Jump to content

Scade consumul dupa chip-tuning?


DORU_14
 Share

Postare recomandată

Ca o intrebare diversa: eu stiam ca prin chip-tuning iti scade consumul (ma rog...daca mergi normal), nu-i asa?

Da, in conditiile pastrarii stilului de conducere (mai putin la inceput, cand esti tentat sa vezi ce "poate"), consumul scade cu 10%. E logic, alta putere si alt cuplu trag aceeasi greutate...fiind mai mari pe noile curbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Akebono

    15

  • DORU_14

    9

  • Ice_2k

    8

  • mirceaking

    6

Asta cu scaderea consumului simultan cu cresterea puterii mi se pare maximul de marketing posibil. Puterea noua trebuie sa vina de undeva si anume din combustibil, dar probabil ca softurile de fabrica sunt de fapt facute de niste baieti studenti la silvicultura si de aceea ies asa de proaste. Inteleg ca motorul poate produce mai multa putere si ca exista rezerve de putere ne-exploatate lasate pentru viitoare "noi" motoare, dar ca motorul nu obtine minimul de consum la mers decent din fabrica mi se pare cu adevarat praf in ochi.

PS: a nu se intelege ca am ceva cu cei de la silvicultura, puteam sa spun orice alta facultate care nu are tangente cu domeniul informatic-auto.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sincer hai sa lasm mistoul si sa incercam sa aflam de ce consuma mai putin o masina cu tuning .Cel mai simplu argument este urmatorul : daca cu masina originala la 100km/h constant in treapta finala se apasa doar 40% din acceleratie si masina consuma 4% , dupa modificarea parametrilor in aceleasi conditii vei apasa doar 36-37% din pedala si masina va consuma mai putin .... daca nu ai inteles nimic spune-mi si poate reusesc sa desenez!!!!! :-)))))Glumeam ! Hai sa trecem iar la subiect, de ce 36-37% in loc de 40% , pai pt ca s-a refacut soft-ul si a crescut puterea si cuplul , iar masina va merge cu amestec de 36-37% in loc de 40% adica per total cantitate mai mica de combustibil implicit consum redus.

Cu respect,

Ceky

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceky, vad ca tu esti cu misto-ul, dar hai sa mergem mai departe.

Te rog deseneaza-mi. Si ca sa-ti simplific desenul (adica, sa completez cu cunostiintele mele limitate macar introducerea) imi permit sa adaug ca orice motor functioneaza pe un raport de combustibil/aer. In aceleasi conditii, temperatura exterioara, masa masinii samd singura interventie pe care se poate face prin chiptuning este modificarea raportului sau a momentului de injectie. Clapeta sau valvele se deschid, se masoara debitul de aer, se calcuzeaza timpul de injectie => amestec carburant. In linii mari asa este, mai depinde de alti factori dar dpdv consum este neglijabil.

Puterea maxima nu se poate obtine altfel decat la WOT si acolo sunt convins ca-mi vei spune ca masina va consuma mai mult, e logic de altfel, dar fiind WOT se accepta fara discutii, vrei putere ... tre sa bagi pedala.

Dar cum masina nu merge tot timpul in mod WOT si cum consumul global se calculeaza ... erm ... global este posibil ca masina sa consume mai putin, doar daca ea merge cu un amestec mai sarac in rest, corect?

Acum astept desenul.

PS: referitor la exemplul tau cu 100kmh si 40% pedala. Te intreb, cum obtii puterea necesara prin tuning ca sa mergi cu 37% pedala si tot cu 100kmh in aceeasi treapta de viteza, daca nu injectezi benzina mai multa la aceeasi deschidere de clapeta? De unde produci putere daca nu arzi combustibil?

"pai pt ca s-a refacut soft-ul si a crescut puterea si cuplul " -> tie ti se pare o explicatie de profestionist?

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, logic ceea ce sustii, Akebono. Insa explicatia imi scapa si mie, desi CONCRET la fosta masina tunata (1.8T FWD AGU)- la acelasi mod de conducere - consumul era cu pana la 1 l benzina mai mic si asta nu numai pe BC, ci si la pompa! Am tinut masina peste 2 ani si mai mult de unul si jumatate am avut-o tunata, deci perioada de timp cand am testat consumul imi sustine afirmatia: acesta scade. In conditiile descrise mai sus.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se poate, doar daca masina in rest merge cu amestec sarac, ceea ce duce la o supraincalzire a motorului. Nu stiu daca multi stiu ce poate face o diferenta de avans la un motor aspirat. BTW: modificarea de avans si axe cu came (a se traduce in limbaj chiptuning, modificare moment de injectie si timp de injectie) este tot un tuning de scoala veche.

Modificarea amestecului din amestec normal in amestec sarac la throttle intermediar si din amestec normal in amestec bogat la WOT nu se numeste optimizarea softului facut de producator. Dar poate vorbesc prostii, inca il astept pe Ceky cu desenul ...

