Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

932 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      563


Postare recomandată

La ora actuala T(F)SI-ul a ajuns sa livreze cam aceleasi cupluri, puteri (chiar mai mari la acelasi litraj) si consum ca motoarele diesel (no offence dar common railul este superior TDIului) asa ca alegerea este STRICT dependenta de gusturi si nu de vreun criteriu depinzind de caracteristicile de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu commonrail care e superior TDI-ului este ca "apa este mai lichida decat H2O". TDI-urile vin in 3 forme de alimentare: (cronologic)

a. pompe VE (rotative) - d'asta am eu

b. PD

c. CommonRail (de prin 2005) pe unele modele; pana in 2008 sau 2009 (nu stiu exact) vor fi toate CR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt fan motorina, mai ales pentru cuplu existent si la turatii mici si care uneori te poate scoate din unele situatii nasoale. Imi place si cum se aude motorul TDI....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andREI, ce spui tu despre CR se aplica la VAG. La PSA de ex CR-ul e deja de ceva vreme pe piata. La Opel la fel...cred ca la aceasta comparatie s-a referit Reed.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. El a confundat probabil "TDI" cu "TDI PD"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reed, ai cuvantul. Lamureste-ne ce-ai vrut sa spui, ca ne-ai bagat in ceata si stam si facem presupuneri... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, scuzati asa e .. am uitat sa adaug acel PD..., am presupus ca se subintelege, mea culpa. Dar eu zic totusi ca asa e, o singura pompa ce alimenteaza un rezervor (common railu-ul) cu injectoare controlate piezo, e o solutie mai fiabila si mai usor de controlat decit cite o pompa-duza calare pe fiecare cilindru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim! :P

andREI, ai avut dreptate cu presupunerea ta! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit aproape tot topicul si inca nu im dau seama de ce fiecare dintre voi analizeaza dieselul doar dintr-un unghi nu pe toate fetele:

1. Multi spun ca pana isi amortizeaza investitia intr-un tdi nou trece veacul.... gresit, un tdi e aproape complet amortizat cnad il cumperi datorita faptului ca la ravanzare vei obtne un pret mult mai bun decat pe un benzinar.

2. Altii o dau ca pana la urma pretul motorinei este acelasi ca si al benzinei deci economie nu prea este... gresit, tocmai economia la diesel nu sta in pretul carburantului(care by the way afara este mai ieftin decat benzina) ci din cantintatea de combustibil consumata de unul sau altul dintre motoare(inutil sa spun ca un 1.6 FSI sau chiar 1.4 FSI consuma la fel de mult sau chiar mai mlt decat un 1.9 TDI)

3. Intretinerea pt unii se pare ca in cazul dieselurilor este cam mare insa daca stai si te gandesti ca la vreo 200 de mii de km pe un benzinar e posibil sa trebuiasca o segmentare deabia atunci poti face niste calcule complete cuprivire la intretinerea ambelor motoare.

In final: trebuie sa te gandesti la toate aspectele cumpararii unui diesel ; este inutil sa spun ca datorita faptului ca posed un diesel m-am plimbat si am vazut locuri superbe fara sa imi fac griji cu privire la cat consum, orice locatie numai e departe si nu o calculez in litrii de combustibil ci in mod normal doar in timp(cat fac pana acolo). In concluzie votez diesel.

P.S. : cred ca si eu am uitat unele fete ale problemei insa sunt om si mai gresesc(va rog completati-ma sau corectati-ma)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai uitat si tu zgomotul crescut, incalzirea mai greoaie pe timp de iarna care pe unii ii poate deranja mai mult sau mai putin... e chestie de prioritati pana la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai uitat si tu zgomotul crescut, incalzirea mai greoaie pe timp de iarna care pe unii ii poate deranja mai mult sau mai putin... e chestie de prioritati pana la urma.

sa-mi fie cu iertare,dar nu tine cu zgomotul si cu incalzirea,un motor modern diesel modern -zic eu-(cum e al meu pe OC II)se incalzeste rapid,asta iarna la marele ger,in 2 min.baga aer cald,in ce priveste zgomotul,din interior,la mine se aude mai incet decit in peugeot 407 cu motor de 2.0HDI,la exterior se aude cu putin mai tare-dar mie-mi place si colegului meu zice ca suna mai "a MOTOR"nu asa cum se exagereaza ca se aude tare motorul 2.0 TDI,iar la reprize colegul a zis ca nu-i vine sa creada cum este la mine-m-a pus sa fac teste cum a vrut el si apoi le-a repetat si a ramas placut surprins,zicea "da dom-ne e TDI,apoi a zis (cred cu parere de rau)ca el initial a vrut sa-si ia o octavia tour numai sa fie TDI dar sotia a tras pe peugeot, ca i-a placut fata la cum arata 407.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dca luati in considerare dieselurile moderne (common railul), care se incalzesc mai repede si fac zgomot mai putin, atunci comparati-le cu TSIurile si vedeti ca sunteti cam tot pe acolo (chiar cu un ceva cistig de putere/litraj in favoarea TSIului) si deci tot doar o chestiune de alegere subiectiva mai ramine.

