Jump to content

Probleme EGR


calin_bm
 Share

Postare recomandată

salutari...la scoaterea egr-ului...curge ceva ulei? vreau sa il curat putin si sa stiu la ce sa ma astept. am un spray pt curatarea motorului...am vazut ca inmoaie uleiul si mizeria de pe motor si se sterge frumos...oare ar fi ok daca as da si cu putin spray? sau risc sa afectez membrana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... din cand in cand(f rar si f putin) pe la gauricile alea 2 de imi murdareste capacul motorului...

Daca pierde pe la gaurile acelea nu cred sa mai fie intreaga membrana.

Nu curge nimica daca scoti EGR-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic nu trebuie sa curga dar practic o sa ti se scurga ceva ulei care se afla in momentul ala in el(de la turbina, epurator). La curatare asigura-te ca nu patrunde spray pe gaurica de vacuum si pe cele 2 gaurele laterale de  sub ciuperca.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun..va multumesc..maine cred ca ma pun sa o curat putin...

cineva imi zicea ca scuipa ulei prin orificile egr-ului din cauza pistoanelor ca si-au facut putin loc pe acolo si imi dadea ca sfat sa pun aditiv pt compresie(pt marirea compresiei mai exact) in ulei...asa  sar putea o perioada sa nu mai scuipe, sau a 2-a varianta sa pun set motor nou...ceea ce mi se pare putin aberant dupa mine...

oricum maine cred ca ma pun sal curat...va multumesc ..o seara placuta va doresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completeaza-ti la profil codul motorului. Daca motorul porneste usor dimineata, are destula compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a te apuca de demontate cumpara o-ringul de la EGR si garnitura de pe teava de recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius,

 

mergi si cumpara un EGR nou si scapi de segmentare, da schimba si mecanicul...eu cred ca tu ai fost la cizmar sa diagnostichezi  problema nu la mecanic.

 

Incredibil segmentare ptr ca scapa egr ul pe la gaurile de aerisire  asta e nou  poate un moderator  marcheaza acesta postare  sub deviza "asa nu"...Incredibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completeaza-ti la profil codul motorului. Daca motorul porneste usor dimineata, are destula compresie.

AJT daca nu ma insel...am sa il completez si la profil. porneste f usor,chiar si cand e rece afara,de aceea banuiam si eu ca nu am probleme cu compresia

 

Inainte de a te apuca de demontate cumpara o-ringul de la EGR si garnitura de pe teava de recirculare.

am sa le caut atunci inainte de a desface egr-ul,desi ma gandesc ca va fi mai ok cu silicon.dar garnitura e garnitura..nu degeaba e pusa acolo :))

 

Marius,

 

mergi si cumpara un EGR nou si scapi de segmentare, da schimba si mecanicul...eu cred ca tu ai fost la cizmar sa diagnostichezi  problema nu la mecanic.

 

Incredibil segmentare ptr ca scapa egr ul pe la gaurile de aerisire  asta e nou  poate un moderator  marcheaza acesta postare  sub deviza "asa nu"...Incredibil

din auzite stiu ca e un mecanic ff bun,poate i-a scapat omului niste detalii si de aceea mi-a dat acel diagnostic...nu s-a uitat la masina,mi-a zis doar din ce i-am povestit eu...nu de mult timp ma salvat de la cumpararea unui a4 cu probleme la compresie..

 

in concluzie chiar nu vreau segmentare sau mecanici  pe la masina mea :) cam tot ce ma interesa in legatura cu problemele mele le-am aflat de pe forum si sunt mici probleme rezolvabile usor...asa ca inca odata va multumesc pentru sfaturi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e un mecanic bun, e un mecanic PROST!

Trebuia sa stie ca la un PD, EGR-ul e consumabil si nu segmentii.

Nu merita curatat. Doar ii prelungesti agonia.

Daca mai mergi mult cu el asa, o sa schimbi si racordul flexibil de pe esapament, pentru ca uleiul ce arde pe el il termina.

Iar tu daca citeai prin topic, nu mai puneai atatea intrebari pentru ca gaseai toate raspunsurile. Si iti recomand sa procedezi asa pe viitor.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic...la cate topic-uri sunt pe acest forum crezi ca am apucat sa citesc fiecare despre ce e vorba?plus ca am vazut multe alte topic-uri in care se repeta si se intreaba aceeasi chestie de o gramada de ori si nu e atentionat nimeni...asa ca daca nu inteleg ceva intreb daca nu am vazut in alta parte raspunsul la problema mea.

consider ca de aceea e acest forum ca sa ne ajutam intre noi cu sfaturi...nu Cosmine? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E problema cuiva dintre noi ca tu nu apuci sa citesti? Noi astia cum crezi ca am invatat? Nu citind? Crezi ca ni se permitea sa tot intrebam amp****?

