Jump to content

lasat/ridicat de spate fara "decrantare)


victori
 Share

Postare recomandată

super! acum, dupa ce ai explicat, mi se pare mult mai logic sa faci bucata aia mai lunga si mai jos fata de pozitia pusa de el. si modificarea cu dunga roise este mai ok, asa cum ai zis, mai usor de realizat. cred ca o sa folosesc schema modificata de tine.

Dar nu ai spus totusi ce anume s-a rupt la tine. sunt curios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu ca musca in lapte. Nu dati :) , ma intereseaza subiectul.

Citind ce e scris mai sus, am asa un gand (poate vorbesc aiurea). Nu s-a gandit nimeni sa coboare de spate un brotac modificand doar "lamelele" ce pleaca de la arc la roata? Adica sa le decalezi, prin taiere (sacrificand inca un set de doua ca sa poti respecta dimensiunile originale), apoi folosind lamelele de rezerva petrecute suficient peste cele originale, le prinzi decalate a. i. sa obtii garda la sol dorita. Prinderea se poate face cu suruburi ori sudura (ori combinat - suruburi&sudura) . Stiu, sudura e mai putin rezistenta la stres decat prinderea mecanica cu suruburi. Singura nelamurire a mea este sa nu slabesti rezistenta lamelei prin gaurirea ei, de aici ideea cu sudura.

Mi se pare mai usor de facut. Iar daca le prinzi petrecute, doar cu suruburi, poti practica si alte gauri, la inaltimi diferite a.i sa poti regla garda la sol (dupa 3-4 ore de munca).

Si pe langa asta poti folosii varii metode de intarire a modificarii facute prin adaos de materiale (ex. un manson de otel care sa prinda bine, impreuna cu suruburile, asigurand rezistenta ansamblului).

Hai ca am aberat suficient pt o zi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi se pare nefolositor cea ce ai spus tu, reglarea prin decalarea placilor. Si ceea ce am vorbit eu cu Alex mai sus este tot asa ceva, dar poti regla dupa dorinta intr-o anumita gama unghiul dintre lame. La sistemul propos de tine unghiul ramanne fix, neaducand nici un avantaj, putand astel sa reglezi garda foarte simplu scaotand placa si arcul si decalnad dintii lor. Poti sti exact (din tabele) cat cobori sau ridici in functie de combinatia de dintii, si nu ai problele de fiabilitate. Plus faza cu mai multe gaauri pica, ca vorbim de decalaje de cateva grade 0-8,9 grade maxim, in acest caz poti da numai o gaura, ca pentru alte pozitii s-ar suprapune, iar daca le faci decalat pe lungimea placii eu zic ca obtii un schwaitzer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic totusi sa inclini spre un surub de diametru mai mare daca pe pozitita de finala va avea capul iesit cu 30-35 mm din placa inferioara. Acume depinde de unghiul maxim care doresti sa il poti regla, daca e mai mare deci cursa mare la surub si surub relativ lung ini recomand un surub de 14. Pentru cursa mica e ok si surub de 12. Aste depinde de care doresti tu sa fie decalajul unghiular dintre placi. Urmarind desenul, considerand ca pozititia ideala a placilor dupa reglare sa fie paralela, daca doresti o cursa mare si amplasezi placile alea groase (filetata si cealalta) ca in pozitia cu negru, eu recomand surub mai gros, ca are lungime libera mare (surub cu albastru), eu mi-am pus de 14. Daca doresti gama mica de reglare e recomandat sa apropii placile si poti folosi si surub mai mic ca diametru.(surub ros) .Eu am folosit un surub de 14 cu cap hexagonal tesit conic la varf la strung sau la polizor. EU am asezat placa filetata chir la buza de jos a placit si am folosit o contrapiulita, care since nu cred ca e super necesara, dar nu ma costa nimic sa o pun acolo, oferint un plus de siguranta. Ideaa e ca trebuie un pic sa calculezi ca ce garda vrei sa ai , ce unghi maxim de reglare, cum se modifica garda in functie de ungiul de reglare si sa stabilesi singur pozitia optima pentru tine a celor doua placi groase (filetata si cea de sus).

surub.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta problema si principala deosebire fata de ce e prezentat pe net, se poate vedea in figura atasata. Cand dispozitivula fost gata si l-am pus pe masina, cand am incercat sa reglez, datorita fortelor mari de varful surubului si a rigiditi mici a placii fara surub (lunga si subtire) cand invarteam surubul, placa de sus se plimba lateral pe surub destul de mult , dupa sagetile indicate in figura, la fiecare jumatate de roatie venint spre exterior, iar la cealalta spre interior. Odata la un test la maxim placa de sus sa deplasat intratat exterior ca a cazut de pe varful surubului, distrugand filetul acestuia. Pentru a remedia situatia eu am sudat ca in figura o bucata de fier rotund sarma cu diametru de 12 mm cred, ca sa impiedice aceasta miscare. Sudura am facut-o in zona rosie , pe placa filetata.Recomand de asemenea sa sudezi placa de sus ca in figura , pentru a apropia cat mai mult surubul de placa cealalta, e important , ca astfel reduci momentul pe sudura placi filetate.Sudura e reprezentata cu rosu. Desenele mele nu sunt la scara, ci prezinta numai principiul, sa nu te induca in eroare, din punct de vedere a rigiditatii, pe un desen la scara lucrurile ar arata altfel.

post-2506-1186980686_thumb.jpg

post-2506-1186981127_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe parte cealalta nu cred ca e nevoie de explicatii, adica la imbinarea cu bucsa a celor doua placi, unde vin si bucsele alea de cauciuc. Stiu insa ca trebuie polizata sudura de pe o parte a placilor de 1302., pe partea pe care vine placa de 1300. Daca ai bucse noi de cauciuc montajul va fi greoi, din cauza diametrului mai mare a bucsei ce o sudezi pe placa de 1302, fata de diametrul busei cu zimtii ce original era acolo.De datorita grosimii celor doua placi suprapuse, eu am distanta capacul arcului, montand niste saibe groase de 3-4 mm intre capacul arcului si punte, pe fiecare din cele 4 suruburi.

