Jump to content

Upgrade de la 1.8 8v la 1.8 16v


elikratos
 Share

Postare recomandată

Am primit de curand un Golf 2 1.8 GTI lovit si neinmatriculabil. Proiectul la care visez este sa ii folosesc motorul la Golful meu din '91 (1.8 8v 90CP). Merita sa ma bag in asa ceva? Este un transfer complicat sau nu? Mentionez ca nu am calculatorul de la motorul GTI (oare am sanse sa gasesc unul second?). Merita sa mut si cutia viteze, sistemul de franare etc.?

Va rog ajutati-ma cu o vorba buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca faci o comparatzie simpla 138cp>90cp, deci merita

cutia clar ca merita si ea, e gandita pentru motorul ala. Computeru' cre' ca-ti aduce o firma serioasa care se ocupa cu dezmembrari. La fel si despte frane, la putere mare tre' si frane pe masura.

In rest,.....rabdare si spor ma transfer :26:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Transplantul in cazul tau se poate face relativ usor, avand in vedere ca masina doantoare si cea primitoare sunt dintr-o generatie. Daca ai toata masina ii mult mai usor. Daca motorul are si ceva gestiune electronica, ar trebui sa fie un PL. Singura chestie trista in toata treaba asta este ca piesele de schimb la 16v sunt scumpe, si oameni care sa le repare/regleze bine cam putini.

Totusi sunt de parere ca merita incercat un atfel de transplant, mai ales daca 16v-ul este in stare buna.

Daca tot ai masina intreaga, ia si franele, si toata evacuarea. O sa-ti trebuiasca si tabloul de bord, si MFA-ul.

Offtopic: Misto avatar :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multzam de incurajari! Trebuie sa recunosc, insa, ca sunt cativa termeni pe care nu i-am inteles: PL, MFA... ce inseamna?

Cu siguranta cred ca voi transfera intreaga instalatie electrica si inclusiv bordul care are turometru (singura problema e ca acul vitezometru este rupt - oare se poate interveni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multzam de incurajari! Trebuie sa recunosc, insa, ca sunt cativa termeni pe care nu i-am inteles: PL, MFA... ce inseamna?

Cu siguranta cred ca voi transfera intreaga instalatie electrica si inclusiv bordul care are turometru (singura problema e ca acul vitezometru este rupt - oare se poate interveni?

PL e codul motorului 16v cu mai putine emisii poluante si control electronic al injectiei (129 CP), celalalt motor 16v fiind cu codul KR, cu injectie mecanica (139 CP).

MFA = Multi Functional Anzeige - computerul de bord

Probleme cu un 16v bine reglat nu o sa ai daca ii pui un radiator pe masura, ii dai ulei si benzina buna (...)

vezi ca pe net sunt o groaza de resurse referitoare la transplantul 8v-16v... daca vrei iti trimit si eu cateva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, s-a facut lumina! Motorul este KR, asta stiu cu siguranta. Nu stiu daca sa ma bucur sau nu ptr. ca este cu injectie mecanica - oricum plusul de putere suna promitzator.

Ar fi nemaipomenit si ti-as ramane recunoscator daca mi-ai putea oferi ceva resurse web apropo de transplantul in discutie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai KR n-ai ECU, din cate stiu eu. Deci ai scapat de o groaza de cabluri/fire si electrice. O sursa buna de informatii este vwvortex. Si PL-ul este tot injectie mecanica, dar ala este controlat de un ECU. Cat despre vitezometrul cu acul rupt... depinde. Oricum de-alea sunt pana-i lume in dezmembrari :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mecanic destul de bine vazut prin partile Brasovului mi-a spus sa nu-mi bat capul ptr. a face rost de MFA-ul motoruluiu ptr. ca il poate modifica a.i. sa functioneze f. bine si fara...

