Jump to content

Ventilatoare - probleme


oqyelectro
 Share

Postare recomandată

probabil ca sunt nitel offtopic, dar am si eu o problema:

azi, la ora 18.30, fiind afara 40 grade, aveam impresia ca masina nu da tot timpul aer rece, mentionez ca am climatronic.

ajungand acasa, am ridicat si eu capota sa vad daca merge compresorul de AC, si am observat ca merge compresorul, dar.... porneste, se opreste, si tot asa.... e oare normal sau am o problema? din cate stiu eu lipsa de freon duce la nepornirea compresorului, dar el mere, insa intrerupt.....

imi cer scuze daca sunt offtopic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca au pornit cu motorul cald :( instantaneu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, la mine cat merge clima ventilatorul mic merge si el, pe economic nu pentru ca doar recircula aerul, dar ventilatorul mare nu l-am auzit sau vazut sa mearga niciodata. Termometrul din bord functioneaza bine din moment ce afiseaza gradele liniar de la rece la cald dar la 90 grade temperatura-i batuta-n cuie. Sa fie cauza solicitarile mai mici ale ALH-ului. Inca ceva radiatoarele difera ca marime la 90-110-130cp?. Multumesc. Astept si eu raspunsuri.Sper ca n-am fost offtopic cu ultimele intrebari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu stiu sa difere ventilatoarele,parca au toate acelasi standard de fabricatie...

offtopic:nu ai primit mesajul meu PM?esti baimarean din cate ai scris la prezentare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Mai oameni buni , eu nu va inteleg ! V-ati luat masini din gama VAG si va comportati cu ele ca si cu Dacia .

Cum sa bati cu surubelnita , ciocanul , etc , etc in ventilatoare ca sa porneasca ?

In ce manual de reparatie scrie asta ? :lol:

Aveti aici schema electrica a ventilatorului in 2 trepte de viteza

post-7729-1182955148_thumb.jpg

si un document - o sinteza facuta de mine din alte documente - referitor la instalatia de racire si instalatia AC .

Components_of_cooling_system.doc

adica documentatie pentru aproape tot ce are legatura cu ventilatoarele .

Enjoy !

PS : Lasati surubelnita si ciocanul sa-si indeplineasca menirea pentru care au fost produse .

Menire care n-a fost aceea de a bate cu ele in ventilatoare ca sa le porneasca . :)

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca nu cunosti aceste probleme, in cazul ventilatorului de AC acesta asa se repara, adica se bate cu coada ciocanului intre elice si motor, asta in cazul in care se invarte foarte incet .

PS> mai sunt citeva repere VAG care se repara numai cu socuri : ex broasca de la usa fata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu porneste ventilatorul mare decat daca e motorul foarte cald si clima pornita si masina pe loc cu motorul la relanti. De cand am masina de doua ori l-am vazut sau auzit functionand. Niciodata temperatura n-a crescut peste 90 indiferent de cat de cald e afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform schitei de mai sus se confirma ca la noi e ok. La cine functioneaza ventilatorul mare tot timpul cat merge motorul nu este in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aryes.. man ai dreptate dar nu e chiar asa cum crezi tu.. sunt unele probleme care se rezolva doar cu ciocanul.

in cazul meu trebuia sa demontez ventilatoarele si alte repere pe langa pentru a le scoate si curata carbunii..

oricum trebuie sa fac asta pt ca e nevoie si peacolo de ceva lubrifianti din moment ce au fost blocate dar totusi, pe caldura asta nu am chef sa le dau jos si nici sa dau 150 de ron la un mecanic sa faca treaba asta nu-mi arde..

asa ca in unele cazuri se foloseste si ciocanu!

apropo, eu am batut cu cheia de roti si rezultatul s-a vazut imediat!

oricum multumesc pt documentu posta man.. foarte util, cred ca am aflat si de ce imi dadea eroarea asta:

00792 - A/C Pressure Switch (F129) 35-10 - - - Intermittent

numa bine.. :rolleyes:

Modificat de Mihaitza83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Bogdan_G , poate ca nu cunosc aceste probleme asa cum le cunoasteti dumneavoastra dar asta nu inseamna ca nu am dreptate .

In definitiv ceea ce am scris reprezinta parerea mea si mi-o sustin in continuare !

Eu unul n-am citit in niciun manual , fie el Haynes , Ertzog sau orice altceva scris , ca defectarea ventilatorului se rezolva cu coada ciocanului si daca dumneavoastra sau altcineva imi aratati un document unde scrie asta , eu recunosc ca am gresit .

