Jump to content

Scade consumul dupa chip-tuning?


DORU_14
 Share

Postare recomandată

Normal ca scade consumul.

Una e ca 105 CP sa "traga" dupa ei 1251 kg cat are un Golf 5 1.9 TDI si alta 130-140 CP sa "traga" aceiasi masina dupa remapare. Rezulta implicit un consum de energie (combustibil) mai mic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Akebono

    15

  • DORU_14

    9

  • Ice_2k

    8

  • mirceaking

    6

personal explicatia lui ceky mi s-a parut foarte pertinenta...cea la modul daca esti stock apesti 40% din acceleratie pt a misca la o anumita viteza masina...daca ai soft sau putere in plus whatever apesi mai putin pe acceleratie deci rezulta un consum mai mic...eu dupa atatea modificari si am ceva putere daca merg linistit ziua in trafic cu clima pornita imi ia cam 9 (lol...) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca scade consumul.

Una e ca 105 CP sa "traga" dupa ei 1251 kg cat are un Golf 5 1.9 TDI si alta 130-140 CP sa "traga" aceiasi masina dupa remapare. Rezulta implicit un consum de energie (combustibil) mai mic

Da frate , da aia 25-30 de cai in plus nu vin din aeru jegos de bucureshti, vin din benzina, asha ca ia pixu si mai fa o data calculele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbiti de 2 lucruri diferite: turbo diesel si benzina aspirata. Trecand peste faptul ca la un stage 1 se castiga procentual mai mult la TDI decat la benzina, chiar producatorii ofera acelasi motor (tot de diesel supraalimentat vorbesc) la puteri diferite jongland doar din mape.

Dieselul turbinat are potential de "overclock-ing mult mai mare.

La benzina aspirata sta altfel treaba...

Si oricum castigul de cai nu e relevant, pentru ca-l obtii la talpa, cand consumul e mai mare decat la stock...cuplul in schimb si plaja de cuplu maxim cred ca poate fi ridicat(a) doar din soft..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca scade consumul.

Una e ca 105 CP sa "traga" dupa ei 1251 kg cat are un Golf 5 1.9 TDI si alta 130-140 CP sa "traga" aceiasi masina dupa remapare. Rezulta implicit un consum de energie (combustibil) mai mic

VERY wrong! Ce e de fapt chip-tuning, ce se intampla cand dai talpa de fuge masina mai tare? Pentru a simplifica foarte mult treaba, putem considera ca se injecteaza mai mult combustibil. Buuuuuuun... deci am rezolvat misterul cu aia 25-30CP in plus... acum cand eu vreau sa misc masina cu 60km/h ce te face sa crezi ca o sa fie nevoie de mai putina motorina? Doar pt ca motorul POATE in talpa sa dea mai mult decat dadea inainte? N-are nici o legatura.

personal explicatia lui ceky mi s-a parut foarte pertinenta...cea la modul daca esti stock apesti 40% din acceleratie pt a misca la o anumita viteza masina...daca ai soft sau putere in plus whatever apesi mai putin pe acceleratie deci rezulta un consum mai mic...

Mie nu mi se pare deloc pertinenta :( Aceeasi explicatie ca mai devreme, datorita faptului ca in WOT se injecteaza mai mult combustibil, 40% din WOT stock va fi echivalent cu 37% din WOT dupa tuning. Cantitatea de combustibil consumata va fi aceeasi.

Am discutat cu cineva care se ocupa cu asa ceva (face harti) si am inteles ca motivul unei mici scaderi a consumului (in conditiile in care se merge la fel) ar putea fi faptul ca harta stock are anumite optimizari care fac ca masina si dupa 300k km sa nu produca noxe... aceste optimizari vin cu pretul unei mici cresteri a consumului... optimizari care sunt scoase din noile harti. Nu pot baga mana in foc pentru corectitudinea acestei afirmatii dar deocamdata mi se pare singura plauzibila, restul sunt aberatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CORECT!

