Jump to content

Probleme EGR


calin_bm
 Share

Postare recomandată

salut ... mi s-a spart membrana la akuator (passat 2004 1.9 131cp) si l-am luat de la EGR-ul unei bora 1.9 90Cp ... conteaza? influenteaza cu ceva trasul masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se schimba. Ai demontat capsula si ai scos membrana ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Probabil ai luat valva shutt-off , nu membrana egr-ului caci nu cred ca ai decapsulat egr-ul sa-i scoti membrana si sa o pui la tine. Pt valva shutt-off nu are nimic daca e de pe skoda , nu influenteaza absolut deloc "trasul" masinii . Ea functioneaza doar la oprirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrey te referi la actuatorul mic din plastic negru atasat pe EGR?  el actioneaza valva shut off  si se poate schimba de la o masina la alta, si daca motorul se opreste corect  ..buna este!

 

membrana actuatorului incorporat in EGR  este apropape imposibil sa o demontezi fara sa o distrugi, daca tu ai reusit..esti primul

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ,.. eu ma refer la basica aia mica si neagra de plastic ... era sparta (din cauza asta masina nu tragea prana intra turbo .. si nu aveam frane foarte bune ) .. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatorul acela este ptr oprirea motorului, dar cand membrana se sprgeclapeta sta putin inchisa cand motorul merge si astfel este obturata admisia aerului in motor de aici lipsa de putere. Pedala tare de frana datorita pierderii de vacuum lla actuatorul spart.

Deci daca actuatorul tine clapeta shutoff deschisa in timpul functionarii motorului, si nu pierde vacuum inseamna ca totul este perfect.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Chiar daca membrana e sparta arcul din interior  impinge clapeta spre pozitia deschis, deci nu are cum sa inchida clapeta datorita membranei sparte. Insa daca e plin de calamina pe acolo e posibil sa se blocheze intr-un punct si sa obtureze admisia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nici vacuum nu are cum sa piarda pe acolo daca valva N239 este in regula. Eventual se goleste rezervorul de vacuum la oprire in acele 2-3 secunde cat este alimentata, dar la urmatoarea pornire totul revine la normal. Si eu am spart 2 actuatoare tocmai pentru ca imi da ulei pe la axul clapetei si ajunge pe calea tijei la membrana.Are ceva joc axial,si spre deosebire de atunci cand curge pe la garnitura, in situatia asta nu cred ca am ce sa-i mai fac, in afara de inlocuire EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de problema mea la EGR, cea mentionata anterior, am reusit sa fac proba cu o alta valva de la un AWX, (ce-i drept a fost N75-ul pentru ca la ea am ajuns mai usor), de pe cealalta masina care nu face figura asta absolut deloc, nici rece, nici calda! Daca o tin constant la o turatie peste cea de ralanti, sta perfect fara nici o fluctuatie, si nici VCDS nu arata vreo inchidere aiurea a EGR-ului.

Treaba urata este ca face la fel si cu alta electrovalva.! Din partea mecanica a Egr-ului nu este, pentru ca daca scot furtunul, vacuumul vine si pleaca in concordanta cu ce citeste Vag-ul!Sa fie oare comanda aiurea de la ECU?

Cu ocazia asta am verificat si axul turbinei pe partea compresorului, se prezinta chiar foarte bine, fara pic de joc axial, si cu jocul radial al unei turbine noi. Geometria se misca foarte usor, levierul exterior al geometriei are un oarecare joc, se misca liber si usor impreuna cu actuatorul, nu agata , si face zic eu, toata cursa!

Dar mi s-a pus pata pe Egr ca nu-i dau de cap! Daca era de la furtune sa nu tina, atunci de ce la ralanti nu face asa, si il mentine exact cat trebuie fara sa-l inchida? Toata indruma spre o comanda aiurea de la calculator, si nu e bine deloc!     Seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi pare ca vacumul este sub limita minima la ralanti si se produce un fenomen de reactie bucla. Ai verificat vacumul ? Intreb daca ai masurat efectiv.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand Vcds mi-l arata deschis(~ 55%), este vacuum destul de puternic, iar cand scot furtunul din EGR se aude ca inchide.(Nu am pus inca un pistol de vacuum sa pot da o valoare)

