Jump to content

Probleme EGR


calin_bm
 Share

Postare recomandată

On Topic

 

 Sistemului de recirculare a gazelor de evacuare

    EGR-ul, fiind un sistem de reducere a emisiilor de oxizi de azot, este monitorizat de calculatorul de injecție cu scopul de a detecta posibilele defecte. Deoarece este un sistem de reducere a poluării, la detectarea unui defect EGR, se aprinde martorul MIL din bordul automobilului.

Supapa EGR

    În funcție de regimul de funcționare al motorului (turație și cuplu) debitul de gaze arse este ajustat de calculatorul de injecție prin deschiderea și închiderea supapei EGR. Poziția supapei este controlată cu ajutorul unui actuator electric (solenoid sau motor) sau cu un cilindru pneumatic (controlat electronic).

    Reglarea poziției supapei EGR este deosebit de importantă deoarece afectează cuplul motor și nivelul de emisii poluante. Din acest motiv majoritatea supapelor EGR sunt prevăzute cu un senzor de poziție care transmite informația calculatorului de injecție.

    Datorită depunerilor de particule supapele EGR se pot bloca. În funcție de poziție, blocarea unei supape EGR poate să aibă impact asupra integrității motorului sau asupra emisiilor poluante. Astfel, dacă supapa EGR se blochează în poziția închis, gazele arse nu mai ajung în galeria de admisie iar emisiile de oxizi de azot cresc. Pe de altă parte, dacă supapa EGR se blochează în poziția deschis gazele arse vor fi recirculate tot timpul în admisie și pot afecta funcționarea în siguranță a motorului datorită temperaturii ridicate.

Supapa de control a circuitului de răcire a gazelor arse

    Unul din motivele pentru care se utilizează sistemele EGR este reducerea temperaturii de ardere din cilindru. Gazele arse dacă sunt introduse direct în galeria de evacuare, datorită temperaturii ridicate, nu au efect semnificativ asupra procesului de reducere a emisiilor de oxizi de azot.

    Începând cu normele de poluare Euro 4 majoritatea motoarelor diesel pentru automobile au fost echipate cu sisteme EGR răcite. Aceste sisteme utilizează un circuit cu radiator pentru răcirea gazelor de evacuare înainte ca acestea să fie introduse în motor. Pentru răcirea gazelor arse de obicei se utilizează lichidul de răcire al motorului.

    Prin răcire se crește densitatea gazelor și se îmbunătățește eficiența sistemului EGR din două motive:

  • scade temperatura de ardere din cilindru
  • scade cantitatea de oxigen din gazele proaspete datorită densității mai mari a gazelor arse

    Răcirea gazelor arse nu se face continuu ci numai după ce temperatura motorului atinge o anumită limită. Circuitul de răcire este prevăzut cu o supapă de by-pass care permite gazelor arse trecerea prin radiator sau ocolirea acestuia.

Senzorul de temperatură

    Decizia de răcire a gazelor arse este luată de calculatorul de injecție pe baza informației primită de la senzorul de temperatură. Acesta citește temperatura gazelor de evacuare înainte să fie introduse în galeria de admisie.

Obturatorul

    Controlul debitului de gaze arde se poate face doar prin deschiderea/închiderea supapei EGR sau și cu ajutorul obturatorului de pe galeria de admisie. Obturator are forma constructivă simulară cu ceea a unui obturator utilizat pe motoarele pe benzină dar este utilizat în scop diferit.

    Atunci când se dorește un debit mare de gaze arse în galeria de admisie obturatorul se închide, curgerea aerului proaspăt fiind restricționată iar debitului gazelor de evacuare mărit.

    Defectarea unei componente a sistemului de recirculare a gazelor de evacuare atrage după sine imposibilitatea de a reduce emisiile poluante. Din acest motiv apariția unui defect în cazul componentelor sistemului EGR va aprinde martorul de emisii poluante din bordul automobilului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moaaama cat ati scris de aseara.  :lol:

 

Pe generatia B5/B5.5 diesel doar automatele au racitor de gaze la EGR. Cu toate ca B5 cum are Alexandru, cred ca nici in varianta automata nu are racitor.

Cat despre EGR, el recircula o parte din gazele de evacuare, colectate direct din iesirea turbinei. Nu cele de carter.

Gazele de carter sunt aspirate in admisie, mai exact in tubul dintre debitmetru si turbina.

