Jump to content

Ventilatoare - probleme


oqyelectro
 Share

Postare recomandată

Deocamdata nu intentionez sa schimb ventilatorul, avand in vedere cat costa (peste 1100 lei). Daca va mai face figuri atunci voi vedea si desigur, flo_tiesto, vom discuta si despre donatie :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

peste 1100 costa amandoua ventilatoarele. dar poti sa-l schimbi numai pe cel mare (cu calculator) si te-ar costa undeva in jur de 7-800 ron (nou).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca cel mic (din stanga si situat mai jos, cum te uiti din fata masinii) nu se opreste. Eu banuiesc ca un sensor de temperatura e defect si ma intreb daca se poate schimba numai acel sensor, sau chiar trebuie inlocuit ventilatorul cu circuitul sau? Sau poate masina ??!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, se pare ca intr-adevar trebuie inlocuite ventilatoarele deoarece sensorul este integrat in corpul acestora :) .

Asta am aflat dintr-un link la un topic pe aceeasi tema. Poate e util si pentru altii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost sa schimb freonul din instalatia AC...pt ca asa am citit recomandari pe forum , ca la 4 ani e bine sa-l inlocuim chiar daca nu se pierde pe undeva. Cel de la service mi-a spus ca nu e cazul ca sunt povesti cu schimbatul...ca unde am auzit eu???

In fine, i-am spus sa vina sa verifice temperatura cand am climatronicul pornit....a verificat cu sonda in gura de ventilatie din interior si merge bine 13-14 grade..pr LO.

Apoi ne-am uitat in compartimentul motor si SURPRIZA : ventilatorul mic nu functioneaza , merge decat cel mare in treapta 2 din ce mi-a spus cel din service...in timp s-ar putea agrava mi-a spus, situatia. Unul nou la ei era 750 RON. As vrea sa stiu care ar fi cauzele si daca se mai poate repara. Mi-a spus un coleg ca ar putea fi periile blocate....

Astept opiniile voastre. Mai pot sta asa sau trebuie sa iau masuri????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tema asta s-au scris n posturi... nici mie nu mai imi mergea ventilatorul, l-am scuturat finut cu cateva lovituri de ciocan, a pornit si apoi s-a oprit. Clar - carbunii dusi. L-am desfacut, am ajustat 4 carbuni de Aro si acum baga climatronicul rece cand stau pe loc de ma indoaie ( de frig ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, se pare ca intr-adevar trebuie inlocuite ventilatoarele deoarece sensorul este integrat in corpul acestora :) .

Asta am aflat dintr-un link la un topic pe aceeasi tema. Poate e util si pentru altii...

Ei zic acolo e dus un condensator(probabil electrolitic), dar problema ar fi ca e incastrat in plastic.

Parerea mea de roman in criza e ca, ia incerca tu sa-l desfaci inainte de a da o caruta de bani, poate ai noroc. Il dai la un electronist si te rezolva la bani marunti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

la mine nu merge niciun ventilator si masina are un tremurat continuuu si motoru trepideaza rau de tot....temp nu trece de 90...nu porneste nici cind dau drumu la clima nici pe econ nici pe auto dar aer cald si rece imi baga ....nu stiu ceo fi daca pot merge asa cu ea se inroseste rau teava de la evacuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare , mai are cineva problema in sezonul rece sa se auda un fluierat cam 3 minute cat se incalzeste motorul, cred ca e de la ventilatie si se aude fix 3 minute, daca dau drumul direct pe treapta mare nu se mai aude dar pe treapta mica se aude cam 3 min, daor cand e ff frig afara, sa fie o curea sau rulmentul unui ventilator ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu am o problema ciudata si anume :

Indiferent daca este rece sau cald motorul.. mie imi pornesc ambele ventilatoare si tind sa cred k sunt cam la turatie maxima, prea fac galagie...

Am observat eu ca de ceva vreme e mai zgomotos motorul da am zis ca na s`a incalzit afara si treb sa se raceasca si el ami bine, dar azi am aruncat o privire mai atenta sub capota si am observat ca ambele ventilatoare merg continuu... chiar si daca stau cu contactul pus, se invart de nebune amdoua, clima este off !

Ma cam streseaza ideea sper ca nu a afectat cu ceva pana acum ca am mers asa cu ele mereu.

Idei ? Recomandari ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu depinde de instalatia de pe masina, ai termocupla pe radiator sau nu?

Daca DA, ea e vinovata, daca NU atunci senzorul de temperatura motor, ventilatoarele fiind comandate de ECU.

DAca ai 2 ventilatoare, atunci nu ai termocupla.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am in familie un golf iv 1.6benzina, are ventilatorul de ac spart (cel mic), si am gasit unul sa il inlocuiesc, intrebarea este daca se poate schimba usor si nu e mare bataie de cap, ... se desfac suruburi pe sus si se scoate pe jos pe sub bara fata ? Este imposibil sa fi nevoit sa dai toata bara jos, coturi, tubulaturi, toate tampeniile pentru un amarat de ventilator cum am mai citit in alte posturi, este total absurd. Astept pareri cine a mai schimbat.

Multumesc frumos.

