Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Am rezolvat! Te asezi in scaun, centura pusa, pui contactul, apesi frina de picior si ambreiajul si apoi apesi butonul de deblocare al frinei de mina. Se aud motorasele cum se retrag si apoi iti permite sa apesi etrierii cu mina. Atit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca esti in confuzie GRAVA!

In mod normal frana "de dest" se deblocheaza astfel:

Metoda 1. Motor pornit. Apesi pedala de frana de picior si tinand apasat pe frana apesi (suficient de mult ca timp adica 2 sec) butonul de frana de "dest" Se aude un harait si gata.

Metoda 2. Motor pornit, usa sofer inchisa, centura pusa. Apesi ambreiaj, bagi in viteza si cand ridici piciorul de pe ambreiaj ca sa pleci de pe loc o sa simti o mica smucitura, se aude haraiala (mai putin ca deh...e motoru ambalat) si pleci...becul galben de pe buton se stinge, becul rosu din bord se stinge.

DACA NU SE ELIBEREAZA FRANA DE MANA!

De obicei aveti urmatoarele simptome.

Pot fi TOATE sau numai una sau combinatii

a) apesi si...lula..nimic. Niciun zgomot, niciun bec modificat

b) apesi si se aude harrrrrr odata si apoi imediat harrr inca o data, adica le da drumu si apoi le strange iar.

c) Becul galben de pe buton clipeste.

d) Apare in bord un indicator cu P taiat care clipeste

e) apare pe BC mesajul cu Electronic Brake Fault See owner manual (sau in ce limba aveti BC-ul)

f) se aude un piuit din bord (insoteste P taiat si mesajul de eroare)

g) cea mai importanta..masina nu se misca din loc.

Fie porniti, reporniti de tspe ori, fie apasati de mai multe ori..s-ar putea sa o ia cu toate avertizarile stinse, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic, sau cu unele ramase ON (P taiat, clipocit de buton, etc)

Daca nu si nu..scoateti borna de MINUS de la baterie pt 10-15 secunde.

Dupa care plecati!

In toate cazurile, 5% din probleme se rezolva cu schimbat buton

Restul de 95% cu schimbat calculator de ABS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma intelege gresit, nu vreau sa te contrazic dar la mine a functionat metoda descrisa mai sus!

Este bine de stiu si alte metode in cazul in care nu merge una din ele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te inteleg gresit!

Doar ca te-ai incadrat la capitolul "apasa pana merge"

Fie porniti, reporniti de tspe ori, fie apasati de mai multe ori..s-ar putea sa o ia cu toate avertizarile stinse, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic, sau cu unele ramase ON (P taiat, clipocit de buton, etc)

Daca ai fi avut curiozitatea minima sa citesti PRIMUL POST AL ACESTUI TOPIC (culmea..tot al meu!) ai fi citit ca la fel am patit/facut si eu.

Daca vei avea curiozitatea minima sa citesti mai departe vei vedea ca acesta e doar inceputul!

Modificat de Mama Omide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi,pentru prima oara mia aparut si mie mesajul PARKING BRAKE FAULT SEE owner manual+becuri in bord+sunete.....

am gasit pe net asta

i had this problem... twice !!

look

i called the dealer and they told me how to fix it..

unplug the battery for 10 minutes then plug it again then press the breaks for 35 seconds

after that, while pressing the breaks press the e-breaks for 10 seconds..

(( i think these are the right times ))

then the cars computer will restart and the problem will be fixed !!

La mine a functionat.....nu mai apare eroarea si frana functioneaza.....incercati si voi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Mama Omide si blue36

Pentru a nu mai exista discutiile dintre voi, va anunt ca AMANDOI aveti dreptate: :)

Mama Omide - corect in tot ce ai spus, cu obiectia ca NU AI CITIT ce intrebase blue36, si anume: cum se retrag etrierii fara vagcom pentru a schimba placutele de frana!

blue36 - nici tu nu ai citit tot ce a scris Mama Omide, el iti explica cum sa incerci sa remediezi problema franei blocate adica PARKING BRAKE FAULT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De-a" rasu-plansu".O masina care te ajuta sa te lasi de VW.Nu este posibil ca dupa 50000 km ,sa nu poti pleca din loc ,din cauza unui buton ,care chipurile s-a defectat. .Este mai periculos decat o Dacie 1310 ,incat ti-e frica sa pleci cu ea la distante mari."Masina de casa" :D

A inceput sa palpaie "P"-ul din buton si sa dea eroare pe BC.Rezolvarea a fost scoaterea bornei de la baterie ,cca 15-20 min.,dupa care si-a revenit.

