schimba la vreo 2.400-2700 de ture 11.5-12.2 indicat de BC.

In oras acum 9.9-10.1-10.2 tot citire de pe BC.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin marirea presiunii de alimentare aceasta cantitate x% se diminueaza dar nu se elimina , rezultatul fiind cresterea de putere la aceeasi cantate de combustibil injectat, veti spune ca amestecul este mai sarac , da , dar nu este periculos daca se face cu masura!La partea opusa se afla modificarea race la o masina fie ea diesel sau benzina la care carburantul este in exces nu numai pe considerentul ca sa fie , ci pt ca excesul de conbustibil reduce temperatura in camera de ardere !

Scuze dar m-am lungit rau......

Cu respect,

Ceky

Ai uitat precizarea ca tu vorbesti de motoare turbo.

Bun, deci am ajuns de fapt de unde am plecat in conflictul acesta. Masina merge in regim intermediar cu amestec mai sarac iar in regim de forta cu amestec mai bogat. Per global consumul scade, pentru ca se merge 80% din timp in regim intermediar, prin urmare la o putere sub cea pe care o are masina din fabrica in acelasi regim. Te mai deranjez cu o intrebare: de ce oare, din fabrica masina primeste o mapa cu amestec mai bogat in mod constient cand asa cum spui tu este perfect sanatos ca ea sa mearga si cu amestec mai sarac? Exista oare un avantaj ca un producator sa de-a consum mediu mai mare cand de fapt masina ii poate merge perfect fiabila cu 10% mai putin consum?

Lasand la o parte turbo, la un aspirat nu ai cum sa maresti puterea prin presiune din SOFT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Per global consumul scade, pentru ca se merge 80% din timp in regim intermediar, prin urmare la o putere sub cea pe care o are masina din fabrica in acelasi regim. Te mai deranjez cu o intrebare: de ce oare, din fabrica masina primeste o mapa cu amestec mai bogat in mod constient cand asa cum spui tu este perfect sanatos ca ea sa mearga si cu amestec mai sarac? Exista oare un avantaj ca un producator sa de-a consum mediu mai mare cand de fapt masina ii poate merge perfect fiabila cu 10% mai putin consum?

Prin suprapunerea hartilor pt putere/cuplu reiese clar ca dupa remapare curba noua este inafara/peste celei/cea vechi(e). Si deci nici puterea si nici cuplul NU POT fi SUB CELE setate de fabrica. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca

probabil ori ai calculat gresit ori ai mers in numai in ultima treapta cu 80 km/h. Sau era vale. :beerchug: 4.6/100 e totusi prea putin.

Asa cum ai anticipat 80km/h pe tempomat pe autostrada soarelui (doar vit 4 nu 5). Nici mai mult nici mai putin. Eram in primii 1000 km si am vrut sa merg cu grija. Nu a mai vazut asa tratament dupa :blink: ; in special dupa 5000 km. Acum ia 500 ml la 2000 km parcursi.

La mers "normal" 6%. Mers cuminte 5.6%

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru....testele care-ti arata tie curbele de cuplu si de putere se fac la WOT nu in sarcina medie...de aici cresterea aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alextz, multumesc pt precizare. :)

Acum inteleg pct de vedere exprimat de Akebono in privinta regimului intermediar. Insa am inca unele retineri legate de aceasta. Sper sa mi le explic cat mai curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Abia acum am citit si eu topicul acesta. Cred ca pana la urma cam toti sunt de acord ca nu e imposibil sa scada usor consumul dupa tuning, insa vreau sa mai adaug niste exemple. Sa luam ca exemplu TDI urile. Puterea mare la acceleratie e data de capacitatea de a "infunda" cat mai mult aer in cilindri. Daca presiunea este lasata sa creasca prin o altfel de comanda a turbinei, atunci desi PRECIS se scurteaza viata acelui motor se obtine un randament cu ceva mai mare. Nu? La fel ca faptul ca, cu cat reusesti sa faci umplerea cilindrilor mai repede si cu combustibil si cu aer, cu atata ai si putere si economie mai mare la turatii mari.

Anumite frecari intr un motor au valori fixe. Prin urmare cu cat depaseste totalul de putere produs de motor fata de valoarea puterii necesare invingerii acestor frecari, cu atat randamentul este mai mare - evident pana la o anumita valoare! Ca urmare, la accelerari poti creste in turatie mai repede si mari totalul de putere. Sincer nu sunt familiar cu parametrii care se modifica la mapare, insa minuni nu pot face. Asa cum s-a mai spus multe modificari vor avea efecte negative sau la durata de viata a motorului sau la poluare (nu neaparat ca fum).

