Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

trebuia sa aina ceva gen autocomplete sau unde sa imi dea codul? nu cred ca e original cablul meu si...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand se deschide fereastra de la Security acces, trebuia sa iti apara un balon de help si sa iti scrie codurile, pt adaptari, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am ajuns acolo. pana la butonul de help unde faci codarea, cere un cod de acces format din cinci cifre. daca il gresesti o data, te pune sa stai 10 minute cu motorul pornit pana la urmatoarea incercare ;))

edit: eu am rezolvat cu o centura falsa, nu cred ca mai fac incercari. dar daca reuseste cineva sa faca codarea, sa ne spuna si noua. o zi buna!

Modificat de tataee49
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA Audi A4 b8 merge, la passat nu ai aceasta codare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un update. Nu am mai scris despre acea automatizare a pornirii functiei de autohold din simplul motiv ca nu a functionat cum imi doream. Pana aseara, cand mi-am facut curaj si am realizat eu programul pentru microcontroller. Montajul l-am modificat fata de schemele postate anterior, dar acum functioneaza impecabil :icon_cheesygrin:

O sa rog un moderator sa stearga toate atasamentele din posturile mele anterioare legate de acest subiect fiindca sunt inutile si premature. Acum cand toate merg perfect (nu doar in simulator ca cele precedente dar si in realitate) o sa imi aloc timp ca sa fac un DIY accesibil tuturor celor interesati.

Va urma :))

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo ! abia astept sa vedem jucaria, la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut un kit cu schema, cablaj, lista de componente,soft, surse C, instructiuni etc pentru realizarea automatizarii AH in varianta digitala, varianta care este montata acum pe masina mea si cred ca si pe a lui D@ny. Dar din pacate arhiva are 2.7 MB si depaseste limita impusa de forum, asa ca nu o pot atasa.

Toate schemele, variantele de soft din arhivele cu denumirea "automat" postate pana acum sunt nefunctionale in practica (merg in simulator doar :)) ) asa ca ignorati-le pana vor fi sterse.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da si la Dany - e functional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut colegii, sunt nou pe acest forum, posesor de passat de un an de zile, si citesc de fiecare data cand am timp discutiile de aici. azi mi-a aparut si mie o eroare si anume parking brake fault, imi bipaia la pornire si mi se aprindeau intermitent martorul din bord cu becul de la frana de mana, si mai aparea si in ceasul de la turometru semnul de pe butonul de frana de mana taiat. mentionez ca am mers cam 300 km prin zapada si frig si cand mam oprit 5 minute mi-au aparut simptomele. dupa inca 10 minute de mers am ajuns acasa cu eroarea in bord, am oprit masina si am pornit-o de cateva ori, am miscat-o am apasat butonul si mi-a disparut eroarea. daca puteti sa ma lamauriti si pe mine ce s-a intamplat defapt?? mentionez ca in timpul erorii frana de mana functiona fara probleme. sa fie oare de la zapada sau de la buton?? multumesc si astept o lamurire daca se poate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e de la buton. LA diagnoza o sa apara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi Al Bundy. trebuie sa il schimb acum(ca observ ca acum nu mai face figuri si nu mai da nici o eroare)? si ca idee un buton cat costa??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa nu se fi strans bine pistoanele - din cauza sarii/ nisipului sau mai te miri ce a intrat pe acolo. Am intalnit cazuri in care functiona corect, dar avea stocata ep motoras. Un buton este in jur de 150 lei parca. Vezi insa ce revizie e butonul. Bine este sa fie cat mai noua - vezi ultima litera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit zapada... no handbrake fun for us Passat B6 guys :)

Mie amicul care are un model identic (si caruia ii face fitze non stop chestia) mi-a zis sa nu-l mai folosesc deloc, sa las masina in viteza si atat. insa.. cat timp merge chestia, ma gandesc sa-l folosesc de fiecare data, pana cedeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti!

Am si eu o problema la masina lu' tata, un Passat B6 2.0 TDI / 140 CP cu DSG.

Frana de mana (automatica) a ramas blocata. Cica un motoras de la etrierul spate/stanga a ramas blocat, si astfel da eroare in bord si acustica. Nou e cam scump, si pe unde m-am uitat la dezmembrari nu am gasit. Masina merge normal, dar problema e ca te cam streseaza de cap bip-uitul ala (singura "solutie" pe care am gasit-o, e sa mergi cu muzica in blana). La PBN mi-au zis ca nu se poate scoate eroarea, "cica".

Ma poate ajuta cineva sa scot eroarea? Sau are cineva piesa?

Multumesc frumos, o zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca respectivele proceduri. Poate se deblocheaza:

Open Rear Parking Brake

Prerequisites:

  • Connect a battery charger as per repair manual
  • Cycle the Parking Brake ON, then OFF first. (You may need to press on the brake pedal to allow it to turn OFF).

[select]

[53 - Parking Brake]

[basic Settings - 04]

Group 007

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

The brake pads are now opening.

Important: Wait 30 seconds after the brakes stop moving before carrying out the next step.

Due to a firmware problem in some modules, failure to wait can result in damage to the control module.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

  • Turn ignition off.

The caliper pistons do not move back into the caliper, this is normal.

