Jump to content

trepidatii in volan de la tamburi ???


costin1303
 Share

Postare recomandată

Am o problema care persista de ceva vreme. Dupa aprox. 70 km/h apare o trepidatie in volan,care nu are aceeasi intensitate de fiecare data :shock: .Am echilibrat rotile de mai multe ori si am pus si alte roti(echilibrate) ,dar trepidatia nu a disparut.Frina este cu tambure.Nu am gasit jocuri pe nicaieri. Ma gindesc sa nu fie de la tambure ???? S-a mai lovit cineva de treaba asta ? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am aceeashi problema. La 80kph fix incepe sa joace , dupa 85 nu mai face... si eu am echilibrat, am schimbat amortizorul de directzie dar nimik... N-am nici cea mai mika idee. Sunt interesat si eu de problema. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema care persista de ceva vreme. Dupa aprox. 70 km/h apare o trepidatie in volan,care nu are aceeasi intensitate de fiecare data :shock: .Am echilibrat rotile de mai multe ori si am pus si alte roti(echilibrate) ,dar trepidatia nu a disparut.Frina este cu tambure.Nu am gasit jocuri pe nicaieri. Ma gindesc sa nu fie de la tambure ????
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa schimbi rotile din fata cu rotile din spate si vezi si atunci vibreaza?

Esti sigur ca amortizoarele sint bune?

Daca da, ar trebui verificat tamburul, daca nu are distorsiune.

De la caldura mare(cind frinezi) se pot "ondula". In cazul asta trebuie inlocui daca a fost strunjit deja de citeva ori, daca nu trebuie strunjit diam. interior si suprafata de asezare a rotii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a vedea daca sunt tamburii dezechilibrati da-i jos si du-te cu ei la o vulcanizare sa vezi daca sunt dezechilibrati. Sa ti puna pe masina si sa vada daca au dezechilibru , si unde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constat ca e vorba de posesorii de 1302-1303 (cu exceptia lui Nautilus); astea chiar au o problema cauzata de uzura bucselor de suspensie :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tamburul e prea ushor si are diametrul prea mik ca sa fie atat de dezechilibrat incat sa dea vibratzii. Mai curand e de la ce zice RG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol:

Imi permit sa va contrazic, stimabililor...Ca o intamplare, am si eu aceeasi problema... :shock:

Costin, pot sa pun pariu ca ai directie prin caseta "cu nuca"...daca e asa, cred ca problema ti se trage de la lonjeronul principal de directie...asa cum bine poti vedea in poza...

Acesta are un cap de bara integrat, si care, sigur are joc, joc pe care nu il poti vedea cand este montat pe masina, ci numai cand este desfacut...

Problema este ca, daca are joc, nu poti schimba numai capatul de bara, ci tot lonjeronu'....Crede-ma ca am desfacut puntea fata bucatele pentru problema asta.. si asta e buba....Am facut rost de un lonjeron bun, care n-are joc, insa nu am avut timp sa-l montez. Cand o sa o fac te anunt cum decurge treaba..

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai !!!!!!! nu vorbiti traznai. E unghiul de convergenta al rotilor. Ia regleaza-l si mai vezi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica asa zisu' "unghi de fuga"? :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai !!!!!!! nu vorbiti traznai. E unghiul de convergenta al rotilor. Ia regleaza-l si mai vezi !

Unghiul de convergenta(toe-in) si unghiul de fuga(caster) sunt doua chestii total diferite...

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi vine in cap acum denumirea stiintifica. Unghiul facut de roile din fata intre ele. Adica mai adunate spre fata. Am avut problema asta si asa am rezolvat-o: am mai sucit 2 ture un capat de bara. N-am mers la aparate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi vine in cap acum denumirea stiintifica. Unghiul facut de roile din fata intre ele. Adica mai adunate spre fata. Am avut problema asta si asa am rezolvat-o: am mai sucit 2 ture un capat de bara. N-am mers la aparate

Eu am avut rotile cu aproape 40mm mai "adunate spre fata", si am mers asa 2 saptamani pana s-o duc la aparate. Nu trepida deloc.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact. Trepidatia apare cand sunt paralale sau chiar "desfacute"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol:

Nu cred ca are vreo importanta unghiul in cazul asta...Este adevarat ca vorbesc numai din cunostinte proprii, asa ca este posibil sa ma insel..

