Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Salut, masina este din 2006,BKC, codul pompei ABS:3C0614095P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încearcă 13569 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am vrut sa plec cu masina si surpriza s-a aprins martorul p taiat intr-un cerc, frana de mana defecta (butonul nu era actionat). Am scanat si a iesit eroarea:

 02443 - Control Head

            012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 11111100

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 7

                    Reset counter: 161

                    Time Indication: 0

                    Date: 2064.00.00

                    Time: 00:00:00

 

             Freeze Frame:

                    Voltage: 12.53 V

                    Count: 40

N-am mai actionat butonul pentru ca am avut nevoie sa plec cu masina si mi-a fost frica sa nu ramana rotile blocate, martorul este in continuare aprins in bord chiar daca am sters eroarea cu vcds ea apare in continuare. Daca nu dispare nici dupa ce fac treaba cu deconectarea bornei "-" a bateriei inseamna ca trebuie schimbat butonul? Daca este asa, ce buton sa iau? Al meu are codul 3C0 927 2258 si este cu semnul vw si scrie Germany pe el si stiu ca au aparut butoane mai performante dupa 2008.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, florynbadescu said:

Daca este asa, ce buton sa iau?

Buton nou, numai original 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o mica problema, aveam roata infranata (nu blocata) pe fata dreapta. Am fost la service sa vad care e problema, mi-a spus ca at fi de vina placutele ca sunt prea uzate. MI-a schimbat placutele pe fata si totul e ok. Problema e ca acum se infraneaza roata spate dreapta. Omu` cand mi-a schimbat placutele nu cred ca a folosit VCDS sa le faca automat si le a impins cu o presa. Oare sa fie asta motivul ? Sa fi facut presiune aiurea impingand pistonasul manual ? Nu am niciun martor pe bord, nu am nicio eroare in VCDS. El spune ca pe spate cand cuplez frana de mana motorasul din dreapta se aude mai mult fata de stanga si s ar putea sa fie motorasul de vina. Totusi ma induce in eroare ca nu am erori sau martori aprinsi.

Modificat de Mackayus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

La plecarea de pe loc cu centura de siguranță pusa Sistemul AutoHold/frana de mana se declanseaza greoi (mai exact pun contactul, apoi centura de siguranta, dupa pornesc motorul, la 2-3 sec. pun levierul in D accelerez pt. a pleca de pe loc si a se declansa frana de mana dar se declanseaza greu cu un scartait de saboti la plecarea de pe loc, pt 2,3 secunde... masina pleaca de pe loc infranata pana se relaxeaza frana de mana total). La alte modele cu acelasi sistem am vazut ca la prima ciupitura de pedala de acceleratie frana de mana(autohold) se declanseaza/relaxeaza instant fara nici un delay.

Are cineva vreo rezolvare? Este nevoie de vreo calibrare? Daca stie cineva rezolvarea va rog sa.mi lasati o procedura exacta...

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde și de uzura la motorașe etrier, etc. Eu recomand sa deblocati manual la plecarea de pe loc.... Nu e asa greu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alx.tudor90 

Cred ca e primul semn ca trebuie sa faci investitii in motoras/e care pot fi ruginite, sau in placute discuri uzate peste limita. Daca nu se rezolva asa atunci etrierul/ii necesita inlocuire kit de garnituri sau inlocuire completa, vezi tu cum iesi mai ieftin. 

Dar deja poti face singur o mica constatare: verifici la placute cat de gros este ferodoul si la discuri daca s-au subtiat excesiv prin palpare pe marginea discului sa nu fie ca o muchie ascutita, apoi la motorase partea de prindere sa nu aibe fisuri pentru ca sa infiltreaza apa pe acolo si apoi ruginesc. 