 

Si da, cat timp gazele de evacuare trec in admisie, e normal sa se incalzeasca galeria de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blaga alexandru

Multumesc pt raspunsuri. Ceva habar aveam despre cum functioneaza egr dar acum am toate informatiile. Eu atat vroiam sa stiu,daca e normal ca admisia sa se incalzeasca la mersul in relanti. Insa acum daca stau sa ma gandesc cred ca ar fi normal pt ca nici gazele din epurator nu sunt racite pt ca nu este circulatie de aer prin intercoler,si nici cele din evacuare nu sunt racite pt ca nu am racitor gaze dupa cum spunea si Cosmin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr a iti face o parere asupra  eficientei  intercoolerului se urmareste temperatura in admisie, ea este masurata dupa intercooler,  si in mers constat la 100 km/h se citeste cu VCDS ul in canalul 007  temperatura in admisie  care trebuie sa fie undeva 10°C peste temperatura mediului la intercoolerul FMIC,  la cel SMIC poate fi  ceva mai ridicata deoarece  racirea este o idee mai dificila datorita pozitionarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Am si eu o problema... Am desfacut si curatat EGR inclusiv teava de recirculare a gazelor, insa, cand am scos teava am cam indoit-o (din partea flexibila). Problema este, ca acum nu mai pot in niciun chip sa aliniez teava - egr - galerie de admisie, drept urmare nu pot strange suruburile. Ma puteti ajuta cu un sfat ? Multam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai decat sa o aduci in sarea initiala, altfel nu ai cum sa o aliniezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! As vrea si eu sa curat egr la  masina din semnatura si am gasit acest spray la o cautare scurta pe google: http://autoscan.allshops.ro/produs/8635803/Spray+curatare+EGR+si+sistem+admisie+aer,+motoare+diesel,+200+ml-Diesel+EGR+3.html

Intrebarea mea este merita sa il folosesti sau mai rau faci?

Daca vreau sa il dau jos sa il curat trbuie schimbate si garniturile?

Am gasit setul acesta de garnituri: http://www.epiesa.ro/set-garnitura-sistem-egr-vw-passat-variant-3b6-2-0-tdi-wahler-665574d/17874/13335/item-1866282/

E nevoie de cate 5 garnituri de fiecare cum sunt in set sau sunt daca dai jos tot circuitu egr?

 

Multumesc!

Modificat de danutz08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am curatat săptămana trecută cu spray de aceeași marca, dar Turbo Cleaner - a trebuit sa dau spray, sa las sa actioneze si am spălat cu benzina - tot așa de vreo 7 ori. Dar a ieșit oglinda, ca nou! Garnituri nu am schimbat, EGR are 1 din aceea ovala. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dat jos egr sau ai pulverizat direct in circuitu de aer?

Trebuie de aia de metal sau cealalta?

Modificat de danutz08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Egr-ul se da jos la curatare. Daca sai in el montat pe masina unde crezi ca se duce toata mizeria?

Salut! As vrea si eu sa curat egr la masina din semnatura si am gasit acest spray la o cautare scurta pe google: http://autoscan.allshops.ro/produs/8635803/Spray+curatare+EGR+si+sistem+admisie+aer,+motoare+diesel,+200+ml-Diesel+EGR+3.html

Intrebarea mea este merita sa il folosesti sau mai rau faci?

Daca vreau sa il dau jos sa il curat trbuie schimbate si garniturile?

Am gasit setul acesta de garnituri: http://www.epiesa.ro/set-garnitura-sistem-egr-vw-passat-variant-3b6-2-0-tdi-wahler-665574d/17874/13335/item-1866282/

E nevoie de cate 5 garnituri de fiecare cum sunt in set sau sunt daca dai jos tot circuitu egr?

Multumesc!

Nu ai de ce sa schimbi garniturile decat daca sunt duse. Acolo ai inclusiv garniturile dintre egr si clapeta de cut off.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da trebuie dat jos: 5 șuruburi imbus de 5 si de 6, razi un pic funinginea cu un vârf de cuțit, dai spray, astepti sa actioneze si speli cu benzina. Tot așa pana rămâne curat.

Da trebuie dat jos: 5 șuruburi imbus de 5 si de 6, razi un pic funinginea cu un vârf de cuțit, dai spray, astepti sa actioneze si speli cu benzina. Tot așa pana rămâne curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru ajutor. o sa il demontez sambata viitoare ca pana atunci nu am timp. Daca apar probleme revin cu intrebari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare!

am si eu o problema cu passatul meu...zilele trecute am gasit un furtunas de la vacuum sarit( sub vasul de expansiune..atasez si o poza). am pus furtunasul la locul lui dar au inceput sa apara alte probleme si anume : oscileaza turometrul la relanti si in mers da in nas, se inneaca si scoate fum negru.si parca nici putere nu are...am facut un log in mers in speranta ca ma poate ajuta cineva in descifrarea lui

post-154358-0-24436400-1437227829_thumb.

post-154358-0-21077000-1437227836_thumb.

post-154358-0-48186800-1437227888_thumb.