Sunt sigur ca daca mergeati cu masina la garantie la PoRo si vedeati ca mecanicul va rezolva problemele la ventilator , cu coada ciocanului , ati fi facut un scandal monstru . Este ? :D

In fond fiecare e liber sa isi repare masina asa cum crede de cuviinta , nu ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am rezolvat problema..ca era culmea pe caldurile astea sa nu porneasca ventilatoarele alea..problema la mine s-a rezolvat din senin..mergeam pe colentina bara la bara si am observat ca masina era un pic mai putin turata la ralanti decat de obicei..am tras pe dreapta si am vazut ca ventilatoarele pornisera amandoua..dar la scurt timp s-au oprit..adik presupun ca lucreaza la eficienta maxima..nu porn4esc decat daca e strict nevoie..daca au ventilat putin si temperatura a mai scazut un pic se opresc imediat..nu merg inutil:)cert este ca nu cred ca mai am nevoie sa umblu pe la sigurante..ce ziceti?

p.s. la voi pe caldura asta merg mai mereu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoarele nu merg decat atunci cand este nevoie (atunci cand motorul este incalzit prea mult).Functioneaza doar cat este nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca instalatia de racire e ok si nu are probleme ventilatoarele vor pornii in urmatoarele conditii:

For electric fan Switching temperatures:

1st speed - On: 92...97 C,

Off: 84...91 C

2nd.speed - On: 99...105 C,

Off: 91...98 C

multumiri lui Aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termocupla la TDi are valori destul de mari la care deschide in jur de 100grade pt tr 1 si peste 110 treapta 2...pe bord pana la 110 oricum va arata tot 90 grade. pentru cei cu clima la cuplarea ei este obligatoriu sa mearga si amandoua ventilatoare la treapta 1 cel putin, in functie de temp motorului si necesitatile de racire ale acestuia dar si a instalatiei de climatizare porneste si treapta 2 pe amandoua ventilatoare.

la passat exista un "vascocuplaj" pt ventilatorul mare care in functie de temperatura aerului ce trece prin radiatoare se dilata si cupleaza pana la 100% cu turatia motorului. iar ventilatorul mic care de fapt este electric este pt climatizare.cunosc cazuri in care prin nefunctionarea acestui electroventilator nu functiona nici climatizarea desi totul era ok pe aceasta instalatie.

defectul cel mai frecvent intalnit la electroventilatoare sunt carbunii.de aia functioneaza ciocanul...asta pana sunt gata de tot si atunci o sa loviti degeaba masina

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot ce scrie aici, dar inca am niste nelamuriri. Eu cind deschid capota si ma uit la motor vad doua ventilatoare pe radiator (mie mi se par cam la fel de mari). Ieri, fiind foarte cald (~33 grade), dupa o tura prin trafic greu in oras, m-am oprit si am vazut:

- ventilatorul din stinga(cum te uiti sub capota) mergea la viteza mare(cu clima oprita)

-ventilatorul din dreapta(cum te uiti sub capota) era oprit(cu clima oprita)

Pornind clima, nu s-a schimbat nimic, un ventilator mergea si unul nu. Imi puteti spune care dintre ele e pt AC? Cel care n-a pornit deloc? Sau de fapt cel care mergea(stinga cum te uiti sub capota) e de AC si mergea si cu clima pornita si cu clima pornita?

Ca mentiune, nu imi aduc aminte sa fi vazut vreodata acel ventilator pornit(dreapta cum te uiti sub capota)...Am o problema la el? Daca da, ce sa verific? Tabloul de sigurante, sigurante pe baterie (exista asa ceva???), sa bat in el (unde?), ...

Multumesc anticipat.

Modificat de Lucionix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul de la AC trebuie sa porneasca obligatoriu numai cind radiatorul AC se incalzeste, de fapt freonul se incalzeste. La mine de exemplu porneste dupa 3 minute cind este motorul rece.

@Aryes asta este parerea ta si o respect DAR nu cred ca este normal sa ma uit pe 1000 de scheme electrice cind defapt este o problema mecanica, s-a constatat ca ventilatorul de pa Passat face probleme SI NU MERITA sa dai sute de euroi sa-l schimbi cind se rezolva cu 2 ciocane . Daca tu preferi sa dai citeva sute de euro pt a schimba ventilatorul este problema ta. Cipos a reparat la multa lume ventilatorul si nu am vazut pe nimeni suparat de metoda folosita, ba mai mult toti se bucurau ca niste copii de 5 ani cind primeau prajituri :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Bogdan_G se pare ca nu ne-am inteles . Ori eu nu am fost destul de explicit ori tu n-ai inteles ce-am vrut sa spun .

