Jump to content

Ventilatoare - probleme


oqyelectro
 Share

Postare recomandată

Multumesc pentru informatie.Am sa revin dupa ce am putin timp sa desfac si sa verific daca siguranta e arsa.Sper sa nu vie alceva.Mutumesc inca o data pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Calin, asa e o dau la intors, iar faptul ca nu-ti aduci aminte unde te-am corectat imi spune ca ai ceva probleme de memorie. Sa-ti aduc aminte, era vorba de presiune turbo nu presiune absoluta turbo.

Si punctul doi daca tot mi-ai bagat pumnul in gura atunci nu mai postez pe teme tehnice, o sa emigrez in Congo si o sa repar tenesi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum scriam in alt post de-al meu,revin cu detaliile schimbarii periilor la ventilator.la vremea acea am postat aici dar s-au pierdut pozele...

le postez iar in speranta ca cei care au problema cu ventilatorul sa lase ciocanul si daca vor sa isi schimbe ei periile ca ies mai castigati cu ~ 200 euro

domnu bogdan,am trecut de vremea cand reparam dacii cu ciocanul,adica acum ne duce mintea mai mult decat s abatem cu ciocanul in ventilator si sa il consideram reparat...aaaaa,ca toti dau il el,dar lucrul asta se face daca nu ai aparat de masura la indemana si vrei sa verifici daca periile fac contactul bun pe rotor,dar daca ai voltmetru poti masura tensiunea pe mufa ce e prinsa de ABS si de aici tragi concluzia.(daca nu ai tensiune,ori e dusa siguranta,ori nu primeste comanda de pornire de la senzorul F129,lucru care se poate si el verifica facand scurt intre pinii 1 si 2,de mentionat ca prima data se verifica siguranta)

offtopic:astept celelalte corecturi de la tine.

post-5813-1183650454_thumb.jpg

post-5813-1183650465_thumb.jpg

post-5813-1183650474_thumb.jpg

post-5813-1183650487_thumb.jpg

post-5813-1183650496_thumb.jpg

post-5813-1183650509_thumb.jpg

post-5813-1183650517_thumb.jpg

Modificat de calin_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

O intrebare scurta: poti sa il scoti fara sa dai jos radiatorul la Passatul tau? M-as indoi. Sa zicem ca ai probleme cu el iarna, toamna si e un friiiiiiiiiiig de nu iti arde sa faci nimic afara...Cam cat iti ia operatiunea in comparatie cu o lovitura de ciocan care are acelasi pentru (poate) o jumate de an sau mai mult? Nu imi vine sa cred ca va legati mai multi aici de un batut cu ciocanul in ventilator. Ca e "mioritic" ca nu e "tehnic" .. hai sa fim seriosi. Daca rezolva problema e perfect. Daca nu atunci trebuie gasite 4-5 ore cat ti-ar lua o operatiune de genul asta > dat jos bara, golit instalatie de racire, scos radiator, etc etc. si gata.

Eu de exemplu mi l-am reparat folosind o linguritza pentru ca avea un brat rupt...Merge perfect....Daca era nevoie ii dadeam si doua ciocane. Ma rog, scuzati-mi comportamentul mioritic, insa am lucrat la el doar atunci cand mi s-a stricat cel cu cuplare vascoasa pe care a trebuit sa il scot, nu doar asa ca sa nu imi pierd antrenamentul la demontat :)

Bogdan, daca vreodata am probleme cu al meu, iti aleg eu ciocanul fara grija :)

post-7602-1183670786_thumb.jpg

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_cool: Fratilor, toti aveti dreptate, intr-o masura mai mare sau mai mica. Am priceput toti mesajul, dar nu inteleg de ce trebuie atata cearta? Se da vreun premiu pentru cel care castiga? Eu cred ca nu! Deci propun sa incheiati cu cearta, si sa continuam topicul omeneste. Sa dam dovada de maturitate totusi, si daca aveti ceva personal de rezolvat, s-o faceti pe PM, nu aici. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raspuns si mai scut:DA

am scos ventilatorul FARA a da jos bara + cele cele,se vede si poza ca masina are fata intacta...