Cred ca ai prins principalele probleme intalnite de mine. Daca mai trebuie ceva de explicat precizeaza ce anume.

1.Cat despre ruptura , ciudat ti-am zis , a aparut pe placa de 1302, in zona de sudura a placi filetate. Este aratata in desen. Zona rosie e cea care -sa rupt, acoloa a fost fisura, si se tinea doar in zona albastra, puernic torsionata, dupa cum se vede in desen. Cand am coborat sa vad, asa arata exact ca in desenul 2, in sectiune a placii. Foarte ciudat din punctul meu de vedere, aspectul zonelor de rupere este rugor peste tot, deci clar ruperea s-a produs brusc, si nu prin oboseala si fisura initiala, caz in care in sectiunea de ruperea trebuia sa am o zona lucioasa, a fisurii initiale. Dupa parerea mea trebuia sa tina, dar nu a fost asa. Inca nu m-am batut prea tare capul cu solutia problemei, si cu cauzele din lipsa de timp. Oricum nu abuza de sudura, foloseste-o cat mai putin posibil, dar totusi cat este necesar, lasand cat mai mult din materialul de baza intact. Pentru a evita o astfel ruptura, cred ca o sa sudez placa filetata mai sus, nu asa de aproape de buza inferioara.

Acum mai ramane sa ma pun si eu la lucru. Nu ai cumva doua placi vanzare de 1302, ca trebuie sa le refac pe ale mele.?

post-2506-1186982789_thumb.jpg

post-2506-1186982794_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit si o solutie "Braziliana". Seamana putin ...

Pretul nu e mare, cam 240 USD un Kit

Ei zic asa acolo:

- Fac

post-5838-1187021089_thumb.png

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super treaba Bugtuner! foarte logic ceea ce ai spus tu acolo... inclusiv cu mutatul piesei cu filet. dupa cum am vazut in likul dat de dihoru, este exact aceeasi chestie pe care ai pus-o si tu.

cat despre solutia cu flexarea surubului pe bucata de pe piesa A, si eu m-am gandit la asta, si ma gandeam sa fac un fel de santz, in bucata de sus, une practic sa culiseze surubul, caruia ii dau o forma conica. astfel, nu ar mai fi nevoie de teava aia sudata lateral. ia zi, ce parere ai :)

solutie.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa mearga, acuma depinde de cat de adanc si de precis e facuta treaba. Eu nu m-am complicat cu asa ceva deoarece evit sa umblu dupa altii, si ceea ce pot realizez eu, in sensul ca pentru solutia ta trebuia sa umblu dupa un frezor, dai piese, explicai, dute dupa ea, nu e gata, etc, pentru mine timp pierdut. Apoi placile erau deja sudate cand am observat problema, si deci a fost cea mai usoara si eficienta solutie pentru mine la ora respectiva. Totul depinde de surub. Daca conul sau sfera de la varf e executata concentric cu axa longitudinala a surubului (stunjire cu centrare prealabila a surubului),nu cred ca vor fi probleme, dar daca il faci cu flexul sau polizorul si conul sau sfera pe langa ca nu sunt perfect rotunde in orice sectiune, si mai sunt si excentrice fata de surub, s-ar putea sa fie probleme si in cazul existentei canalului. Si apoi mai propun strunjirea a 5 mm de filet de la virful surubului, ca e posibil dupa anumit timp sa se taseze un pic materialul varfului surubului se umfla un pic la varf si fara acea degajare la filet, cam nu prea mai poti sa il desfiletezi daca vei vrea.

Ca sa mi le rezolv si pe ale mele, nu ai cumva sau sti pe cineva care are de vanzare placi de 1302?. Fara ele nu pot face nimic, ca nu vreu sa sudez spartura la placa veche, ca e solutie fara fiabilitate. Mor de ciuda ca in fiecare dimineata ma duc la lucru si vad cum broasca mea sta in fata casei. (pana la evenimentul cu pricina, mergeam cu ea).

solutie_1_.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

:D

dupa ce am venit de la baia mare...am luat hotararea sa nu mai fac kitul respectiv...motivul?

pentru ca traim in romania. drumul baia mare - bistrita - reghin - tg mures este ingrozitor... tot drumu m-am gandit numai la faptul ca daca as fi avut suspensie d'aia....dracu o lua. e adevarat nu merg mereu pe astfel de drumuri, dar si daca merg, macar vreau sa fiu sigur ca nu raman cu ea in drum.

renunt din cauza drumurilor.n-are sens sa ma risc.mai bine ma joc la reglajul barilor de torsiune.

asta e!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pi si cind incepi sa te joci bre? nu uita ca te cam ashtept la cotitura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!