Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

F l o r i n

sa o folosim....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"...iarna din cate am auzit si eu, nu se prea indica folosirea franei de mana ..."

 

"Este bine sa folosesti frana de mana, si la mine de exemplu dupa reparatie se aude foarte urat motorasul ala dar merge ok..."

 

nu am spus ca nu e bine sa o folosim... am spus ce se intampla uneori cand o folosim, cel putin in cazul meu asa s-a intamplat. Si cu montatul... ajung sa cred ca a fost montata ca un "moft" al celor de la vw, pentru ca vad ca mai toata lumea are problema cu "ingineria asta a lor"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care au probleme sunt foarte putini, nu cred ca este o problema generala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine are codul de la motorasul acela de la frana de mana?? as vrea sa ma duc sa il caut prin dezmembrari sau sa vad cat costa la magazin(la reprezentanta stiu cat costa 1200-1300 ron)

 se pare ca al meu a innebunit de tot dupa ploile care au fost, astazi mi s-a blocat, abia am reusit sa il deblochez si sa plec cu masina, mi-am scos butonul ca sa nu mai fiu tentat sa il apas pana il repar :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buuuun,

 

Iata ca a venit si randul meu, dupa aproape 1 an de absena de pe acest forum, sa cer "sugestii" despre un defect (despre care s-a mai discutat pe la pagina 14) caruia nu i-a dat nimeni nici un raspuns. Totul a inceput acum 1 sapatamana....asa din senin. NU SE MAI DECUPLEAZA FRANA DE MANA SINGURA la plecarea de pe loc. Am incercat toate variantele si nimic..am verificat daca se stinge martorul in momenul punerii centurii --> este OK, am verificat daca usile sunt inchise --> este OK, am verificat erorile cu VCDS --> este OK...nu mai stiu ce sa mai verific. Mentionez ca masina are AH din fabrica care functioneaza impecabil si cu ajutorul lui am facut si testele de usa inchisa/deschisa si centura cuplata/decuplata. Butonul frana de mana este NOU placutele spate NOI (aproximativ 10 K km ). Acestea fiind zise..astept sugestii..si o zi buna tuturor :icon_thumleft:

Modificat de simplu_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai avertizarea de centura activata sau dezactivata ?

 

daca e dezactivata, activeaz-o si vezi daca functioneaza sau nu, switch-ul din centura..... daca nu, de acolo este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai avertizarea de centura activata sau dezactivata ?

 

daca e dezactivata, activeaz-o si vezi daca functioneaza sau nu, switch-ul din centura..... daca nu, de acolo este.

 

Activata....nu am umblat la ea niciodata....daca nu iti pui centura si maresti un pic viteza de deplasare incepe ..Bing...Bing...din ce in ce mai tare pana iti cuplezi centura (atat la sofer cat si la pasagerul din dreapta)

 

alte sugestii?? :tuktuk:

 

P.S.Daca ar fi vorba de switch-ul de la centura ..."parerea mea"...nu ar functiona nici AH-ul....dar AH-ul este OK. M-ar ajuta foarte mult daca cineva stie care este principiul de functionare...stiu ca difera fata de AH (care foloseste "pompa" de ABS)

Modificat de simplu_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, nu are importanta daca avertizarea de centura este activa sau nu, AH-ul/frana electronica de mana tot functioneaza, dar cum a spus si Florin, switch-ul de centura este o conditie pentru sistemul de frana de mana. Incearca sa vezi daca cu AH activ, motor pornit pe loc, daca decuplezi centura ar trebui ca frana de mana sa se activeze.

Ai putea incerca si sa resetezi sistemele electronice prin decuplarea bornei minus a acumulatorului pentru cca 1 ora.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... era important sa afle in felul asta daca ii merge switch-ul din centura... despre aste e vb. Daca ai dezactivat functia, fara VCDS cum poate afla daca ii merge switch-ul ?

 

daca sw nu-i mergea, automat nici AH-ul nu mergea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Editam, am punctat doar faptul ca nu avertizarea in sine este importanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da... era vb doar de diagnosticare usoara, in acest fel.

 

daca nu se rezolva cu scoaterea bornei, trebuie verificat si vazut ce nu.... vede.

 

usa o vede inchisa, centura da....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat ...Motor pornit..AH activat...moment in care decuplez cenura sau deschid usa se cupleaza frana de mana...deci functionare normala si corecta.

Modificat de simplu_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as suspecta unul din switch-urile de la pedala ambreiaj sau acceleratie.

Cand pleci de pe loc sa decupleze frana de mana trebuie folosite in pereche cele doua contacte.

Daca in alte conditii se cupleaza frana si ah-ul functioneaza, fara alta eroare....

Modificat de DonzDonz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as suspecta unul din switch-urile de la pedala ambreiaj sau acceleratie.

Cand pleci de pe loc sa decupleze frana de mana trebuie folosite in pereche cele doua contacte.

Daca in alte conditii se cupleaza frana si ah-ul functioneaza, fara alta eroare....

 

Pai...nu tot de cele 2 switch-uri de la pedale se foloseste si AH-ul la plecare...si cum am spus si mai sus, AH-ul functioneaza impecabil..doar frana nu vrea sa se decupleze automat la plecarea de pe loc..si asta de 1 saptamana....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu au treaba cele doua switch-uri...... sunt sigur bune - ca altfel cel de frana - care nu e jos ci in pompa - genera eroare, cel de ambreiaj - nu se putea pornii masina sau nu iti mergea tempomatul.

