Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

1. inlocuieste butonul de frana.

2. inlocuieste bateria...altfel nu mai pleci cu ea la iarna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: un +12V de pe contact care sa fie prezent in zona climatronicului gasim? Pentru ca sa ma sa ma pot lega la automatizarea functiei de AutoHold.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare am si eu. Daca se activeaza functia inainte de montaj, da eroare? Daca da, dispare in momentul cand pui butonul? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

isi ia eroare, pe Parking brake... si iti apare si martorul aprins, in bord.... sper sa nu te mint, ca nu am incercat separat - de obicei le activez dupa montaj.

oricum, daca iti apare, stergi eroarea dupa montaj si cam asta e treaba - nu-i nicio problema.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Caal-Shto, confirm ca apare eroare + martorul de frana electronica cu eroare (P taiat) cand se activeaza functia de AutoHold fara sa fie facut montajul cu buton.

De fapt in DIY-ul facut de nemti chiar se recomanda activarea inainte de actiune pentru a verifica ca masina accepta AH.

Eroarea este:

02884 Lamp for automatic parking feature 009 - Interruption / short circuit

after mass - one warning light

Eroarea asta este tare tampita fiindca desi am revenit la codarea fara AH, foarte greu am reusit sa o sterg.

Am facut si eu montajul (pe graba ca se lasa noaptea si nu aveam lanterna) + am instalat si automatizarea pornirii AH. Doar ca nu functioneaza :grrrrrr: ... chiar si cu automatizarea scoasa.

La montare am observat ca cei 2 pini care trebuie inserati in mufa de la modulul de frana electronica au intrat foarte greu, si nici nu se observa metalizarea lor pe partea cealalta a mufei (partea cu orificii). Probabil ca trebuie sa desfac si sa ii imping cu ceva metalic pana se pot vedea si pe partea cealalta.

LE: avem o versiune noua de firmware pentru automatizarea cu PIC pentru pornirea AH, S-a redus timpul de actionare electronica a butonului AH de la 3 sec la 1.5 sec.

Tensiune +12V dupa contact se gaseste pe pinul 20 de la climatronic, conectorul mare. In Elsa este denumita extrem de nesugestiv, TERMINAL 30.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este extrem de sugestiv, terminal 30 este tot ce e alimentat fara contact, direct de pe baterie. Ce e alimentat dupa contact este terminal 15.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, am masurat pe pinul acela (pin 20) marcat in Elsa ca fiind Terminal 30, si aveam tensiune doar cand puneam cheia in contact. Daca scoteam cheia, tensiunea cadea in 0 volti.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, depinde de anul de fabricatie al masinii, la unele se alimenteaza diun panoul de sigurante din stange, la altele din cele din dreapta. din ce an e a ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, am masurat pe pinul acela (pin 20) marcat in Elsa ca fiind Terminal 30, si aveam tensiune doar cand puneam cheia in contact. Daca scoteam cheia, tensiunea cadea in 0 volti.

important e ca ai masurat si ca iti furnizeaza cea ce ai nevoie.

Restul, nu mai are importanta.

Deci, tot nu merge ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut timp sa desfac din nou consola centrala, tot au intervenit altele, poate in WE. Deocamdata am lasat trimurile de langa schimbator scoase, partea asta mi s-a parut cea mai dificila :)

Auto este din 2006, my2007.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa montajul sa comande mai mult timp butonul - cam o secunda... cred ca il comanda prea putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Problema nu este aici. Am scos montajul din circuit si am lasat AH-ul ca de la mama lui. Si nu merge asa din cauza asta banuesc acei 2 pini care intra in modulul de frana de mana.

Proiectul de automatizare are deja doua variante: cu comanda buton 3 secunde si a-2a varianta cu comanda buton 1.5 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai infipt bine pinii.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In final revin cu un update.

In seara aceasta am avut ocazia sa ma desfasor si sa revad cablajul de la AutoHold. Exact cum am banuit, ceva era in neregula cu cei 2 pini care trebuie adaugati in modulul de frana electronica (ma refer la pinii 7 si 9 din modulul in cauza, in cazul meu cu auto de fabricatie inainte de mai 2007). Mai precis, i-am bagat in mufa la 180 grade fata de cum trebuia :))

Am reintrodus pinii corect (s-a auzit un click) si AH a devenit functional. Alta viata, sunt foarte incantat de cum merge, cand scot centura si opresc motorul se activeaza frana de mana ... ce sa mai, raiul lenesilor :)

Dar sa revin la micul proiect la care m-am angajat. Automatizarea pornirii AH, la care am oferit schema in posturile anterioare.

In varianta actuala, datorita modului foarte ciudat in care inginerii de la VW au gandit aprinderea LED-ului de AH activ, montajul functioneaza partial si incorect.

Ce vreau sa spun este ca orice om normal care vrea sa aprinda un LED, il alimenteaza la o tensiune 5V sau mai mult cu o rezistenta inseriata pentru a limita curentul prin el si deconecteaza tensiunea cand vrea sa il stinga.