iarna nu am probleme cu el pt. ca iarna nu folosesc clima(aerul conditionat) si deci nu am motive sa umblu la el,si oricum am garaj in care pot lucra de musai la temperaturi rezonabile...prima incercare am facut-o si eu cu ciocanul,ca de,prima data din auzite apoi din experienta,dar de atunci aplic metodele explicate mai sus deoarece am un prieten cu audi care pe cand si-a dat jos ventilatorul ,arcurile au presat pe rotor si i-au facut santuri in colector...a avut ceva batai de cap dar pana la urma le-a rezolvat si a pus inapoi acelasi rotor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Ok, atunci la Passat merita! Nu stiam ca poti sa il scoti fara sa dai jos radiatorul. La A4 al meu e imposibil. pentru ca se scoate pe partea pe care e radiatorul! Deci TREBUIE sa dai radiatorul jos, care implica bara si restul....Oricum, daca ai garaj, e 1-0 la tine :Driver:

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, pe moment ciocanul a rezolvat problema cu ventilatorul de AC.Era greu ca pe vremea asta sa stau fara clima pana ajungea ventilatorul pe comanda.Ca solutie temporara o recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit si problema ventilatorului meu(cel mare). Ies sub el trei fire, din motorasul lui. Daca trag de ele intr-o anumita pozitie(in jos si spre lateral-ca si cum as vrea sa le smulg) se porneste ventilatorul, iar daca le dau drumul se opreste. Mi se pare evidenta o problema de contact la firele respective, undeva in interiorul ventilatorului. Sa inteleg din discutii si poze ca pot da jos ventilatorul sa-l desfac si sa lipesc firele cum trebuie(nu neaparat eu-ma refer la un electrician)???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa poti chiar tu! Uita-te cu atentie cum se da jos si il rezolvi. Daca nu trebuie dat jos radiatorul ca sa il dai jos, ai scapat ieftin de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mult timp de la deschiderea acestui topic ,m-am hotarit sa revin cu explicatia mai amanuntita la problema pe care am avut-o cu ventilatoarele...La mine unul din colierele de plastic care tin tuburile pentru apa s-a desprins probabil din cauza caldurii si din cauza vechimii ma gindesc...si culmea unul dintre tuburi a intrat intre cele doua ventilatoare, si dupa un drum de 1500km cu AC-ul pornit nu au mai functionat deloc.Cind se porneste ac merg amindoua, iar cel mare numai pentru racire dar foarte rar functioneaza.Se pot incerca destul de usor daca functioneaza sau nu....La observarea defectului ,am dat jos cele doua ventilatoare si cu stupoare am vazut ca de fapt nu sint arse ci suporturile de perii erau topite deci periile nu mai ajungeau la colector...Cu aceeasi stupoare am aflat si cit costa altele noi si am trecut repede la incercarea de a le reface....am copiat forma suportilor ,am fixat pe ele alti suporti din alama ptr perii,bineinteles facuti dupa marimea periilor,le-am pus capacele la loc si totul afost ok...Sper ca nu v-am plictisit cu povestirea dar poate o sa foloseasca si altora...Atasez si citeva fotografii din executie ,e adevarat nu foarte inteligibile dar asta e apratul nu a avut rezolutie foarte buna.Va doresc succes tuturor.

Cu stima Cornel, Oradea

post-3279-1184164717_thumb.jpg

post-3279-1184164731_thumb.jpg

post-3279-1184164751_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai deci gata k m-ati plictisit.. va convine sau nu eu asa am rezolvat problema la masina mea. e masina mea si atat.

daca mie nu mi-a convenit sa stau sa dau 150 de lei la un mecanic sa-mi dea ventilatoarele jos si am preferat sa folosesc ciocanu pt a scutura putin ventilatoarele e problema mea bine?

ce va tot certati pe subiectu asta? eu am postat rezolvarea care am avut-o la mine..

cui nu-i convine sa se duca la service si sa plateasca un mecanic sa-i rezolve problema..