Un alt aspect este ca TDI(si diesel in general) urile merg cu un raport de amestec FOARTE variabil si in special exces de oxigen. La benzina ramane tot timpul 14.7:1 proportia insa la diesel variaza foarte tare. Cu cat injectezi mai multa motorina raportat la aer, cu atata ai acceleratie mai mare, insa si arderea e incompleta si apare fumul. La fel si producerea de NOx creste daca se injecteaza o cantitate mare de combustibil care este aprinsa deodata. Daca presiunea in cilindru e mai mare (tuning) iarasi se produc NOx mai multe. Sunt convins ca se poate jongla in tuning cu parametrii, cu momentul cand se intampla aceste fenomene si cum afecteaza puterea. Si legat strict de fum, eu zic ca la accelerare in sarcina, nici un diesel nu ar fi in stare sa treaca nici o norma de opacitate sau NOx de foarte departe. Sa nu mai vorbim daca sunt tunate. Si fum=consum marit intotdeauna. Eu sunt aproape sigur ca unele tuninguri modifica si NOx si avansul si fumul.

:)) Parerea mea e ca e foarte mult marketing si in tuning, ca peste tot. Sincer, ar trebui sa fie facut un fel de audit de verificare a parametrilor modelelor noi care se scot pe piata de catre o companie independenta.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

dupa un tuning teoretic la 120 CP la o Bora ALH si dupa 10 000 km parcursi pot spune urmatoarele:

-consumul in exploatare zilnica mixt oras+afara a crescut cu 0.5l/100 km

-consumul in exploatare in oras creste cu 0.8-1l/100 km

-consumul la viteza consanta pe autostrazi a ramas cvasi constant

nu a aparut consum de ulei, putin fum la rece si in demaraj

concluzie:obtineti o masina mai sportiva ceea ce implica si ceva costuri....ramane de vazut costul pe termen lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Mie imi e teama de efectele mersului cu amestec sarac. O supraincalzire a motorului cu cateva grade, insesizabile pe acul termometrului, in timp poate duce la uzura mare a motorului.

Este primul pericol pe care il vad eu, si care cred ca merita atentie si el.

Si da, nota 10 pt cei care fabrica mapele, acolo e munca frumoasa, iar daca scot si ceva mai bun decat fabrica, fara a afecta negativ motorul, jos palaria. Si nota 10 si pentru cei care au facut sa fie totul atat de usor pentru end-useri, doar sa iei mapa, o pui pe obd si dai drumul omului pe strada.

lamuriti-ma si pe mine de ce se supraincalzeste motorul daca se merge cu amestec sarac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Desi am facut doar ~2000 km dupa chip tuning, mie mi-a reiesit o scadere a consumului cu 0,3 l/100km. Ma refer la drumurile lungi, nu la fataiala zilnica prin oras. Si avand acelasi stil de conducere.

In ce priveste supraincalzirea motorului, iarna nu cred ca e sesizabila, iar vara se mentine intr-o zona acceptabila. Sa nu uitam de masinile care sunt vandute SH in tari mai "calduroase" decat Romania si care nu sunt special concepute pentru asta, dar merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de consum eu am cam 5000 km de cand am pus softul , aproximativ 30 de cai, (28), consumul a scazut destul de mult in toate regimurile de exploatare si mers incet si tinuta in WOT. Inainte imi consuma in oras 10, acuma consuma 8.3 (mers sportiv 65% din timp) si afara nu reuseam sa scad consumul sub 7.4 iar acuma consuma undeva la 6.8 mers sportiv.

Iar daca omor la ea, depasiri prin oras la limita si trepele 2 maxim 3 in 3.000-4.500 de ture mai mult de 10 nu am scos din ea.

Deci din punctul meu de vedere a scazut consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lamuriti-ma si pe mine de ce se supraincalzeste motorul daca se merge cu amestec sarac...

Cred ca cine afirma asta se referea la Diesel-uri si la EGT care creste cand arderea e bogata in oxigen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de consum eu am cam 5000 km de cand am pus softul , aproximativ 30 de cai, (28), consumul a scazut destul de mult in toate regimurile de exploatare si mers incet si tinuta in WOT. Inainte imi consuma in oras 10, acuma consuma 8.3 (mers sportiv 65% din timp) si afara nu reuseam sa scad consumul sub 7.4 iar acuma consuma undeva la 6.8 mers sportiv.

Iar daca omor la ea, depasiri prin oras la limita si trepele 2 maxim 3 in 3.000-4.500 de ture mai mult de 10 nu am scos din ea.

Deci din punctul meu de vedere a scazut consumul.

Deci:

1. Consumul in WOT a scazut, in timp ce puterea dezvoltata a crescut cu 30CP. Este fizic imposibil ce zici tu. Cand dai talpa de unde crezi ca vine puterea aia crescuta daca nu din motorina?

2. Inainte consuma 10%, acum consuma 8.3%...

Nu vreau sa supar pe nimeni, dar ce ziceti voi aici este un mic placebo combinat cu un MARE science fiction. Sa obtii o imbunatatire a consumului cu 17% in timp ce cresti puterea cu 30%, totul printr-un soft, este o poveste frumoasa, dar atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde crezi ca vine puterea aia crescuta daca nu din motorina?