Inginerii VW au facut insa asa: Cat timp AH este inactiv, LED-ul din buton este stins, dar pinii sai au unul o tensiune de 12-13V si celalalt in jur de 10V. Cand LED-ul se aprinde (AH activ) tensiunea pe un pin ramane 12-13V, dar tensiunea pe celalalt pin scade la 0. Probabil ca mai are ceva componente care il fac sa se aprinda doar la cca 13V diferenta de potential intre pini.

Eu ma asteptam ca atunci cand se aprinde LED-ul de AH sa i se aplice tensiune, cand este stins nu are tensiune. Iar montajul de automatizare a fost facut pornind de la aceasta prezumtie care se dovedeste a fi falsa.

Ce se poate face? Simplu: trebuie refacuta schema astfel incat atunci cand se aprinde LED-ul, deci tensiunea pe pinul 1 al butonului de AH (este de fapt pinul care trece din 10V in 0V) trece in 0V sa se opreasca in a mai incerca activarea electronica a functiei de AH. Modificarea se face hardware foarte simplu, dar schemele postate numai sunt valabile. Sau se poate face software si atunci nu mai trebuie modificat nimic. Dar aici depindem de bunavointa colegului @ratoiul de pe elforum.ro, deoarece nu am acces la sursele programului. Altfel este foarte usor de modificat softul.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte interesant acest proiect.......insa intrebarea mea de necunoscator...la ce modele si optionale se poate aplica ?

altfel spus, eu am varianta Bluemotion care are in dotare sistemul start/stop si nu am reusit sa montez AH.....pe BM se poate monta ? cum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un raspuns scurt este ca modul acesta de automatizare functioneaza la cei care au functia de AutoHold pe Passat B6 din fabrica, sau la cei care pot face retrofit la aceasta functie pe Passat B6.

Daca se poate sau nu instala pe modelele cu BlueMotion am scris mai sus ce informatii am reusit sa adun. Probabil ca atunci cand cineva va fi dispus sa riste sutele de euro pentru un modul ABS nou, o sa stim daca merge sau nu.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mars01 Inginerii de la VW au facut ceea ce trebuie! In electronica auto, "standardul" este cu "comanda prin minus" :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mars01 Inginerii de la VW au facut ceea ce trebuie! In electronica auto, "standardul" este cu "comanda prin minus" :dry:

DA, deoarece daca, accidental se face scurt inspre masa cu un fir, atunci nu face decat sa execute o comanda, nu sa arde vreo siguranta.

Doar ca tot ce inseamna lumini pe masina sunt comandate cu plus, nu prin masa.

Lampa de la AH este alimentata direct din panoul de sigurante si se aprinde cand modulul de frana aplica masa pe pinul 1 al lampii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, in butonul AH sunt doua becuri (LED-uri): unul care se aprinde odata cu punerea pozitiilor (scrisul rosu) si altul dreptunghiular si galben care se aprinde numai cand AH este activ. Ultimul, cel dreptunghiular, are corespondent pe pinii 1 si 2 de pe butonul de AH si este cel vizat de mine. Cablajul celor doi pini (pinul 1 si pinul 2) vine din butonul de ESP si din modulul de frana electronica.

Gata, avem o versiune noua de software, a-3-a care inverseaza logica pe intrarea de inhibare (cea notata cu +12V de la bec). Deci numai trebuie sa schimb schema ci trebuie doar sa reprogramez microcontroller-ul PIC12F675.

Daca maine totul decurge bine atunci o sa fac acel DIY in care o sa fac o poza cu traseele si asezarea pieselor astfel incat acest montaj sa fie realizat cat mai simplu, pe cablaj de test (avantajul este ca nu trebuie sa faceti un circuit imprimat special, lucru care ar necesita cunostiinte la un nivel mai inalt in electronica si softuri CAD).

In acest fel vor putea realiza acest montaj si cei care au cunostiinte medii, de amator (adica sa stie cum sa lucreze cu un letcon/pistol de lipit).

Pentru programare PIC, pe cei din Bucuresti ii pot ajuta eu (in masura in care am timp), cu conditia sa isi cumpere PIC-ul (se gaseste pe Str. Maica Domnului sau in diverse magazine online).

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ca tot ce inseamna lumini pe masina sunt comandate cu plus, nu prin masa.

Asa credeam si eu, dar am gasit Ford care comanda farurile prin masa!

Modificat de Akaiu07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara

se poate face o codare din vag-com sa elibereze automat frana de mana fara centura pusa la un passat 2007? am tot cautat si am gasit ceva pentru audi, dar nu stiu cum sa trec de security acces. multumesc

Auto Release Brake without Seatbelt On **

This will allow you to move your car and have the brake release without your seatbelt on.

[53 - Parking Brake]

[security Access - 16] (Enter code presented by program)

[Adaptation - 10] -> Channel 7 change 1 to 0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai VCDS, incearca si posteaza rezultatul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat, dar nu stiu cum sa trec de security acces. am inteles ca imi trebuie un generator de coduri pe care il au doar reprezentantele sau service-urile mari. ma poate ajuta cineva in legaturacu codul asta?

Modificat de tataee49
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia ca interfata sa-ti dea codul.... o sa incerc mai tarziu, cu a mea - care e originala, sa vedem cum sta treaba....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!