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa-mi fie cu iertare,dar nu tine cu zgomotul si cu incalzirea,un motor modern diesel modern -zic eu-(cum e al meu pe OC II)se incalzeste rapid,asta iarna la marele ger,in 2 min.baga aer cald,in ce priveste zgomotul,din interior,la mine se aude mai incet decit in peugeot 407 cu motor de 2.0HDI,la exterior se aude cu putin mai tare-dar mie-mi place si colegului meu zice ca suna mai "a MOTOR"nu asa cum se exagereaza ca se aude tare motorul 2.0 TDI,iar la reprize colegul a zis ca nu-i vine sa creada cum este la mine-m-a pus sa fac teste cum a vrut el si apoi le-a repetat si a ramas placut surprins,zicea "da dom-ne e TDI,apoi a zis (cred cu parere de rau)ca el initial a vrut sa-si ia o octavia tour numai sa fie TDI dar sotia a tras pe peugeot, ca i-a placut fata la cum arata 407.

Come on, suntem amandoi pe TDI si in plus am mers/condus majoritatea TDI-urilor din grupul VAG, nu ma aburi chiar asa :) In primul rand ca am mers cu 2.0TDI si sa fim realisti, silentiozitatea nu-i chiar punctul lui forte :) Si n-are nici un rost sa-l compari cu HDI, eu vorbeam de zgomotul lui versus zgomotul unei benzinare... stai chiar si-ntr-un Logan la relanti sa vezi ca nu se aude motorul, ceea ce nu prea poti spune la nici un diesel (poate doar la masini gen A6-A8). Nu ma intelege gresit, urmatoarea mea masina va avea ori 2.0TDI ori 1.9TDI 150CP, deci sunt fan diesel, imi plac motoarele astea da' n-are rost sa exageram inutil. Cat despre viteza cu care se incalzeste... mergi cu un benzinar sa vezi diferenta :)

Zic inca o data, overall mie mi se pare diesel-ul mai avantajos luand in calcul toate chestiile (consum, cuplu, etc). Dar are si benzina avantajele ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de zgomot:

Un amic de al meu si-a luat o skoda pe benzina in primul rand ca nu ii place sa mearga cu tractorul pe strada... aluzie la zgomot. Sa fim realisti, dieselul numai este asa galagios ca pe vremuri iar zgomotul dat de el acum chiar este placut pot spune eu. Da, nu este asa silentios ca benzinare , da aici depinde si ce clasa de masina iti cumperi: daca iei un audi A4 se aude cat de cat motorul , insa daca te sui intr-un C klasse doar turometrul il da de gol ca e diesel. Din punctul meu de vedere chestia cu zgomotul poate fi mutata la sectiunea mofturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de zgomot:

Din punctul meu de vedere chestia cu zgomotul poate fi mutata la sectiunea mofturi.

sau confort?!? :(

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atata vreme cat ai muzica in masina, la ce va mai ganditi nene la zgomot?

asta-i carcoteala, pe cuvant!

@Baracuda a explicat poate cel mai bine cum este treaba cu "dezavantajele"la diesel.

Modificat de VEKAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

""" Conduc un diesel, dar o sa-mi iau benzinar"""

"""Am un benzinar, dar cu prima ocazie o sa-mi iau diesel ""'

:) Foarte ciudat, Domnilor vi le-a bagat cineva pe git ?

Se vorbeste de cuplu, demaraj, viteza, pai unde toate astea ? cumva in Romania ? pe ce strazi ?

Pe un alt topic parca eram toti sfinti, ingerasi, si acum scoatem in evidenta tocmai ce nu se poate folosi in Romania de un sfint. :blink:

Mie imi place zgomotul, mirosul, cuplul, consumul unui diesel si o sa ramin cu diesel.

Vorba unui domn de pe alt forum , cind a fost intrebat, de ce diesel la un A 6 luat de nou in 2006 ?

