Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Cu vcds ul, basic settings

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc! am încercat ieri să fac și nu s au acționat motorasele. Ulterior am acționat butonul de frâna, s a actionat un motoras și a dispărut eroare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, mi-au aparut 3 erori pe tester.

Frana de mana se pune doar pe partea stanga, cea dreapta nu reactioneaza in niciun fel.

Am cei 2 martori specifici, cel cu "p taiat" si cel rosu. Cel rosu impreuna cu butonul de frana, clipesc continuu, in acelasi timp instrumentarul de bord scoate un sunet continuu in timpul mersului.

 

ERORILE: 

1. 02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283) 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON 

2. 00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540) 013 - Check DTC Memory

3 005714 - Please check DTC Memory of Transmission Controller P1652 - 008

 

Ce as putea face sa rezolv problema? 

 

P.S: https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/archive/index.php/t-152908.html Am gasit acest forum in care se discuta aceeasi coduri de eroare. Din cate am citit, persoana a urmarit videoclip-ul facut de cei de la RossTech in care explica pas cu pas cum sa schimbe placutele. Si zice acolo ca a facut o recalibrare la EPB, cum as putea face si eu asa ceva?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Pai intri cu vcds in EPB module si faci basic settings. Urmeaza procedura de pe ross-tech. Daca erorile nu dispar desfaci pe dreapta verifici alimentarea si eventual schimbi motorasul electric. Dupa inlocuire faci din nou basic settings. Foloseste un redresor pentru baterie. Este descrisa procedura amanuntit si pe acest forum. 

 

Deschiderea pistoanelor pentru inlocuirea placutelor de frana pe spate

[Select]
[53 – Parking Brake]
[04 – Basig Settings]
Grup: 007
[Start!]
Activating basic settings
[CON/DEC/Next]
(Aici etrierul se va deschide.)
[Done, Go back!]
Acum se pot inlocui placutele de frana

Inchiderea pistoanelor dupa inlocuirea placutelor de frana pe spate

[Select]
[53 – Parking Brake]
[04 – Basig Settings]
Grup: 006
[Start!]
Activating basic settings
[CON/DEC/Next]
(Aici etrierul se va inchide.)
[Done, Go back!]
Nota: Grupul 010 in „basic settings” are caracter de test; in prima faza etrierul se deschide 1x, dupa care strange de 3x.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am si eu problema cu sistemul de franare de pe puntea spate la un Passat Cc 2009 2.0tdi, in sensul ca jantele spate sunt mai "afumate" decât cele de pe față, depunerea de funingine fiind considerabil mai mare.

Frana de parcare cuplează/decupleaza fara erori, pe vcds nu apare nimic, am realizat inclusiv procedura de retragere service a pistonaselor, fara probleme.

Mașina nu merge înfrântă in mod evident dar e clar ca plăcuțele spate rămân in contact cu discurile, temperatura celor de pe spate fiind mai mare decât cele față, mai ales etrierul din stânga-spate.

Dacă s-a mai confruntat cineva cu problema asta as fi recunoscător pentru sfaturi de rezolvare 👍.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atata timp cat sunt erori pe epb nu merge procedura din ross tech...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, nu inteleg care e treba cu setarea de baza, avand in vedere erorile lui. Nicio legatura. 

Verifica etrier, cablaj si siguranta aferanta etrierului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

LilZz -  Florin are dreptate, nu poti face basic settings daca ai erori pe epb. Eu ii descriam doar procedura, pentru ca a intrebat ce inseamna recalibrare la epb. 

AdrianMk13 - daca janta se incinge poti avea etrier blocat sau placute frana terminate sau mai degraba si una si alta. Sau servomotor frana defect (dar aici ar trebui sa ai eroare in bord - si ai zis ca nu ai). Partea cu jantele mai afumate arata ca se consuma mai repede placutele, sunt mai moi. Depinde cat de tare se incinge. Daca nu ramane infranata nu te deranja.

La fel am patit pe dreapta spate, placutele erau praf erau la minim si cazusera bucati din ferodoul de pe ele insa la mine era si zgomot si roata se incingea bine de tot (era infranata). Am inlocuit pistonase + set garnituri etriere (stanga si dreapta- le-am facut pe amandoua) si nu am mai avut probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. La masina din semnatura, un VW Passat B6 2.0tdi am o problema cu unul dintre etrierii spate. Un etrier uzeaza placutele foarte repede. Ce imi recomandati sa fac cu el? Schimbat cu unul nou de b6 sau sa trec la etrier de b7, am inteles ca sunt compatibili. Ma gandesc ca trebuie sa ii schimb pereche, chiar daca celalat pare ok. Motorasele functioneaza ok, nu au carcasa crapata si nu am avut probleme cu EPB. Multumesc :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Iti recomand sa-l reconditionezi ca oricum il dai jos. Un set de garnituri + pistonas nu e mai mult de 50lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Borbely.Attila

Buna seara , mi sa defectat calculatorul de frana de mana , am intrebat la dezmembrari daca trebuie codat , au zis ca nu ca doar e aceasi serie... am pus modulul de calculator pe masina ...si mi-a dat tot sistemul de franare  abs esp  epc peste cap , cum as putea recoda acel modul pe masina!?  Multumesc Anticipat

Modificat de Borbely.Attila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pui codarea de la modulul vechi si apot faci basic settings la g85 ,g200 …

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat B6 o sa piarda si codarea la pompa ABS, cand schimba modulul franei de mana.