Este posibil? Daca da, ce riscuri implica asupra vietii motorului? Este o idee viabila sau o carpeala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absenta-prezenta MFA-ului n-are a face cu functionareea motorului. Dupa cum a scris si scirocco, MFA-ul ii "miunea" aia ce-ti zice ce viteze medii ai avut, consumuri, temperaturi, etc. NU este calculatorul ce gestioneaza motorul, si deci NU este indispensabil Este util insa, si nu-i mare minune sa-l montezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este cazul sa imi pun cenusha in kap :33:

De fapt ma refeream la chip-ul care gestioneaza motorul. Ma refer la acea unitate plasata sub capota, chiar in "tava" de sub parbriz, pe partea soferului (la Mk2) si care mie imi lipseste (soclul este gol). Este posibil ca - in conditiile injectiei mecanice (KR) - nici macar sa nu aiba asa ceva si soclul respectiv sa existe acolo pur si simplu ca o componenta standard pe toate sasiurile (cum sunt de exemplu suruburile ptr. prinderea filtrului de motorina)???

Nu prea cred eu minunea asta dar mi-am zis sa intreb... :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, el exista! Eu am KR si este acolo o cutie (de fapt sunt 2 - una in stga si una in dreapta masinii) Si eu am injectie mecanica. poze atasate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
MFA = Multi Functional Anzeige - computerul de bord
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai MFA, pe maneta de comanda a stergatoarelor de parbriz ai un comutator si un buton. De asemenea, pe cadranul turometrului (cred) exista un display care pe margini are simboluri pentru consum, temperatura uleiului, temperarura exterioara, distanta, viteza medie si cronometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai MFA, pe maneta de comanda a stergatoarelor de parbriz ai un comutator si un buton. De asemenea, pe cadranul turometrului (cred) exista un display care pe margini are simboluri pentru consum, temperatura uleiului, temperarura exterioara, distanta, viteza medie si cronometru.

s-a mai discutat

cel mai pe larg gasiti subiectul tratat aici:

http://www.myscirocco.com/scirocco/mfa/eng...els/mfa_01.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, sunt de acord cu voi. Eu doream de fapt un raspuns simplu si la obiect. Intr-adevar Golful are instrumentele de bord cu MFA si comenzile de asemenea... vroiam sa stiu unde este "creierul" MFA-ului, sa imi dau seama daca mai este - fizic - pe masina sau daca l-a "ciordit" cineva inainte sa ma bag eu pe fir. Multzam! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dragilor, proiectul meu avanseaza... GTI-ul donator a ajuns in service, de fapt in stand by in curtea service-ului - inca un pas si intra in lucru.

L-am studiat - inca o data - pe sub capota si iata ce am observat, apropo de chip-ul (calculatorul) motorului:

- exista o carcasa metalica, prinsa in tavitza de "sub" parbriz, pe partea soferului. Este goala si pe partea ei superioara e prins un component Telefunken, mufat cu ceva fire spre motor si ATAT, nu are nici o mufa de iesire, nu se vad fire taiate etc.

- tot in tavitza de "sub" parbriz, dar langa priza air fan-ului (pe partea pasagerului dreapta) mai exista o cutie neagra, compacta, pare sa fie din plastic, prinsa cu vreo doua surubele de sasiu. E un manunchi destul de serios de fire care ies din el si mai e un "furtun" subtire care iese din el si pleaca spre motor (zona clapetei de accel.) POATE FI ACEASTA CHIP=UL MOTORULUI SAU TZINE DE MFA?

Oricum, pana acum credeam ca am "prins" masina fara chip si de aceea tot caut in disperare unul (ultima oara am rugat pe cineva care face Italia sa caute unul)... e cineva care sa ma lamureasca 100% ? Ca am cam ametit cu MFA, ECU, KR etc. etc. etc. :33: :33: :33: :33: :33:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Informatii proaspete: "cutia" neagra misterioasa plasata langa gura de tragere a air-fan-ului are urmatoarele informatii inscrise pe ea:

Hella

5DA 005 155-01

Motorsteuergerat

EZ-1 4 Zyl 16V

In manualul tehnic pe care il am (KEPLER SI prin editura K.S.I.) este precizat ca si calculator ptr. motorul KR Hella VEZ.

Este acesta calculatorul motorului? Daca da, de ce nu l-am "gasit" in rama metalica din dreapta pe care este prins modulul electronic Telefunken?

