Jump to content

Ventilatoare - probleme


oqyelectro
 Share

Postare recomandată

Ventilatorul mic nu are decat o singura turatie deoarece are o mufa cu doi pini

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentiomez ca ventilatorul cel mic a preluat functiile celui mare,astfel el functioneaza si cu clima oprita dar cand se raceste antigelul se opreste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cer si eu o parere de la cei patiti!

Problema mea e ca ventilatoarele raman pornite dupa ce opresc masina, chiar si iarna cand temperatura nu a ajuns nici la 80 grade. Se opresc singure dupa vreo 10 minute. Am vazut in posturile anterioare probleme asemanatoare! Pana la urma care este rezolvarea!?

Senzorul de temperatura nu are treaba cu ele, asta stiu sigur ca l-am schimbat. Pe VAG-com nu au aparut erori!!!

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocupla de pe radiator e de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut tuturor,

Am urmarit topicul si asta m-a ajutat sa demontez un ventilator.

L-am decapsulat, am scos suportul de perii ( este topit, tb sa improvizez altul)

In acelasi timp, nu se invarte usor si as vrea sa-l demontez complet, adica sa scot paleta

de pe ax. Nu am vazut nici o siguranta care sa impiedice iesirea paletei.

Dac cineva a facut aceasta operatie, il rog sa-mi spuna si mie cum sa fac.

Multumesc.

ps , apropo de batut cu ciocan, da se poate, dar mult mai bine ar ca la acest prim semn

( sau in scurt timp) sa se demonteze , altfel data viitoare se poate distruge iremediabil sau

, oricum, va fi mult mai greu de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu este cu piulita in cap inseamna ca este presat.... adica nu ai nici o sansa.... m-am chiunuit sa desfac si eu la o gramada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am desfacut unul, era cu piulita.

Cum spunea si Swat cat, daca nu e cu surub, n-ai ce-i face. Eventual sa-i bagi mult WD40 la bucsa aia si sa-l tot rotesti pana merge usor. Apoi sa-i pui cateva picaturi de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice i-ai face nu se va remedia problema. Am incercat sa desfac si eu si la presa si tot nu iese. Altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poto sa faci o smecherie.... sa dai o gaura pe inelu exterior ca sa-l slabesti.... si dupa ca sa-l blochezi bagi o pana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Swat cat a avut dreptate. Axul de la rotor este bagat fortat intr-o bucsa de metal solidara cu paleta.

Daca dai o gaura cu spiral de 2 in bucsa, si nu pana sa o raspunzi in partea cealalta, iese apoi cu un dorn de bronz si\

ciocan. Mie mi se pare ca axul intra greu la loc, asa ca s-ar putea sa mearga chiar si fara pana.

Pana acum am schimbat ventilatorul mic de la Touran si pe cel mare de la Skoda. Acum m-a lasat si cel mare de la

Touran. Am inceput prin a vedea daca se pot repara, cu timp si cheltuieli rezonabile si cu rezultate bune,

altfel cumperi unul nou si gata. Asa ca am demontat ventilatorul mare de Skoda 1,9 TDI.

Este uzata bucsa de bronz din capatul dinspre paleta, probabil din cauza vibratiilor, neechilibrare pale etc.

Ar trebui fie confectionata alta, fie inlocuita cu una buna de la alt ventilator.

Stie cineva cum se pot insera poze, eventual direct, fara imageshack?

