Jump to content

Ventilatoare - probleme


oqyelectro
 Share

Postare recomandată

....releu pt treapta 2.... ai incercat sa faci scurt la termocupla?

N-am incercat inca. Dar releul asta unde se afla ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am inteles bine? Ventilatorul mare (de pe partea soferului) este de racire iar cel mic din partea pasagerului (partea cu clima) este pentru clima?

Cel mare porneste daca incalzesc motorul SAU daca dau drumu la clima, cel mic nu porneste nici cand pornesc clima, :P

Deci pare sa mearga cel mare pentru amandoua, si pare sa porneasca cand trebuie. E o problema, nu?!

(Benzinar .2001 Golf 4 1.6 16V).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am spalat masina ,iar dupa 10 -15 min am incercat sa o pornesc,bineinteles ca nu am putut ,bateria era descarcata .am chemat un prieten ,2 borne,o alta masina ,fericire ,masina a pornit.pana aici pare o poveste cu un aparent happy end ,dar in momentul in care o opresc ,scot cheile din contact,cele 2 venturi de la radiator merg in continuare(chiar si daca apa nu s-a ridicat ). daca las venturile sa mearga ,consuma bateria si istoria se repeta.mentionez ca AC-ul nu mai functioneaza deloc.

sper sa treceti peste exprimare nu prea coeerenta ,dar sunt disperat si astept raspuns ,va multumesc

functia search nu m-a ajutat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca te ajuta cu ceva ce-ti spun, dar merita luata-n seama.

In primul rand sa-i faci o scanare cu VagCom, 90% vei afla unde-i problema. Ventilatoarele pornesc in 3 conditii:

1. apa este prea fierbinte >90C

2. pornesti climatizarea in masina.

3. senzor temperatura lichid racire defect

Cum varianta 1 si 2 pica, problema ta inseamna ca a aparut din defectarea senzorului de temperatura.

Succes

p.s. recomand citirea topicului Senzor / Indicator temperatura lichid racire motor - probleme

Modificat de TitvsCaivs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu acel senzor spune ECU ce temperatura are apa? Iar daca pica senzorul ECU primeste o valoare nominala pentru a porni ventilatoarele?! Dau si eu cu presupusul, pentru ca nu cred ca link-ul indicat de tine are legatura cu problema omului, lui ii merg ventilatoarele NonStop si nu le poate opri nicicum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit si eu acelasi lucru acum cateva saptamani (mi-a golit de 3 ori bateria).

Rezolvarea a fost simpla (pentru mine si relativ ieftina).

Am fost la un electrician , a demontat respectivul senzor(a scos mufa) ..supriza ...SAU OPRIT. Am comandat un nou senzor (70 de ron) dar ajungea a doua zi. Intre timp mi s-a spus ca nu mai trebuie sa scot borna de la baterie (cum faceam pana am dat de respectivul) si ca pot sa merg asa. Dupa cateva ore ..bateria moarta...again ..cu senzorul SCOS (mufa , nu el cu totul).

In cele din urma am avut un SCURT la unitatea de clima sub baterie pe undeva (faptul ca s-au oprit ventilatoarele cand s-a scos mufa de la senzor a fost doar o ciudata coincidenta).

Daca vrei iti pot "dona" un senzor nou nout...

Modificat de horean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima oara decupleaza ventilatoarele din mufe , apoi scaoate mufa de pe termocupla si verifica daca mai ai tensiune in cuple. abia apoi poti sa te iei si de clima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa retineti ca AC-ul nu mai functioneaza,ma gadesc ca exista vreo legatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAlut

si eu am avut aceeasi problema, ventilatoarele se invarteau in continuu....problema mea, era termocupla, scoate mufa, si vezi daca se opresc, daca se opresc sigur ti-a ramas termocupla pe "deschis" m se rezolva ieftin, pe mine m-a costat 100 ron cu tot cu montat.

ca si solutie de urgenta pana rezolvi, poti sa scoti una din cele 3 sigurante de pe baterie, mai exact a 3-a daca tin bine minte cum stai cu fata la masina.

eu asa am rezolvat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu acel senzor spune ECU ce temperatura are apa? Iar daca pica senzorul ECU primeste o valoare nominala pentru a porni ventilatoarele?! Dau si eu cu presupusul, pentru ca nu cred ca link-ul indicat de tine are legatura cu problema omului, lui ii merg ventilatoarele NonStop si nu le poate opri nicicum.

Deci, cum s-a spus pana acum senzorii G2 si G62 dau informatie la ECU si la IC, la ECU pentru a fi comparata cu cea de la motorina. Ventilatoarele sunt pornite de un alt device, montat undeva sub baterie.

Uite cateva informatii despre G2(G62) sa nu mai dai cu presupusul:

Si despre F14, F18 si J293 care se ocupa de ventilatoare:

Pages_from_16_Motorul_1.9_TDI_AGR__ALH_OCTAVIA.pdf

Pages_from_25_Climatronic_2.pdf

Pages_from_25_Climatronic_3.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

Imi zice si mie cineva unde este localizat Control Fan Switch 1 - ca imi tot da open or short to ground. Aveti idee e scump ?