Sper sa reusesti sa gasesti problema si sa ne spui si noua care a fost rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autoholdul nu lucreaza cu motorasele care actioneaza frana de mana ci doar creaza si mentine o presiune suficienta in sistemul de franare a.i. sa tina masina pe loc. Autoholdul actioneaza etrierii/motorasele spate decat dupa o stationare destul de lunga, lucru semnalizat prin butonul franei de mana si sunetul specific al motoraselor spate. 
Daca ceea ce spui tu se manifesta doar ca si consecinta a utilizarii autoholdului, verifica etrierii si culisele placutelor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

D@ny poti sa detaliezi cum se face presiunea pe spate fara sa fie actionate motorasele? Nu stiam acest lucru si sunt interesat pentru ca un mecanic mi-a sugerat ca sa nu folosesc autohold pentru a proteja motorasele. Poate mecanicul meu trebuie schimbat :)

 

 

Modificat de ForceTurbo
Quote la postul anterior este sanctionat de regulament.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Autohold se face initial pe toate rotile prin mentinerea presiunii in circuitul hidraulic de franare atunci cand este apasata pedala de frana si masina este oprita pe loc. E o electrovalva inclusa in ABS. Poate utiliza si pompa ABS in acest sens, dar la VW nu am intalnit inca. Dupa o perioada masina actioneaza motorasele spate si da drumul presiunii. 

Dacia are autohold doua secunde pentru pornirea in rampa dar nu are frana spate automata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema, din câte am înțeles eu.. Nu din ce a scris colegul nostru, e ca lasă frână de mana cu întârziere... Nu are treaba cu AH ul. 

Tot asa, pentru a proteja motorașele pe spate, va recomand sa faceți un efort.. Și sa acționati butonul pt decuplarea frânei de mana.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu confundati AH cu HHC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@F l o r i n

Asta doar daca sunt probleme sau tot timpul?

 

Modificat de Manuel N.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot timpul... Pt a evita forțarea acestora. 

AUTOHOLD.... Este autohold

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu am inteles asa. Folosirea autoholdului nu uzeaza prematur motorasele. Plecarea de pe loc cu frana de mana actionata nu este recomandata pentru ca se forteaza motorasele. 

@alx.tudor90 probabil comportamentul e normal. Deci mai bine elibereaza frana manual. Ceea ce tu ai vazut la alte masini posibil sa fie alt sistem, poate cel sugerat de @Al Bundy  HHC? Habar nu am ce inseamna HHC. Dar sunt curios sa aflu.

Daca problema se manifesta si in trafic folosind Autohold, probabil ca la etrieri ar trebui sa faci verificari. Un exemplu ar fi asa: garnitura exterioara pentru praf a pistonului este rupta si pistonul se retrage mai greu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HHC-hill hold control.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HHC este cel care care se foloseste de presiune din instalatia de franare pentru a mentine masina infranata 2-3 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si la multi ani! Am probleme cu butonul de actionare a franei de parcare (martor aprins in bord) urmeaza sa inlocuiesc butonul, insa pe langa aceasta eroare mai apare una. Le postez pe amandoua:

                Address 53: Parking Brake       Labels: 3C0-907-801-53.clb

Control Module Part Number: 3C0 907 801 B    HW: 3C0 907 801 B

  Component and/or Version: EPB  VC8HC001   013 0001

          2 Faults Found:

00446 - Function Limitation due to Under-Voltage

            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00100010

                    Fault Priority: 6

                    Fault Frequency: 7

                    Reset counter: 68

                    Mileage: 160000 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2019.11.23

                    Time: 11:47:21

             Freeze Frame:

                    Voltage: 8.18 V

                    Count: 202

02443 - Control Head

            012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 11111100

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 39

                    Reset counter: 45

                    Time Indication: 0

                    Date: 2064.00.00

                    Time: 00:00:00

             Freeze Frame:

                    Voltage: 12.53 V

                    Count: 40

Pentru rezolvare ross tech zice sa verific sigurante, baterie, alternator. Intrebarea mea este ce sigurante trebuie verificate si daca remedierea uneia dintre erori duce si la rezolvarea celei de-a doua? Prima data o sa merg la un electrician sa imi verifice incarcarea bateriei/ functionare alternator dar mai departe nu stiu ce sa fac. O seara placuta, multumesc pentru eventualele sfaturi. Masina porneste la prima cheie indiferent de temperatuara de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba butonul si verifica bateria. In mod normal, eroarea cu undervoltage mai apare si pe alte module.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!