Jump to content

Ventilatoare - probleme


oqyelectro
 Share

Postare recomandată

nici vorba de drum lung din pantelimon pana in dristor, afara erau 43 grade (poate si asta sa fie cauza), am sesizat ca atunci cand opream aerul acul revenea la pozitia normala...cred ca trage prea tare pe motor mai ales la temp asta.vreau sa stiu dc la a4 se poate umbla la ventilatorul mic fara a da spoilerul & stuff jos?
La 43 grade in oras, nici nu este nevoie de drum lung; ba este chiar mai rau. Nu te grabi sa umbli la masina. La aceste temperaturi exterioare, este un comportament normal. Cred ca si la masina ta, chiar daca este din 2001, exista un sistem de "gestionare" a sarcinilor pe motor (ca sa zic asa :D ). Daca ai avea probleme cu ventilatoarele (sau doar unul dintre ele) nu ar mai functiona AC-ul sau, ar functiona cu intreruperi - pentru a asigura racirea motorului in prinul rand.
si eu am o problema legata de aceste ventilatoare, dar spre deosebire de voi, la mine se invart in continuu...ambele ventilatoare, indiferent daca este motorul rece sau daca este cald si indiferent daca este pus contactul sau nu,ele se invart, aryes deja mi-a dat cateva idei, ce credeti ca poate fi, pot eventual sa umblu pe la mufe, poate este un scurt pe undeva.momentan nu pot merge la service, si vreau sa stiu ca pot merge in conditii de siguranta, mentionez ca temperatura motorului sta la 90 grade, chiar daca am mers peste 400 km.banuiesc ca nu este o problema ff mare, spre deosebire de cei carora nu le merg deloc ventilatoarele, dar cum se poate rezolva, sa incerc tot ce pot inainte sa ajung la service sa ma curete de bani.mersi
Problema ta nu este explicata corect (parerea mea). Incearca sa explici mai clar. Din descrierea ta, ventiloarele de la masina ta, functioneaza permanent :wub: Schimbi cumva bateria la cateva ore sau, cum faci? (glumesc ;) )
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MeHigh_ daca zici ca-ti merg ventilatoarele non-stop, cum spunea si xxnelu, incearca sa fii mai obiectiv ca sa te putem ajuta.

Termocupla are legatura directa, neconditionata de contact pentru a porni ventilatoarele daca de exemplu soliciti mai puternic motorul si dupa aceea il opresti. De aceea zic ca este termocupla, daca tie-ti merg non-stop chiar si fara contact :D

Hai ca mai facut si pe mine curios, cum faci cu ele cand nu folosesti masina?

Poti sa scoti mufa de pe termocupla(pe dedesupt reusesti mai usor cu blocajul mufei, dar trebuie sa dai jos scutul de sub motor) si daca se opresc atunci se confirma ce am zis mai sus, daca nu mai vedem.

Spor la treaba.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

scuze pentru exprimarea ambigua, mai discutasem pe un alt topic, si am uitat ca aici nu am explicat clar problema, ma intrebati cum fac cu bateria.....foarte simplu, ii scot siguranta din compartimentul bateriei, cea care este raspunzatoare de cele 2 ventilatoare.

ideea este ca eu am observat destul de tarziu ca cele 2 ventilatoare nu merg, din greseala am descoperit, temperatura nu trece niciodata de 90 grade, chiar daca, ieri am facut un drum de 500 km fara oprire, nu sunt probleme cu temperatura la drum intins, totusi, am ramas blocat pe centura bucuresti, in plina zi si in plina aglomeratie, si am sesizat o usoara crestere a temperaturii, bineinteles am oprit imediat, am pus siguranta la ventilatoare, am stat cateva minute, si a trecut.si asa cum spuneam intru-un post mai vechi, ventilatoarele mele "naravase" se invart si cu contact pus si fara, daca pun contactul se invart mai tare, daca nu pun contactul se invart oricum, dar mai incet.

acum....nelamuririle mele sunt urmatoarele:

daca las siguranta pusa, sa zicem ca in timpul mersului nu afecteaza bateria, si nu cred ca ar fi probleme, cand stau pe loc, clar scot siguranta cu pricina sa nu raman fara baterie......presupunand ca in mers le las ssa mearga non stop.....se poate intampla ceva cu ventilatoarele ? sa se arda, sau mai stiu eu ce? spre deosebire de altii la care nu merg deloc, la mine totusi merg, poate ca problema este una mai mica.....nu ma prea priep, am scos mufele de la fiecare ventilator, le-am pus la loc, fara nici un rezultat....cred ca tot la service se poate rezolva problema, dar pana atunci cum sa procedez sa nu am probleme? si inca ceva.....din cate am inteles ventlatorul cel mic, este pentru clima.....im mers ar trebuii sa mearga aerul rece si fara sa fie nevoie de acel ventlator functional , nu ? sau gresesc ?

daca aveti idei, cum pot sa rezolv cu ventilatoarele, o solutie simpla, asta pana o sa ajung la un service, sunt dschis la orice sugestie

mersi anticipat

Modificat de MeHigh_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cum ti-am mai zis: scoate mufa de pe termocupla, care-i in coltul dreapta jos pe radiator, langa mufele de la ventilatoare ca sa vezi daca-i defecta.

