Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Am avut si eu probleme similare cu frana de mana. Aparea eroare in bord, beep-uit la un A6 din 2005.

Apoi, dupa stergerea erorilor cu VAG-ul nu mai aparea nimic in bord si nici pe buton, de nu stiai cand e trasa si cand nu.

 

Mentionez ca tot acest timp masina functiona OK, frana de mana la fel.

 

Am descoperit ca de fapt erau slabite cablurile electrice de la servomotorare ce actioneaza frana de mana.

Unul era rupt de tot sau se mai tinea in 2 lite.

 

Am cositorit, dar o sa le inlocuiesc cu prima ocazie.

F multa mizerie si umiditate acolo plus proiectate prost.

Probabil ca astia de la Audi s-au gandit ca sunt consumabile.

 

Poate ma ajuta cineva cu detalii despre inlocuirea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru siguranta, trebuie inlocuit tot cablajul. La curentul ce trece pe acolo si la conditile de mediu nu rezista lipiturile si izolatiile

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut. Revin cu o problema la care nu mai am rezolvare. De curand mi s.a blocat iarasi frana de mana, cauza fiind griparea surubului ce strange placuta de frana. Mentionez ca motorasul ce actioneaza acest surub functioneaza. Am eroare pe vcds 02430 - left parking brake motor (v282) resistence to movement 014 - defective -  mil on. Um motoras ( cel cu problema) invarte mai mult timp decit celalalt. Credeti ca de aici apare problema. Eroarea a ramas de cind a ramas intepenita frana si nu reusesc sa o sterg cu vag com-ul . Cum pot sa sincronizez motorasele? Exista vreo procedura din vag-com ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, acum cateva zile mi sa aprins martorul cu P taiat, frana tine masina pe loc, o activez o dezactivez fara probleme, masina nu are nici-un fel de sintome, doar martorul din bord si imi scrie pe BC eroare frana electronica. consultati manualul. acolo scrie sa merg la service, dar sapt asta e concediu peste tot  aici. oare ce sa fie?

 

P.S. placutele pe spate nu le-am schimbat niciodata si am ajuns la 128k km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa p diagnoza si vezi ce apare.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am cu ce, si nici la cine fiind in strainatate, trebuie sa ma duc neaparat la reprezentanta si pana luni nu este deschis. Ma gandeam ca a mai patit cineva si stie, eu totusi cred ca e de la placute ca nu le-am schimbat niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de la placute. Erorile astea sunt date in prop de 80% de butonul franei de mana care este defect.

Scoatel, dai cu spray de contacte si posibil ca o perioada sa mearga.

Singurul motiv pt care ti-am raspuns este pt ca esti in strainatate, poate in concediu ...

Recomand totusi sa citesti/cititi si paginile deja scrise. De cele mai multe ori o sa gasesti / gasiti raspunsul la maj intrebarilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, acum cateva zile mi sa aprins martorul cu P taiat, frana tine masina pe loc, o activez o dezactivez fara probleme, masina nu are nici-un fel de sintome, doar martorul din bord si imi scrie pe BC eroare frana electronica. consultati manualul. acolo scrie sa merg la service, dar sapt asta e concediu peste tot aici. oare ce sa fie?

P.S. placutele pe spate nu le-am schimbat niciodata si am ajuns la 128k km

Salut..indicat ar fi sa verifici daca butonul pe care il ai este cel din seria revizuita de cei de la vw..e posibil sa fie un contact oxidat, de asemenea. Butonul il scoti foarte usor, dai afara capacul de la sigurante, si impingi din interiorul bordului spre exterior butonul. Cele care sunt din seria noua, au un cod cu 3B sau 3C..nu mai retin exact..placutele, din cate stiu eu arata alt indicativ in bord(cercul galben cu linie intrerupta). Spune-mi daca te si avertizeaza sonor ca ai aceasta problema..adica piuie alarma aia, sau doar ai semnul acela in bord? Pt ca e posibil ca frana ta sa functioneze doar pe o roata iar la cealalta sa fi ramas blocat motorul pe pozitia deschis! Modificat de giovani20x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarputea sa fie de la buton....fiindca numai se mai aprinde deloc. iar de ceva timp imi facea figuri, cand activam frana de stationare, se stingea in loc sa devina galben....iar despre avertizarea electronica, da, ma avertizeaza odata cand pun contactul, dar e un piuit mai acut decat acela de la centura.

