Jump to content

Servofrana defecta?


cristiansen
 Share

Postare recomandată

Salut!

Aseara a inceput sa se auda un suierat constant in dreptul pedalei de frana, care se opreste numai in momentul in care apas frana. Apropo, frana nu mai este la fel de eficienta.

Am intrebat vreo 3 mecanici si toti au fost de parere ca este vorba de servofrana. Altii s-au mirat pt ca cica s-ar strica foarte greu. Masina are 190 k km si merge foarte bine.

Daca ar trebui sa o schimb nu ar fi nici o problema (desi costa 5 mil si dureaza o zi lucrarea), dar sa nu o schimb degeaba.

Multam'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt sigur ca toti cei 3 mecanici ti-au spus sa faci lucrarea la ei, nu?

Este o regula generala ca atunci cand intrebi un mecanic ce poate fi de vina, dupa ce in prealabil explici simtomele, respectivul sa inceapa cu ce poate fi mai grav si in consecinta mai costisitor din punct de vedere financiar pentru tine.

Tu spui ca ai fi dispus sa dai 5 mil. pt. a rezolva problema, insa este posibil sa o rezolvi cu mult mai putin.

Vreau sa spun ca, inainte sa te apuci sa schimbi servofrana, verifica tot ce tine de sistemul de franare:

- nivelul lichidului de frana

- starea (varsta, culoarea) lui

- placute frana, etc...

Ai schimbat ceva pe la roti de curand?, placute, discuri, etc...te intreb pt. ca si eu am patit ceva in genul asta, dupa ce am schimbat placutele pe fata si un '' mecanic'' mi le-a pus invers - se auzea un fasait si aveam pedala moale, problema rezolvata dupa ce le-am montata corect

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am schimbat nimic de curand ref. frane si sistem de franare. Lichidul de frana e la nivelul care trebuie si are culoarea normala.

Am cumparat deja servofrana azi si o sa o montez marti.

O sa revin cu amanunte sa va spun daca asta a fost defectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt sigur ca toti cei 3 mecanici ti-au spus sa faci lucrarea la ei, nu?

Este o regula generala ca atunci cand intrebi un mecanic ce poate fi de vina, dupa ce in prealabil explici simtomele, respectivul sa inceapa cu ce poate fi mai grav si in consecinta mai costisitor din punct de vedere financiar pentru tine.

Tu spui ca ai fi dispus sa dai 5 mil. pt. a rezolva problema, insa este posibil sa o rezolvi cu mult mai putin.

:o laurentiu vad ca ai oroare fata de mecanici...dar de data asta cred ca au avut dreptate ,dupa cum sa explicat problema si eu sunt de acord ca e sparta membrana in servo :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum a spus ca dispare zgomotul (fisiitul) cind calca frina,e posibil sa fie doar supapa de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: laurentiu vad ca ai oroare fata de mecanici...dar de data asta cred ca au avut dreptate ,dupa cum sa explicat problema si eu sunt de acord ca e sparta membrana in servo :P

:blush: Salut, doar fata de unii, din pacate formeaza majoritatea ( cel putin dintre cei cunoscuti de mine)!

pt. cei corecti si profesionisti tot respectul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am exact aceeasi problema cu cea descrisa de cristiansen. Parca suieratul (fasaitul) e mai puternic cand e frig afara. Il am din toamna trecuta, am schimbat lichidul de frana la Brady Trade, dar e la fel. Mecanicul de acolo s-a uitat la supapa si lucreaza bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata! Am schimbat servofrana si masina merge ceas! Servofrana = 630 RON, manopera = 80 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

salutare!

aceeasi problema ca si cristiansen o am si eu,numai ca frana functioneaza perfect,nu pierde lichid pe nicaieri..sa fie numai lichidul de vina?

LE:si cand apas pedala de ambreiaj acelasi fasait apare.

Modificat de copanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin:pedala de ambreiaj nu are legatura cu acest fasait.

Se poate totusi sa fie vreun furtun pe acolo pe langa pedala de frana care sa scape aer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca face cand ambreiezi,se aude fasaitul rulmentului de presiune,in care probabil,vaselina sa sedimentat si nu mai are ungere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

revin u fasaitul,care de fapt,nu mai e fasait :D ...a disparut de la sine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut. (1.) cum pot sa testez membrana din tulumba de servo si (2.)supapa de sens de pe tulumba? daca fac cateva pedale cu motorul oprit pedala de frana se intareste si ramane sus, daca pornesc motorul se duce imediat un pic in jos, stiu ca e normal dar (3.) de unde stiu cat ar trebui sa coboare la pornirea motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa unisens e simplu de probat,dupa cum spune si numele intr.un sens trebuie sa dea drumul la circulatia aerului si in celalalt sa nu iar membrana o poti testa foarte bine a doua zi inainte de a porni motorul,daca scoti supapa unisens de pe cilindrul vacumului trebuie sa se auda exact cum ai desumfla brusc un balon cu aer,ceea ce inseamna ca ea se videaza si este in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dan_wolf, masina ta are un comportament normal. Nu trebuie sa-ti faci probleme. Daca imediat dupa pornire iti merge in jos pedala, e bine. Nu merge mult. Undeva la 1/3 din cursa pana jos.