De ars...nu-i indicat sa mearga non-stop pe treapta mare de turatie. Pe treapta mica merg oricum tot timpul cat merge clima.

Eu in locul tau( pana mergi la un service) as scoate mufa de la ventilatorul mare, sa nu ard ambele ventilatoare si asa ar merge si clima si as avea racire si la motor, dar tot trebuie sa iei siguranta cand opresti motorul.

Eu am mers la mare, am fost pe Transfagarasan cu ventilatorul mare defect, a facut fata cu cel mic.

Poate te ajuta asta

mufagh3.th.jpg

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am si eu o problema, in sensul in care ventilatorul mare e mort. Am descoperit problema la mecanic, dupa ce am investigat huruitul de la compresorul de AC. Mecanicul mi-a sugerat intai sa rezolv problema cu ventilatorul si apoi cu compresorul intrucat spunea el acesta poate sa nu fie racit corespunzator. Aici la mine in Focsani unul nou este 400 ron, ceea ce e mult prea mult acum, cand ma pregatesc de concediu...

Intrebarea mea este, merge sa merg cu ea asa pana la greci si inapoi? Adica 2-3000 km. Motorul are de suferit? Cum pot rezolva eventual problema mai ieftin? Va rog ajutati-ma cu sfaturi.

Multumesc.

Am verificat sigurantele, sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...ventilatorul mare stricat/ mers constant 3000 km/ -4mil; pe caldurile astea pornesti si ac si daca nu porneste cel mare cu siguranta nu vei si prea fericit sa vezi cum urca temperatura la apa (parerea unui patit ,cu alta masina ce-i drept)

Modificat de dorobantun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge cel mic.

Deci, ce sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine rezolvi acum problema decat sa fii nevoit sa faci opriri neprogramate cauzate de supraincalzirea motorului,vorba aia,pleci intre straini si nu-i placut sa umbli de colo colo cautand piese de golf.se poate sa fie duse periile...sau mecanicul de la ce zice ca e huruitul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul meu nu se pricepe la parte electrica. Eu ma dusesem la el sa investighez huruitul de la AC, insa a descoperit ca nu functioneaza ventilatorul in culpa. Mi-a zis oricum ca nu e grav huruitul de la compresorul de AC.

Pe mine acum ma ingrijoreaza ventilatorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta electrician daca vrei sa scapi ieftin,poate trebuie schimbate periile doar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hu huuu, did it!!!

L-am rezolvat, singur!!!

A trebuit o rampa, si multa rabdare. Era intepenita o perie, fix ca in pozele lui Calin. Acum functioneaza beton. Cu ocazia asta am si fixat mai bine scutul de plastic, era lipsa un surub. sunt f multumit de ce a iesit :D

Ma costa o bere rece, pentru mandea, asa ca multumire sufleteasca, si alte beri pentru voi, colegii mei forumisti, asta la una din viitoarele intalniri.

Nu uitati, inainte de toate, incercati sa rezolvati singuri anumite probleme. E mai frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cum ti-am mai zis: scoate mufa de pe termocupla, care-i in coltul dreapta jos pe radiator, langa mufele de la ventilatoare ca sa vezi daca-i defecta.

De ars...nu-i indicat sa mearga non-stop pe treapta mare de turatie. Pe treapta mica merg oricum tot timpul cat merge clima.

Eu in locul tau( pana mergi la un service) as scoate mufa de la ventilatorul mare, sa nu ard ambele ventilatoare si asa ar merge si clima si as avea racire si la motor, dar tot trebuie sa iei siguranta cand opresti motorul.

Eu am mers la mare, am fost pe Transfagarasan cu ventilatorul mare defect, a facut fata cu cel mic.

Poate te ajuta asta

mufagh3.th.jpg

ok....deci o sa scot termocupla si daca inca se mai invart ventilatoarele, inseamna ca este arsa ? sau invers ?

mersi inca o data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scoti mufa de pe termocupla si ventilatoarele tot se invart atunci nu-i de vina termocupla.

