Jump to content

Ventilatoare - probleme


oqyelectro
 Share

Postare recomandată

ventilatorul nu trebuie sa mearga tot timpu .atat merge tot timpu daca e facuta o improvizatie si e alimentat pe direct.vezi problema sar putea sa fie de la termocupla.nu cupleaza.verifica termocupla si daca primeste curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu cui ai raspuns?

Probleme cu pornirea ventilatoarelor.

Dupa multe cautari am fost la skoda(brady auto) si dupa o constatare mi sa spus ca este defect releul de ventilatoare(cel de sub baterie) cu codul 1J0 919 506 L si ventilatorul mare.

Ventilatorul l-am desfacut si am descoperit un carbune care era blocat si nu apasa pe rotor, l-am curatat si merge perfect acum.

Releul mi-a zis cel de la skoda ca la schimbat cu unul nou si ca apoi a pornit bine mersi si clima(dar am ceva experiente neplacute cu acesti meseriasi ) si sincer nu prea ma mai incred prea mult in cele spuse de ei. Mie frica sa nu cumpar releul si sa nu rezolv nimic(cum de altfel am mai patit-o la recomandarea lor cu o sonda lambda si de fapt era corpul de clapeta murdar).

Ce ma sfatuiti sa fac?

Daca e vb de masina din semnatura sa stii ca nu ai releu de ventilatoare sub baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Daca a potnit clima e ok, schimba-l. Daca te taxeaza doar costul releului + manopera e ok. Sau nu ai fost acolo cand ei au testat cu releu bun?

Ma si mira faptul ca aveau unul in stoc, ei care dobicei nici un capat de atat nu au in stoc. :Driver: , dar ceea ce imi place la reprezentanta ca pot sa-ti aduca pe comanda chiar si un capat de ata daca are PN.

LE: dar daca nici nu ai releu, cum zice Al bundy, atunci te-au mintit :(.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.Simtomele sunt relativ simple.am fost la un service pt a-mi verifica instalatia de aer conditionat insa baietii au constatat ca la pornirea motorului ventilatorul cel mare nu pleaca. au incercat sa-l "resusciteze" cu niste lovituri de dalta, la un moment data era sa o ia din loc insa a fost doar o zvacnire. verdictul ventilatorul mare dus. eu tot nu inteleg cum de nu mi-a crescut temperatura la apa tinand cont de faptul ca afara sunt niste temperaturi de nedescris si ventilatorul nu si-a facut treaba. mi-au spus sa nu mai olosesc clima ca presiune prea mare pe instalatie si poa sa crape compresorul. e adevarat ce se intampla din descrieirea asgta sau inainte sa-l inlocuiesc sa mai incerc ceva. mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul mic cred ca mergea pe tr 2 sa preia din functia celui mare. Schimba-l pe cel care nu functioneaza cat mai repede sau reconditioneaza-l daca se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Dupa multe pagini citite.. eu zi ca problema mea seama cu cea din postul #168. Dar sa va zic mai exact:

1. cu clima pornita imi pornesc amandoua ventilatoarele , dar din ce-mi dau seama eu...direct in tr a 2-a (si rezulta un consum f mare care se observa cand pornesc amandoua, plus un zgomot urat tot cand pornesc , dar care se manifesta cam in 70% din pornirile lor)

2. am impresia ca merg cam aiurea pe langa faptul ca merg numai impreuna, anume: mai ales cand nu e motorul foarte incalzit, cu clima pornita, pornesc intervale f scurte de timp gen 5-10sec si stau oprite tot 5-10sec dupa care pornesc din nou... in viteza maxima ambele..

Ceea ce m-a facut sa ma interesez in legatura cu ele a fost in principiu zgomotul la pornirea lor.. care ernerva pe toata lumea din interioru masinii... precizez ca din exterior nu se aude zgomotu la pornire.

Nu am verificat pana acum termocupla sau altceva... decat am verificat sigurantzele de pe capacul bateriei si am batut ushor cu cheia de roti in ventilatoare.

Deci daca imi poate da cineva un sfat.. ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai verifica fiecare ventilator in parte daca functioneaza pe ambele trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am si eu o problema cu ventilatoarele (sau cel putin asa mi-au zis cei de la service cand am schimbat distributia). Problema e ca la ambele pare sa fie arsa treapta a doua. Abia acum a citit posturile voastre si am aflat cum sa verific si eu treptele ventilatoarelor.

