Jump to content

tiptronic sau clasic


DRG
 Share

Postare recomandată

cine poate sa-mi dea cateva sfaturi ?

ce avantaje si dezavantaje sunt intre cele 2 cutii ?

la consum de carburant se simte ceva ?

dar tdi si tdi PD ??

Modificat de DRG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, masina cu cutia tiptronic va consuma mai mult, in oras nu e practica trebuie sa o pui pe manual alfel la orice apasare mai pronuntata a acceleratiei va schimba in viteza inferioara rezultand o smucire si o turatie prea mare a motorului, te doare piciorul care la orice semafor trebuie tinut incontinuu pe frana(daca mergi la ore de varf esti mort :( ), la plecare pana pleaca.....pana termina de debraiat....consumul se duce la 29 (asta cu un audi 2,5 TDi 2002 cu care am mers). Eu iti recomand cutia clasica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarata faza cu consumul(29% insa este fantezie,cu durerea de picior..alt fantezie),americanii nu-s idioti ca au 95% automatice la traficul lor.Este foarte practica in oras,insa poate fi si sensibila citeodata in exploatare.Cutia manuala din acest punct de vedere este sfinta.

Si eu am avut o cutie automata si mi-a placut foarte..

Luigi Vicol

Modificat de l.u.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce vi se pare asa aiurea la cutiile automatice dar pot sa spun ca e mult mai comoda in oras ca una manuala,nu ma doare piciorul de la frana pentru ca nu apas ca nebunu pe pedala,e adevarat ca consumul va fii mai mare la una automata (1-2litrii maxim) dar merita.Eu unul voi lua automatica cu tiptronic 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimeni nu te obliga sa o lasi in modul D cand astepti la semafor sa tzii apasat pe frana, o scoti din Drive mode si o lasi in N pana se face verde si nu trebuie sa tzii atunci apasat pe nici o pedala de frana.(asta daca esti pe drum drept, dar si la manuala trebuie sa tzii apasat pe frana cand esti putin in panta,nu?) cutia automata e mult mai comoda si va schimba intr-o viteza inferioara doar atunci cand ii dai KickDown. kickdown fiind un buton in spatele pedalei de acceleratie care se activeaza cand apesi pedala pana in fund. daca apesi pedala pana in fund mai cu simt fara sa activi butonul de kickdown de sub pedala nu va schimba in nici o viteza inferioara.

eu am avut automata pe 320D si imi ajugea consumu si la 12 la suta fata de 9 la suta cat avea un prieten maxim pe un model similar dar cu cutie manuala.daca nu te deranjeaza consumul in plus ia-ti o automata, in oras e super tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat cu butonul Kick down.si este adevarat ca la cutia manuala e un consum mai redus plus ca zic eu este putin mai infingareata.Dar........tiptronic? Man, este sfanta.La traficul care este in tara.Crede-ma ca este tot ce ai nevoie.Si pur si simpul este un dondus foarte lejer.Vrei ma sport pur si simplu o dai in manual.A mea e tiptronic.Cree-ma ca nu as mai vrea manuala.Chiar daca e un consum putin mai ridicat.NU conteaza.NUmai in Buc.traficul infernal cand ai automata nu mai faci scurta la picior din apasarea ambreiajului.

asa ca......Go fo it , nu o sa iti para rau.

No more ---> ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Multitronic si e bestiala. Consumul e mai mare dar pe modul Sport sau la kickdown rupe asfaltul.

Este foarte comoda in oras, masina o conduce mai mult nevasta-mea si i-am luat doua griji :) : ambreiajul si schimbatul vitezelor. La semafor o pui in P sau N si nu ai probleme cu frana. In rampa nu ai griji la plecarea de pe loc, iar la urcare nu ai griji cu retrogradat vitezele.

O prefer 100% celei manuale.

Modificat de gynel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia automata este mult mai utila, mai placuta si mai usor de folosit. Daca ma gandesc mai bine as zice ca e si mai greu de stricat. Diferenta de consum merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarata faza cu consumul(29% insa este fantezie,cu durerea de picior..alt fantezie),americanii nu-s idioti ca au 95% automatice la traficul lor.Este foarte practica in oras,insa poate fi si sensibila citeodata in exploatare.Cutia manuala din acest punct de vedere este sfinta.

