Jump to content

Ce se intampla daca folosim doar arcuri sport?


Bebeee
 Share

Postare recomandată

Am vazut pe alt topic ca roret are Seat Leon Cupra (240 CP), deci avea o suspensie stock foarte rigida.

Ma gandesc in acest context daca nu cumva arcurile aftermarket de la Eibach pe care le-a pus ulterior nu sunt cumva mai putin dure decat cele originale. :(

Asta nu ar fi foarte recomandat daca a crescut si puterea motorului la peste 300 CP cum spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • zebrocksky

    10

  • Bogdan_wrc

    8

  • Bebeee

    7

  • hangyouridols

    7

Mi-am pus si eu arcuri eibach+jante17' de ceva km pe octavia in combinatie cu amortizoarele ei originale.

Confortul nu sa deteriorat simtitor iar stabilitatea masinii e cu mult imbunatatita (comparativ cu modelul de serie)

Este vorba de acel set de arcuri comercializat si de milotec care merge pe amortizorul normal al masinii.

Cand se vor uza insa amortizoarele ma gandesc la un koni fds .

Deci sunt foarte multumit de modificare si recomand tutror acest set eibach pro kit springs!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Si eu mi-am pus Kw-uri set de arcuri si amortizoare super sport pe polo 6n. Acum intre roata si aripa mai incap doar 2 degete. Masina se comporta superb pe curbe, la demaraj si la franare. CEL MAI MARE INCONVENIENT este ca este FOARTE JOASA si foarte rigida si din acest motiv trebuie sa maresti atentia la borduri cand parchezi, gropi si chiar denivelari mici unde poti atinge cu basculele sau chiar prin scut, cutia. Din punctul meu de vedere, fiind constantean, avem sosele bunicele. merita compromisul, dar daca nu mergi 80 % din timp pe sosele de calitate superioara intr-un an sunt moarte si costa cam 900 de euro. Nu merita banii decat daca esti cu adevarat pasionat de sport

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Sunt interesat sa achizitionez in prima etapa, un set de arcuri sport -30 mm pt un VW Polo. Cum se "inteleg" arcurile sport cu telescoapele standard? Care ar fi problemele combinarii unor arcuri sport, cu telescoape standard? :lol:

Problema cea mai pronuntata ar fi ca telescoapele se vor uza mai rapid,asta ca sa raspund la aceasta intrebare...

Insa nu am vazut pe nimeni sa precizeze si sa lamureasca o chestie foarte importanta,si anume: nu toate arcurile care coboara masina sunt si sportive! In comert se gasesc arcuri care coboara masina fara probleme si sunt proiectate sa fie montate pe amortizatorul original,se mai cheama si arcuri progresive(au o coeficienta elastica progresiva,adica la inceputul compresiei sunt mult mai moi decat cele originale,si sunt relativ moi pana la o anumita cota de presiune cand devin destul de brusc tari,de aici si senzatia unui comfort sporit.Graficul de duritate arata ca litera J,progresia se calculeaza aplicand x kg,se coboara masina y cm...pana cand la un moment dat masina coboara din ce in ce mai putin,chiar daca greutatea devine mult mai mare).

Arcurile asa zise "sportive"sunt de obicei arcuri foarte tari,ele fiind deobicei arcuri cu coeficient elastic liniar.Graficul arata cam asa: / ...in sensul ca presiunea comprima arcurile in mod proportional. on topic:sa montezi arcuri "sportive" pe telescoape originale e ca si cum ai avea telescoape de 500 mii de km si arcuri noi,asa cum s-a mai spus si mai sus...destul de neinspirat,chiar riscant!

Prin occident se stie destul de clar diferenta dintre aceste arcuri in sensul ca sunt chiamate arcuri de tuning(estetica)si pot sa coboare foarte mult masina,daca sunt montate pe amotizator si el mai scurt...si apoi vin arcurile racing,cele adevarate care poti sa le gasesti si numai -1cm insa doar combinate cu amortizatoare specifice lor.Deobicei se vorbeste de suspensie sportiva...si nu se poate analiza decat in ansamblu(arc,telescop,unghiuri,bucse,etc...distributie de mase pe axe,roll bar).

In final...cred ca ceea ce intereseaza pe majoritatea e doar sa coboare un pic masina...nu de alta da arata oribil o masina cu o suspensie mai inalta, si chiar daca trebuie sa stranga un pic din cur prin gropi, un autofan isi va cobora intotdeauna masina,ca altfel e de serie... Asa ca numai daca sunteti un sofer foarte atent la performanta merita sa investiti intr-o suspensie sportiva,altfel nu are rost! Nu orisicine se poate bucura de o suspensie sport! cum mai zicea si altcineva:cel mai greu de tunat e piesa dintre scaun si volan!