Modificat de polo26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a intamplat si mie de cateva ori adica cand sa deblochez frana incepea sa palpaie butonul dar nu m-am speriat deloc si nu stiu chestia asta cu schimbat butonul nu am auzit-o .Cand mi se intampla, pur si simplu tin butonul apasat avand piciorul apasat pe pedala de frana si se mai aude zgomotul de deblocara odata si gata.Prima oara cand mi s-a intamplat eu l-am sunat pe agentul de vanzari si mi-a spus ca e senzorul care mai face figuri adica praf ,umezeala si chiar prima oara stiu ca ploua rau(masina e luata de noua din 10.2005).Si inca ceva ,probabil stiti, daca ai centura pusa ,frana se deblocheaza singura , eu numai asa plec.

Scuze ,asa voi face.

Modificat de TVS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logic tu ai dreptate ,ar trebui sa se deblocheze automat cand pleci cu centura pusa,insa am incercat de 3-4 ori si ...degeaba.Am sunat la reprezentanta ,si mi-au dat solutia cu deconectarea bateriei.Au spus ca trebuie verificata masina pentru ca poate sa fie eroare de soft sau butonul defect..Dupa spusele agentului tau de vanzari masina trebuie folosita numai in spatii inchise fara praf ,umezeala si in niciun caz pe ploaie.Halal justificari date pentru o masina generatie 2005.Passatul ,masina antiVW.

Modificat de polo26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca Passatul este masina antiVW, ba din contra, cu toate hibele ei, eu tot visez ca intr-o zi o sa fiu si eu posesorul unui Passat-ul R36 :)

Si Passatul B5 a avut problemele lui la inceput care cu timpul au fost remediate, cele mai multe fiind remediat odata cu lansarea facelift-ului B5.5

Revenind la subiect, eu nu stiu cum la voi vi se blocheaza frana ...la mine e folosita din plin, la orice parcare eu pun frana si in functie de suprafata las in viteza sau nu (in panta o mai las si in viteza, dar pe drept n-o las) si n-am avut nici ce-a mai mica buba (totusi bat in lemn si suflu'n iaurt)

Oricum orice problema SE poate rezolva, eu unu as insista pe schimbarea intregului modul/calculator + buton cu alte noi

;) safe

Riddler

Modificat de dm76ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema postata de toti colegii mai sus, am avut-o si eu acum vreo 2 saptamani. Eram acasa la C-ta, intr-o noapte, era vreo 23.30, cautam o farmacie non-stop. In fine nu asta e important.. Gasesc farmacia pana la urma, opresc masina, motorul, activez frana de mana, intru, iau ce trebuie, ma intorc la masina, pornesc motoru, hai sa-i dai sau plec. Nu puteam dezactiva frana de mana, nu voia sa ma lase de nici o culoare. Si mi-a aparut eroarea spusa si de ceilalti "PARKING BRAKE FAULT. CHECK OWNERS MANUAL!" . Tin sa precizez ca m-am blocat, mai eram si pe rosu la motorina, deja ma vedeam stand acolo toata noaptea cu masina-n drum. Am oprit motorul, l-am repornit, si si-a revenit. De atunci nu am mai avut probleme cu ea si sper sa nu mai am. Nu am maia vut nici o porblema cu ea pana atunci in 33 mii km.. (masina are si auto-hold, dar nu il folosesc decat foarte foarte rar).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Mama Omide si blue36

Pentru a nu mai exista discutiile dintre voi, va anunt ca AMANDOI aveti dreptate: :)

Mama Omide - corect in tot ce ai spus, cu obiectia ca NU AI CITIT ce intrebase blue36, si anume: cum se retrag etrierii fara vagcom pentru a schimba placutele de frana!

blue36 - nici tu nu ai citit tot ce a scris Mama Omide, el iti explica cum sa incerci sa remediezi problema franei blocate adica PARKING BRAKE FAULT.

Just! Etrierii nu se retrag ca sa schimbi placutele de frana!

Pur si simplu scoti cu un patent placutele vechi si gata!

Eheeeheee problema e cand incerci sa le bagi pe alea noi care sunt mai groase si nu incap!

Acolo tre sa pui VAS-ul pe masina sa le retragi ca sa incapa alea noi.

Fara VAS NU MERGE!

100% ca nu!

S-a incercat la Autogrup, au stat oamenii nspe ore (nu mergea VAS-ul) sa demonteze etrierii, sa lalala...nimic..am plecat cu o masina de schimb acasa si pana nu au pus VAS-ul pe ea..nimic..

Raspunsul este deci: NU SE POATE FARA VAS!

Vlad...zi si tu..ca vorba aia..ai fost acolo..

Oricum orice problema SE poate rezolva, eu unu as insista pe schimbarea intregului modul/calculator + buton cu alte noi

Maaaamaaa...ce imi vine sa-ti zic...da' imi iau ban direct...

Domnu!

Daca masina e in garantie poti sa insisti tu pana nu mai poti sa iti schimbe direct tot..ca exista proceduri bla bla..

Stii cate drumuri faci pana iti schimba tot?

stii cat timp pierzi?