cred ca sunt 2 saptamani de cand va tot certati pe treaba asta. :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnu mihaita,daca te-ai plictisit nu mai citi forumul...aici scriu cei care au probleme si in consecinta posteaza una alta si asteapta rezolvarea,fiecare cu baiul lui si in consecinta te asigur ca cel care posteaza ca are o problema nu se plictiseste a citi ce au scris ceilalti...a,ca se cearta lumea,cearta e constructiva,pt. a se vedea si deosebi ce se poate,ce s-a facut si mai ales ce nu trebuie facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul pornit si Ac off avem:

temp coolant ________vent mare___vent mic(aux)

F18 termoswitch________ V7__________V35

sub 91 grd C ___________Off_________ Off

intre 92 si 97 _________stage 1 _______Off

intre 98 si 105 ________stage 2 _______Off

Cu motorul pornit si Ac on avem:

temp coolant ____Presiune AC _____vent mare____ vent mic(aux)

F18 termoswitch ___F 129 ___________V7 ___________V35

peste 98________ peste 16________ stage 2________ stage 2

sub 98 __________peste 16 ________stage1_________ stage2

peste 98 __________sub 16________ stage2 _________stage1

sub 98 ____________sub 16________ stage1 _________stage1

presiunea in instalatia de Ac este intre 2 si 32 bari, sub 2 bari nu pornesc ventilatoarele si peste 32 bari se opreste compresorul (intra protectia).

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la problema mea cu firele care fac si nu fac contact...

Situatia e cam asa: eu unul nu am tupeu sa ma bag la desfacut ventilatoare, nu ma pricep si nu am scule. L-am sunat pe electricianul meu care, fiind in concediu, ma va ajuta doar peste o saptamina. La telefon mi-a spus ca nu se poate pronunta pina nu vede exact cum sta situatia, dar in general problema se rezolva prin inlocuirea ventilatorului. Eu am insistat ca pe internet am vazut ventilator desfacut, perii curatate, chestii-treburi... A zis ca a mai vazut din astea si cuiva "i-a iesit apoi ventilatorul prin radiator" si ca "ventilatorul nu e inchis cu suruburi, ci e capsat/incapsulat". Anyway...tipul m-a ajutat de citeva ori, e foarte bine recomandat si mie mi se pare priceput, serios si cumsecade. Ce parere aveti? Si stiti cumva cam cit costa ventilatorul cel mare?

Modificat de Lucionix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreo 150 de euro, second, daca mi-au zis mie bine cei care mi-au spus. Oricum, se poate repara fara probleme. Daca esti un pic priceput, te descurci fara probleme. Decat sa dai atatia bani pe altul...

Cel care a reparat ventilatorul de-o iesit prin radiator :cheers: , a uitat sa monteze ceva sigurante pe la ax. No offence, dar poate electricianul tau n-are timp sau chef, sau nu vrea sa se complice cu asa ceva. Ca la reprezentante... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum naiba sa iasa ventilatorul prin radiator?ca-s 2 radiatoare si daca chiar rotorul scapa de capacul de prindere si strangere,scapa si de perii si deci se opreste...in nici un caz nu mai are atata turatie incat sa faca varza 2 radiatoare.desfa-l si curata-l sau du-te la cineva ce a mai facut treaba asta.la mine,am schimbat periile de peste un an(si nu cred ca mai este careva sa fi facut asta inaintea mea sau cel putin nu a postat) si nici un semn de oboseala.m-a costat tot lucrul 20 lei si 2 ore de lucru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucionix, lasa-l in pace pe ala. Vroia si el sa ii dai ceva sa lucreze...

A iesit prin radiator a zis si el asa, aiurea, ca sa te sperie. Tot ce poate sa faca e sa frece radiatorul si sa se distruga.... Insa il vei auzi daca freaca.

Nu prea e nimic riscant sa umbli la el daca verifici ce ai facut invartindu-l liber cu mana inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnu mihaita,daca te-ai plictisit nu mai citi forumul...