Va multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o problema la etrier spate stanga am acest cod de eroareFault Found:
02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
            012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
             mentionez ca,am desfacut mufa de la motoras si a curs un lichid verzui acelasi lichid lam gasit si la motoras ,am gasit si o fisura la carcasa motorasului,trebuie sa schimb numai motorasul sau tot etrierul va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut:

Am urmatoarea eroare :

02430 - left parking motor (282) resistence to movement

014 - defective - mil on

eroare luata in concediu, ramas intelenit ...am scos roata , am scos motorasul si mi-am desfacut cu un imbus surubul ce impinge etrierul ca sa deblochez masina!

 

- m-am asigurat ca motorasul functioneaza

- surubul de la etrier pare sa se miste cursiv, nu pare gripat

- scos borna baterie 10 minute...descarcare intre firele  + si - deconectate cu un bec pt a ma asigura ca nu ramane vreun condensator incarcat

- apasat de citeva ori pe butonul franei de mana pt a elimina asa zisele "incarcarile electrostatice"

- reconectare baterie, pus chargerul pe masina c-tek pus pe power supply 13.5V

- cheie contact on / motor off

- apas pe frana de mana cu gandul de ai face citeva cicluri inchis / deschis si apoi sa incerc sa sterg erorile

Surpriza !!! partea buna strange roata timp de ~ 1-2 secunde...partea cu defect a durat 10 secunde... :tuktuk:  posibil sa fi seschis eu prea mult surubul cind am deblocat roata.

Dau sa se deschida...partea buna merge partea proasta nu mai vrea si masina ramane iar intepenita

Pun VCDS-ul si am urmatoarea eroare :

02432 - Supply voltage for left parking brake motor (282)

011 - Open circuit - mil on

Eroarea nu o pot sterge .. iar in Basic Settings grup 006 aleg close sau open sau test  rear parking brake si nu am nici un buton de ok sau altceva ca sa execute comanda...comanda nu este executata

http://img823.imageshack.us/img823/5307/xum6.jpg

pe grupul 007 am eroare..

http://img545.imageshack.us/img545/7664/9r36.jpg

 

 

Va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa fac, unde am gresit!

Multumesc !

 

 

 

ps: Daca este cineva binevoitor pot da acces cu teamviewer la vcds, platesc serviciul, astept un pm!

Modificat de mgm2000ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa e bagata la loc in motoras?

 ca sistemul vede circuit deschis si curent zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorasul avea mufa in el..dar era scos de pe etrier pt ca trebuia sa deblochez masina, probabil erorile sunt luate din cauza ca pe partea unde functioneaza corect curentul este mai mare si timpul de actionare scurt 2-3 secunde iar pe partea cu problema motorasul era scos de pe etrier si nu avea sarcina..curent mai mic dar si timpul de actionare a fost de ~ 10 secunde.Desincronizare!  Deblocarea am facut-o manual cu ajutorul unui imbus torx deschizand surubul ce strange placutele.

In momentul de fata daca pun motorasul la loc si ii dau din vcds sa inchida sau sa deschida etrierii nu executa nimic.

Daca actionez butonul de frana sa inchida ...ambele motorase functioneaza cu timpi diferiti de strangere ..mai mult la cel cu problema, posibil sa fi deschis eu prea mult surubul. Apoi daca ii dau sa deschida, deschide doar partea ok si partea cu problema ramana blocata.

Posibil sa ramana blocata din cauza ca sunt desincronizate , timpi diferiti de strangere?

Cum pot sa le sincronizez in conditiile in care pe grupul 007 am o eroare :

http://img545.imageshack.us/img545/7664/9r36.jpg

Ma gandeam sa scot si motorasul de pe partea ok si sa desfiletez la maxim suruburile etrierilor ca sa am ~ aceleasi ture filet la ambele motorase. Apoi sa actionez frana de mana  si sa urmaresc daca se opresc in acelas moment ..daca nu atunci exista o problema ! Cu ocazia asta poate reusesc sa le sincronizez!

Astept cu interes indrumarile d-tra!

Modificat de mgm2000ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta pe cineva cu vas 5054a v19 si o sa te poata ajuta acest tester are functii aparte si are si pt motorasul v282

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Montarea

– 

Suprafeţele pistonului şi ale inelului de etanşare se curăţă numai cu alcool tehnic şi apoi se usucă.