De ce dracu nu se poate rezolva cu un recall? ca doar orice se poate rezolva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat azi la PBV,prin inlocuirea butonului de frana.Pret 240 LEI buton+manopera

Modificat de polo26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Fara VAS NU MERGE!

100% ca nu!"

ba merge. stiu pe cineva care nu are tester si trage pistonasele inapoi cu o baterie si 2 fire. desface mufa si alimenteaza direct etrierul cu 12V (tre sa nimeresti polaritatea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ,bine de tras le tragi dar am si eu o curiozitate cum le face setarea?Tot cu firele? :cool: Sunt curios cat tin placutele alea schimbate cu o baterie si doua fire.Iti spun eu pana in 15000 de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-am explicat si eu acest lucru da pe om nu-l intereseaza. si a mai si schimbat la multe masini asa (nu numai la passat). inca nu mi-a zis sa se fi intors vre-un client nemultumit de cat au tinut placutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Intrebare e...s-o mai fi intors vreun client?....sau la prima frana.... :rolleyes:

Ideea e ca pistonasele se pot retrage fie cu VAS-ul, fie electric cu bateria (as said above) fie mecanic, prin demontare.

DAR!

DUUUPA aia masina trebuie programata! pentru ca deh..stiti voi..functia aia de stergere a discurilor..lalala.lilili...si fie dau erori fie si mai naspa...

Altfel spus..mi se pare de rahat ca tre sa ma duc in service ca sa schimb un bec de far (la dracu..nu imi incape mana neam prin spatiul ala)...sau la ginecolog..hihi..

Dar mi se pare ok sa ma duc in service pt umblat la frane...chiar ar trebui sa se interzica umblatul la frane in "serviceuri de sant"..

Ala le facea dupa aia si verficarea pe stand de franare?

Modificat de Mama Omide
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)

Ala le facea dupa aia si verficarea pe stand de franare?

dap, dupa ce iti umbla la sistemul de franare (fie ca schimba lichidul, fie placutele, fie discurile, etc.) el ti-o duce pe stand si testeaza eficacitatea franarii :D

...care trebuie sa fie 99.99% eficace :)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe pariu ca nici macar nu ii trage 3 frane tapene pe motiv ca "uite dom'le ca tine"???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce stiu eu, o duce pe un standa unde rotiele stau pe niste role care se invart cand sunt antrenate, iar dupa ce o tureaza unu cam pe la 3.000-3.500, PUNE brusc frana si dupa senzorii amplasati pe sistem detecteaza si transmit la calculator eficacitatea iar altu citeste valorile din schema

daca nu ma insel chestia asta se face si cand iti faci ITP-ul, iar cum mai toate reprezentantele au si statie ITP ma face sa cred ca nu ti-o va testa vreun mecanic anume ci aia care fac ITP-uri zi de zi, ora de ora si nu cred ca isi permit sa faca un test doar de dragu' de-al face :D

totusi sistemul de franare tine de sigurata masinii, a ta, a celorlalti participanti in trafic ca si airbag-urile, esp-ul, si alte mii de sisteme :D

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu la altii cum e, dar eu cand am facut ITP-ul masina statea pe role cu frana apasata si apoi dadea nenea drumu la role si masura eficacitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, asa e la itp se face testu de frana si nu se tureaza masina ea sta linistita pe role si punind frana sa masoara eficacitatea la franare care nu va ajunge nici o data la 99,99% pentru ca nu are cum, dupa norme ca sa fie ok masina trebuie sa fie peste 50% eficacitatea si dezechilibru la franare sa nu fie mai mare de 20% intre o roata si cealalta,daca se incadreaza in aceste limite masina e super ok si sigura.

Modificat de rares1987
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimati domni..eu imi exprimam doar indoiala ca nenea ala care iti schimba placutele de frana cu "fire de la o baterie" iti si face test de franare pe stand..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Stie cineva cum se trag etrierii cu vag-com ?

Mai jos aveti scanul pe care l-am facut astazi.

VAG-COM Version: Release 607.3-UD

Control Module Part Number: 3C0 907 801 E

Component and/or Version: EPB VC8HC003 013 0003

Software Coding: 0000011

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)

012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11111100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 3

Reset counter: 19

Mileage: 48384 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 00:06:01

Freeze Frame:

Voltage: 13.66 V

Count: 86

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282): Electrical Fault in Circuit

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282): Open Circuit

Possible Symptoms

Parking Brake Warning Light active/flashing

Possible Causes

Wiring/Connectors from/to Left Parking Brake Motor (V282) faulty

Left Parking Brake Motor (V282) Power Supply faulty

Possible Solutions

Check Wiring/Connectors from/to Left Parking Brake Motor (V282)

Check Left Parking Brake Motor (V282) Power Supply

Perform Terminal 30 Reset

Remove Fuse(s) for a short Time.

Special Notes

Make sure to cycle the Parking Brake a couple of times between checking for Fault Codes, this will ensure that the Control Module tests the related Components again.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!