Dupa ce am aflat de problema, am desfacut ventilatorul V7 (vent. mare pentru racire) dar nu am reusit sa ajung pana la carbuni. Oricum, daca el merge numai in treapta a doua, atunci suspectez ca problema nu e de la carbuni ci de la acea resistenta de care se vorbeste in post-ul de aici http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1036362 .

Intrebarea mea: de unde pot lua o rezistenta "compatibila" pentru a o inlocui pe cea defecta?

Multumesc anticipat pentru orice sugestie, raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu citesti ce ai scris? E arsa treapta 2 sau nu merge pe treapta 2 ? Hotaraste-te.

Rezistenta pentru tr 1 o poti lua de la un ventilator care e terminat mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze pentru confuzie, era cam tarziu cand am postat, si asa e, n-am citit ce-am scris (greseala mea). La ambele ventilatoare cei din service mi-au zis ca este arsa treapta 1.

Am rezolvat intre timp cu ventilatorul V7 (de racire) schimbandu-l (treaba asta m-a costat 500 RON). N-am reusit in schimb, inainte sa il cumpar, sa scot mufa de la termocupla... Pare sa fie intepenita acolo si nici nu am avut cum sa incerc s-o scot urcand=o pe vreo rampa sau elevator. Concluzia e ca n-am reusit sa testez treptele 1 si 2. Am sa mai incerc. Oricum, dupa ce l-am instalat pe cel nou, am observat cu stupoare ca functioneaza la fel ca si cel vechi: adica, cu toate ca am turat motorul sa-l incing, nu s-a miscat deloc, in schimb a pornit cand am dat drumu la clima (lucru care-l facea si cel vechi). Sunt un pic confuz dar sper sa ma lamuresc atunci cand am sa pot scoate mufa de la termocupla.

Merci pentru reply.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca la cuplarea climei sa plece ambele ventilatoare pe tr1. Mufa de la termocupla are ca toate mufele o clema pe care trebuie sa apesi. Fa asa: apasa mufa inspre termocupla, apasa acea clema si apoi trege de mufa afara, dar apasa cu incredere la inceput sa se deblocheze acea clema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca pot sa zic ca e o problema cu ventilatoarele dar cand dau drumu la clima se aude un huruit si dupa 1 min max dispare acel huruit ce poate sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fii cureaua de la compresorul de clima (patineaza ) sau unul din ventilatoare (bucsele cred ca sunt din alama sau la unele motoare rulmentrul )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11
Nu stiu daca pot sa zic ca e o problema cu ventilatoarele dar cand dau drumu la clima se aude un huruit si dupa 1 min max dispare acel huruit ce poate sa fie ?

Unde se aude huruitul?? Sub bord in partea dreapta, la mine acolo se aude, mie mi se pare ca e bolowerul, l-am dat cu ulei, cu spray de contacte pe al perii, dar nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Eu am o problema oarecum contrara celor prezentate aici, in sensul ca, uneori, ventilatorul de la clima nu se opreste. Mi s-a intamplat aleator de cateva ori, ultima data acum o saptamana. A trebuit sa scot borna de pe baterie sa-l opresc.

Am fost la service si baietii mi-au propus sa-mi schimbe "ventilatorul de racire cu calculator integrat", treaba care ar costa cam 1150 lei. :icon_thumright:

Avand in vedere ca in ultima saptamana n-a mai facut figuri, nu m-am grabit cu schimbatul. Ce credeti, exista vreo sansa de reparatie?

In caz ca mai ramane cuplat, cum as putea, totusi, sa-l opresc fara sa deconectez bateria?

Multumesc!

Masina e VW Touran din 2003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer iti spun ca nu stiu cum arata acel "ventilator de racire cu calculator incorportat" nici nu am auzit de asa ceva :) poate gresesc.

In locul tau as incerca la alt service sa vad ce alta varianta exista , ce posibilitate de reparatie ar mai fi pe langa cea " inlocuire" .

Uita-te la panoul de sigurante unde apare clima , trebuie sa fie o siguranta pentru toata treaba , nu e nevoie sa dai jos borna de la baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Eu as banui ca e ori din soft, ori un releu care ramane cuplat,ori cel de sub baterie(nush daca e asa si la touran), ori cel de la clima, desi nu stiu daca e releu direct sau se face comanda la acelsi releu(cel de temperatura mare a motorului) prin moduluil de climatronic.