Daca intri pe vwvortex , tdiclub , dieselschrauber , si orice alt forum legat de VAG ai sa vezi ca la toate masinile din grup ventilatoarele sunt o problema , nu numai la Passat . Conform forumurilor mai sus mentionate una chiar mai mare pentru R32 decat pentru restul masinilor ... ;)

Revenind la discutia noastra , eu am vrut sa subliniez ca daca dai cu ciocanul nu-l repari ci ii mai prelungesti agonia si mai mult decat atat il duci la ruina .

Stiu si sunt de acord ca nu merita sa dai sute de euro pe un ventilator nou si tocmai din acest motiv nu merita sa dai cu ciocanul in cel vechi . Il poti desface sa-l cureti de impuritati , sa-l ungi sau sa-i schimbi periile si-ai sa ai un ventilator care functioneaza normal . Asta era ideea . :)

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

aryes13, nici eu nu prea sunt de acord cu tine. pentru ca datul cu ciocanul in el NU il strica. E exact ca si cum ti-as spune eu tie: vaaaai cum sa dai cu ciocanul sa scoti nu stiu ce piesa intepenita de la roti ( am dat exemplul asta ca primul pas pe care l-am facut ca sa imi schimb un bolt de la bratele superioare a fost sa imi iau un ciocan MAI MARE ;) )

deci :

1 datul cu ciocanul in situatia respectiva NU distruge ventilatorul.

2 ca sa dai jos ventilatorul iti trebuie timp si nu e chiar trivial.

3 de multe ori e suficient sa " destepeneasca" ceva si sa fie ok dupa, o bucata mare de timp.

;) Eu am acvariu, si o pompa care functioneaza scufundata. De multe ori nu porneste decat daca ii dau un bobarnac :huh:.. Dupa care merge perfect.

Datul cu ciocanul acolo la ventilator=vibratie, nu lovitura in sine. Iar efectul pe o perioada suficient de lunga de timp e acelasi cu sute de euro platiti pentru a-l schimba....Cu alte cuvinte daca ii poti prelungi "agonia" cu un an, e suficient ca sa nu mai fie problema ta poate :) ..

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema si poate ma ajuta cineva sa localizez unde este siguranta de la ventilatorul de la AC .Nu porneste deloc si clima in oras merge cu intermitente .Am verificat ventilatorul pe care l-am alimentat separat si totul e ok.

Mufa se gaseste sub capacul de plastic negru de linga bazinul pentru uleiul de la servodirectie.Se scoate capacul de protectie si mufa din exterior cu fire groase este de la ventilatorul electric de pe radiator.Am alimentat de pe baterie si totul e ok.

Am citit aici ca sa mai intimplat sa fie siguranta de 40A care ar fi undeva pe sub bord poate ma ajuta cineva cu localizarea mai exacta .Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
pentru ca datul cu ciocanul in el NU il strica.
1 datul cu ciocanul in situatia respectiva NU distruge ventilatorul.

Sa intelegem ca ii face bine ? :icon_thumright:

E exact ca si cum ti-as spune eu tie: vaaaai cum sa dai cu ciocanul sa scoti nu stiu ce piesa intepenita de la roti ( am dat exemplul asta ca primul pas pe care l-am facut ca sa imi schimb un bolt de la bratele superioare a fost sa imi iau un ciocan MAI MARE )

Comparatia intre un motor electric si un bolt - amandoua " rezolvate " cu ciocanul - mi se pare cel putin exagerata .

Mergand pe logica sugerata de tine , te intreb aici sau aici de ce n-ai folosit ciocanul ? ;)

2 ca sa dai jos ventilatorul iti trebuie timp si nu e chiar trivial.
;) :D
Cu alte cuvinte daca ii poti prelungi "agonia" cu un an, e suficient ca sa nu mai fie problema ta poate

Se pare ca nu putem scapa de mentalitatile mioritice nici macar atunci cand ne mutam / lucram / locuim intr-o tara civilizata . Acest tip de gandire este mai apropiat samsarului decat proprietarului . ;)

Ceea ce am scris apropo de ventilatoare a fost o incercare de a ajuta posesorii sa-si rezolve problemele asa cum e normal si cum ar trebui .

De aici in colo ... fiecare e liber sa foloseasca informatiile asa cum crede de cuviinta . Adica sa-si " ciocaneasca " sau nu ventilatorul . ;)

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

In mod evident nu ai inteles nimic din mesajul meu anterior. La fel de bine apelez la laptop cand am o problema sau la ciocan. DEPINDE de problema. Daca ciocanul rezolva problema, poate il luam pe el in mana ca era mai simplu.