p1060881ni2.jpg

w320.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti l-am pus eu, dar pune o poza mai mare. Si la imageshack foloseste link-ul pentru forumuri, nu altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomprima jpeg care iese din aparat si o sa scada sub 800kb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Ca si la voi am si eu probleme cu unul din cele 2 ventilatoare.Este vorba de cel mare, care nu se invarte.Dupa verificari am descoperit ca el se invarte dar numai pe treapta a doua, asa ca l-am demotat si desfacut. Acolo am descoperit ca pe treapta 2 merge deoarece este cuplat direct la tensiune, insa treapta 1 nu merge deoarece trece prin acea rezistenta(cea din soclu de ceramica) care este intrerupta.(este o rezistenta ca cea de la fierul de calcat care se inroseste). Intrebarea mea este: Se gaseste pe undeva acea rezistenta, sau tot acel ansamblu care se afla in capacul din fundul ventilatorului? As mai avea niste variante sa incerc sa o confectionez eu (inca nu m-am gandit din ce) sau sa il fac sa mearga pe ambele trepte la aceeasi turatie, adica cea mare, dar nu prea e bine.... Ceva sugestii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabitzu vezi ca se gaseste rezistenta ca atare la orice magazin de piese electronice. O dai jos pe cea arsa si te duci cu ea la magazin iar acolo ceri una identica. Eu am patit-o la un Opel Astra - mi s-a ars o rezistenta asemanatoare si am luat de la dezmembrari ansamblul cu totul cu 100 ron. La al doilea Opel am patit la fel si un mecanic cu bun simt m-a pus sa cumpar doar rezistenta - 5 lei !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Posteaza o poza cu rezistenta aia sa vedem ce valoare are si sa iti spunem exact ce sa ceri.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema in final. Am lipit pana la urma aceea rezistenta. Am pus doua tablite la capetele de iesire a rezistentei din acel soclu de ceramica, dupa care am refacut acel traseu care duce din rezistenta catre firele acelea groase care duc in mufa.Acel traseu l-am facut din sarma de cupru.Problema a fost la lipirea sarmei din care e facuta acea rezistenta cu restul traseului din sarma de cupru deoarece acea rezistenta e facut din nichelina, care nu se lipeste in nici un caz cu cositor (asta pentru ca se incalzeste aproape pana la incandescenta, deci se topea).Asa ca am facut o lipitura in puncte pe o tablita pe care dupa aceea am putut sa lipesc sarma de curpu.Asa ca asa se rezolva problema cu acea rezistenta care se arde la aceste ventilatoare asta daca nu se gaseste acea rezistenta de cumparat.

Modificat de Gabitzu05
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau iei acea rezistenta de la alt ventilator care e defect dpdv mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau asa, ca e mai putin de munca :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare, pentru masina din profil. Eu am AC, am un singur ventilator cele 2 radiatoare sunt suprapuse. Ventilatorul merge pentru ca la 90 de grade porneste. Compresorul de la AC merge, aer num baga rece dar asta probabil pentru ca nu am freon sau nu este schimbat. Cand ar trebui sa plece ventilatorul cu AC activ si AC inactiv? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu Ac cuplat de cand apesi Ac, fara Ac, de la 92 grade pe 1 si 98 pe 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu-mi pleaca ventilatorul cand cuplez ac ai vreo idee ce ar putea fi? In schimb la 90 de grade pleaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releul de ventilatoare in prima faza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Unde e amplasat acest releu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este "releu" care se afla sub baterie sub lonjeron... dar mai intai verifica sa ai freon si ca nu ai erori pe clima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Probleme cu pornirea ventilatoarelor.

Dupa multe cautari am fost la skoda(brady auto) si dupa o constatare mi sa spus ca este defect releul de ventilatoare(cel de sub baterie) cu codul 1J0 919 506 L si ventilatorul mare.

Ventilatorul l-am desfacut si am descoperit un carbune care era blocat si nu apasa pe rotor, l-am curatat si merge perfect acum.

Releul mi-a zis cel de la skoda ca la schimbat cu unul nou si ca apoi a pornit bine mersi si clima(dar am ceva experiente neplacute cu acesti meseriasi ) si sincer nu prea ma mai incred prea mult in cele spuse de ei. Mie frica sa nu cumpar releul si sa nu rezolv nimic(cum de altfel am mai patit-o la recomandarea lor cu o sonda lambda si de fapt era corpul de clapeta murdar).

Ce ma sfatuiti sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!