Personal recomand,precum majoritatea vanzatorilor seriosi,achizitionarea unui set de arcuri -30mm,concepute special pentru masina voastra,oricum va fi mult mai stabila dacat originala si nu va preocupati ca nu ii veti ajunge limitele de stabilitate prea usor...

Ps:am vazut ca intreba cineva cum poate intari suspensia fara sa o coboare...un raspuns posibil ar fi ca sa mareasca presiunea in roti,ajuta destul de mult,mai ales la cei cu balon mai mare,de la 18" in jos,mai se si ridica garda un pic ,insa nu depasiti 3 bar ca e cam nasol dupa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;)

Nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate e putin OT dar am si eu o intrebare pt Razdan. Ai spus mai sus "Dar daca zici ca masina a devenit mai neutra e OK, de obicei ar trebui sa fie supraviratoare la motor si tractiune fata."

Comportament supravirator la motor si tractiune fata? :Driver: umilele mele cunostinte in domeniu spun ca FWD = subvirare. Daca ai putea sa explici un pic de unde ai ajuns la concluzia ta ti-as fi recunoscator. No disrespect, sunt chiar curios! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prin diferite artificii se poate face o masina FWD supraviroataore.

gen presiune mai mare in roti pe spate. un sway bar mare pe spate,intre amortizoare suspensie mai tare pe spate....mai sus ridicata de spate....... si altele.

idealul este sa o faci neutra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da evident! singura mea nelamurire e ca Razdan a zis ca masinile FWD sunt de obicei supraviratoare. eu stiam ca e exact invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi misto sa fie supraviratoare,numai dealatu' as merge :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveam jante pe 18" pe masina mea, am montat jante 19" + arcuri h&r race si singura parte pozitiva era aspectul mai frumos al masinii, coborata cu aprox 3 cm... in rest, aveam balans, imi atingea si la denivelari prin oras, nu vreau sa imi amintesc cum se auzea prin curbe luate tare..

apoi am cumparat kit complet bilstein b12 si am numai cuvinte de lauda:

- tinuta de drum este perfecta, nu mai are balans, sta dreapta in curbe

- directia mult imbunatatita

- nu mai atinge cauciucul in aripa aproape deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate nu am explicat eu prea bine :o as vrea niste arcuri care imi scad garda la sol cu 3 cm. Eu prin asta am considerat sa sunt arcuri sport. Ce se intampla daca pastrez telescoapele standard?

salut am eu acum pe golful meu arcuri sport acelea rosii knn -30...

Nu se intampla nimic deosebit... masina este mai stabila in curbe iar daca iei gropi sau canale risti sa spargi mult mai repede baia de ulei.

Daca te intereseaza arcuri ti le pot da eu pe ale mele pt ca vreau sa le schimb sa mi le pun pe cele de fabrica pt ca mai conduce si prietena mea si nu vreau sa stau mereu cu grija...

nu am nici o poza acum cu arcurile...

post-25452-1212356397_thumb.jpg

Modificat de paull83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am eu acum pe golful meu arcuri sport acelea rosii knn -30...

Nu se intampla nimic deosebit... masina este mai stabila in curbe iar daca iei gropi sau canale risti sa spargi mult mai repede baia de ulei.

Daca te intereseaza arcuri ti le pot da eu pe ale mele pt ca vreau sa le schimb sa mi le pun pe cele de fabrica pt ca mai conduce si prietena mea si nu vreau sa stau mereu cu grija...

nu am nici o poza acum cu arcurile...

la ce pret le dai

??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveam jante pe 18" pe masina mea, am montat jante 19" + arcuri h&r race si singura parte pozitiva era aspectul mai frumos al masinii, coborata cu aprox 3 cm... in rest, aveam balans, imi atingea si la denivelari prin oras, nu vreau sa imi amintesc cum se auzea prin curbe luate tare..

apoi am cumparat kit complet bilstein b12 si am numai cuvinte de lauda:

- tinuta de drum este perfecta, nu mai are balans, sta dreapta in curbe

- directia mult imbunatatita

- nu mai atinge cauciucul in aripa aproape deloc

Ca atingea era cum era dar ce faceai daca te prindea atinsu intr-un ac de par luat in forta ? Bine ca ai trecut pe B12. Iarasi pentru colegii de partid care au si rotile schimbate > Suspensia pentru masina voastra a fost testata cu rotile de fabrica. Orice modificare de diametru total al rotii, ET sau J va duce la modificari ale comportamentului dinamic. In cazul folosirii unei jante mult mai late decat cea de serie puteti avea surpriza ca roata sa atinga chiar si cu o suspensie destul de rigida. O alta mentiune este aceea ca, handling-ul optim nu se obtine atunci cand suspensia reglabila este la minim (aripa intra peste roata) ci cand este pe la jumatate sau chiar mai sus, adica putin mai jos decat stock (aici vorbesc de Golf V GTI, in cazul masinilor mai inalte de serie diferenta intre stock si aftermarket trebuie sa fie mai mare) ! Strict pentru GTI, performanta optima conform unora care participa la ceva campionate prin UK si US este (cu o suspensie ca Bilstein B16/PSS10 sau KW v2/3) atunci cand garda este cu doar 2cm mai jos decat stock !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate e putin OT dar am si eu o intrebare pt Razdan. Ai spus mai sus "Dar daca zici ca masina a devenit mai neutra e OK, de obicei ar trebui sa fie supraviratoare la motor si tractiune fata."