Va rog mult ajutati-ma cu un raspuns :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. KR-ul nu este gestionat de calculator. ECU=Calculatorul ce gestioneaza functionarea motorului. MFA="Computer de bord". Daca intr-adevar ai motor KR, cutia aia contine orice altceva (eg: modulul de comanda al aprinderii electronice) , numai ECU nu. Daca bine imi amintesc, modulele de aprindere ale motoarelor din generatia ta erau facute (si) de Telefunken.

Postarea aceluiasi lucru in 2 topic-uri diferite contravine regulilor forumului, si ca urmare am sters noul topic, care de fapt continea ultimele tale 2 posturi de aici, sub titlu nou. Iti inteleg disperarea, drept pentru care de data asta nu ai warning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrrrooooooooooom!!! Proiectul a fost lansat in aplicare - deocamdata sunt la faza de "recoltat" item-uri si alte alea ce tzin de habitaclul GTI-ului, cu adevarat mai generos echipat decat Golfurile de "serie" 8)

Azi i-am demontat bordul - a fost prima oara la mine :censur: :salut: :D si am avut emotzii. Din fericire nu am distrus nimik si totul a decurs OK. Am observat astfel ca bordul de GTI e facut dintr-un altfel de material (mai moale, mai buretos) decat Mk2-ul meu (plastic sadea, identic cu cel din care sunt facute finitziile stalpilor fatza-spate). Este oare o regula sau doar o "potriveala", in cazul meu? Care dintre ele o fi mai reusit? Estetic, clar il prefer cel de GTI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva cuvinte ptr. cei care au probleme cu bordul de Mk2 (bordul se misca, trepideaza, vibreaza peste masura in mers si mai ales la trecerea peste denivelari), din cele observate de mine la bordul pe care il reconditionez...

Bordul este format din doua parti: A. coaja superioara, finisata, ceea ce se vede si se atinge dinspre habitaclu si B. un profil inferior, ascuns, care realizeaza interfatza intre A. si sasiu. De lungimi egale (doar adancimea difera), cele doua elemente sunt lipite una de cealalta. Materialul ce le compune este un soi de carton presat.

Ei bine, in cazul meu, adezivul responsabil cu coeziunea celor doua parti a cam cedat, rezultand un joc si o independenta cinetica :shock: intre ele. Astfel, oricat de bine ar fi ancorata de sasiu partea inferioara B. (2 prinderi spre parbriz, 2 laterale si alte doua mediane), bordul are libertate de miscare, de unde suparatoarele vibratii aducatoare de o rea faima ptr. Mk2.

Planul meu: sa despart cele doua parti si sa refac lipitura (oare ce lipici ar fi mai bun? :D ). De asemenea, sa mai creez 2 prinderi suplimentare spre parbriz, so help me God!

Promit sa va tin la curent! :D ;) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

by the way - am postat aici deoarece consider proiectul meu de upgrade un topic unitar, chiar daca presupune atat discutii despre motoare pe benzina (forumul acesta) cat si aspecte mai generale legate de Mk2 (obiect al atentiei unui alt forum).

sper ca nu am gresit. Wabbit, daca crezi ca ar trebui mutat la forumul de Mk2, eu nu ma supar :-)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mr. elikratos, acest topic sta foarte bine in sectiunea benzinarelor, si n-am nici cea mai mica intentie sa-l mut :scratch: Incercam sa ne ajutam macar cu sfaturi si idei, daca nu putem pune mana... Singura mea rugaminte este sa ne tii la curent cu evolutia transplantului pas cu pas, si n-ar strica si niste poze... :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Desfacerea pe bucatzele si reconstituirea bordului au reusit - evident, sunt f. mandru de mine in contextul in care am lucrat pur intuitiv.

Dincolo de faptul ca i-am inteles logica si bolile de conceptie si/sau batranetze, l-am consolidat si l-am adus pe calea cea dreapta. Bonus - am cromat grilele de ventilatie a parbrizului... yam - yam, ce bine a iesit - pe bune, s-a terminat cu meteahna classika a bordului de Mk2.

Am atasat si cateva poze! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca una si ma duc... :salut: :salut: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai putea pune o poza cu "cutia neagra" despre care nimeni nu stie ce este? O imagine face cat 1000 de cuvinte :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!