Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Am reparat-o, schimbat tot etrierul. Eroare si pe stanga, mi-au zis ca merge, dar nu mai are viata lunga.

Cu toate astea am avut si o surpiza placuta. A mea e DSG si de cand o am (4 ani) am avut niste socuri la cutie mai ales la plecarile de pe loc. In ultimul timp chiar se accentuase problema, erau mai violente. Iau masina, merg ce merg si parca mergea prea bine masina, nicio urma de soc. Am bagat-o o ora in trafic bara la bara (acolo se simtea cel mai bine) si tot asa, fara socuri. Minune! :)  Am reusit sa-l reproduc de vreo doua ori cu frana brusca si acceleratie, dar asta am intalnit la majoritatea cutiilor automate.

Inainte de problema asta masina frana si se infrana foarte repede. De exemplu dupa ce luam piciorul de pe acceleratie imediat se infrana (nu ceva violent, dar simteam eu ca parca prea repede se opreste de la sine), sau cum atingeam  imediat frana (sotia mi-a zis mereu ca merg cam violent, cu toate ca incercam sa fiu cat de smooth puteam). Acum am observat ca nu se mai infraneaza asa cand iau piciorul de pe acceleratie si nici frana nu mai e la fel de brutala. Am vazut in deviz ca scrie ca s-a facut si aerisire la sistemul de franre sau ceva de genul.

Oare problema asta cu frana electrica/etrierul sa aiba vreo legatura? Nu stiu tot mecanismul de acolo, dar se poate sa fi fost un pic blocat sa infraneze masina? Ca altfel nu imi explic cum dracu mi-a disparut socul de la cutie ca altceva nu i-au facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pentru suruburile care fixeaza motorasul pe etrier am retinut ca se foloseste un torx T30. 

Pentru actionarea pistonasului sunt insa doua tipuri de torx:

1. Anterior anului 2008 - in 6 colturi. Ce dimensiune are acesta?

2. Dupa 2008 este cu torx in 12 de 14 mm. Este corecta informatia?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua. Oameni buni am si eu o nelamurire. La codarea cu VCDS avem urmatoarele optiuni:

0000010 = Parking Brake without Auto-Hold (North America)

0000011 = Parking Brake without Auto-Hold (Rest of World / PR-UH1)

0000012 = Parking Brake with Auto-Hold (Rest of World / PR-UH2)

0000013 = Parking Brake with Auto-Hold (North America.

Inteleg ca la terminatiile 10 si 11 nu mai ai activat auto holdul (incercat de mine) din buton, iar la terminatiile 12 si 13 il ai activat. Acum nelamurirea mea este urmatoarea: care sunt diferentele de utilizare intre terminatiile 12 si 13, ca pe ambele ai activat AH, dar care este diferenta dintre activarea AH pentru restul lumii si activarea AH pentru USA, ca stau in dilema care codare sa o fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia de Europa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am testat codarea de USA nu tine AH activat decat cateva minute, pe cand cea de EU tine AH activat pana la oprirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.....am mai scris aici dar revin cu problema pe care nu am rezolvat-o de aproape un an, cu toate ca am mers la mai multe service-uri. Din nefericire (prostie) am scos niste sigurante cu contactul pus la un Passat 2,0 tdi din 2009 pe care le-am pus exact cum erau la loc. Din acel moment p-ul ala taiat galben clipeste continuu. La diagnoza nu mai apare nici o eroare nimic dar nici martorul din bord nu se stinge. Frana de buton functioneaza, singura problema e ca nu se mai decupleaza automat cand pun centura si plec (inainte se decuple automat). Singurul loc unde a mai ramas sa merg este reprezentanta VW dar am zis sa vad poate cineva s-a mai confruntat cu astfel de problema. Am incercat si cu borne scoase ........etc.....martorul din bord este de neclintit ::))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai eroare stocata,incearca cu VCDS original

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am si eu o problema cu frana de mana cel mai probabil de la buton zic eu. Se manifesta asa,am oprit masina si am apasat scurt pe butonul de la frana imi apare P taiat in bord apoi dispare P-ul.Daca tin pe buton apasat tare imi pare semnul exclamarii cu rosu in bord si butonul de la frana e iluminat. Daca iau degetul de pe buton dispare si semnul din bord si nici butonul nu mai e iluminat. Am oprit motorul, am scos cheia apoi am pornit iar si a mers sa trag frana de mana si s-o deblochez. De la buton sa fie problema? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu o intrebare, poate nu foarte relevanta, insa este o curiozitate a mea. 

Un autovehicul, pentru a putea fi omologat, este obligatoriu  sa aiba un sistem separat de franare (franarea de urgenta), fata de cel folosit de frana de serviciu,care sa asigure 50 % din forta maxima de franare a franei de serviciu,  in cazul unei defectiuni a acesteia .

In manualul autovehiculului, este specificat faptul ca butonul, tinut apasat in mers, are aceasta functie , pentru franarea de urgenta si franeaza toate 4 rotile cu 60% din forta maxima de franare, cu ajutorul unui sistem auxiliar de franare, functiile abs si esp ramanand active pe parcursul franarii.
 