– 

Înainte de montare, ungeţi pistonul şi inelul de etanşare cu un strat subţire de pastă de montaj G 052 150 A2.

– 

Se montează inelul de etanşare în etrier.

 

 

– 

Capacul de protecţie cu garnitura exterioară de etanşare se trage peste piston.

 

– 

Rotiţi piuliţa de apăsare pe tija filetată, până atingeţi cota -a- 15 mm.

 

– 

Introduceţi gulerul de etanşare interior a capacului de protecţie, cu pana de montaj -3409- în canalul -săgeţi- din etrier.

– 

Împingeţi pistonul pe piuliţa de apăsare, acest lucru se poate face numai în patru poziţii.

– 

Apăsaţi pistonul cu atenţie în etrier, mişcându-l în acest timp.

 

– 

Acum apăsaţi pistonul în etrier până când este alipit de piuliţa de apăsare.

 

– 

Rotiţi tija filetată cu atenţie în sens orar până când piuliţa de apăsare ajunge la limită.

 

– 

Urmăriţi ca servomotorul să fie alipit pe circumferinţă de etrier -săgeţi-.

 

– 

Apăsaţi pistonul manual în etrier.

Gulerul exterior al inelului de etanşare va sări astfel în canalul pistonului.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru indrumari!
Am decis sa scot ambele motorase de pe etriere, sa le verific inca o data , in gol la 14.4V consuma 1,5A curent pornire si ~0.890A curent in regim de functioneare continuu. Am verificat acest lucru sa vad daca exista diferenta intre motorase stiind ca managementul  este in curent . Si nu a fost.

Am decis sa montez " motorasele" invers si anume d la s. si s in d. am reluat procesul cu deconectatul bateriei, apasarea de citeva ori pe butonul de frana de mana, recontare baterie, pus charger pe baterie pus contact si am actionat frana.. Nimic nou nou sub soare ...am capatat eroare pe partea cealalta adica dreapta. Astfel am eliminat suspiciunea etrierului.Am decis sa decapsulez motorasul si sa verific ce e cu el!

-motorul electric era ok

-cureaua dintata ok

-angrenajul cu cele 3 rotite se miscau cursiv pe ax, fara sa fie gripat vreu rulment cum am patit la celalalt!

Am descoperit insa ca sistemul format de cele 3 rotite aveau un joc pe ax, de-a lungul acestuia. Siguranta ce trebuia sa tina fix angenajul de roti dintate se tocise 2 mm si aceasta distanta aparea chiar intre 2 rotite care se manifestau ca un ambreiaj, la un efort mai mare ele nu mai aveau prindere...si scapau si de aceea motorasul meu invartea timp de 20 s (fata de cel bun care invartea 2s) pt ca nu reusea sa stranga etrierul...consumul nu crestea deci nici unitatea de control nu il oprea decit dupa ce i se termina timpul alocat de 20S.

Am rezolvat prin adaugarea unui grover in spatiul creat dintre siguranta si angrenajul de roti dintate, eliminand jocul dea lungul axului.

Am reluat procedurile si in 5 minute nu mai aveam nici o eroare pe frana de mana!

Concluzie ..daca auziti ca motorasul functioneaza dar merge mai mult timp decit cel bun atunci poate sa fie si acest defect pe care l-am intalnit eu.

Ceva interesant si aici :

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf

Multumesc pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Deci si eu sunt patit ca si altii... azi in timp ce ma deplasam spre munca s-a aprins martorul in bord (acel P taiat) si mesajul de pe BC. Masina a mers ok fara nici o problema, initial nu stiam 100% ce semnifica martorul dar dupa ce am citit mesajul din BC am inteles.

 

Apoi am cautat pe forum si am dat de acest topic unde se pare ca ii destul de problematica frana de mana automata si etrierii aferenti.

 

Si surpriza s-a petrecut cand am vrut sa plec spre casa....nu a vrut sa mai porneasca si imi zicea pe BC sa apas ambreiajul. Dupa ce am tot fatait ambreiajul mi-am dat seama ca a dat sa invarta motorul la o incercare si i-am prins smecheria. Trebuie sa tot apas ambreiajul (cursa completa sau doar partiala ) si sa incerc la automat.....adica un fel de loterie.

 

Atasez si erorile care le-am scanat acum...se pare ca ii senzorul de la ambreiaj. O singura remarca am.... observ ca  doar cateodata atunci cand invarte motorul se reseteaza parca si ceasurile  si se aude tacaitul ala din bord....sa fie problema si de la baterie???????