Daca rotile stau spre interior /-- exista o forta de frecare mare care duce la franare(ca la schiuri)=> se toaca anvelopele.

Daca rotile stau spre exterior --/ frecarea mare cu aerul duce la asa-zisa "tragere a volanului" spre dreapta sau spre stanga, dupa caz.

Pentru 1302/1303 cu directie clasica (cu nuca) sunt mai mult ca sigur ca problema este cu lonjeronul. Nu ma pronunt pentru alte modele... :lol:

:ok: :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este simpla unghiul la rotiile noastre este convergent ,adica "mai adunate spre fata ",la dacia de ex. este invers adica divergent,eu zic sa nu umblati acolo decat consultand documentatia,problema cu trepidatiile este din alt loc ,poate ar fi bine sa detaliezi mai mult natura trepidatiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sa inteleg ca e vorba de "caseta de directie"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trage concluzii pripite,in bara stabilizatoare de sus ai verificat daca nu ai joc ,mie mi-a dat foarte multa bataie de cap ,caseta de directie poti sa o mai strangi,dar cred ca nu este de acolo.Cum se manifesta mai exact ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

In primul rind va multumesc pentru parerile voastre. Ce mi se pare mie ciudat este ca asta-toamna am desfacut toate capetele de bara si pivotii si am reconditionat citeva la Magheru. Dupa ce le-am montat la loc nu mai existau jocuri,dar vibratia tot era.Este adevarat ca nu am mai verificat de curind starea bucsilor si a capetelor de bara,dar nu cred ca ar fi de acolo (de curind am facut ITP-ul si au urcat masina pe platanele alea mobile si au zgiltiit-o;are un mic joc in bucsa de la amortizorul de directie,iar amortizorul este aproape nou. Alex,caseta de directie este,intr-adevar "cu nuca" si am mai strins-o putin ; cred ca are uzura... :-( . Eu inclin sa cred ca ar fi de la tambure;dupa 100km/h trepidatia se reduce sau chiar dispare,iar in momentul in care frinez se reduce considerabil ( ceea ce nu se intimpla in cazul discurilor ovalizate,unde trepidatia apare numai la frinare). Eu nu cred,asa cum spune Radu,ca ar fi din geometrie...

in primul rind a fost reglata (nu stiu cit de bine),dar tinuta de drum e buna si nu toceste cauciucurile. Bogdane,intrebarea ta m-a cam incetosat... :shock: ,care bara de sus?.Din cite stiu am o singura bara stabilizatoare si e jos (intre brate). Cred ca o sa-mi demontez tamburii si o sa-i verific cumva..... :)) Multam'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu cred ca este din directie. (dar se poate daca nu a verificat)A spus ca nu are joc. Ai ridicat masina in fata si ai incercat sa misti rotile sus-jos si in stinga-dreapta sa vezi daca ai joc undeva?

Nu ai janta indoita? Nu ai intrat intr-o groapa?

Frina poate vibra doar cind apesi pedala si nu a fost strunjit corect.

Nu am cartea pt 1303 dar am de la celelalte ca Haynes VW 1300-1500, 1965-1970.

Asta scrie in carte:

-Wheel wobble and vibration:

-Road wheels out of balance---Balance wheels

-Road wheels buckled-----------Check for damage

-Wheel aligment incorrect------Check wheel aligment

-Wear in the steering linkage or suspention---Check and renew as necessary

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:))

Acest joc nu poate fi vazut cu ochiu' liber :D. Eu tind sa merg pe ideea mea, pt ca sunt patzit. :shock:

Cand am desfacut lonjeronul ala, si am vazut jocul, care era considerabil, nu am stiut la cine sa ma duc la reconditionat... Asa ca mi-am bagat nasu si pe langa nuca capatului am bagat o bucata de plastic dintr-ala de la sticlele de Coca-Cola. Inventie de moment. :12: Am zis ca l-am rezolvat.