Deci, in afara de cele mentionate de Eexcalade, trebuie sa recodezi si modulul ABS, setare de baza servodirectie + restul senzorilor de calibrat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Borbely.Attila

Multumesc de ajutor mi'ati fost foarte de ajutor , dar asta stiam si eu ce trebuie sa fac !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e o intrebare @Borbely.Attila

Daca este o solicitare de ajutor, dar formulata in acest mod...... ca sa te putem ajuta cu codarea ABS si modul frana de mana, trebuie sa specifici cod pompa abs, cod motor, an fabricatie, etc.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am o problema mai ciudata. La actionarea franei de mana se infraneaza doar roata dreapa, fara martorul pt frana de mana  din bord aprins,martorul este ok, se aprinde  cand pun contactul. Daca nu actionez  frana de mana si iau cheia din contact se ,, joaca '' motorasele timp de 1 min, aproximativ, moment in care rotile franeaza si deblocheaza ( si pe stanga merge)  . Dupa ce termina procesul  rotile nu raman infranate. Am pus tester , aveam eroare pe buton, l-am schimbat dar problema la scoaterea cheii din contact a ramas. Cu vechiul buton aveam eroare in bord P taiat  parking break fault si ,, testele'' nu le mai facea cand scoteam cheia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara , am aceeași problema , frâna electrică de pe stanga acționează cea de pe dreapta nu , am schimbat motorasul iar apoi am verificat mufa și firele direct,  cu un aparat de măsurare , firul nu da nici cel mai mic impuls cel de pe dreapta ! Am buzzer on butonul pâlpâie iar martorul frânei este aprins , in mers urla foarte tare din cauza erorii , pe tester arată ca mufa este deschisă practic nu o vede conectata ! Credeți ca ma poate ajuta cineva ? Sa fie de la siguranță? Va rog mult , Passat b6 2006 bkp 140 Hp 2.0 tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o diagnoza face minuni... dar da, vezi ca are 2 sigurante de 20 A parca, in dreapta langa torpedo , probabil una este arsa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minute în urmă, andrei_221 a scris:

o diagnoza face minuni... dar da, vezi ca are 2 sigurante de 20 A parca, in dreapta langa torpedo , probabil una este arsa. 

Am fost la 3 băieți toți mecanici cu experiența , aceeași eroare , “mufa deschisă” m am uitat acum in partea din dreapta a Bordului văd doua siguranțe de 20 A am făcut și schimbul între ele dar degeaba doar motorasul din stanga acționează , crezi ca ma poți ajuta cu o diagrama exactă a poziționării lor am tot încercat sa găsesc peste tot dar nu reușesc , mulțumesc mult !!! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-ai fost la cine trebuie.

Nu e mare inginerie sa verifici firele de la modulul de frana de parcare pana la motorase. Si sa iti dai seama daca ai nevoie de un cablaj sau de alt modul de frana. Sau chiar de alt etrier. 

 

Dar stai, ca trebuie sa stii unde e modulul, sa masori continuitate la fire, etc...  mda, e de munca

 

Nu este mufa deschisa, este circuit deschis... e cu totul altceva. 

alea sunt sigurantele, pe randul de jos parca. 30 si 31

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Lazar1337 said:

Am fost la 3 băieți toți mecanici cu experiența , aceeași eroare , “mufa deschisă” m am uitat acum in partea din dreapta a Bordului văd doua siguranțe de 20 A am făcut și schimbul între ele dar degeaba doar motorasul din stanga acționează , crezi ca ma poți ajuta cu o diagrama exactă a poziționării lor am tot încercat sa găsesc peste tot dar nu reușesc , mulțumesc mult !!! 

Am de fabricatie si cod motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 10 ore, F l o r i n a scris:

Am de fabricatie si cod motor?

E1EFD17B-C1A9-4C94-9C92-458766EFE75F.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma uit maine , sa imi aduci aminte. O sa iti scot diagramele,  in limita timpului....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, F l o r i n a scris:

Ma uit maine , sa imi aduci aminte. O sa iti scot diagramele,  in limita timpului....

Mulțumesc las asta aici , am schimbat siguranțele același lucru face !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! Am facut retrofit la autohold, am montat/legat totul exact ca si in tutorial dar cu toate astea, autohold-ul nu-mi functioneaza. Dupa ce codez cu vcds "with autohold" dupa ce pun din nou contactul, apare "P" galben in bord iar in vcds, eroarea 02884 Lamp for automatic parking feature 009 - Open or Short to Ground - MIL ON. Eroarea dispare doar daca codez din nou "without autohold". Tin sa mentionez ca butonul are iluminare. Initial, pinii ce intra in modulul epb, nu intrau pana la capat fiinda nu am scos accea siguranta roz... Pe urma am scos accea siguranta, pinii au intrat pana la capat, s-a auzit acel click dar situatia nu s-a schimbat. Aveti idee ce as mai putea face ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!