Chiar daca am dat citeva zeci de mii de euro pe masina, asta nu inseamna sa-mi cumpar actiuni la Peco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate cam da...In cazul meu, cel putin. Am optat pentru o O2 Elegance 1,6 Mpi, si numai fondurile m-au tinut departe de un 1,9 tdi. As fi putut lua un Ambiente cu 1,9 tdi, insa nu am vrut sa renunt la confortul sporit al unei variante de echipare mai ridicate. Eu as fi preferat dieselul din urmatoarele motive: cuplul( nu neaparat pentru viteza, ci pentru un minim de confort la plecarea de pe loc, si al unui mic ajutor in pante), consumul (zic eu semnificativ mai redus). Pentru mine nu ar fi fost relevant in cat timp si-ar amortiza investitia sau cat zgomot produce. Deci, si eu votez diesel chiar daca am o motorizare pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Altii o dau ca pana la urma pretul motorinei este acelasi ca si al benzinei deci economie nu prea este... gresit, tocmai economia la diesel nu sta in pretul carburantului(care by the way afara este mai ieftin decat benzina) ci din cantintatea de combustibil consumata de unul sau altul dintre motoare(inutil sa spun ca un 1.6 FSI sau chiar 1.4 FSI consuma la fel de mult sau chiar mai mlt decat un 1.9 TDI)

Asta nu e chiar asa. :P In UK de exemplu si nu numai, motorina e mai scumpa decat benzina. Multe tari taxeaza mai mult motorina pentru ca e mai poluanta.Daca se introduc tot felul de norme de poluare dupa ce intram in EU, nu m-as mira sa fie devina mai scumpa si la noi motorina....Am inteles ca vor creste foarte tare taxele pe capacitatea cilindrica mare.

Eu am diesel, si imi place. Din cand in cand mai pun motorina. amestecata cu ulei vegetal... :hainoroc: Daca pui ulei, nu mai vibreaza asa de tare si scade zgomotul... :D ..

Parerea mea e ca la ralanti zgomotul e mai mare la un diesel chiar, modern decat la benzina, poate si vibratiile. Doua faze de injectie, common rail, tampoane, toate ajuta mult mult.... insa tot nu deajuns. Sincer e placut/util sa auzi PUTIN motorul la semafor... :P zic eu. Cand mergi la viteza mare, cauciucurile fac zgomot mult mai mare decat motorul in majoritatea cazurilor. Asa ca nu prea mai conteaza daca e bezina, motorina...

Pe de alta parte in mod evident cele doua motoare sunt comparabile indeaproape la avantaje/dezavantaje, ca altfel unul ar disparea de pe piata! Dieselul era in declin inainte sa apara common rail. Ea l-a salvat!Uite ca s-au perfectionat motoarele rotative in asa hal ca devin demne de considerat(mazda, etc)...s-ar putea sa se raspandeasca ( sub forma hibrida, poate, cine stie..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate cam da...In cazul meu, cel putin. Am optat pentru o O2 Elegance 1,6 Mpi, si numai fondurile m-au tinut departe de un 1,9 tdi. As fi putut lua un Ambiente cu 1,9 tdi, insa nu am vrut sa renunt la confortul sporit al unei variante de echipare mai ridicate.

Da, intr-adevar fondurile ne fac sa cumparam altceva decit am fi vrut. :hainoroc:

Daca mai aveam si eu 1500 euro, cumparam un Golf 4 TDI 130 Cp cu climatronic, asa l-am luat pe cel pe care il am cu AC. Eu am cautat 2 luni pina l-am gasit pe cel pe care il am acum, pt ca eu vroiam 130 Cp, si la mine a fost pe primul loc motorul.

Totusi nu trebuie sa te vaieti, :D ai cumparat ce ai vrut, adica confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@I_am_Stealth scuze insa probabil ca nu te-ai plimbat prin tarile ue prea mult; prin orice tara prin care am fost, si am fost prin ceva tari, motorina este cu cel putin 0.15 euro mai ieftina decat benzina. Daca luam in considerare sprijinul dat de ue pt cultivarea rapitei in vederea producerii de biodiesel si faptul ca afara normele de poluare chiar exista de ceva vreme, pot spune aproape sigur ca pretul diselului va fi mereu mai mic decat cel al benzinei. Acolo carburantii au costuri proportionale cu sumele alocate producerii lor(motorina este produsa mai usor decat benzina, rafinarea are loc la temperaturi mai mici) si nu ca la noi , speculative. Si pentru a ajunge un diesel sa consume ca un benzinar cred ca e nevoie ca motorina sa fie cu vreo 30 la suta (daca nu mai mult) mai scumpa decat benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@I_am_Stealth scuze insa probabil ca nu te-ai plimbat prin tarile ue prea mult;

Mai da' tare te-ai mai plimbat fata te mine! Poate ca m-am plimbat. Daca esti sofer pe tir, m-ai luat!