Intr-adevar nu mai ave pic de joc, credeti-ma, mergea de parca era nou. :ok: L-am montat pe masina, si am mers cu ea si nu avea trepidatii.

Inainte, aveam joc intre 65-80 km/h. Acum nimic. Este adevarat, n-a tinut, probabil plasticul s-a tocat sau a iesit, ca dupa vreo 30 km au inceput din nou. De aceea m-am hotarat sa caut un lojeron bun.

Tin sa va mai spun ca nici nu am amortizor de directie!. Deci in materie de reconditionat capete de bara pe termen scurt, sunt maestru :D

Parerea mea! ;)

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi si de la ce zici tu, dar poate fi si de la alte parti a masinii. Am dat destule indicatii despre problema asta, acum trebuie eliminat unul cite unul pina dai de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi vine in cap acum denumirea stiintifica. Unghiul facut de roile din fata intre ele. Adica mai adunate spre fata. Am avut problema asta si asa am rezolvat-o: am mai sucit 2 ture un capat de bara. N-am mers la aparate

Eu am avut rotile cu aproape 40mm mai "adunate spre fata", si am mers asa 2 saptamani pana s-o duc la aparate. Nu trepida deloc.

~Nautilus

40 mm e enorm, o sa se toceasca pe exterior la greu. Conv. tre' sa fie 2...4 mm. La mashinile cu tractiune pe fatza, rotzile sunt divergente pt. ca fortza de tractziune tinde sa le inchida, in timp ce la puntea fatza nemotoare fortza de rez. la inaintare tinde sa le craceasca, d'aia se pun 1 pic convergente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 mm e enorm, o sa se toceasca pe exterior la greu. Conv. tre' sa fie 2...4 mm. La mashinile cu tractiune pe fatza, rotzile sunt divergente pt. ca fortza de tractziune tinde sa le inchida, in timp ce la puntea fatza nemotoare fortza de rez. la inaintare tinde sa le craceasca, d'aia se pun 1 pic convergente.

Dupa reglaj, a iesit ceva de genul 1.76mm intr-o parte si 3.6mm in cealalta, nu le-au putut regla exact la fel, oricum era pe "zona verde".

Cat a fost 40mm spre interior(cam 2 saptamani, prin august trecut), nu trepida de loc, dar vira ff greu, si se incingeau tamburii din fatza(n-am idee de ce).

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica, 1,76 intr-o parte si 3,6 in cealalta?!? :( Se masoara dist. intre rotzi in fatza si in spate, diferentza tre' sa fie 2...4 mm. Io fac cu ruleta- lipesc pe banda de rulare a unei rotzi, cu scoci, o hartie cu o *** trasa cu pixu', pe roata ailalta, la acelashi nivel de la sol lipesc capul ruletei (bag clempushul de la capul benzii ruletei in profil si deasupra pun scoci). Intind ruleta cand ruleta si hartiutza sunt in fatza si masor, imping mashina in spate (vezi sa nu impingi in fatza, striveshti ruleta :( :( :( ) si masor pe sub burta mashinii si diferentza spate-fatza tre' sa fie de 2-4 mm. (eu fac la 3). Daca nu e, reglezi si reiei masuratoarea. Eu cand eram in faculta am avut lucrare de laborator cu regl. geometriei directziei cu sistem de-ala optic, am pus broscutza pe stand (eram singurul care venea cu mashina la faculta- acu' nu-mi mai permit sa ma plimb cu mashina cand nu e neaparat necesar :-( ) si am konstatat cu satisfactzie ca ce facusem io cu ruleta era super-tzutz. :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!