Este singurul aspect despre care nu s-a discutat deloc pana acum, si anume noxe :( Poate pt ca in Romania nu da nimeni 2 bani pe ele :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se modifica avansul (dinamic vorbind), fereastra de injectie (TDI) si presiunea de supraalimentare. La benzinare se mai modifica avansul la aprindere.

Credeti voi ca doar cantitatea efectiv injectata se modifica? Stiti cum calculeaza cantitatea injectata ECU? Sunt zeci de parametrii de intrare nu doar pozitia pedalei de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CORECT!

Este singurul aspect despre care nu s-a discutat deloc pana acum, si anume noxe :lol: Poate pt ca in Romania nu da nimeni 2 bani pe ele :(

nu cred ca putem generaliza. dar sa-ti dau un exemplu : anul acesta, cand am facut ITP=ul, mi-a dat o opacitate de 0.41 care se incadreaza la Euro 4. masina are 165 000 km si e fabricata prin noiembrie 2000.

remapare by lori de aprope un an de zile. se prea poate ca alte noxe sa fii crescut, dar daca aia de la ITP monitorizeaza doar fumul, asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti voi ca doar cantitatea efectiv injectata se modifica? Stiti cum calculeaza cantitatea injectata ECU? Sunt zeci de parametrii de intrare nu doar pozitia pedalei de acceleratie.
Pentru a simplifica foarte mult treaba, putem considera ca se injecteaza mai mult combustibil.

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

personal explicatia lui ceky mi s-a parut foarte pertinenta...cea la modul daca esti stock apesti 40% din acceleratie pt a misca la o anumita viteza masina...daca ai soft sau putere in plus whatever apesi mai putin pe acceleratie deci rezulta un consum mai mic...eu dupa atatea modificari si am ceva putere daca merg linistit ziua in trafic cu clima pornita imi ia cam 9 (lol...) ...

Este cea mai idioata explicatie posibila. Scuze pentru exprimare dar nu gasesc altceva mai potrivit.

Domnul Ceky stie foarte bine ca se poate ca la 20% driver request sa injecteze tot atita combustibil ca si la WOT. La fel de bine mapa de torq (cuplu vs rpm) poate sa fie mult peste driver request a.i motorul sa nu aibe nici-o limitare, eventul in mapa de fum, astfel incit totul sa fie numai la latitudinea soferului. Dar cit rezista un asemenea motor?

Nu scade consumul dupa chip. Este efect placebo.

Legile fizicii sunt aceleasi, atit inaine cit si dupa chip: la viteza V un corp cu masa M are nevoie sa consume cantitatea de energie E, atit inaine cit si dupa remapare. Modul cum se produce aceasta energie nu se modifica substantial (nu creste randamentul motorului).

Singurul lucru care ar putea face ca randamentul sa fie putin mai mare, consta in inlaturarea anumitor limitari "ecologice", ex: avans putin retardat fata de optim pentru limitarea NOx-ului.

Din cite cunosc eu, nici-un tuner nu umbla la mapa de avans, cel putin la diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

personal explicatia lui ceky mi s-a parut foarte pertinenta...cea la modul daca esti stock apesti 40% din acceleratie pt a misca la o anumita viteza masina...daca ai soft sau putere in plus whatever apesi mai putin pe acceleratie deci rezulta un consum mai mic