Iar daca ai oprit motorul, dupa maxim 2-3 pedale e normal sa ramana sus. Se pierde vacuumul si nu mai are ce sa te ajute la apasare. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am facut comparatie cu un alt golf 4 tot pe benzina de 1.6. la el era asa cu motorul oprit daca apasam pedala de frana de cateva ori se intarea de tot, apoi porneam motorul si scadea putin. in mers cand apasam frana tinea sus, adica in momentul cand se auzea clicul ala de la switch deja prindea frana. nu era deloc elastica sau altceva. la mine trebuie sa apas pedala mult mai jos sa tina si parca e un pic elastica, am impresia cate o data ca ma duc cu ea la podea. sau este vreaun reglaj undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca placutele sunt bune?

Te.ai uitat pe la roti sa observi daca este vreo una umeda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e elastica pedala, prea putin intervine tulumba de frana (sau vacuum-ul). Cauzele pot fi altele. Ar trebui sa iei in considerare urmatoarele lucruri:

- Aeriseste bine frana (la fiecare roata).

- Eventual schimba lichidul de frana daca e vechi.

- Franarea e mult mai ferma si mai eficienta cu placute de frana OEM. Deci daca ale tale sunt pe producator, nu vei mai avea aceeasi frana si va trebui sa apesi mai tare pedala. :flower:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asta era o cauza din care am facut modificari. adica pedala nu este tare cam cum apas la oltcit (am si unul de asta :icon_thumright: ) ca si cum nu as avea servo. se apasa foarte fain numai ca se duce mai jos. am schimbat tot ce inseamna frane pe masina, etrieri fata - spate, placute, discuri, lichid de frana. am facut upgrade de la 256/232s la 312/256. franele tin foarte bine, mult mai bine ca inainte, doar ca pedala se duce mai jos. am facut si aerisire la ceva timp dupa ce am facut schimbul de lichid de frana.

(pedala este la fel de jos ca inaintea modificarilor)

ce am mai observat in seara asta: motorul pornit si am apasat de cateva ori pedala de frana si sa aprins martorul de la ESP, dar presupun ca asta nu are legatura cu, cat de jos se apasa pedala.

Modificat de dan_wolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s a aprins martorul de la esp inseamna ca ai defect switch ul frana. Uita te mai atent e posibil sa se aprinda si EPC daca e benzina. Ca sa nu ai dubii pune pe cineva sa apese frana si verifica daca se aprind becurile spate. Ca remediere ai de desfacut cele trei torx uri 20 de jos apoi scoti doar capacul de plastic de deasupra pedalelor. Switch ul se apasa si se roteste invers acelor de ceas. ai un cod pe el si pe baza lui poti cumpara altul. am patit si eu acelasi lucru. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc possst switch-ul era defect. l-am schimbat, acum raman la faza cu pedala de frana. maine mai testez la un prieten cu un g4 sa vad cum este la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am testat astazi franele la alt golf 4. concluzia la care am ajuns este ca am sigur undeva o problema la frane. ce am mai observat este ca daca incerc sa opresc sau sa incetinesc de la o viteza superioara trebuie sa apas pedala destul de jos si din ce in ce mai tare. am testat si supapa de sens de pe tulumba de servo, lucreaza bine (numai inspre motor), doar garnitura de pe tulumba de servo de la stut parca e un pic obosita. daca aveti alte idei ce (cum) sa mai testez va rog sa-mi spune-ti. daca este un mod prin care pot testa tulumba de servo sau pompa de frana (altul fata de cel descris de colegul bibanu47 (nu am cum sa scot stutul din tulumba de servo repede astfel incat sa aud aerul cum iese sub presiune).

daca am motorul oprit si fac cateva pedale, pedala de frana se intareste "tare si sus" cum am intalnit si la alte masini, cum pornesc motorul parca e un ambreiaj mai tare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa un test de frana la o statie ITP. verifica daca nu ai scurgeri la furtunasele de la etriei. ai schimbat placutele recent? Comportamentul la franare difera in functie de placute si discuri. am patit odata la un golf avea placuta o parte de material foarte dur fapt ce a dus la un comportament destul de ciudat al franarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt scurgeri la etrieri, garniturile de la ei sunt ca noi. eu le-am montat personal si stiu ce am pus. am verificat de cateva ori la interavale de timp sa vad cum se prezinta sistemul si nu are nici o scurgere. etrierii culiseaza perfect pe bolturi, pistonasele la fel. (la upgrade am schimbat tot fuzete rulmenti fata spate, table protectie fata spate, etrieri, portetrieri fata spate, toate suruburile, placute si discuri noi zimmermann, lichid de frana).

am testat tulumba de servo si supapa de sens si sunt ok. am ajuns la concluzia ca e din pompa de frana, am cumparat deja 2 pompe ATE 23 si mai astept una de pe un GTI tot ATE 23 cu tot cu tulumba de servo. dupa ce am sa schimb pompa am sa scriu aici daca sa rezolvat sau nu.

(aceiasi marca de placute am pus si pe cealalta masina a mea un 325i din 2006 si sunt super fara probleme).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

pedala ta este cumva foarte tare la apasare ?si trebuie apasata foarte puternic.?daca da ar putea fi ca la mine o problema de aerisire a lichiudului>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!