Cand se inchide aiurea pentru 1-2 sec, scade usor turatia, si se aude un fasait semn ca Egr este aproape perfect inchis, si gazele abia scapa in admisie, trec printr-un spatiu foarte mic intre supapa si scaunul ei, producand acel fasait spre fluierat, dupa care se deschide din nou, dispare fasaitul pentru ca se mareste debitul. Cred ca o sa inlocuiesc furtunele totusi cu prima ocazie, ca sa elimin si treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit astazi sa masor vacuumul pe EGR cu un pistol de vacuum care avea o scala pe minus spre deosebire de altele, si deci pentru un motor nu tocmai incalzit la 90 de grade(asa ma prins), am avut o valoare aproape de -0,4 bar.  La turbina la ralanti, cand tija actuatorului este maxim sus, am avut o valoare de -0,6 bar. Nu sunt sigur insa daca se face diferenta de la presiunea atmosferica, adica rezulta o valoare de 0.6 pentru Egr si 0.4 pentru turbina sau se ia valoarea ca atare. Il folosim mai mult pentru a depista pierderile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Libarca,

 

In acest caz tu ai inversat comanda turbo cu comanda EGR deoarece la EGR ai  maxin -450 mbar si la turbo -680mbar

 

Cauta schema instalatie de vacuum si verifica complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, daca ne referim la valorile cu minus, atunci ma cam apropii de valorile spuse. Comenzile nu sunt inversate, toate furtunele merg unde trebuie, ceea ce vreau insa sa fac este un control al furtunelor pentru pierderi. Poate reusesc sa iau pistolul in weekend acasa pentru a verifica la sigur.Egr-ul in sine nu-i problema, cu motorul tinut la o turatie constanta un pic peste cea de ralanti, acul manometrului confirma clar inchiderea si deschiderea vacuumului la intervale de cateva secunde,insa neregulate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna seara tuturor! In primul raand imi cer scuze daca am postat aici si nu am deschis un topic nou. (Nu imi da voie pentru a deschide un topic in aceasta categorie"T.O.S")
De ceva vreme am o problema cu passatul meu. La plecarea de pe loc masina se tureaza normal numai ca masina nu trage mai deloc , parca merg cu frana de mana.. daca eliberez pedala de accelaratie putin si apas din nou pedala merge normal. Daca dau treapta a 2-a fara sa fac faza cu pedala tot asa merge infranata.. pana nu ridic piciorul de pe acceleratie nu isi revine.

Mentionez ca am facut mii de km asa, doar ca mai ma chinuie catusi de putin prin oras.

An fabricatie: 2001
Motor : 1.9 TDI

Poate fi ceva de la EGR? nu mai functioneaza bine acea clapeta, trebuie curatata sau inlocuita?

 

 

post-143607-0-65726700-1415041580_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data trebuie sa faci o diagnoza si eventual un log in mers din care vedem inclusiv pozitia pedalei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

scoate debitmetru,e in stanga cum te uiti la motor langa filtru de aero mufa cu 4 picioare...mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. am o problema cu egr-ul de la passat 1,9 tdi. am schimbat electrovalva care da comanda egr-ului pentru ca era moarta iar acum mai ales la rece da in nas, se ingatuie ca dacia. daca scot furtunasul din egr e totul in regula dar se incalzeste mai greu. valoarea egr-ului pe vcds in relanti e de 87,5% iar in turatie 4,8%. de la ce poate sa imi faca asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie să faci un log în Basic settings pe canalul 003, unul pe 011 (să dureze cam un minut fiecare) şi un log în mers pe canalele 003, 010, 011 apoi să le postezi aici

http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/page-397#entry2475149

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut! am si eu intrebare,as vrea sa schimb egr dar nu sunt sigur daca el este vina fumului alb la esapament,am facut un mic test,am scos furtunul din ciuperca egr si l-am obturat,nu a mai scos fum deloc,am bagat furtunul la loc si a inceput sa scoata fum din nou,credeti ca el este vinovatul?sau ar mai putea fi si alta cauza?va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este defect egr-ul. Antigelul se pastreaza la nivel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este la minim nivelul la antigel,dar il am de 2 ani schimbat si m-am gandit ca s-a mai evaporat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completeaza si monitorizeaza-l atent. Fumul alb, il vezi in oglinda, la drum, in sarcina, sau la semafor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum nu mai da fum deloc ca am bagat un surub in furtunul care intra in ciuperca de la egr,dar inainte cand era bagat furtunul la locul lui dadea fum tot timpul,atat la relanti cat si in sarcina.anul trecut am schimbat chiulasa,ax cu came,tacheti,supape ,debitmetru si curat egr dupa ce am schimbat toate acestea a inceput povestea cu fumul alb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!