Dar fa prima oara asta.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In asentimentul detinatorilor de masini VAG am si eu probleme cu ventilatorul...de clima bineinteles...numai ca la mine (masina din semnatura) nu e chiar asa mult spatiu ca la 1.9 ca sa dau ventilatorul jos...stie cineva cum as putea sa il demontez casa nu fie nevoie de dat bara,radiator,etc jos?Mentionez ca are cine sa se ocupe de repararea lui (sunt un norocos) dar nu se baga sa il demonteze asa ca va trebui sa il dau eu jos iar pt asta va rog pe voi sa ma indrumati.Astept cu maxim interes sugestiile voastre...mai ales ca e vara si ma coc in masina (cu clima "bizonica" cu tot). :D :8:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune o poza cu zona vent. sa ne dam cu parerea cei care nu stim cum arata motorul de 2.5 la audi,personal am dat jos 2 vent de audi dar poate la tine e altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adi_bm: am verificat ce mi-ai spus tu, am scos termocupla, si in cazul asta ventilatoarele nu se mai invart, deci este clar ca termocupla este de vina nu ? ce se face in cazul asta ? se inlocuieste sau se poate repara, sau este ceva ce as putea sa incerc pentru resuscitarea ei ?

mersi mult adi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocupla trebuie s-o inlocuiesti, Nu se poate repara! chiar daca la ciocanire s-ar putea desprinde contactele, nu mai merge mult si risti sa nu mai cupleze cand este nevoie. PUNE ALTA NOUA.

Este un robinet de golire sub ea, dai jos antigelul si o inlocuiesti. Bafta.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D salut,sint din Oradea si detin un Golf4 ALH,as dori un sfat tehnic in legatura cu ventilatoarele de pe radiator,....prolema e foarte ciudata temperatura se mentine la 90 grade si la drum lung si in oras dar ventilatoarele nu pornesc deloc....nici cel de la ac nu porneste cind cuplez clima...va multumesc anticipat...cornel

sorry nu stiu sa scriu pe forumstiu doar sa dau replay daca poti sa ma ajuti sa imi spui cum. Oricum am si eu o problema cu ventilatoarele , la mine pornesc de cand pun contactul

si se opres dupa 10 minute dupe ce opresc motorul sau iau contactul, ce poate sa fie termocupla de pe radiator saureleu de comanda,? multumesc anticipat

PS: sa-mi spuna cineva cum imi fac casuta mea de dialog. please multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ mitzuuro

Pai in loc sa dai Replay dai ADD REPLAY care este un pic mai jos , si pentru a vedea ce tb sa schimbi fa o scanare cu un vag-com mai intai.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am citit paginile in legatura cu problemele ventilatoarelor.

Posibil sa am si eu o problema. Cand pornesc merge ventilatorul mare este norma?

Am inteles ca porneste de la o anumita temperatura.

Masina e benzinar 1995 , poate este normal sa faca asa nu stiu .

Cine m-a lumineaza? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vrut sa deschid un topic nou ,dar daca trebuie deschid :(

aries 13 a spus totusi:

,,La Vw cu motoare asezate longitudinal ventilatorul de AC este electric in timp ce ventilatorul de racire motor este pe fulie . La cele de dinainte de 1999 ( nu sunt sigur daca anul e corect ) niciunul nu era electric . Unul era pe fulie in timp ce transmisia miscarii la celalalt se face cu o curea de transmisie de la cel de pe fulie ,,

Daca este pe fulie inseamna ca porneste automat primul ventilator sau ....nu ?

1.Daca e normal sa porneasca nu am nici o problema.

2.Daca totusi nu e normal am o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am patit si eu sa nu mi se mai opreasca ventilatoarele chiar si cu cheia scoasa din contact (prima data mi-au golit bateria), dupa care scot borna de la baterie (am incercat si siguranta dar tot se invart). Cum se da termocupla jos? Cat costa una noua? Si daca pentru schmbarea ei trebuie schimbat tot antigelul? (in cazul in care se schimba care antigel ii bun pentru VW Golf IV , 1,9 TDI, an 2002 si nu spuneti G12-le -ci marca) .

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema cu ventilatoarele: motorul cald, acul sare de 90 grade, ventilatoarele nu merg. Cum iau contactul pornesc ambele ventilatoare in treapta 1 si merg asa 3-4 minute. Am banuit ca e de la termocupla si am schimbat-o, dar tot asa face.

Ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....releu pt treapta 2.... ai incercat sa faci scurt la termocupla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!