Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

932 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      563


Postare recomandată

Deoarece intentionez sa-mi cumpar un golf sh din DE si nu eram hotarat daca diesel sau benzina , am citit aproape tot topicul si trag concluziile (am voie? :P ):

1. discutia uneori degenereaza catre ,,cine e mai tare, STEAUA sau DINAMO?"

2. sunt urmatoarele aspecte din care putem aborda problea:

- tehnic/performante

- economic/necesitati

3. tehnic , am citit pareri diverse si concluzia este ca diferentele nu sunt enorme intre motorizari, iar pe soselele noastre doar daca vrem sa fim citati la rubrica,,soferi tembeli" vom putea demonstra care e mai tare

4. economic- concluzia este ca fiecare trebuie sa ia pixul, hartia, preturile de la pompe, preturile de la service-uri si de la magazinele de piese, preturile de la asigurari si taxe si sa analizeze cati km face pe an luind in calcul si orasul de resedinta (vezi buc vs deva :P ) dupa care trebuie sa-si dea cu presupusul cati ani vrea sa tina masina. Face apoi o comparatie pe 2 coloane si rezultatul va fi 95% real (riscuri: modifcarea pret carburanti, km, oras).

5. concluzia e sunteti unii patimasi fara motiv- fiecare alege ce e mai bun pentru el. SUNT BUNE SI NU SUNT BUNE AMBELE FUNCTIE DE PERSOANA

6. situatia mea:

- vreau sa dau max 8500 e(in DE), sub 100 000km, 4 usi, din 2003

-rezultatele: gasesc oferte in aceasta marja pe benzina, cele pe motorina fiind in jur de 9500-10000(mobile.de)

- masina o voi tine max 3 ani si fac in jur de 20 000km/an, sunt din Tg Mures si fac max 10 drumuri mai lungi (5-900km) pe an

-in oras fac max 20km/zi

- CONCLUZIA - BENZINA 1,6(8V daca gasesc)

Si alt lucru care m-a ajutat la alegere, e un mit ca motoarele pe benzina au jumatate viata celor pe motorina. O pot demonstra cu actuala masina din semnatura- motor perfect fara a fi schimbata decat garnitura aia dintre chiulasa si capacul de tabla pe unde pui uleiul pet ca era umeda intr-un colt.

Acuma parerea mea :

- uzura motorului este data de frecarea pieselor

- gradul de frecare depinde de nr de rotatii

- deci in aceleasi conditii de intretinere, trebuie sa cedeze primul motorul care a suportat cele mai multe rotatii

- eu conduc intre 2200 si 3500 (0ras si 110 afara)

- din cate am inteles (n-am condus diesel), tot pe aici se invarte si dieselul

ASTEPT DE LA VOI CONCLUZIA :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 3500 o sa ai ~65cp la un motor de 1.6 benzina 105cp.

La 3500 diesel o sa ai ~90 cp la 1.9TDI 101cp.

Poti sa vezi si vitezele , cu aproximatie la fiecare 1000rpm:

- la benzinar o sa ai 33km/h in viteza a-5-a (ultima)

- la diesel o sa ai ~43km/h in viteza a-5-a (ultima)

Deci nu tot pe acolo se invarte si dieselul, se invarte mai jos :).

Altfel sta treaba cu un turbo benzinar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare de ce se mai produc motoare pe benzina ?

Nu tre sa privim asha lucrurile. Motoarele pe motorina , majoritatea sunt ajutate de turbo sa ajunga la anumite performante si sa ofere o placere deosebita la condus cum ofera un benzinar clasic. Daca tot se comara TDI cu bezina ...eu zic sa la comparam cu dotari similare adica cu un Turbo pe benzina si atunci sa vedem diferenta la condus, in afara de consmul realizat de diesel fata de benzina , dieselul nu mai are nimic de spus. Parerea mea.