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu am experimentat, eu asa stiu: ca la chip-tuning iti scade consumul. Nu am nici o idee de ce, insa mai multe persoane care si-au facut au spus acelasi lucru dupa aceea. In fine, oricum eu cred ca discutia aceasta nu-si are locul in acest topic.

bj: nu m-am documentat cu privire la acest aspect cand mi-am luat masina si nici nu puteam sa-mi iau una mai puternica (si nici pe motorina...chiar daca era cu 2000 in plus), chiar daca vroiam. Oricum, intrebari/argumente de genul acesta nu le vad rostul in topicul acesta ("Tuning Seat Leon 1.6 benzina") pt ca nu mai pot sa schimb ce-am facut in trecut fie ca-mi convine fie ca nu (serios! fara rautate! :) ); eu pur si simplu am intrebat daca se poate, unde se poate si cat m-ar costa sa-mi pun o turbina...si in continuare intreb: are cineva vreo idee? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Will remapping effect fuel consumption

Yes remapping the ECU (Engine Control Unit) does effect fuel consumption anyone who tells you otherwise would be lying, you can’t get something for nothing. when we remap an ECU the open loop parameters for fuel are altered to give more performance, so if this extra performance is always used then you will use more fuel. But if normal driving is observed then fuel consumption is unaffected. On motor way driving a lot of customers have noted better fuel economy after remapping.

Asta e citat de pe http://mobilechiptune.co.uk/ , deci cinstit, cum zic si ei, consumi mai mult cand apelezi la extra performantza castigata prin remapare, daca conduci normal nu e nici o diferentza, iar la mersul pe autostrada unii au constatat scaderea consumului. Dar sa afirmi ca cresti puterea in acelasi timp cu scaderea cosumului, e o aberatie.

Aici se poate citi cam ce se intampla tehnic la o remapare

http://mobilechiptune.co.uk/html/technical.html

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate un Moderator ar putea muta aceste posturi care nu se refera strict la 1.6 leon intr-un alt topic. Suntem oarecum in tabere adverse referitor la "arta chiptuning-ului" si pentru unii dintre noi o explicatie de genul am venit, am atins cu bagheta magica motorul si a castigat putere dar a scazut consumul nu ajunge, si cu toate astea nu atentam la business-ul producatorului de chiptuning. Discutia se rezuma la contextul tehnic folosit si nu intra in detalii de genul: unde gasim mapele in ECU, la ce adresa, ce editor hexa folosim pentru editare, ce tool de scriere, CRC si altele.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi e teama de efectele mersului cu amestec sarac. O supraincalzire a motorului cu cateva grade, insesizabile pe acul termometrului, in timp poate duce la uzura mare a motorului.

Este primul pericol pe care il vad eu, si care cred ca merita atentie si el.

Si da, nota 10 pt cei care fabrica mapele, acolo e munca frumoasa, iar daca scot si ceva mai bun decat fabrica, fara a afecta negativ motorul, jos palaria. Si nota 10 si pentru cei care au facut sa fie totul atat de usor pentru end-useri, doar sa iei mapa, o pui pe obd si dai drumul omului pe strada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! nu credeam ca sunt experti toti chiar daca nu inteleg anumite lucruri sau mai bine zis nu vor sa inteleaga , "desenul" ar fi urmatorul ori le stii pe toate si nu acepti decit parerile tale ori mai citesti si selectezi ..... . Chestia cu " consumul redus combinat cu cresterea de putere este pur reclama " pot spune ca nu este si culmea se poate proba , vorbiti cu Voinea si el va va arata !Sincer eu sunt un oaspete aici chiar daca scrie membru si daca pot ajuta cu ceva ok daca nu , nu .Amestec sarac este foarte mult spus plaja de ameste optim este destul de mare si ai loc suficient sa jonglezi!Asa ca nu va mai faceti atitea griji caci sunt in zadar.

Nu am intrat in discutie ca sa ma dau mare sau ca sa arat ceva ci doar am incercat sa lamuresc ceva ce pare ca nu are sfirsit , dar ca sa nu mai existe off-topic , eu inchid !

Cu respect,

Ceky

Modificat de Ceky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Amestec sarac este foarte mult spus plaja de ameste optim este destul de mare si ai loc suficient sa jonglezi!"