Close Rear Parking Brake

Prerequisites:

  • Connect a battery charger as per repair manual.

[select]

[53 - Parking Brake]

[basic Settings - 04]

Group 006

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

The brake pads are now closing.

Important: Wait 30 seconds after the brakes stop moving before carrying out the next step.

Due to a firmware problem in some modules, failure to wait can result in damage to the control module.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Function Test

[select]

[53 - Parking Brake]

[basic Settings - 04]

Group 010

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

The brake pads are now opening and closing 3 times.

Important: Wait 30 seconds after the brakes stop moving before carrying out the next step.

Due to a firmware problem in some modules, failure to wait can result in damage to the control module.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare , recunosc nu am avut rabdare sa citesc 25 de pagini.

Frana de buton la passat b6 blocheaza si fata si spatele ? uneori mi se pare ca ingheata toate rotile cand o apas

Pentru schimbat placute frana pe fata si discuri pot sa ma duc la un service normal sau e nevoie de nu stiu ce calculator care sa-mi deschida pistonasele ?

ms !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde in ce condtii apesi frana de buton. daca ai peste o anumita viteza (gen 20-30 km/h) prin actionarea franei de buton sa infraneaza toata masina (ca si cum ai calca frana de picior) si ea actioneaza atat timp cat o tii apasata. se considera franare de urgenta. atunci cand masina ajunge in viteza zero, cupleaza doar etrierii pe spate pe post de frana de mana (parking).

pentru schimbat placutele de frana de pe spate e nevoie de un vag com pentru a "trage" pistonasele, se monteaza ce se monteaza si apoi se face un soi de "calibrare" a pistonaselor pe noile placute de frana si discuri daca e cazul ca sa "stie" cat sa stranga.

Drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DonzDonz deci pentru schimbarea pe fata a discurilor si placutelor nu e nevoie de nimic special nu ? ca la orice masina normala

Mersi pt raspunsuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut colegi!

am si eu probleme cu frana de mana, am mai postat acum o saptamana, am schimbat butonul si tot imi apare in bord parking brake fault. am mers o saptamana asa pana cand m-am trezit ieri ca am ramas blocat, problema a fost ca a ramas blocata doar o roata, am reusit sa o deblochez, am dat roata jos am aruncat doua galeti de apa fiarta pe motorasul acela l-am ciocanit un pic si si s-a deblocat. dupa ce s-a deblocat el merge, dar nu am mai folosit frana de mana am lasat masina in viteza gandindu-ma ca se poate bloca din nou pe frigul asta

azi am fost la service si mi-au zis ca este motorasul de vina care am aflat ca este cam 1350 ron care este destul de mult asa ca vreau sa va intreb si eu daca motorasul se poate curata?? (ma gandesc ca daca s-ar curata ar trebui sa mai mearga o perioada)

a mai schimbat cineva motorasul sau a incercat sa il curete

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

25 de pagini citite.... :study:

concluzia: butonul e de vina.

problema mea: postata si il alta parte pe acest forum. scuze daca insist :tuktuk:

deci, sa purcedem:

am plecat la drum si la un moment dat a trebuit sa opresc. am apasat butonul de frana si am avut parte de o surpriza neplacuta: nu s a actionat si dupa cum se vede in clipul atasat butonul a inceput sa licare, dar si becul care deobicei avertizeaza ca frana de mana este actionata. am oprit motorul si am scos cheia din contact.

am repornit motorul dar nimic nu s a schimbat.

becurile au continuat sa licare.

dupa ce am lasat masina oprita mai vine de o ora becurile inca licareau.

am scos bateria vreo 10 min.

becurile nu licareau.

am pornit motorul si am apasat butonul de frana. becurile au inceput iarasi sa licare

am oprit motorul, iar dupa 1 min becurile s au stins.

functia auto-hold nu mai functioneaza nici ea...

a doua zi am mers sa spal masina si mi a aparut un mesaj in bord, ceva de genul: sa dau drumul la frana de mana manual.

mentionez ca frana de mana s a blocat'' pe liber''

aveti vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Aceiasi problema am avut-o si eu astazi.Cand sa plec cu masina nu pleca,frana de mana era blocata.Cu cateva zile inainte o spalasem si cred ca din cauza frigului au inghetat.Asa ca nu mai puneti frana de mana iarna!!!Am batut putin in etrier cu ciocanul si s-a deblocat imediat.Bafta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema rezolvata astazi! Am fost azi la service Serpico Craiova si in doua ore s a rezolvat problema. dupa o diagnoza amanuntita au rezultat urmatoarele: buton defect, soft calculator frana de mana cu erori. S a schimbat butonu si s a resoftat acel calculator si gata, merge ca noua. cost total 340 ron, adica: 150ron diagnoza si restul butonul plus instalarea. Resoftarea s a facut gratis. apropo, am discutat cu tipul care s a ocupat de masina si in concluzie nu poy spune decat ca e o mare prostie sa se puna tensiune pe motorasele de la frane asa cum au facut unii colegi de pe forum, iar olachetii se schimba doar cu ajutorul testerului. Drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu se pune tensiune pe etrieri, sa ii deschizi - in vederea schimbarii placutelor - exista si mecanici care asa le deschid. Se deschid din VCDS.

olachetii - ?? placutele ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!