Modificat de Al3X_G4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

am citit integral cele 9 pagini de probleme ale ventilatoarelor si nu am gasit nimic referitor la problema mea. am masina din semnatura si nu merge ventilatorul mic, cel din stanga cand te uiti sub capota. l-am pus pe direct, la bateria masinii si nu porneste nici asa. mecanicul a zis ca e ars rotorul si ca nu se poate repara, deci sa cumpar altul nou. iar unul nou e 550 ron. daca sunt dusi carbunii de tot, e posibil sa nu mai porneasca ventilatorul deloc ? sau mai pe scurt, e posibil sa fie o alta cauza pt care nu porneste deloc, in afara de faptul ca e ars ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge pe nici o turatie? Poate fi rezistanta dusa sau carbunii cum ai zis si tu. Trebuie desfacut si verificat, altfel ne dam cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura ventilatorl electric nu porneste cind pornesc clima .Am verificat motorasul care este ok ,am verificat sigurantele totul este ok.Totusi nu porneste si in oras daca stau mai mult la semafor clima decupleaza.Stie cineva ce as mai putea sa verific?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocupla? de pe radiator. Daca alimentezi ventilatorul pe direct, porneste pe ambele viteze?

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Sa va zic ce am patit eu, imi porneau ambele ventilatoare pe turatia maxima care papa 260 W ventilatorul mare si mi se pare 230 cel mic, va dati seama ca atunci cand intra un consum asa mare se simtea chiar daca e diesel. Oricum dupa verificare circuite, termocupla si sigurante am ajuns la ventilatoare, spre norocul meu l-am dat jos pe cel mare care avea rezistenta pentru turatia mica arsa si dupa indelungi incercari de reparatie am hotarat sa cumpar macar ventilatorul mare pe care l-am gasit cu 290 RON in final. Dupa ce l-am pus sus pe cel nou (cel mare) spre surprinderea mea ventilatorul mic pleca si pe turatia mica de unde am dedus ca acel controler de sub baterie face minuni in legatura cu cuplarea treptelor de viteza chiar independent de temperatura motorului.

Bine ca nu am cumparat ventilatorul mic ca dupa montaj aveam tot numai turatia mare disponibila.

A si pe Vag-Com nu imi dadea nici o eroare !

Modificat de PCC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la mine nu merge nimic , nici clima si nici ventilatoarele si la service mi-au zis ca a fost un scurt circuit si ca s-a ars unitatea de comanda a ventilatoarelor, am cumparat unitatea de comanda am montato si tot nu merge ... se pare ca e vreun scurt . am scoso din mufe pana aflu ce e .. sa nu se arda si asta.. am dat 450 ron pe ea originala noua ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare,

Am o mica-mare problema si anume:Temperatura la indicatorul din bord mi-a urcat pana aproape de 110 grade.imediat am verificat apa din vas,si aveam,dar electroventilatorul nu a pornit deloc.Am verificat ventilatorul,si functioneaza,dar intrebarea mea este "de ce nu a pornit atunci cand trebuia?"un prieten mi-a spus ca este termocupla de vina,dar se poate sa fie si termostatul.ma poate scoate cineva din impas?

Va multumesc si astept cateva pareri,in speranta ca nu par prea batut in cap. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

si eu am aceeasi problema...imi urca apa la 120... foarte repede ... cum bag piciorul in acceleratie asa urca si apa.

am schimbat sonda care declanseaza ventilatoarele si termostatul, dar degeaba

ce ar putea fi

distributia cica a fost schimbata in germaia acum 20k

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am vazut-o la o Octavia

Pana la urma s-a dovedit a fi pompa de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat sonda care declanseaza ventilatoarele si termostatul, dar degeaba

Ventilatoarele pornesc atunci cand apa depaseste 90 grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut pe toti.

Din ce am citit pe acest foru nu am gasit nimic despre problema mea.

Am un VW Touran din 2003,ventilatorul mare ,la pornire dimineata cu motorul rece si clima pornita,se invarte impreuna cu cel mic,dupa un timp cand se incalzeste motorul se opreste si merge numai cel mic.Mentionez ca in mufa de alimentare sunt 4 pini(2 mai mari pentru alimentare si 2 mult mai mici peantru comenzi) si ventilatorul cel mic se alimenteaza din cel mare care are 2 seturi de cabluri.Am constatat dupa ce le-am dat jos ca motorul la cel mic este normal cu perii iar motorul la cel mare are sub capac un montaj elecronic.Am fost cu masina la reprezentanta si mi-au spus ca ventilatorul cel mare este ars(dar eu in fiecare dimineata il vad mergind).

As vrea ,daca stie cineva sa-mi spuna cum se poate verifica daca este bun ventilatorul mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se incalzeste motorul ventilatorul mare tb sa treaca pe tr2 de viteza dar se pare ca ori este ars ori acel montaj nu functioneaza. Nu am vazut acel montaj inca, asa ca nu stiu ce s-ar putea verifica. Ventilatorul mic trece pe 2 dupa incalzirea motorului cand se opreste cel mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!