Deci , n'am inventat noi benzina si nici aerul. Cert e ca raportul optim pt putere maxima e de 12,6:1 iar cel pt mers economic e de 15,4:1. Acuma, ori masina vine setata pe putere maxima si tu, prin remapare ii reduci consumul deci ii saracesti amestecul, ori vine setata pe mers economic (cel mai probabil) si tu prin remapare ii imbogatesti amestecul, pt a obtzine "mo' powah". Acuma sa le faci pe amandoua IN ACELASI TIMP e IMPOSIBIL. Nu poti merge simultan cu doua amestecuri. Si atunci ce faci? Cand motorul nu e fortat, il setezi pe amestec sarac sa vada omu e mai mic consumu. Dar ce nu vede e ca e mai mica si puterea. Ashaaa. Apoi la WOT sau popular numit talpa sau blana sau cox sau forja, setezi amestec bogat. Normal ca omu zice maaama, ce se infige, da in acelasi timp nu stie ca consumu e de 7 galetzi la suta. Deci ce iti zic eu e ca si cu aia in fund si cu sufletu in rai, nu se poate. E un compromis. Evident, nu sunt nici pro nici contra remaparii, fiecare e liber sa aleaga ce setare vrea si i se potriveste, e evident ca unul care face remapare dar niciodata nu va baga piciorul la blana, va avea un consum mai mic, dar nici masina nu va trage ca una stock. Si la fel de adevarat e ca unul care face remapare si o tine in cox tot timpul, va avea un consum poate cu 20-30% mai mare decat inainte. E ceva evident si toate firmele de tuning de afara o spun, NU SE POATE OBTINE PUTERE DIN NIMIC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand motorul nu e fortat, il setezi pe amestec sarac sa vada omu e mai mic consumu. Dar ce nu vede e ca e mai mica si puterea. Ashaaa. Apoi la WOT sau popular numit talpa sau blana sau cox sau forja, setezi amestec bogat. Normal ca omu zice maaama, ce se infige, da in acelasi timp nu stie ca consumu e de 7 galetzi la suta. [...] e evident ca unul care face remapare dar niciodata nu va baga piciorul la blana, va avea un consum mai mic, dar nici masina nu va trage ca una stock. Si la fel de adevarat e ca unul care face remapare si o tine in cox tot timpul, va avea un consum poate cu 20-30% mai mare decat inainte. E ceva evident si toate firmele de tuning de afara o spun, NU SE POATE OBTINE PUTERE DIN NIMIC

DA, trebuie sa spun ca nu sunt de acord cu tine. Argumente:

- pe curba de putere & cuplu se vede clar ca dupa remapare noul grafic este "peste" cel original, in cel mai rau caz se suprapun la inceput >>> asta inseamna ca si atunci cand mergi economic, ai resurse mai mari la dispozitie decat cele oferite stock !

- puterea nu se obtine din nimic, asa cum ai spus, la talpa consumul creste, deci e ceva mai mult decat "nimic"

- asa cum am mai spus, o curba modificata in scopul cresterii P/C aduce economie de combustibil la mers normal pt ca aceeasi greutate este dusa de mai multa vana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresesti Dorule, curbele de cuplu se obtin la WOT nu la mers economic. Pentru ca daca ai face curbele de cuplu la mers economic ai fi foarte mult sub stock. Ce zici tu insa este foarte interesant dar greu de realizat (nu o va face nimeni) -> adica sa faci curbe de cuplu stock la mers 50%, remap, repetata operatia cu softul nou. S-ar putea sa vezi curbele cu deplasament negativ :D.

Nu ai cum sa invingi fortele de rezistenta cu consum mai mic. Motorul trebuie sa produca aceeasi putere si nu o poate produce decat arzand amestec carburant (aer+combustibil). Chestia este ca dupa chiptuning ai putere mai mare la acceleratie datorita raportului mai mic de aer/combustibil si deci consum mai mare si nu mai simti/nu prea te mai intereseaza cum merge masina intermediar (pe raport de aer/combustibil mare) => consum de combustibil mic. Practic in loc sa ai un amestec carburant optim in orice situatie, dupa chiptuningul care pastreaza consumul mic(sau chiar il scade) ai rapoarte deplasate, ori mai mare ori mai mic decat stock. Practic in mersul de zi cu zi mergi cu amestec sarac, pentru ca mergi economic si psihologic nu simti ca masina trage mai slab, iar daca simti, imediat calci pedala la max si alearga mai tare => da, domle! are putere mai mare!

Orice motor se va incalzi mai tare la mers cu amestec sarac, poate fi si asta un atu de chiptuning pana la urma. Iarna vi se va incalzi motorul mai repede :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah, si am uitat, in loc de benzina de 95 vei merge cu 98 sau 100, pt ca reducand avansul la aprindere vei baga motorul in detonatie folosing o benzina cu CO mica. Daaaaar, benzina de 98/100 e cu 10-15% mai scumpa ca cea de 95, deci economia se duce pe ...rapa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, mea culpa ! :soothe[1]:

Si totusi, dupa cat timp se poate constata o uzura la motor in aceste conditii? Ultima mea Octavie 1.8T a vazut chip-ul la 40.000 km, in prezent la actualul proprietar are 68.000km si merge brici. Cum se concretizeaza uzura aceea datorata amestecului sarac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incalzirea motorului, detonatii, cam aceleasi efecte ca si mersul subturat, doar ca, la mers subturat, computerul inca calculeaza "corect" cat injecteaza in functie de ce spune senzorul MAF/MAP, pe cand modificarea venind din soft la mers domol, in camera de ardere intra aer cat permite clapeta insa computerul injecteaza mai putin decat a prevazut designer-ul original al softului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incalzirea motorului, detonatii, cam aceleasi efecte ca si mersul subturat, [...]