Modificat de xqzme
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la un test drive cu TSI. Am ramas super impresionat sincer. Cuplu suficient, zgomot inexistent la turatii mici si extraordinar de placut la turatii mari, consum super bun pt o masina de 140CP. Sincer cred ca intre turbo benzina si turbo diesel aleg oricand TSI (turbo+compresor). Mergeti si faceti testdrive cu TSI. O sa va schimbati parerea despre benzina :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Acum pe bune sa fim seriosi motorina este pt tatal economic care isi intretine familia, si vrea totusi sa nu devina pieton. Benzina este pt cei care vor altceva .... normal ca trebue sa ai si masina pt asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce buna concluzia asta dupa 754 de posturi... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare ca esti mai mult decat invidios. Sorry, dar nu le poti sti pe toate. Nimeni nu poate. Daca tu esti reticent, asta nu inseamna ca eu nu stiu mai multe despre cum se conduce un motor puternic economic decat tine.

Sincer sunt mai mult decat invidios pe tine. Scoti din motorul ala un consum extrem de mic. Daca aveam inca S80-u (RIP) ti-l dadeam sa-mi scoti macar un 14% in oras ......dar asa sunt doar invidios. Ma ierti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sunt mai mult decat invidios pe tine. Ma ierti?

Avand in vedere ca esti sincer, da. :stupid:

Avand in vedere ca dezgropi mortii (totusi, mesajul meu e din 18 sept !), nu. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa pun paie pe foc ... 6.9% cu 3 persoane si portbagaj plin, cu maxim de 180 (pe distanta scurta ca nu prea sunt drumuri) si mers aproximativ lejer si respectarea aproximativa a restrictiilor in localitati (am prins un radar pe traseu da nu l-am luat ;) ).

Da-mi voie sa ... :stupid:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce esti rau, RV? Totul este asa de aproximativ acolo incat inclin sa cred ca si carburantul este aproximativ motorina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu am Fabia din semnatura. 95% din timp il petrec in oras. Pe an fac in jur de 13-15kkm.

Cand ies afara merg "batraneste" pt unii (in jurul vitezei de 110km/h). Ii dau mai mult numai in depasiri. La aceasta viteza simt masina cel mai bine iar consumul este tot timpul sub 6%. In oras consumul se invarte vara in jurul 7,5-8% iar acum toamna 8,5%

Cand mi-am luat masina am mers pe considerentul "bani". Nu aveam de unde sa mai scot bani pt ca

sa-mi iau un diesel asa ca am ales aceasta motorizare. Am facut si un calcul cand am vrut sa-mi

cumpar masina: dieselul TDI de 1.4 (pt ca numai pe asta mi l-as fi permis) l-as amortiza dupa cel

putin 50kkm, in regimul meu de exploatare al masinii (in calcul am pus totul: revizii, casco,

diferenta de pret la achizitie si normal: consumul).

Masina vreau s-o iau de noua si nu as vrea s-o tin mai mult de 4 ani pt ca nu merita.

Toate astea le-am pus pe foaie si am luat masinuta din semnatura. Adevarul e ca as vrea un diesel pt cuplul mare la turatii joase, dar cat timp nu-mi permit, asta este.

Si am gasit si avantaje la benzinar: se incalzeste mai repede cand e frig, revizii mai ieftine si

intretinere simpla.

Acesta sunt argumentele mele in favoarea benzinarelor. Probabil ca si urmatoarea masina va fi tot

benzinara pt ca nu o sa-mi permit un diesel cum as vrea eu.

Numai bine si bucurati-va de masinuta din dotare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum pe bune sa fim seriosi motorina este pt tatal economic care isi intretine familia, si vrea totusi sa nu devina pieton. Benzina este pt cei care vor altceva .... normal ca trebue sa ai si masina pt asta

Mie-mi plac tatii aia economici cu 4.2TDI :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care sunt prinsi de radar la Braila cu A8 cu 238 km/h si cu 2 copii in spate ...... patronul nu stiu carei echipe de fotbal ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care sunt prinsi de radar la Braila cu A8 cu 238 km/h si cu 2 copii in spate ...... patronul nu stiu carei echipe de fotbal ....

Era vorba despre Rosianu de la Poli Timisioara!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avem si noi pe forum cativa cu Touareg diesel preocupati de costuri, consum, etc :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea ar trebui sa voteze persoane care pot sa aiba o parere COMPARATIVA intre benzina si motorina. Ca altfel multi care au benzina si au avut de ani de zile din diferite motive, voteaza pentru benzina si viceversa pentru diesel. O diferenta gigantica e intre motoarele noi cu motorina si cele vechi.