Imi cer scuze, din graba am scris ceea ce am scris, dar de fapt am vrut sa scriu subviratoare.

Imi pare rau ca neintrand un timp pe forum nu am apucat sa raspund la timp si discutia a mai continuat pe tema asta.

Pe de alta parte, asa cum a spus Bogdan am incercat si am reusit oarecum sa fac si eu masina mai neutra crescand presiunea pe spate.

Scuze tuturor pentru OT-ul creat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut,

mi-am pus si eu arcuri sport pe un golf v 1.9 tdi GOAL Edition. -35 mm. pe masina am jante de 18" si pot sa zic ca am un trancanit in fata ... de ma doare capu ...

trancane de rupe la denivelari cat de mititele... a mai patit cineva ? sa nu fie puse calumea? o fi de la flansele de la amortizor?

chiar nu stiu ce sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ori flansele de la amortizor, ori bucsele de la bara stabilizatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,

Flansele de amortizor nu fac zgomot decat in momentul in care iei viraj in loc fara sa misti masina .

Se aude un fel de pocnituri gen popcorn .

Sa nu fie de la bucsele de la bara stabilizatoare sau daca este prea uzat amortizorul sa atinga tija amortizorului de carcasa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
hangyouridols

Salut,prefer arcuri stock cu amortizoare pe gaz,masina fiind destul de rigida si stabila in curbe si viteze mai mari.Chiar ieri am luat o groapa in plin de marimea unei masini si adanca de vreo 20cm pe timp de noapte si in curba la viteza de 50km/h,daca aveam arcuri mai joase,rupeam masina in doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

n-am mai urmarit topicu asta... intr-adevar fuscobal, nu are nici un avantaj montarea doar de arcuri sport pe telescoapele originale, la mine a fost doar o solutie temporara pana a venit suspensia.. de asemenea, viteza medie prin afara orasului a scazut considerabil, deoarece trebuia sa iau in calcul zgomotele facute de roata pe aripa in fiecare curba..

acum nu mai sunt probleme deloc, dar pe de alta parte suspensie sport + jante pe 19" iti pot cauza dureri de spate :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am o Jetta adusă recent din afară, la comandă, cu p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ceau,

Tocmai vin de la mecanic, deci vorbesc in cunostinta de cauza.

Eu am pe masina amortizoare normale si arcuri sport. Intr-adevar masina sta excelent pe drum, senzatia e placuta pe drumuri bune. Dar, cand drumul e prost, simti puternic treaba asta in masina, si suferi la fiecare groapa.

Problema e ca fiind ARCURI SPORT si AMORTIZOARE STOCK, amortizoarele se strica rapid. Eu dupa 12000 km tocmai am fost nevoit sa imi schimb ambele amortizoare pe spate si toate bucsele. Solutia optima e sa ai fie arcuri stock+amortizoare stock fie arcuri sport+amortizoare sport...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu am gasit cu search asa ca fac si eu o intrebare aici. Am gasit sa cumpar un set de arcuri de la Eibach(Eibach pro kit) destul de ieftin, folosite cam 2 luni pe o Skoda Octavia 2. Ele coboara cu -30mm si ma tenteaza sa le iau sa le pun pe amortizoarele stock, chiar daca din ceea ce am citit reiese ca le strica mai repede, iar cand s-or duce cumpar si un set de 4 amortizoare sport si asa fac suspensia sport completa.

Ma intereseaza care va pricepeti daca stiti compatibilitatea de pe Octavia 2 1,9tdi si Golf 5 tot 1,9TDi. Mentionez ca de cand am pus jantele pe 17 pe masina mi se pare prea cocotata si distanta intre roata si aripa de senzatia ca este si mai mare si nu prea as lua din prima suspensie sport ca sa nu pierd de tot comfortul. De atins nu stiu daca ar atinge ca jantele sunt luate cu Et ca de producator si este dupa cum am zis loc sa mai coboare destul.

Alta intrebare ar fi unde as putea sa testez amortizoarele de pe masina de la mine sa vad ce procentaj au cum se face la reprezentanta, oare o mai exista si prin alta parte pe la vreun service asa ceva, la statiile de ITP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca pe site-ul producatorului ca compari codurile.

eu cred ca se potrivesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1000% se potrvesc.La amorzitoare exista sanse sa nu se potriveasca dar la arcuri nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!