Legat de comportament mioritic nu cred ca stiu la ce te referi. E cazul sa discutam, atata timp cat eu mi-am reparat masina si nu am vandut-o? Daca mai citeai cu atentie un topic deschis tot de mine ai fi vazut ca am vrut sa o vand ca sa iau alta cu 20 cai in plus, dupa ce am schimbat atatea la a mea. Pana la urma nu am mai vandut-o ca am avut alte probleme.

Nu sunt samsar, insa daca poti repara ceva cu doua lovituri de ciocan sa te mai tina un an nu vad de ce nu ai face-o. Poate peste 6 luni intri cu masina intr-o caruta, si nu te mai gandesti ca avea ventilatorul ciocanit. Poate peste 1 luna gasesti alta masina care iti place si vrei sa o schimbi.

Iar legat de "tara civilizata" iar m-as abtine in locul tau, ca ar trebui sa definesti cuvantul inainte sa-l folosesti ca sa nu te contrazic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se scria mai sus ca ventilatorul de clima porneste ca urmare a incalzirii radiatorului de clima"Ventilatorul de la AC trebuie sa porneasca obligatoriu numai cind radiatorul AC se incalzeste, de fapt freonul se incalzeste. La mine de exemplu porneste dupa 3 minute cind este motorul rece."

...nimic mai gresit...el primeste comanda de pornire prin intermediul senzorului F129.domnule bogdan,inca o data postezi lucruri care nu tare sunt adevarate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia zi domnu catalin unde e problema ? Senzorul F129 ce citeste ? Nu cumva citeste presiunea freonului ? Cind aceasta creste porneste si ventilatorul?

Eu iti recomand sa te abti de la astfel de remarci mai ales cind te-am corectat de atitea ori pe acest forum .

PS> e Calin stiu dar nu ma pot abtine :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei,acum o dai la intors,domnu bogdan...din expresia "Ventilatorul de la AC trebuie sa porneasca obligatoriu numai cind radiatorul AC se incalzeste, de fapt freonul se incalzeste"se intelege total altceva...de cand s-a pus pe masini senzorul F129 citeste presiunea,deci presiune si nu temperatura.el porneste datorita modificarilor de presiune din instalatia de climatizare,e drept ca sunt dependente presiunea de temperatura(propriuzis porneste datorita presiunii)conform legilor fizicii,dar fenomenul difera fata de pornirea unui ventilator de racire a antigelului unde pornirea e comandata de o termocupla.nu mai posta numai atunci cand stii ca nu vei fi contrazis pe teme tehnice.adica de cate ori vei posta va fi cineva(adica eu) care va analiza si doar daca voi sti sigur ca am dreptate,iti voi da replica.de unde aceasta?de la alt topic unde il indrumai pe MAD 79 sa isi cumpere debitmetru,care stim toti(poate tu nu) ca e scump,chiar daca nu era piesa in cauza de vina pt. problemele aparute la masina lui.a se vedea aici postul nr. 14,drept pt. care omul si azi cred ca mai are postat anuntul de vanzare debitmetru la rubrica anunturi...

si acum te rog sa postezi acele "indrumari" ale ale catre mine,adica posturile unde m-ai corectat..

acum functia senzorului F129 din circuitul de climatizare:

a)schimba turatia ventilatorului catre o turatie mai mare in cazul cresterii presiunii pe instalatie(cand presiunea e mai mare de 16 bari)

b)opreste sistemul de AC in cazul supraincarcariidin cauza presiunii excesive(peste 32 bari-=racire insuficienta=ventilator nefunctional)

c)opreste AC in cazul presiunii prea mici(sub 2 bari=lipsa freon)

Modificat de calin_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema si poate ma ajuta cineva sa localizez unde este siguranta de la ventilatorul de la AC .Nu porneste deloc si clima in oras merge cu intermitente .Am verificat ventilatorul pe care l-am alimentat separat si totul e ok.

Mufa se gaseste sub capacul de plastic negru de linga bazinul pentru uleiul de la servodirectie.Se scoate capacul de protectie si mufa din exterior cu fire groase este de la ventilatorul electric de pe radiator.Am alimentat de pe baterie si totul e ok.

Dai jos capacul de jos a bordului, din partea stanga. Este portiunea care vine pana langa fanta de aer din stanga. Ai 2 suruburi langa blocul de sigurante, unul in locul pentru acte si unul in locul pentru cartea service. Si mai are niste cleme la imbinarea de sus. Tragi in jos de el si iese. Acolo jos o sa vezi sigurantele cu pricina:

post-8441-1183618986_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!