Un sigur aspect vreau sa reamintesc, si anume practicaliteatea lor legata de conditiile atmosferice - ar trebui luata in considerare de asemenea. De exemplu intr-o zona ca Harghita/Covasna sau Buzau unde iarna temperatura ajunge la -30 grade cateodata as vrea sa vad cum poti sa faci o operatiune simpla de genul: ai fost la munte, ai stat la hotel, ai lasat masina in fata te duci la ea si incerci sa pleci dimineata devreme...Sa nu mai ne gandim ca ai vrea sa il ajuti pe cineva care a ramas fara motorina...

Daca locuiesti in Tenerife, atunci poti praji carfofi prajiti si dupa aia folosi uleiul intr-un motor diesel... :))

Am votat benzina ca roman(cu o oarecare ezitare ca am diesel acuma :) ), insa as fi votat de departe motorina ca australian...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum citva ani ( pe atunci aveam un Ford diesel din "84 ), dimineata pe la 8 dau sa ma duc la masina, si ma opreste un vecin cu un Fiat Punto ( 2001 ) pe benzina, sa ma roage sa-i dau si lui bateria ca nu mai porneste masina.

In dimineata aia au fost -25 gr C.

Da, o clipa ii raspund vecinului, si dupa un minut am venit cu Fordul si cu cablurile sa-i dau curent.

:D a facut vecinul o mutra, cum dracu a pornit rabla mea.

Simplu, bagam 2-3 ml de benzina cu seringa in filtrul de aer, puneam bujiile ( le aveam pe buton separat ) si dupa ce se stingeau, le mai puneam o data si in timp ce bujiile mergeau dadeam la automat, si in citeva secunde pornea masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, daca deshizi capota sunt multe "tehnici" de pornire. Dar la -30 grade nu prea curge motorina pura deloc...

Cred ca trebuia sa precizez "fara sa ridici capota" :D Intre noi fie vorba fordurile alea erau reusite, desi erau diesel erau si EXTREM de sprintene la acceleratie daca bine imi aduc aminte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

benzina sau motorina? Nu cred ca asta e problema.

Concluzia e una singura; daca vrei sa alergi masina pui combustibil mai mult ( deci consumul depinde de marimea talpii piciorului drept :salut: ), sau vrei putere mai multa........ arzi mai mult combustibil, indiferent de care e .

Si depinde ce -ti doresti . Daca vrei sa mergi linistit poti sa alegi mootrina. Daca vrei sa te 'distrezi' putin alegi benzina. Ca si orice lucru : nu poate fi folosit la orice ;) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai aici e problema, ca la motorina vs benzina nu vei arde la fel de mult combustibil pentru a obtine aceeasi putere, la benzina o sa arzi ceva mai mult :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare de ce se mai produc motoare pe benzina ?

Nu tre sa privim asha lucrurile. Motoarele pe motorina , majoritatea sunt ajutate de turbo sa ajunga la anumite performante si sa ofere o placere deosebita la condus cum ofera un benzinar clasic. Daca tot se comara TDI cu bezina ...eu zic sa la comparam cu dotari similare adica cu un Turbo pe benzina si atunci sa vedem diferenta la condus, in afara de consmul realizat de diesel fata de benzina , dieselul nu mai are nimic de spus. Parerea mea.

Eu chiar nu va inteleg cu tendinta asta de a compara motoare turbo diesel cu turbo benzina in conditiile in care cei 2 combustibili sunt total diferiti,motoarele sunt diferite ca principiu de functionare, consumurile lor sunt diferite ,au curbe de raspuns diferite s.a.m.d.,dar trebuie comparat TURBO cu TURBO! De ce ?

Parca cei cu motoare pe benzina imi par un pic frustrati ca pierd din avantajele dinamice pe care le aveau pana de curand fata de diesel. Ei solicita o astfel de comparatie.