 

Mentionez ca nu s-au resetat ceasurile pana acum.

 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 3C0-907-530.lbl
   Part No SW: 3C0 907 530 H    HW: 3C0 907 951
   Component: J533__Gateway   H13 0142  
   Revision:   H13       Serial number: 2600P08526025B
   Coding: F9A17F064206022002
   Shop #: WSC 05311 000 00000

1 Fault Found:
00470 - Combination comfort Databus in Single Wire
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 100
                    Mileage: 137217 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.07.26
                    Time: 14:55:00

 

Address 53: Parking Brake        Labels: 5N0-907-801.lbl
   Part No SW: 3C8 907 801 A    HW: 3C8 907 801 A
   Component: J540 EPB3  VW-10498 0003  
   Revision:   008       Serial number: 00000000028405
   Coding: 0000056
   Shop #: WSC 05311 000 00000

2 Faults Found:
03182 - Clutch Position Sensor (G476)
            008 - Implausible Signal - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11111000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 99
                    Mileage: 139306 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.09.03
                    Time: 07:17:44

             Freeze Frame:
                    Voltage: 13.60 V
                    Count: 38
                    Speed: 46.0 km/h
                    Hex Value: 0x1260
                    Hex Value: 0x0004
                    Hex Value: 0x0101

03182 - Clutch Position Sensor (G476)
            010 - Open or Short to Plus - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11111000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 99
                    Mileage: 139306 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.09.03
                    Time: 07:17:44

             Freeze Frame:
                    Voltage: 13.60 V
                    Count: 38
                    Speed: 46.0 km/h
                    Hex Value: 0x1260
                    Hex Value: 0x0004
                    Hex Value: 0x0101

 

1 Fault Found:
00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540)
            013 - Check DTC Memory
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101101
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 59
                    Reset counter: 99
                    Mileage: 139306 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.09.03
                    Time: 07:17:44

             Freeze Frame:
                    Speed: 45.0 km/h
                    Hex Value: 0x0078
                    Voltage: 14.25 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 101
                    Hex Value: 0x0002

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rervin cu noi informatii. Am sters eroarea si am facut o tura de 10 km sa vad daca reapare....nu a mai reaparut eroarea in bord dar problema persista. Cand vreau sa pornesc nu invarte motorul din prima si face ca si cum bateria ii pe moarte cateodata. Ca sa pornesc motorul trebuie sa apas foarte putin pedala de ambreiaj si masina porneste fara nici o problema.

 

Am masurat bateria in repaus dar si cand motorul functioneaza - am 12.5 V cand ii in repaus si cam 14 V cu motorul  pornit.

Modificat de snack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa-i dau de cap, problema rezolvata .... senzor mort. Dupa ce a refuzat sa mai funcioneze si am pornit masina doar trasa ( i-am omorat si eu bateria deoarece am tot incercat sa prin pozitia in care funcioneaza senzorul) am schimbat senzorul ( chiar daca altii care au vazut masina si eroarea au zis ca ii butonul de la frana).

Pentru cei care patesc ca mine varianta usoara si rapida de pornire a masinii este prin impingere sau tragere....a pornit instant la mine. Costul senzorului nu ii f mare dar este putin de demontat cand il schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne spui si ce senzor era de vina? Senzorul de la ambreiaj?

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acela ii schimbat. Ii g 476 si daca cineva doreste pot sa postez si codul piesei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi,

 

Va rog sa ma ajutati cu informatia urmatoare: am modului EPB defect (P aprins intermitent ESP error, frana de mana merge cand vrea ea) vreau sa achizitionez un modul SH si nu stiu daca este necesara codare online sau nu. Reprezentanta,  dupa diagnoza mi-a comunicat modului 3aa907801h (din cate am inteles este ultima varianta de modul care se monteaza in caz de defect) insa nu am gasit SH decat afara; in tara am gasit modulul 3aa907801g si e care am inteles ca ar fi compatibile dar daca necesita codare online s-ar putea ca reprezentanta sa nu mi-l codeze avand in vedere ca nu e cel recomandat (cu H). Masina e cea din semnatura 12.2008 CBAB VARIANT. 

 

Multumesc pentru un raspuns prompt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se codeaza si cu VCDS-ul, nu necesita codare online....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scaneaza inainte molulul so noteaza codarea care o ai. Tot pe aia o pui si pe noul modul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!