Din CHIP :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul la mine octavia 1.9 tdi 90 cp a crescut dupa o resoftare moderata in regim de oras, cam cu jumatate de litru- 1 litru...mers moderat + depasiri pt a scapa de fraieri :icon_thumright: , sa zic asa. In afara orasului sa pastrat. Concluzia mea, dupa cip este ca creste consumul pt. acelasi stil de mers, dar asta este , ramanem cu satisfactia de a avea o mica putere in plus. Cine cauta consum redus din cip, se insala. Drive safe :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k : Cand ajung in bucuresti iti dau masina sa o conduci sa nu crezi ca vb prostii.

Mai tin sa iti precizez ceva, masina avea 19.000 km iar acuma are aproape 25.000km, nu ma laud cu consumuri fantoma de 4.3% dar daca atata consuma ce vrei sa fac. Ai rabdare sa te uiti la un clip in timp ce fac 100 de km si sa vezi consumul?

Am pus scaderea consumului pe cei doar 19.000 km si motorul nu era chiar "lasat" complet.

SORRY DE OFFTOPIC. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i nevoie, am avut timp de 2 ani jumate chip-tuning pe un Golf TDI 90CP si am si pe masina actuala de mai bine de 6 luni. Chip-tuning nu scade consumul! Iar daca-l scade (din motive de mers putin mai subturat, gen efectuat depasiri in a 5-a, fara a mai fi nevoie de retrogradare) scade cu 0.2-0.3. Si asta presupunand ca folosesti f rar puterea obtinuta prin soft. O scadere de aproape 2L este fizic imposibila, iti dai seama in ce hal ar trebui imbunatatit randamentul motorului? Doar din soft!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu postez doar de pomana ca sa scriu si eu ceva, asa merge acuma, inainte consuma , acuma nu consuma asa mult.

Subturata eu nu merg cu ea, decat foarte foarte rar cand ma plimb cu o viteza constanta, iar la drum lung eu chiar nu merg subturat pentru ca nu are cuplu si nu mai pot depasi.

Am pus scaderea de consum pe motorul care nu era chiar rodat, mai am o octavia 2 si aia a inceput sa consume ok dupa 35.000 si din cate am inteles de la "mecanicii" de la skoda mi-au zis ca nu este nimic anormal si consumul variaza pana undeva la 40.000 km cand ajunge la consumul dat de producator.

In toamna am plecat la bucuresti sa fac schimb softu la Voinea, consum 7.1(parca, nu sunt 100%), cand m-am intors acasa am venit cu 6.8% pe 350 de km.

Modificat de mirceaking
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mirceaking si eu am fost entuziasmat de scaderea de consum...un timp. Pana am vazut ca de fapt BC-ul nu imi indica cum trebuie. Atunci cand faceam consumul "la pompa" observam ca de fapt era diferenta fata de cel afisat. Eu am avut ceva scadere de consum la primul soft (cel "low") dar ceva de genul 0.3% in oras si cam 0.7% in afara. 2% imi pare cam mult, vorba lui Ice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mirceaking, nici daca faci schimbari "hardware" la motorul respectiv ca sa iti scada consumul cu aproape 2l/100km nu reusesti. Trebuie sa faci ceva revolutionar de-a dreptul!!! Trebuie sa schimbe randamentul, insa nici atunci nu vei reusi... Incearca sa gasesti explicatia altundeva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masina nu s-au schimbat nimic decat doar cei aproape 6000 de km in plus, motorina Rompetrol(inainte OMV) si cauciucuri 196/65/15 + jante de tabla.

astea sunt schimbarile facute la masina de cateva zile...iar inainte nu i-am facut nimik la motor in afara de soft , ulei si filtre.

Inca o data ma repet...masina avea 19.000 km iar acuma 25.000 km... motorul s-a mai lasat in timp, nu stiu de ce vi se pare asa ciudat, masina este si acum si atunci era si mai noua...totushi nu am chipuito la 150.000km cand motoru e lasat complet si nu se mai modifica nimic.

Trebuia sa zic de la inceput ca masina are 19.000 km cand i-am facut softu si atunci sper ca nu se mai facea atata tevatura sau mai bine nu postam nimic si cu asta se rezolva totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cazul sa te vexezi, insa din cate vad eu ti s-a spus doar politicos ca "povestea ta" cu scaderea consumului are alta explicatie, nu resoftarea. Eu nu am inteles nimic nimic din ce ai vrut sa spui in postul anterior !!( ai vrut sa spui 15 000 in loc de 150 000, nu am inteles ce cauciucuri/jante are acum, si relevanta faptului ca ai cipuit-o la 19 000. Sa inteleg ca ai schimbat locul de unde iei motorina? Inainte, acum,dupa cipuire, inainte de ce?? Asta ar putea schimba RADICAL datele problemei.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!