Pune mana si citeste ca e bai.

 

Nu ma mai obosesc sa explic.

Regulile sunt reguli. Cine nu se supune, o incaseaza.

La cat ajutor e pe forumul asta... poti construi o masina de la zero.

 

Amen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutari...se potriveste EGR-ul de la o masina la alta daca nu e acelasi timp de motor?

in ce condititii s-ar potrivi?acelasi tip de motor,an,model?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passatul tau merg doar de pe motoare longitudinale. 101cp se pupa cu cele de 115, iar cele de 131 doar cu 131.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut ! Poate sa ma ajute cineva cu un cod egr la masina din semnatura, VIN WVWZZZ3BZ2P123763 ? Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca-l pa asta 038 129 637 B

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,am si eu o problema cu masina din semnatura...nu-mi intra deloc turbina,am avut martorul engine aprins,egr-ul l-am curatat,face vid,nu horcaie,am curatat toate electrovalvele,verificat toate furtunasele,astazi am schimbat N18 cu unul de la o Bora AJM,am pornit-o si s-a stins martorul dar tot nu intra turbina,l-am pus la loc pe al meu si surpriza...nu s-a mai aprins,ma gandesc sa-l schimb numai sa anulez toate ideile ca ar avea ceva,turbina este ok,ma gandesc sa o duc la avia sau la porche pentru un verdict clar,cu presupul pe la mecanici universali am cheltuit vreo 200 ron si nici un rezultat,imi puteti recomanda un 'doctor' pe vw sau sa merg la reprezentanta?  Va salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu presupusul nu te alegi decat cu buzunarul gol!

Un EGR damblagit poate face turbina sa intre mai tarziu dar in nici un caz sa nu intre deloc.

 

Dar deja am intrat in aria diagnosticari cu globul de cristal...

 

Pun pariu cu tine ca daca faci niste loguri poti gasi motivul exact si reduce cheltuielile, si la topicul  +Loguri si interpretarea lor gasesti informatii indeajuns.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Ma poate ajuta cineva cu un  EGR defect de pasat 131 cai?

Nu conteaza daca curge, daca are membrana sparta, poate fi in orice stare, merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
42miticutza

Salutare,am si eu o problema cu masina din semnatura...nu-mi intra deloc turbina...

Chiar daca este cam tarziu...Inainte de curatarea egr intra turbina ? Ai rezolvat ?

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Salut! 

Am o problema pe masina care s-a dovedit a fi de la EGR. Daca o tin la o turatie constanta in gol,sa zicem 1400, cum e testul in BS pe 003, acul fluctueaza concomitent cu un suierat fin,adica scade scurt turatia si revine la normal, si totul se repeta. De fapt ceea ce se intampla, in momentul in care cade acul vreo 100 de turatii, Egr-ul se inchide de tot(4,8%) pentru o perioada foarte scurta, dupa care deschide la 57% cum sta el normal.Treaba se repeta cam la 3-4 secunde. 

Am incercat cu furtunul scos din actuator pentru a simula o inchidere completa, si am observat ca atunci suiera, cand supapa nu este actionata deloc. Oare nu inchide bine pe scaun?Doar ce l-am curatat, si tija culisa fumos.

In mers am ceva trepidatii usoare la mers constant , si scoate ceva fum negru cu un miros accentuat, si de aceea vreau sa vad daca e de la EGR.

La ralanti mentine o medie de 250 mg cum cere nominalul, dar nu deschis de tot, ci doar 57%.(la ralanti nu face figura mai sus mentionata)Poate stie cineva la cat trebuie sa stea pe ralanti...

Am ceva meci pregatit cu N18?  Mersi pentru rabdare!Ma scuzati daca nu este pe thread-ul corespunzator, dar motorul este AVF, ca cel de pe B5.

Poate mergea mai bine pe Log-uri si interpretare pe Tdi Forum...

post-136381-0-40127900-1402421192_thumb.

post-136381-0-54249400-1402421196_thumb.

post-136381-0-07120000-1402421204_thumb.

Modificat de Libarca_89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de teste e bine sa verifici daca vacumul este ok in punctele cheie, (inainte de N18 de exemplu).

Verifica si tubulatura turbo, de regula fum negru vine de la pierderi de presiune.