....prin orice tara prin care am fost, si am fost prin ceva tari, motorina este cu cel putin 0.15 euro mai ieftina decat benzina.

E adevarat ce zici, in multe tari e asa. Nu contest. Dar mai plimba-te putin si pana intr-o tara UE numita Marea Britanie si vezi ca motorina este LA ORICE POMPA mai scumpa decat benzina! Tu consideri asta pret speculativ? Deci pretul dieselului nu este DELOC mai mic decat al benzinei intr-o tara ca UK unde DOAR NORMELE DE POLUARE o fac sa fie mai scumpa. Si nu specula!

Ti-am dat un exemplu. In mod evident e mai ieftin sa produci motorina, doar taxarea poate fi mai mare. Solutia de a folosi biodiesel, etc, nu o sa fie foarte "roza" pe termen lung. Rapita distruge extraordinar de tare solul. Normal ca UE s-ar bucura sa ne indemne la cultivat rapita, ca ii doare in 14 de noi. Chimic, da polueaza mai putin, asa e. UE subventioneaza ca e pe parte agricola totul. Agricultura e falimentara practic in o gramada de tari UE. Statul,sau UE subventioneaza, ca altfel e FALIMENT. Cu subventie, normal ca "pare super eficienta metoda asta". :(

Si inca ceva, din cate imi aduc aminte la DIESEL legat de poluare era problema cu dimensiunea particulelor emise cel mai tare... Fumul acela negru... :lol: . Multi nu iau un condierare un lucru: la diesel poti sa variezi raportul aer:motorina mult mai tare decat la benzina. Cu cat il imbogatesti mai tare, cu atat obtii acceleratie mai buna (evident pana la o limita) in detrimentul FUMULUI(combustie mai ne-eficienta). Aratati-mi voi un singur Audi, Passat, etc... care nu scoate un "pufait" negru cand accelereaza BRUSC si schimba viteza! Asa is facute, ca altfel ar fi foarte lenese...Benzina nu face asta asa de pronuntat....

Scuze daca am divagat putin spre poluare....

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Deci pot sa iti arat mai toate dieselurile fara chip ca la orice fel de acceleratie nu scot fum.

2. Daca discutia divaga spre ecologie si alte cele atunci si eu pot spune de benzinare ca datorita consumului fac ca resursele naturale de petrol sa scada mult mai repede decat daca folosim diesel(sa nu imi spui ca toti americanii conduc benzinare pentru ca sunt evironment friendly). Si amintindu-mi de noile dieseluri cu filtru de particule pot spune ca ideea de fum si altceva la diesel a disparut definitiv.

3. Cat despre faza cu Marea Britanie este un caz aproape singular, adica cand pun marea britanie langa tot restul europei proportia e super mica. Fiind vorba despre o discutie despre avantajele cupararii unui disel sau unui benzinar pot spune ca e ff probabil sa ajungi prin Ungaria, Austria, Germania etc si mai putin probabil sa ajungi in Anglia unde oricum pretul dieselului e poate o problema minora in coparatie cu altele (condusul pe partea cealalta, viata fff scumpa). Si inca ceva, nu orice norma pe care o impune un stat e neaparat ceea ce zice ca e; adica da, poate dieselul nu e scump neaparat datorita ecologiei chit ca asta a fost motivul (vezi taxa pe ecologie la masinile de import aduse dupa 2007 : adica un bmw din 2000 tre sa plaeasca taxe la import da o dacia 1310 poate sa circule bine mersi ca nu polueaza).

Deja cu ecologia suntem mult offtopic, la fel si cu preturile din Anglia :lol:.

L.E. : scuze daca te-ai simtit ofensat despre faza cu plimbatul , cred ca trebuia sa adaug un emoticon, nu e vb de cat si pe unde ai fost ci despre observatia asupra preturilor :(

Modificat de Baracuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot comparati ultimele modele de motoare atunci comparati TSIul (vezi aici http://www.volkswagen.com/vwcms_publish/vw.../tsi/start.html ) cu TDI common rail si veti vedea ca TSIul a ajuns sa livreze cea mai mare putere/litraj la un consum comparabil cu motoarele diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca in viitor TSI va avea multe de spus ins adin punct de vedere al consumului combinat: 7.2 litrii la suta(asta ce declara producatoul) este tot mult deasupra dieselului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!