Si eu am avut o cutie automata si mi-a placut foarte..

Luigi Vicol

29% fantezie?Cum poti sa zici asa ceva?Ai condus vreodata o masina ca cea de care zic?sau asemanatoare?la plecarile mai in forta arata si mai mult!Lasa americanii ca daca ar fi asa am avea toti V12 nu am mai lua diesel de 1,9. Nu ia nimeni ca vai ce frumos merge ci pt.consum (taxe etc.) chiar daca nu va recunoaste nimeni. In rest cel mai mult ma enerveaza ca in trafic de multe ori esti nevoit sa mai schimbi banda sau sa te bagi un pic si atunci va schimba intr o treapta inferioara fapt ce presupune niste chestii care le am explicat mai sus si pe care oricine isi da cu parerea aici ar trebui sa le stie.Si pe mine m-a deranjat ca trebuie sa tin piciorul pe frana tot timpul.plus ca la manual daca e panta trag putin frana de mana.La drumuri lungi da dar in rest eu nu as lua asa ceva.Si cu asta basta. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma scuzati ca intervin, dar

1. mie imi arata si 35% in accelerare..si nu inteleg care e prob? asta inseamna accelerare... sa injecteze combustibil... ce treaba are consumul cu ce arata BC in mom accelerarii? adica eu am consum cu 1L-1,5L% mai mare decat acelasi motor fara cutie automata. si pe alta masina cu cutie manuala am vazut acelasi cosnum!! nu poate fi 29%..hai sa fim seriosi..decat daca masina are altceva stricat. realizezi ca ar insemna sa mergi 200 km cu un plin? ma indoiesc ca orice constructor de masini de serie (mare) ar permite asa ceva!

2. daca te obisnuiesti cu ea, si nu o bruschezi mereu nu iti schimba mereu treptele in jos cum spui tu la schimbarea benzii. ea schimba in conditiile in care si tu ai avea nevoie pe manula sa shimbi ca sa nu intri in SURGE in cazul dieselului si sa ai cuplu optim. daca tu la manuala de la 2000 (nu zic mai jos) acc brusc...dar BRUSC..e normal sa iti simta nevoia sa schimbe in jos, si pt ca automata..poate, iti va schimba.

3. faza cu piciorul e deja poveste. nu te doare nimic. plus ca deja am stabilit pe alte topic-uri ca e inidcat sa tii piciroul pe frna ala stop, ca in cazul unui accident din spate sa nu te duci peste cel din fata.

deci, daca vrei sa cauti dezavantajele cutiei automate, nu aici le gasesti.

iti spun eu unde poate deveni enervanta, (ca in trafic aglomerat...NU, chiar din contra,..nu mai schimbi tot timpul I-II-II!!!!) : pe serpentine, daca mergi mai tare si nu esti obisnuit sa o intelegi cand schimba. eu am si manual, pe tipronic, deci nu am probleme. nici eu nu as fi ales automata simpla, exact din motivul asta, dar acum, sincer...am ajuns sa merg cam 90% din drum pe D..si doar cand merg tare si/sau pe serpentine merg pe + si -. :D cel putin on oras e parfum! doar ca trebuie un pic de adaptare si sa nu mergi "ciudat": adica accelerari bruste...frane...iar acc..iar frana... ca asa nu merge bine! in rets, daca mergi calm si frumos, nu ai prob.!

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am condus masini cu cutie automata, insa pentru oras si eu sint de acord cu cutiile automate. Am vorbit cu mai multe persoane si parerile au fost favorabile. Si sint si mai potrivite pt partea frumoasa a vetii noastre :P

Serios acuma, dupa doua luni de US nu am auzit mai mult de cinci ori claxoane la semafoare. Personal si eu sint satul de schimat vitezele ca timpitul.

Si la drum lung e foarte Ok.