Zici ca dupa ce scoti cheia din dontact el mai merge, cat, la nesfarsit?poate pur si simpu ai motorul infocat. Si in momentul in care scoti borna si o pui la loc imediat? nu mai porneste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La touran este un modul electronic J293 care variaza continuu turatia ventilatoarelor, nu in trepte ca la vechea generatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Eu am o problema oarecum contrara celor prezentate aici, in sensul ca, uneori, ventilatorul de la clima nu se opreste....

Problema asta vad ca ma urmareste, la O2 ce l-am avut inainte pe la 24k km a facut la fel, s-a schimbat ventilatorul si i-a trecut, acuma la Touran aceeasi poveste cu toate cu nu e chiar veche(2009 - 8500km), si la drumuri scurte unde apa nu trece de 60

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Dupa cei de la service e ok sa iti ridici capota cu cheia de 10 in mana de fiecare data cand mergi la restaurant sau la sedinta de afaceri si sa dai mana cu praf si jeg cu omanii respectivi? Asta e posibil doar la noi in romania asta, poate nici nu e noua dupa cum crezi tu :D. S-a mai intamplat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca mie astia de aici din Austria mi-au zis ca "e ok asa" iar masina garantat e noua, am comandat-o(tot in Austria) in februarie si am primit-o in aprilie! In postul de mai sus nu m-am referit la cheia de 10 ci la cheia din contact.

Cred ca tot la schimbatul ventilatorului voi ajunge dar de data asta pe garantie, sa vedem...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zici ca dupa ce scoti cheia din dontact el mai merge, cat, la nesfarsit?poate pur si simpu ai motorul infocat. Si in momentul in care scoti borna si o pui la loc imediat? nu mai porneste?

Am patit-o de 2 ori: dupa cateva drumuri scurte (cu clima pe AUTO) am sesizat ca ventilatorul de la clima ramane pornit. Prima data l-am lasat sa mearga si s-a oprit dupa cca 10 minute. A doua oara l-am lasat sa mearga peste 20 minute si tot nu s-a oprit.

Am luat borna si, evident s-a oprit. Am pus borna la loc si... s-a pornit din nou. Am mai luat borna de cateva ori si am pus-o la loc si a facut la fel.

Atunci am deconectat borna si am pus-o a doua zi dimineata. Surpriza: ventilatorul a pornit instantaneu!!! (evident, motorul era rece)

Apoi am facut un drum de cca 100km iar cand am oprit n-a mai ramas cuplat.

Dupa figurile astea am mers la service si mi-au propus, asa cum am mai spus, "inlocuire ventilator de racire cu calculator integrat".

Si de atunci, adica de vreo 2 saptamani n-am mai patit-o! E adevarat ca acum mai opresc climatronicul cu ceva timp inainte de a opri motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o de 2 ori: dupa cateva drumuri scurte (cu clima pe AUTO) am sesizat ca ventilatorul de la clima ramane pornit. Prima data l-am lasat sa mearga si s-a oprit dupa cca 10 minute. A doua oara l-am lasat sa mearga peste 20 minute si tot nu s-a oprit.

Am luat borna si, evident s-a oprit. Am pus borna la loc si... s-a pornit din nou. Am mai luat borna de cateva ori si am pus-o la loc si a facut la fel.

Atunci am deconectat borna si am pus-o a doua zi dimineata. Surpriza: ventilatorul a pornit instantaneu!!! (evident, motorul era rece)

Apoi am facut un drum de cca 100km iar cand am oprit n-a mai ramas cuplat.

Dupa figurile astea am mers la service si mi-au propus, asa cum am mai spus, "inlocuire ventilator de racire cu calculator integrat".

Si de atunci, adica de vreo 2 saptamani n-am mai patit-o! E adevarat ca acum mai opresc climatronicul cu ceva timp inainte de a opri motorul.

Vad ca esti din cluj .. daca iti schimbi ventilatorul cu calculatorul respectiv sunt foarte curios ce e acolo inauntru si daca ar fi metode de reparatie, poate faci o mica donatie:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de vechi e Touranul lui Vasile Chis, la mine la putin peste 2 ani mi l-au schimbat inafara garantiei si au preluat ei parca 40% din costuri(dupa scandal!) cu o singura conditie, sa las piesele la ei, cica le trimit in fabrica pentru "cercetari".

Daca si in cazul lui va fi la fel ramai fara "donatie"!

Modificat de O2Driver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca acele "cercetari" defapt se numesc reconditionari , din cate am inteles de la un prieten asa se intampla si cu asetele de directie , se trimit la cercetari dupa care odata comandata de la ei ajunge una reconditionata , poate gresesc :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!