Personal nu m-am confruntat cu aceste probleme. :lol:

Ce pot spune e ca la 1.8T NU AM AVUT NICIODATA temperatura motorului mai mare decat cea normala de functionare !

Nu contest aceste efecte negative, dar eu inca nu le-am inregistrat concret. Ceky, poti face lumina in acest caz? Daca iti permiti sa fii foarte explicit, m-ar ajuta sa aflu raspunsul la aceasta misterioasa intrebare.

P.S. Felicitari pt reusita de la Seat-ul Leon FR (cel rosu) masurat la 226CP si 6,68 sec la 30 grade...l-am testat si eu si e super. :soothe[1]:

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vai ce topic...who cares frate atata timp cat masina merge mai bine? e vorba de un consum infim mai mic sau mai mare...mari carcotasi aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin tot ce s-a discutat ciptunning=consum mai mare, uzura motorului, turbina, etc...

Explicatie (nu cred ca remaparea este un perpetum mobile) inca nu se poate optine energie din nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa mine..sincer...poate fi chestie de marketing sau nu..la mine a scazut cu 0.2%. dar ce mai conteaza. ca oricum nu merg la fel cu ea cum mergeam.... nu am facut chip pt consum. il faceam si daca zicea ca imi creste cu 1% si mai mult poate. chiar daca e chestie de marketing sa nu...nu conteaza masina cu chip... e prea taree... eu zic sa abandonam subiectul si sa vorbem din experienta. cui i-a mai sczut si cui nu... si care e cu cotuning ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare:

La mersul normal de oras sau autostrada, ajungi mai repede la viteza de croaziera, adica timp si turatie. Asta inseamna ca de fapt motorul merge mai mult timp subturat daca pastrezi aceeasi treapta de viteza ca inainte de tuning SAU mai turat daca iti schimbi si stilul de condus si mergi intr-o treapta inferioara celei initiale.

Asta ar duce cu gandul la scaderea consumului in prima varianata SAU cresterea lui in cea de-a doua.

Dar cum ramane cu depunerile de la motoarele diesel, care sunt avantajate conform celor citite pe forum de turatii mai mari?

Eu personal inainte sa ma hotarasc la un chiptunung as dori sa conduc o masina care are facuta operatiunea si sa o compar cu a mea actuala. Dar tot nu voi sti cum a fost prima inainte.

Multumesc,

Astept lamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zGB: tocmai asta este, ca nu cred ca este o carcoteala aici. Discutia a pornit din nevoia de explicatii suplimentare din partea celor care zilnic ne pompeaza informatii, care trebuie justificate. Pana acum nici o explicatie competenta din pacate ... probabil dansii nu stiu ce se intampla (ei doar instaleaza) sau nu vor sa ne spuna sau poate nu au timp. Este o discutie libera pana la urma si subiectul este plasat corect cred, cresterea puterii simultan cu scarederea consumului si pastrarea longevitatii motorului este cred idealul dorit de orice utilizator si producator. Noi n-am intrebat secrete de stat aici, cred, doar nu credem in asa ceva si i-am invitat pe cei competenti sa ne explice. Ce este rau in asta?

Daca nu s-ar fi mentionat minunatia de conjuncturi favorabile simultan, probabil ca nu am fi pornit discutia.

PS: este mai usor sa dai vina pe carcoteala, pe concurenta neloiala, pe offtopic daca vreti in loc sa dai un raspuns logic si util.

@Doru: nici nu ai cum sa-ti dai seama decat daca stai langa ventilator sa vezi de cate ori ti-a pornit, pe ceas o sa vezi acul drept (90 grade).

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modul cel mai serios sunt si eu (si cred ca multi altii) interesat de un chip tuning care sa imi scada consumul mediu (0.2 e o valoare glumeata, eu as dori un minim 0.5 spre 1 l). Sa-i zicem Eco-Tuning. Chiar nu ma intereseaza performantele, am destui CP, pot renunta la cativa (iar daca o sa mai si castig un calutz sau doi nu e rau, ii hranesc si pe ei).

Se poate asa ceva? In pretul remaparii intra si o garantie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... probabil dansii nu stiu ce se intampla (ei doar instaleaza)

E ca atunci cand dai click pe setup.exe apoi Next, Next, ..., Finish.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!