Daca poti, refa logul acela adaugand valoarea MAP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut unul pe grupurile 3-10-11, dar mi-a inregistrat valori doar din 400 in 400 de ture. Totul a iesit ok, chiar si pe Egr unde la 2200 rpm deja inchide in WOT. Mentionez ca nu am probleme in acceleratie, se simte turbina, ma supara doar la mers constant cand are niste trepidatii usoare+ fumul cand incep sa accelerez. Corectiile nu sunt mari, si de aceea mi s-a pus pe EGR. Si inca un simptom : cred ca-mi aud axul turbinei la decelerare pentru 2 sec dupa ce iau piciorul dupa pedala pentru a schimba treapta, ea inca lucreaza bine, face presiunea necesara.  Acelasi sunet il aud scurt si atunci cand fac ce am descris in primele randuri ale primului post, imediat dupa ce inchide egr-ul.

O sa incerc sa fac un alt log mai concludent , si pe egr, si pe turbina, si o sa le postez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Libarca_89,

 

La EGR  OFF valori de 480  sunt corecte, la EGR ON  valori de 180  sunt prea mici asta semnificand ca turbina este ori gresit reglata, ori geometria este ancrasata si deschide vanele tarziu de aici rezulta presiunea mare a gazelor arse inainte de turbo( de unde se alimenteaza EGR ul cu gaze arse)  ceea ce duce la cresterea  recircularii respectiv scaderea valorii EGR ON la 180 ( normal EGR ON trebuie sa fie in jurul la 250)

 

Deci daca  cele 2 valori  EGR nu sunt corecte , mai ales cea mica unde EGR ul este deschis, problema nu vine de la EGR si vine de la turbo ( in anumite cazuri si un catalizator infundat poate mari presiunea gazelor respectiv rata recircularii).

 

Egr ul normal este inchis la relanti dar daca stai mult timp la relanti incepe sa deschida in anumite intervale.

 

Fa  logurile BS si un log in mers, sunt mult mai concludente decat ceea ce ai postat mai sus.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ce spui, are logica, dar la mine se pare ca turbina raspunde bine dupa cum se vede in logul atasat.

Legat de EGR,cel putin la diesel el nu trebuie sa stea tot timpul inchis pe ralanti(la benzina, da). Din documentatie  si practica, el sta inchis in urmatoarele situatii : la un motor rece indiferent de sarcina, inclusiv la ralanti pana la atingerea regimulul de temperatura al motorului, si in WOT. Asta pentru a ajunge mai repede la temperatura necesara, avand in vedere ca o recirculare a gazelor are ca efect scaderea temperaturii de ardere in cilindrii.Dupa aceea, Egr-ul deschide tocmai pentru a evita supraincalzirea(nu neg faptul ca face cicluri inchis-deschis), atat pe ralanti cat si in sarcini partiale pana la 3000 de ture in functie de motor. De exemplu la a mea in timpul BS 03 cat am tinut scos furtunul din actuator cand era comandat pe deschis+ momentele cand era comandat pe inchis, pe o perioada de maxim 5 minute, cat EGR a stat complet inchis temperatura afisata in vcds era de 100 de grade la apa, a fost prima data cand am auzit ventilatoarele pornind dupa ce am oprit motorul.

 

De exemplu, in poza 2 din primul post: cand egr-ul este inchis aerul curat intrat in motor este aproape dublu fata de specified. De aceea egr-ul este tinut partial deschis tocmai pentru a stabiliza o cantitate de aer proaspat egala cu cea ceruta.In test scade valoarea aerului atat de mult tocmai pentru ca-l deschide pe maxim, insa nu cred ca exista vreo stare a motorului raportata la valorile date de senzori sau regim de lucru in care Egr-ul este deschis pe maxim. El este comandat astfel incat aerul admis in cilindrii sa corespunda cu valoarea pe care o cere ECU. De aceea atata timp cat la ralanti valorile sunt mentinute aproximativ egale, deduc ca totul ar fi in regula, iar BS este doar un test menit pentru a vedea daca Egr lucreaza.

Nu ma intelegeti gresit, nu vorbesc din teorii, fac diagnoze in fiecare zi pe diferite marci de masini (doar diesel), si asta am observat pe partea de Egr. Nu vreau sa contrazic pe nimeni, ci sa dezbatem.      Multumesc  pentru raspunsuri! 

LOG-BS11.TXT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Inteleg ce spui, are logica, dar la mine se pare ca turbina raspunde bine dupa cum se vede in logul atasat.
 
 

 

Graficul postat mai jos apartine logului tau! si daca tu consideri ca arata ok, atunci eu sunt depasit de situatie si nu mai am de spus nimic.

 

 

Si daca te ocupi zi de zi de diagnosticat motoare diesel sigur vei fi capabil sa gasesti rezolvarea la problema.

 

O seara placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!