Intrebarea mea este, a vazut cineva sistemul auxiliar de franare? Pentru ca nu mi se pare nimic in plus , fata de un sistem standard, inafara de acele motorase, iar ele nu ar putea asigura forta de franare si pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

va salut,

am si eu o problema cu un senzor ABS si anume :

am eroarea asta   :

 Address 03: ABS Brakes       Labels: 3C0-614-095-C2.clb
Control Module Part Number: 3C0 614 095 Q    HW: 3C0 614 095 Q
  Component and/or Version: ESP 440 C2     H015 0003
           Software Coding: 0013569
            Work Shop Code: WSC 00390 218 188125
                      VCID: 3069669BA3A181A1DFB-8065
1 Fault Found:

00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 182
                    Mileage: 152683 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2060.14.29
                    Time: 18:00:08

 

am incercat in prima faza sa il curat , a mai mers 3 luni dupa care intr-un viraj mai fortat a aparut din nou.

am comandat un senzor nou l-am schimbat dar tot apare aceeasi eroare, automat am 3 martori aprinsi in bord : parking brake in imagini sunt cei doi senzori , cel tocit este cel vechi .

este normal sa fie asa tocit ?

am facut si masuratori in mers si 3 senzori arata valori egale iar al patru-lea imi apare  N/A.

acum nu imi mai merge ESP si Auto Hold, in rest totul este ok.

am inteles ca este posibil sa fie si rulmentul (banda magnetica sau coroana pe care o citeste senzorul).

multumesc mult.

 

WP_20161005_17_39_03_Rich.jpg

WP_20161005_17_39_28_Rich.jpg

WP_20160529_12_31_55_Pro2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu se schimba inelul de pe care citeste trebuie schimbat intreg rulmentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar sigur este rulmentul ?  vreau sa il comand si din cauza asta intreb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da discul de frana jos si inspecteaza inelul de pe rulment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, mary78 said:

dar sigur este rulmentul ?  vreau sa il comand si din cauza asta intreb.

cine iti poate garanta, din spatele tastaturii, acest lucru ? Poate sa fie orice, avand in vedere frecventa defectului, etc - des intalnit este defect la partea magnetica de pe rulment - se inlocuieste rulmentul, asa cum ti-am spus la telefon.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am inteles,mersi mult inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, 

am un passat de cateva luni si vreau sa im montez butonul de auto hold ... ok l-am comandat si dupa ce am citit acest forum ...am vazut ca este posibil sa nu fie compatibil cu unitatea de abs. Ajutati-ma sa nu ma apuc de demontat daca aceste coduri luate cu vcds sunt ok sau nu spre montarea acestui buton.  Masina este de la sfarsitul anul 2009 decembrie. Multumesc

Parking Brake        Labels: 5N0-907-801.clb
   Part No SW: 3C8 907 801 A    HW: 3C8 907 801 B
   Component: J540 EPB3  VW-10498 0003  
   Revision:   010       Serial number: 00000000061017
   Coding: 0000056

ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 614 109 S    HW: 3C0 614 109 S
   Component: J104    C4 440 V1   0013  
   Revision: --025---    Serial number: 00000795188109
   Coding: 0000274

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc...eventual dacă mai am nelămuriri...poate ma ajutați...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! Sunt nou pe acest forum si in ale mecanicii totodata. Am aceeasi problema si eu. In bord am aprins P-ul taiat si imi scrie Parking brake fault si ma trimite in service. Am fost, au facut o diagnoza si pe tester le apare etrier blocat. Si pe stanga si pe dreapta. Stiu ce am de facut ca sa-mi rezolv problema. Dar le-am pus mecanicilor o intrebare si nici unul nu mi-a raspuns. In stationare butonul nu cupleaza dar totusi in mers daca apas pe el imi franeaza masina in stilul franei de mana nu celei de picior. De ce se intampla asta daca totusi ele sunt blocate? Am cautat inainte de a intreba dar sunt peste 1800 de postari pe acest topic si nu am timp sa le acopar pe toate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergi la cineva care se pricepe si te poate ajuta cu o diagnoza competenta - dupa aceea, postezi rezultatul diagnozei exact asa cum apare, si ne uitam pe el - o sa iti zicem despre ce e vb.

Cam asa se rezolva,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost pana acum la doi mecanici, mi-au facut diagnoza dar cand i-am intrebat de ce in mers cupleaza butonul s-au eschivat, probabil sa nu arate ca nu stiu. Desi preferam un raspuns direct oricare ar fi fost el. Multumesc de recomandare! Fac diagnoza apoi postez rezultatul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, din pacate pana nu vedem exact rezultatul diagnozei, nu putem sa iti zicem exact despre ce e vb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat butonul de Auto Hold toate bune dupa codare fara erori in scanare. Nelamurirea pe care o am eu este urmatoarea: serviciul de Auto hold nu imi functioneaza si nu da nici un semn in conditiile in care din calculator este pus pe Allways off, daca il pun pe Allways On este perfect functional. Este normal acest lucru pentru ca am vazut pe un Tiguan pe care il puteai tu activa apasand butonul de pe consola. Am citit pe un site vw ca nu este indicat din ratiuni de protectie :) sa  fie pe Allways on tot timpul. Am gresit ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!