Cit priveste partea cu piciorul pe frina la semafor, mai bine te doare decit sa platesti pe ala din fata :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se preteaza la drum lung dar si in oras. In oras asa cum s-a mai spus e mai comoda, nu mai mesteci vitezele tot timpul. La inceput mi-a fost greu sa ma obisnuiesc cu automata conducind un Chrysler Grand Voyager la inceput tin minte ca mi-am bagat piciorul sting sub scaun ca nu cumva sa fiu tentat sa apas ambreiajul (cum i s-a intimplat unui amic de era sa ne scoata din parbriz din cauza frinei) :) dar crede-ma ca dupa citeva luni de mers cu automata ai face orice sa simti putin masina cu una manuala... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cutie automata pe masina si o cutie relativ veche...de 17 ani.e dementiala,ceva mai bun nu cred ca exista,in oras in depasiri,oriunde,parca imi citeste gandurile.Schimba vitezele mult mai bine decat le-as schimba eu.E adevrat ma ajuta si motorul de 3,6L.Asa ca va rog frumos...faza cu durutul piciorului e o aberatie(e suficient sa iti lasi greutatea piciorului pe pedala si masina sta neclintita).In al doile arand nimeni nu pleaca mai repede ca mine de la semafor cand e nevoie.Consumul crescu cu 30% fata de una manuala m-i se pare perfect justificat.Si sa nu uitam un aspect foarte important...cutia automata nu greseste niciodata "sa apese piciorul prea putin pe ambreiaj si sa caraie cutia cand esti mai obosit la volan"Testul intre cele 2 e simplu...sa zicem doua A6 2.5 TDI una manuala ,si una automata....traseul AlbaIulia-Oradea...cine ajunge mai repede prin curbele alea?Care sofer va fi mai odihnit???...raspunsurile sunt evidente...Eu am facut frecvent traseul asta de care ziceam si credeti-ma ca automata face toti bani.cutia automata de Audi m-i se pare cea mai buna .Am un prieten cu E300 CDI care i se strica in prostie kick-downul(partea electronica)

Asa ca nu vorbiti daca nu ati condus automate mai mult timp...fara suparare.

Modificat de iuliane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cutie automata pe masina si o cutie relativ veche...de 17 ani.e dementiala,ceva mai bun nu cred ca exista,in oras in depasiri,oriunde,parca imi citeste gandurile.Schimba vitezele mult mai bine decat le-as schimba eu.E adevrat ma ajuta si motorul de 3,6L.Asa ca va rog frumos...faza cu durutul piciorului e o aberatie(e suficient sa iti lasi greutatea piciorului pe pedala si masina sta neclintita).In al doile arand nimeni nu pleaca mai repede ca mine de la semafor cand e nevoie.Consumul crescu cu 30% fata de una manuala m-i se pare perfect justificat.Si sa nu uitam un aspect foarte important...cutia automata nu greseste niciodata "sa apese piciorul prea putin pe ambreiaj si sa caraie cutia cand esti mai obosit la volan"Testul intre cele 2 e simplu...sa zicem doua A6 2.5 TDI una manuala ,si una automata....traseul AlbaIulia-Oradea...cine ajunge mai repede prin curbele alea?Care sofer va fi mai odihnit???...raspunsurile sunt evidente...Eu am facut frecvent traseul asta de care ziceam si credeti-ma ca automata face toti bani.cutia automata de Audi m-i se pare cea mai buna .Am un prieten cu E300 CDI care i se strica in prostie kick-downul(partea electronica)

Asa ca nu vorbiti daca nu ati condus automate mai mult timp...fara suparare.

1.Daca schimba vitezele mai bine ca tine inseamna ca nu esti unu din cei mai buni soferi(asa ar face si astia la raliuri cutii automate).Sper din suflet sa nu te superi

2.Pe mine m-a durut piciorul.Asta e.E mai usor sa il tii langa dacat pe pedala.

3.La semafor daca esti pe faza pleci cel putin la fel cu manuala.

4.Consum cu 30% mai mare. :D

5.Daca nu apesi ambreiajul destul NU E CU NIMIC VINOVATA CUTIA!!!

6.Daca vrei sa fii si mai odihnit ia trenu.Pt mine condusul e o placre nu o pacoste.