Modificat de Alex_ACI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Is convins ca n-ai verificat circuitul vacuum-ului sa fie conform cu schema postata dincolo, unde ai mai descris problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am curatat egr-ul...l-am dat jos si l-am facut ca nou. Se vede clar o imbunatatire,nu mai oscileaza relantiul si trage muuult mai bine,dar n-am scapat de innecarea la plecare cu 1-a de pe loc si uneori intr-a2a.daca ii scot furtunul de la egr nu mai face nicinun fel de figura... Am verificat schema par sa fie toate la locul lor...(poate doar m-am incurcat eu intre furtune ca nu-s prea cunoscator dar invat) e posibil sa faca asa din cauza vreo unei electrovalve defecte?sau furtun fisurat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e posibil,tocmai de aceea ti s-a recomandat sa verifici daca sunt conectate corect iar daca sunt ok urmeaza sa veifici diferitele electrovalve de pe circuitul de vacuum.Din punctul meu de vedere e clar o problema pe acest circuit(vacuum),acum depinde ce e: conectica defectuoasa , valve cu probleme, furtunase fisurate sau actuator turbo/EGR/supapa shut-off care nu mai tin vacuum.Depistezi doar prin verificare/eliminare,spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi a inceput sa faca din nou...am scos furtunul din egr la relanti si nu prea face vacuum ...am pus degetul pe el si abia tine cateva secunde apoi nu mai are deloc vacuum. Ar trebui sa faca vacuum cand e la relanti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Nu are tot timpul vacuum acolo. La relanti are cca 2-3 min...apoi electrovalva ii "taie" vacuumul. Apoi iar porneste si tot asa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu noi informatii

In sfarsit am mai avut si eu ceva timp liber si m-am ocupat de masina. Am facut o proba cu o alta electro valva de comanda egr insa masina mergea mai rau..mai mult fum mai mari zdruncinaturi. m-am hotarat sa dau din nou egr-ul jos si la o verificare mai atenta am constatat ca supapa nu deschidea cat trebuie. dupa o curatare mai buna tija urca mai usor si facea o cursa mai lunga. am curatat si galeria de admisie, plus debitmetru de aer si MAP-ul. masina si-a revenit , nu mai oscileaza relantiul, nu se mai inneaca in treptele 1-a si a 2-a, si nu mai scoate fum deloc. insa imi iintra in limp mode acum de fiecare data cand ajung la 120km/h.

am facut un log in treapta a 3-a. va rog poate ma ajutati cu interpretarea log-ului sau cu ceva sfaturi. multumesc

post-154358-0-15505700-1438428492_thumb.

Modificat de Alex_ACI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF e bun, numai ca ai presiunea prea mare si Ecu incearca sa o corecteze dupa care intra in limp. Verifica vacum, tija la actuator sa faca cursa complet cursiv fara sa agate sau in cele din urma curata geometria ca e murdara. Incepe sa verifici in ordinea pe care am descris-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am duso in service pana la urma si mi-au zis baietii ca intradevar geometria e murdara si ramane dupa curatare sa vada daca face cursa completa.multumesc mult zipp!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
liviuplenicianu

salutari. masina mea a stat pe dreapta cam trei luni. mai bine de trei luni. ideea e ca in oras...are consum cam mare..7.5...sa zic o medie... am fost intre timp pana la Sibiu...si am sperat sa i se mai curete putin calamina de prin stomac...si ce mai are ea pe acolo. ideea e ca un mecanic mi-a zis ca uneori....EGR-ul e bine sa fie curatat in urmatorul fel: se desface furtunul de langa busonul de ulei, se pune un surub in el..si se merge cu masina mai turat...de preferat in afara orasului o ora...aproximativ. aveti idee daca fac asta...o sa scada putin consumul? sau n-are legatura? am scos pe autostrada la venire...140 km/h..un 6.8. mi s-a parut cam mare....scoteam valori mai mici pana sa stea pe dreapta.

 

idei aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum depinde. Nu vad pe mobil ce masina ai, ce motor, dar daca ai mers constant cu peste 120 si AC, este un consum ok. Eu la O2 FL 1.6 TDI DSG7 nu reusesc sa scot in oras mai jos de 7.7 (acum vara sta la 8.2 -8.4 in oras) si la drum lung mai jos de 6.5. Intradevar, am testat prin luna Mai la un drum Constanta-Mangalia si retur(110km lungime), mers maxim 90km/h, 50 in localitati, am scos 5,6l...dar nu este stilul meu de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplenicianu

am cauciucuri de iarna :-) conteaza si asta...dar chiar asa mult? inainte scoteam in oras un 6.6..iar afara..la 120...aveam 5.2. am un Passat din 2004 tdi 1.9, 130 hp, AWX. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!