Modificat de yokohama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da.. se da jos fara sa dai jos radiatoarele... dar e inghesuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la masina asta e ca, inca nu stiu cum au fost din fabrica pe masina pana nu imi spune cineva dupa seria de sasiu, masina a fost cumparata sh, si mi se pare dubios pentru ca cel mare de racire radiator are cele 3 brate de prindere spre motor, iar cel mic care trebuie schimbat are cele 3 brate pe partea opusa a radiatorului. Tare mi-e frica de vreo lovitura pe care a primit'o in fata masina si s'o fi facut vreo improvizatie la ea. Practic, ventilatorul mic de ac la masina asta este identic cu cel de la Golf V si de la Audi A3 ... si am mai vazut astazi 2 golf IV care au ventilatoarele de ac montate total invers fata de cum e la golfu meu. Iar cel mai dubios este ca nu pare facuta nici o improvizatie toate stau la locul lor pe suruburile lor si suportii lor de prindere.

(stiu ca sunt total off topic, masina de care vorbesc este pe benzina, insa nu prea am gasit alt topic in care inca se mai scrie de ventilatoare)

Modificat de yokohama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supriza, azi-nopate si de dimineata cele 2 " motoare cu reactie " nu au mai lucrat la capacitate maxima :D

Tind sa cred ca probabil este un contact imperfect, sau mai stiu eu ce... oricum o sa`i fac o verificare serioasa, Al Bundy te bagi ? /:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o problema la masina din semnatura cu ventilatorul cel mare care merge continuu, adica mai exact cu vascocuplajul.Cand am fost sa-mi schimb freonul in instalatie, mecanicul a spus ca ventilatorul se misca mai incet :sbine: .M-am uitat sub capota altui Passat si parca la acela se invartea o idee mai repede, nu foarte mare diferenta dar era ceva mai viguros.Acum stau si ma intreb daca chiar trebuie sa schimb vascocuplajul sau nu?Nici macar nu stiu cate viteze are ptr. ca eu nu imi aduc aminte s-o fi observat vreodata functionand la viteze diferite.O pot verifica intr-un fel daca functioneaza la parametrii normali?Precizez ca nu am avut niciodata probleme cu temperatura motorului.Nu as vrea sa o schimb ca Bula degeaba!Daca puteti sa-mi dati vreun sfat este bine venit si va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel ventilator se invarte liber, si cand antigelul ajunge la o anumita temperatura, atunci cupleaza si se invarte in functie de turatia motorului. Dupa ce temperatura lichidului de racire scade, acel ventilator decupleaza si se invarte din inertia vascocuplajului. Daca incerci cand motorul e rece, o sa vezi ca poti sa-l opresti cu mana, prin presiune pe coroana lui. Sper ca m-am facut inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar cum fac sa vad daca a 2 a viteza functioneaza?Acum pe caldurile astea mari pare sa mearga la aceeasi viteza chiar si cand e fierbinte zona motorului, adica vasul de expansiune este cald bine, furtunele la fel, aparatoarea de plastic de pe filtrul de aer.Intrebarea e putin tampita, dar mi-e frica sa nu incing motorul si sa dau de alte belele.De cand mi-a spus mecanicul ca nu se invarteste prea tare vascocuplaju, mi-a bagat frica-n san!E normal sa fie cald bine vasul de expansiune?Adica se poate tine mana pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

In vasul ala e apa la 88-90 de grade, deci nu prea poti tine mana pe el cand e cald motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles!Ideea e ca nu stiu ce sa fac?Sa schimb vascocuplajul, sa nu-l schimb?Dac tin mana pe grila din fata masinii, acolo unde este emblema VW, nu simt ca ar trage aer dinspre exterior spre radiator.In schimb la electroventilatorul de clima se simte cand trage aer spre radiator, mai ales pe viteza 2, dar, ma rog,acolo sunt viteze mari de invartire.Dilema mea este ca nu stiu daca vascocuplajul este bun sau nu, in afara de metoda de oprire cu mana nu mai stiu alta metoda de a-l verifica.Pe de alta parte, am inteles ca, daca motorul se incinge vreodata peste limita admisa porneste electroventilatorul de clima care ajuta vascocuplajul sa raceasca radiatorul, ori mie nu mi-a pornit niciodata suplimentar acel electroventilator de clima si nici nu mi-a indicat vreodata pe bord peste 90 grade , nici macar un sfert de milimetru!Din aceasta cauza nu stiu daca sa schimb acest vascocuplaj sau nu.Nu stiu la alti colegi cu Passaturi daca se simte ca trage aer vascocuplajul inspre interior cand tii palma pe grila cu emblema!!?Cred ca m-ar ajuta mult in decizia mea sa-mi spuna cei cu Passaturi cum se simte la ei!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am explicat ca acel ventilator cand cupleaza, se invarte in functie de turatia motorului (ca la dacie). La relanti nu se invarte asa tare dar la turatie se invarte cu putere deoarece e actionat direct de motor. Pune pe cineva sa o tureze, cand e cuplat ventilatorul si tu tine mana in dreptul lui si ai sa vezi ca se simte chiar bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult cornel 4575!!

Si La Multi Ani ptr ca vad ca avem acelasi numar de posturi!! :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!