Eu sustin ca o comparatie mai corecta este intre masini de puteri apropiate si greutati apropiate (aici se poate discuta despre cum se comporta dinamic,- in unele situatii in avantaj dieselul) sau intre masini cu consumuri similare raportat la performante (aici avantaj clar pt.diesel).

Daca combini cele 2 rezulta clar in avantaj dieselul.

Daca maine apare un nou tip de combustibil si-un motor cat o nuca ,dupa ce criterii le veti compara cu actualele masini diesel sau benzina?

Eu nu sunt un fan diesel prin definitie ,nu-mi place nici cand merg la statie sa alimentez cu motorina si ma murdaresc pe maini ,nu-mi place cum troncane dar nici nu ma deranjeaza absolut deloc,iar daca o sa conduc un TSI si o sa constat ca-mi place cum se misca o sa renunt la diesel imediat,daca nu -nu voi schimba masina diesel cu una pe benzina ,asta-i clar.

La diesel cuplul e fenomenal si aici un benzinar ca sa-l compari trebuie sa-l tii in ture la 5-6000 si la prima curba ori renunti ori zbarnai ca un bondar intr-a 1-a sau 2-a cu 50 la ora ,ca sa demonstrezi ce?? Ca ai ceva cuplu, oricum e jumatate fata de diesel. Cati benzinari merg asa, sa recunoasca cinstit ce procent din km facuti de ei merg asa, la diesel e ceva natural la benzina trebuie sa fortezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cateva lucruri pe care nu le inteleg in replay-ul tau:

- mergi la statie si te murdaresti pe maini pentru ca pui motorina in loc de benzina?! :P

- spui "nu-mi place cum troncane dar nici nu ma deranjeaza absolut deloc". Nu e o formulare cam ambigua? :P

- spui "daca o sa conduc un TSI si o sa constat ca-mi place cum se misca o sa renunt la diesel imediat,daca nu -nu voi schimba masina diesel cu una pe benzina". Adica cum o sa renunti la diesel imediat, da' nu o sa-ti schimbi masina. Inteleg ca urmatoarea masina nu o sa mai fie diesel, sau cum ...?!

Nu te supara pe mine :P doar am vrut sa inteleg mai clar ceea ce vrei sa spui.

Bafta! :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cateva lucruri pe care nu le inteleg in replay-ul tau:

- mergi la statie si te murdaresti pe maini pentru ca pui motorina in loc de benzina?! :offtopic:

Pai cateodata cand alimentezi te mai si murdaresti pe maini de la pompa; motorina e unsuroasa, nu?

La benzina nu mi s-a intamplat sa ma murdaresc (probabil se evapora si pompa e intotdeauna curata)

- spui "nu-mi place cum troncane dar nici nu ma deranjeaza absolut deloc". Nu e o formulare cam ambigua? :P

Am vazut ca sunt unii carora le place sunetul de diesel ,altii care in schimb sunt deranjati si le numesc tractoare.Eu nu sunt nici din categoria celor care le place ,nici din cea a celor care le detesta cum suna, mi-e indiferent cum suna ma intereseaza altele. Am observat in plus ca la viteza dieselul e f. silentios.

- spui "daca o sa conduc un TSI si o sa constat ca-mi place cum se misca o sa renunt la diesel imediat,daca nu -nu voi schimba masina diesel cu una pe benzina". Adica cum o sa renunti la diesel imediat, da' nu o sa-ti schimbi masina. Inteleg ca urmatoarea masina nu o sa mai fie diesel, sau cum ...?!

Nu te supara pe mine :P doar am vrut sa inteleg mai clar ceea ce vrei sa spui.

Daca imi voi lua un TSI , asta insemna ca renunt la TDI deci la motorina (masina pe motorina).

Dar deocamdata mie imi place cum merge masina mea cu motor TDI si nu as schimba-o decat cu un alt TDI mai puternic, de 131 ,140 sau 150 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,eu prefer motorina,am 2 masini ambele pe motorina.Nu e vb de bani si de economie pentru ca motorina de la OMV care o pun e mai scumpa ca benzina,dar nu am avut nici o problema cu masinile.Imi place diesel-ul pentru felul in care se aude,e super tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, "auzitul" nu e chiar punctul forte al diesel-ului, insa chestie de gusturi pana la urma..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!