 

posibil sa nu simta cand vrei sa pleci de pe loc.... dar, de ce ? sau poate calculatorul franei de mana, a luat-o razna un pic.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutari tuturor..ma adaug la lista celor cu probleme la sistem acesta de franare. Aseara m-a prins ora 1 noaptea cu masina demontata..am desfacut sistemul de actionare si constat ca motorasul era ok..lucreaza, doar ca mecanismul era blocat mecanic. Am tinut cont de parerea celor care au mai patit acest lucru si am curatat mecanismul cu motorina..am fortat ca poate isi va da drumul, dar degeaba. Ma intereseaza un mecanism daca are cineva de la un etrier defect..al meu nu mai poate fi folosit in urma "interventiilor" mele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor!

Ma numar printre cei care au fost stresati de problema franei de " deget"

La mine s-a manifestat dintr-o data si eroarea persista, nu o puteam sterge nici cu vag-com, am fost norocos ca s-a blocat pe deschis si puteam circula cu masina.

Am urmarit acest topic si doresc sa multumesc colegilor care au indicat cu precizie cauza problemei si anume butonul sau motorasul.

In prima faza am curatat mufa ce intra in motoras dar fara rezultat!

Apoi am schimbat microcontactele din butonul franei de deget, dar fara rezultat.

Am desis sa dau jos motorasul.

Am urmat descrierea aceasta : https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake

Am incalzit motorasul cu un feon industrail (merge si la cuptor incalzit) pt a evita spargerea carcasei in momentul deschiderii acesteia.

Am folosit o dalta BOANTA si am lovit " buza" capacului si s-a desprins.

In cazul meu motorasul electric era ok, cureaua era ok dar angrenajul de rotite zimtate erau blocate.

Am taiat " siguranta " de pe axul cu rotite si am scos cele 2 rotite, ce-a pe care ruleaza cureaua si cea care este " stramba "  (cea din mijloc). Ambele au iesit impreuna NU SEPARAT!

Deci aveam acum un ax cu o roata zimtata fixat pe ea, fiind aceea care se vede la exterior si un grup de 2 roti zimtate una intr-o pozitie mai ciudata " stramba"

Initial am vrut sa indrept roata dar dupa aceea mi-am dat seama ca asa este turnat plasticul. Deci nu incercati sa aliniati rotile zimtate, cea din mijloc este " stramba " . In cazul meu aveam rulmentii blocati de pe cele doua roti zimtate care au iesit impreuna de pe ax. Pt deblocarea rulmentilor am folosit degripant, sprey contact electric, wd-40 si nitro diluant. Atentie la ce solutii folositi pt a nu deteriora plasticul din care este facuta roata zimtata! Deblocarea rulmentilor la mine a durat o ora in care am tacanit si spreiat rulmentii. Nu am indraznit sa scot rulmentii de pe rotite, mi-a fost frica sa nu deteriorez rotitele!

Cauza pt care rulmentii s-au gripat este o crapatura gasita in partea de sus a carcasei, probabil pe acolo a intrat apa.

Dupa degripare, lubrifiere si asamblarea pe etrier, am actionat frana si totul a decurs normal...eroarea a disparut, s-a sters!

Sper sa va fie de folos cele scrise mai sus si-mi cer scuze pt ca nu am putut sa expus poze cu reparatia dar eram foarte stresat si de poze nu-mi ardea.

Bafta tuturor reparatia DIY!

Modificat de mgm2000ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim! Eu n-am avut rabdare să testez cum ai facut tu... Am pus motorase SH.

Sper sa nu mai am probleme... dar daca o fi o sa-ti urmez sfaturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi,

 

Inevitabilul (defecte electronice) s-a produs si la mine dupa 2 ani de la achizitie si am calculatorul franei de parcare defect. Ma puteti ajuta cu o varianta de achizitie sh intrucat la repr.  pretul este f ridicat cod 3aa907801h. Am gasit sh cu litera C la sfarsit dar nu sunt sigur ca merge pe masina ,mea.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea am auzit sa se defecteze. Ce eroare apare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi,

 

Inevitabilul (defecte electronice) s-a produs si la mine dupa 2 ani de la achizitie si am calculatorul franei de parcare defect. Ma puteti ajuta cu o varianta de achizitie sh intrucat la repr.  pretul este f ridicat cod 3aa907801h. Am gasit sh cu litera C la sfarsit dar nu sunt sigur ca merge pe masina ,mea.

Multumesc anticipat.

 

Este vorba de masina din semnatura ?

 

codul postat de tine este de la Passat B7... nu e de B6. Spre exemplu, a mea este 2010 si am 3C8 907 801 E

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Florin,

 

Da, este masina din semnatura, codul l-am luat din reprez. dupa diagnosticare. Intradevar nu prea am gasit exact acest cod; pe masina similara am gasit cu litera C si nu sunt sigur daca merge adaptat. Daca ai vreo idee raman recunoscator.

 

Cu stima,

 

Marius

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai merge sa-l interoghezi cu VCDS-ul sau alt tester ? daca da, posteaza codul lui.... daca nu, jos consola centrala - cotiera - si vezi exact codul lui. In functie de asta vedem ce merge si ce nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la placutele spate (variant), dupa procedura de retragere a pistonaselor, mai trebuie impins pistonul pana la capat, pentru a putea schimba placutele.

 

intrebare....... sensul de rotatie a pistonului cand se impinge (sensul acelor de ceasornic), este la fel si pe stanga si pe dreapta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!