zGB, cu parere de rau iti spun, intaresti o afirmatie puerila care nu se bazeaza pe nici un fapt real. In discutie s-au adus argumente fizice care o contesta. Ceea ce Ceky a afirmat se doreste a fi o axioma. O luam de buna si discutam de aici mai departe. Din pacate sunt insa destui inocenti dornici sa creada in conjuncturi ideale. Atat timp cat conform legilor fizice actuale energia se conserva, inca :( lucrurile nu vor evolua in directia promisiunilor facute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la o poveste incredibil de simpla se abereaza incredibil de mult, e fizica pura..... au mai spus-o si altzii inainte. de-adreptu glumeatza abordarea problemei de la jumatate: de la dozarea pedalei..... prima etapa intervine atunci cand se injecteaza o cantitate mai mare de combustibil+cantitatea de aer corespunzatoare obtzinuta prin marirea presiunii in turbo. rezultatul? obtzinerea energiei necesare pt a mobiliza masa mai repede, ce aici acel 37% in loc de 40%. ve invartim in cerc fara sa ne intereseze ieshirea am impresia. e ca si cum ai pune un bodybuilder sa creasca in masa musculara hranindu-l cu mamaliga si slanina......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI TOTUSI, de ce in practica la vechea masina am inregistat un consum mai mic? Masurat si la pompa plin-plin, nu numai pe BC... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta numai tu poti sa o sti, dar nu din chip. Probabil constient de o "noua" fortza sub capota mergeai mai domol ca inainte, cu mai putina frustrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatiile date in favoarea ideii conform careia creste consumul la chip mi se par si mie plauzibile, logice si normale. Insa, eu mai am o singura nedumerire ca sa ma conving complet: nu este posibil, sub nici o forma, cresterea puterii fara o crestere a combustibilului injectat? Adik chiar nu se poate scoate un exces de putere din alte surse decat din marirea cantitatii de combustibil folosit? Sau, altfel spus, chiar nu se poate mari eficienta motorul prin simpla remapare a softului?

Mie acesta mi se pare cuvantul cheie: eficienta. Daca se poate mari intensiv (si nu extensiv) performantele motorului? Adica altfel decat prin marirea cantitatii de combustibil? Si ma refer din orice, pana si din aer...

Adica problema mea este ca imi este greu sa cred ca exista atat de multi "ignoranti" pe strada care pretind ca le-a scazut consumul dupa ce si-au facut chip. Ma rog...poate sa si existe, dar vreau si eu sa fiu convins intr-un sens sau in altul.

La o prima vedere intrebarea mea poate parea infantila, insa vreau sa va garantez ca este pusa cu cea mai mare seriozitate si chiar astept un raspuns pe masura si argumentat, fie ca este pozitiv, fie negativ.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... eu mai am o singura nedumerire ca sa ma conving complet: nu este posibil, sub nici o forma, cresterea puterii fara o crestere a combustibilului injectat? Adik chiar nu se poate scoate un exces de putere din alte surse decat din marirea cantitatii de combustibil folosit? Sau, altfel spus, chiar nu se poate mari eficienta motorul prin simpla remapare a softului?

Se poate, dar cresterea eficientei este nesemificativa. Acest lucru este posibil numai daca se inlatura restrictiile "ecologice" din software (avans retardat fata de optim, fereastra de injectie mai lunga fata de optim - nu depinde numai de software ci si de dimensiunea injectoarelor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si numai asa? Altfel nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau, altfel spus, chiar nu se poate mari eficienta motorul prin simpla remapare a softului?

Probabil ca se poate in acceptiunea ca cei ce au facut soft-ul original sunt dusi cu pluta. Se investeste enorm in design, simulari virtuale, prototip-uri fizice (testate si apoi casate), refacere de prototipuri, teste samd pana cand o masina apare in productie. Desigur peste tot exista compromisuri, mai ales la clasele mici, insa dezvoltarea unui soft reprezinta un cost marginal in costul final al produsului, mai ales ca se merge pe reutilizare totala sau partiala. Softurile acestea nu sunt facute de studenti cu un laptop intr-un parc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si ipoteza unei colaborari intre fabricant si tuneri...le lasa portite...si atunci fabricantul castiga in vanzari ... lumea va zice "wow..TDI se tuneaza rau, de ala imi iau"... glumesc si eu sa mai destind threadul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot sa inteleg de unde atata inversunare in sustinerea ideilor proprii? Sunt si eu un necunoscator si vreau sa invat...si am pus o intrebare ca doar de asta s-a facut forumu asta. Daca nu se poate creste altfel, nu ma supar, da nu cred ca trebuie alcatuite raspunsurile cu cat mai multe "intepaturi" si "apropouri".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@crazydane, ai inteles gresit raspunsul. Raspunsul meu se incadreaza in ceea ce-ti doreai cand ai pus intbrearea nefiind catusi de putin agresiv sau cu dorinta de ridiculizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI TOTUSI, de ce in practica la vechea masina am inregistat un consum mai mic? Masurat si la pompa plin-plin, nu numai pe BC... :lol:

Asa am patit eu cand mi-am luat diesel... stiam ca trebuie sa consume mai putin decat benzinara dinainte asa ca (inconstient aproape) mergeam la consum... multa frana de motor, fara turatii excesive, etc... si scoteam un consum de ma cruceam... acum mi-am revenit si am consumuri si cu 1L mai mari in aceleasi conditii... la fel si tu stiai probabil ca dupa chip trebuie sa scada consumul... ;) "parerea mea"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rind ca unii si se stie cine au pareri care vor sa le impuna si nu numai dar se cred centrul universului si chiar asa este cum au observat si altii 101 este chiar foarte ambitios sa convinga pe toti ca el stie cel mai bine si toti ceilalti abereaza .E uite ca de data asta mai aduc niste argumente dar cu o rugaminte combate raspunsul fara a jigni pe cineva sau fara sa fii incisiv.Vis a vis de consum redus dupa tuning asa cum am mai spus plaja de amestec ideal este foarte mare si permisiva respectiv de fabrica masinile au un ameste mai bogat iar dupa tuning el devine putin mai sarac dar nu confundati asta cu ameste sarc , mare atentie, pt ca el este mai sarac dar ramine tot in zona de amestec ideal.In al doilea rind se stie sau ar trebui sa se stie ca arderea din cilindru nu este perfecta respectiv o cantitate x% de combustibil este scoasa ca fiind nearsa din camera .Dupa tuning se face ca acest x% sa fie mai mic fara sa se imbogateasca arderea cu combustibil ci cu aer cea ce duce la cum am mai spus un amestec mai sarac dar nu periculos si o putere crescuta la aceeasi cantitate de combustibil folosit initial de fabricant.Fabricant care nu a spus nimeni ca este un prost sau ca nu stie ce face , insa el urmareste altceva de la masina decit cea ce vrem noi de la ea.Iar faza cu "laptop si parcuri " rog pe cine a folosit-o sa fie mai calculat in afirmatii pt ca in Romania se face tuning ca si afara ai exista si tuneri de prima mana care nu trimit softul pt optimizare prin tari straine ci il fac ei dupa cum au invatat prin acele tari straine!!!Sper ca de data asta este foarte clar si pertinent pentru toata lumea .Explicatia nu este aici ca sa arate ce destept sunt eu ci doar pt informarea tuturor .

Cu respect,

Ceky

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practica bate orice teorie ! Din x masini facute toate feed-back-urile au aratat scadere de consum. Scaderea consumului este mai evidenta la motoarele pe benzina. Sunt membrii pe forum ce au inregistrat consum mai mic chiar si cu 2 l/100 km.

Modificat de kisslorand
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceky, bag de seama ca te-ai suparat. Faptul ca tu nu ai reusit sa convingi, nu inseamna ca eu am incercat sa-mi impun punctul de vedere. Iar faptul cu laptop-ul in parc nu se referea la chip-tuneri, ci la faptul ca cei ce fac softul original nu sunt niste amatori, ADICA nu ramane loc enorm de optimizare dupa cum multi ar vrea sa creada. Softul original este optim luand in considerare multe aspecte. Unele dintre ele sunt neglijate cand intervin alte scopuri. Dar hei, asta e ok, pentru ca este un compromis, dar de ce sa nu o spunem deschis? Pana acum nu s-au prezentat decat aspectele pozitive si minunate ale operatiei.

In rest, te respect cum ii respect si pe colegii de forum, eu doar am cerut o explicatie logica, matematica daca vrei, si eu personal cred ca nu ai dat-o. Probabil o sa-ti spuna ceilalti colegi care au postat daca i-ai convins sau nu. Oricum, interesanta tehnica de a devia subiectul de la problema reala.

In final, te rog sa intelegi ca nu am luat pe nimeni peste picior, chiar daca uneori exprimarea, dupa cum bine se vede, a lasat loc de interpretari.

Cu respect inchei si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!