Domnul Mihaitza83 a primit warning 20% si 5 zile de suspendare pentru bagare in seama + atitudine anticonstructiva. Aviz celor asemenea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata, neavind fonduri suficiente, am recurs la o solutie "ciobaneasca". Am legat firele care ies din ventilator cu o sirma tare si le-am strins instr-o pozitie foarte tensionata astfel incit sa faca contact. Azi-dimineata am fost la un magazin de piese sa vad care ar fi pretul pt vnetilator complet, cu motoras. Ei mi-au cerut talonul (cica nu se poate aduce ventilator decit "pe original", dupa seria sasiului). Cica ventilatorul vine cu o "vascocupla" si nu "motoras". Asa se numeste, ati auzit asa ceva? Pretul ar fi 350 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functionare corecta ventilatoare:

Cu motorul pornit si Ac off avem:

temp coolant ________vent mare___vent mic(aux)

F18 termoswitch________ V7__________V35

sub 91 grd C ___________Off_________ Off

intre 92 si 97 _________stage 1 _______Off

intre 98 si 105 ________stage 2 _______Off

Cu motorul pornit si Ac on avem:

temp coolant ____Presiune AC _____vent mare____ vent mic(aux)

F18 termoswitch ___F 129 ___________V7 ___________V35

peste 98________ peste 16________ stage 2________ stage 2

sub 98 __________peste 16 ________stage1_________ stage2

peste 98 __________sub 16________ stage2 _________stage1

sub 98 ____________sub 16________ stage1 _________stage1

presiunea in instalatia de Ac este intre 2 si 32 bari, sub 2 bari nu pornesc ventilatoarele si peste 32 bari se opreste compresorul (intra protectia).

Am postat acelasi lucru si in alta parte dar vad ca discutia s-a mutat aici.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca-i asa cu ventilatoarele astea atunci maine verific sa vad care-i treaba.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

adi_bm ventilatoarele la Vw difera in functie de asezarea motorului .

x -La Vw cu motoare asezate longitudinal ventilatorul de AC este electric in timp ce ventilatorul de racire motor este pe fulie . La cele de dinainte de 1999 ( nu sunt sigur daca anul e corect ) niciunul nu era electric . Unul era pe fulie in timp ce transmisia miscarii la celalalt se face cu o curea de transmisie de la cel de pe fulie .

xx - La Vw cu motoare asezate transversal ambele ventilatoare sunt electrice .

In interiorul motoarelor de la ventilatoare exista un rezistor . Din termoswitch se da prima turatie prin acest rezistor sau a doua turatie " pe langa el " .

Acest rezistor se arde si de aceea nu mai merge ventilatorul in prima treapta . De aici topirea soclului sigurantei de pe cutia de sigurante de pe baterie , de aici si chestia cu bataia cu ciocanul in ventilator . Probabil ca la socul bataii capetele rupte/dezlipite ale acestuia se ating si el isi face iarasi treaba . Pentru cat timp ... Dumnezeu stie .

De asta am zis mai sus ca ar trebui sa se desfaca motorul si sa se vada ce si cum , in loc sa se bata cu ciocanul in el . As fi vrut sa postez aceasta informatie mai devreme , dar lumea s-a inflamat si am inteles ca-i mai bine sa stau deoparte . Fiecare e liber sa-si intretina masina asa cum stie si cum crede de cuviinta .

Arderea acestui rezistor este una din bolile ventilatoarelor cu dubla turatie la toate masinile din gama VAG . :)

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu e o regula sa fie arsa rezistenta, si de aceea sa fie nevoie de ciocan. Si daca sant pe terminate periile, se intampla acelasi fenomen, si prin ciocanire, se apropie si ajung pe colector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In interiorul motoarelor de la ventilatoare exista un rezistor . Din termoswitch se da prima turatie prin acest rezistor sau a doua turatie " pe langa el " .

Acest rezistor se arde si de aceea nu mai merge ventilatorul in prima treapta . De aici topirea soclului sigurantei de pe cutia de sigurante de pe baterie

Concluzia subliniata, este "putin" gresita :P . Fi mai atent la exprimare/explicatii; cei care nu se pricep, o pot lua de buna. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!