7.Pe autostrada.E MAI BUNA! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ute asa se duc masinile de rapa.....apar masini care dau singure din stergatoare, aprind farurile etc.Chiar nu vad de ce as da bani in plus sa se aprinda farurile singure?Chiar e greu sa misti o parghie, sa apesi un buton?Cand am zis ca pe autostrada e mai buna am fost ironic. De cate ori esti nevoit sa schimbi viteza in 300 de km sa zicem?Si nu prea am auzit pe nimeni ca sa fie obosit din cauza schimbatului de viteza la un drum lung.Oricum te felicit pentru varianta de motorizare pe care ai ales-o si incearca sa nu te superi pe mine chit ca am fost mai dur :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tocmai asta e ideea, sa iti lase tie cat mai mult din placerea condusului, si sa ii ajute pe cei care se incapataneaza sa aprinda farurile cand e nevoie, (de exemplu.)

cand ma plictisesc pe D, intru mereu in + si -. stiu eu sunt un caz particular, adica nu sunt doar automata, ci intre, desi mai apropiat de automata.

dintre manuala si automata simpla, si eu as alege mauala, dar eu am ales calea de mijloc. si nu regret o secunda. am mai mers si cu masinile din semnatura, dar tot timpul cand ma joc pe + si -, imi face placere. si pe D in oras si la drumuri lungi e superb!!

ps: topicul tocmai la asta se refera. TIPTRONIC sau CLASIC. nu doar la automata simpla sau clasic :D

poate ar fi bine sa facem un topic Automata vs Manuala.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@taz cu automata protejezi cutia...asta e ra prima idee

2.in raliuri de foloseste si modul automat...sper sa fii sigur de asta

3.sunt un sofer bun zic eu...poate la o intalnire iti vei da seama

4.dupa 620km un Bucuresti-Oradea se vede diferenta la oboseala si iti bagi ceva in ea de placere a condusului.Daca vrei facem o incercare...amandoi Buc-Oradea dus-intors fara pauza...cred ca ne-am distra.Si ne oprim pana unul nu mai rezista de oboseala(adica tu)...sper din tot sufletul sa nu te superi.Drumul e destul de complex...Valea Oltului,curbe multe...drumuri de centura care sunt absolut distruse...tre sa mergi ff incet.Ce zici?Ne distram?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bag eu iuliane, sa te vad daca mai rezisti ;) sa vedem care cade primul....... ca sa-ti faci o idee eu fac piatra neamt-criova dus intors fara somn, iar inainte de a pleca la craiova stau 3 ore la incarcat, deci te bagi :)

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am Passat Tiptronic de ceva timp si pot sa spun ca nu o sa mai cumpar in viata mea masina cu cutie manuala. Tendinta este spre evolutie, iar cutia manuala e ceva naspa(ce chinuiala e pe manuala sa urci o bordura cu spatele si totusi sa nu lovesti copacul care e la 50 cm, te joci cu ambreiaju nu gluma, pe cand cu automata merge din prima).

Faza cu consumul este cam naspa la mersul bara la bara, unde se simte randamentul scazut al TC(conv. de torsiune). In rest, la mers cu mai mult de 50 km/h blocheaza TC-ul si masina merge ca una cu ambreiaj(nu mai aluneca TC-ul).

Nu vad nici o placere in schimbat viteze cu manuala, daca vrei poti sa mergi si cu tiptronicul pe manual, eu trec pe tiptronic cand am chef sa fac frana motor.

NU este regula cu consum mai mare cu 2l/10. Eu la mers la work 4km am o medie de 16-18l/100 pe cand la mers la mare am avut 6/100(mers la intoarcere drum full, 100km/h, clima) si 7/100 la dus mers 130km/h si dat putin 200/h. Mentionez ca nu m-am atins de schimbator tot drumul, ceea ce a insemnat mai multa atentie la drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, accept provocarea! :(

Cipos nu te mai lauda :P ca si eu mergeam cu duba(distibuitor) pana la tecuci trecand prin Urziceni Galati Tandarei (ordinea e intamplatoare) si eu o incarcam eu o descarcam si toate astea intr o zi :P Na! ca sa ma laud si eu :D

SEE YOU ON THE ROAD!!! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!