Jump to content

o mica nedumerire


Alex_Bancos
 Share

Postare recomandată

salut, scuze de deranj

se poate da jos motorul fara sa se unble la carapace?

tocmai mi-am luat brotac si tre restaurat

tre sa dau jos motorul si sa-l duc la un mecanic si restul masinii la tinichigiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he hey! s-o stapanesti sanatos si sa n-ai probleme cu ea! masina am mai vazut-o acu vreo 2 ani.

on-topic. da se poate da jos foarte usor. intai scoti bateria, sa nu faca ceva vreun scurt. apoi demontezi toate accesoriile (turbina - trebuie scoasa si capota spate ca sa scoti turbina, dinam, distributor, pompa de benzina, etc) dupa care ai 4 suruburi care tin motorul pe cutie. atentie langa demaror, sunt doua, unul tine motorul unu e doar pt demaror, multi nu il vad pe ala si se mira de ce nu iese motorul. apoi dai o roata jos, ridici masina cat mai sus, il tragi spre in spate si il lasi sa cada pe ceva inalt ( o lada de bere ceva) adica sa nu cada prea mult sa busesti ceva la el. dupa care il tragi afara si gata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he hey! s-o stapanesti sanatos si sa n-ai probleme cu ea! masina am mai vazut-o acu vreo 2 ani.

on-topic. da se poate da jos foarte usor. intai scoti bateria, sa nu faca ceva vreun scurt. apoi demontezi toate accesoriile (turbina - trebuie scoasa si capota spate ca sa scoti turbina, dinam, distributor, pompa de benzina, etc) dupa care ai 4 suruburi care tin motorul pe cutie. atentie langa demaror, sunt doua, unul tine motorul unu e doar pt demaror, multi nu il vad pe ala si se mira de ce nu iese motorul. apoi dai o roata jos, ridici masina cat mai sus, il tragi spre in spate si il lasi sa cada pe ceva inalt ( o lada de bere ceva) adica sa nu cada prea mult sa busesti ceva la el. dupa care il tragi afara si gata!

Merci mult de informatie

La prima intalnire dau o :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he hey! s-o stapanesti sanatos si sa n-ai probleme cu ea! masina am mai vazut-o acu vreo 2 ani.

on-topic. da se poate da jos foarte usor. intai scoti bateria, sa nu faca ceva vreun scurt. apoi demontezi toate accesoriile (turbina - trebuie scoasa si capota spate ca sa scoti turbina, dinam, distributor, pompa de benzina, etc) dupa care ai 4 suruburi care tin motorul pe cutie. atentie langa demaror, sunt doua, unul tine motorul unu e doar pt demaror, multi nu il vad pe ala si se mira de ce nu iese motorul. apoi dai o roata jos, ridici masina cat mai sus, il tragi spre in spate si il lasi sa cada pe ceva inalt ( o lada de bere ceva) adica sa nu cada prea mult sa busesti ceva la el. dupa care il tragi afara si gata!

permite-mi o descriere a unei proceduri alternative, mai ales ca am la activ ceva motoare puse si date jos:

a) se scoate din suruburi tabla de racire dinspre mecanicul amator - adica aia cu doua gauri rotunde prin care trec furtunurile de la turbina spre incalzitoare (daca e modelul cu pricina dar poate sa nu le aiba - mai rarut, modele de motoare vechi-vechi)

b ) se lasa la locul lor turbina, dinam/alternator - se scoate capacul de delco si rotorul (pentru a nu agata sub fusta caroseriei cand cobori motorul) - turbina e buna sa apuci de motor si sa il basculezi

c) se ridica zdravan masina si se aseaza sa zicem pe doua capre inalte sau cate doua roti pe fiecare parte

d) piesa de rezistenta la datul si pusul motorului este cricul tip crocodil, cu el se manevreaza foarte bine motorul fara a fi nevoie sa ii dai drumul in gol - se pune cu o bucata de lemn fix sub capacul de la decantorul de ulei - chestia aia rotunda prinsa cu piulite cu cap ingropat;

e) se slabesc cele 4 suruburi dupa cum s-a zis;

f) se ridica bine de tot motorul pana cand, datorita pozitiei oblic spre in sus, incepe sa iasa de pe priza de cutie si din cutie; treptat se trage, cu tot cu cric, modificand din cand in cand cursa acestuia, in sensul de a-l lasa jos

in momentul in care intre motor si pamant distanta este reprezentata de cricul in repaos, atunci se poate bascula, cu grija, motorul, spre a nu-i sparge carterul

recomand modelul artizanal de carucior in forma literei C, cu rotite de la Bricostore/Selgros/Praktiker, cu platforma, care poate fi ridicat direct cu cricul sub motor iar la coborare permite cricului sa fie retras de sub carucior - asta insa implica ridicarea masinii foarte sus, a.i. intre marginea fustei si pamant sa avem aproape inaltimea motorului - marele avantaj e ca poti muta de colo colo motorul pe carucior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alta varianta care nu necesita decat un cric de dacee si niste pietre ( astea pentru montatul motorului la loc :P )

DEMONTARE :

se demonteaza capota spate si balamalele ( pentru a putea scoate turbina) si de pe motor TOT ( inclusiv radiatorul de ulei ) singurele piese de raman pe motor vor fi piciorul dinamului si galeria de admisie . tablele lasa-le la locul lor ca e pierdere de timp ( daca ai garnitura motorului intacta doar la montaj va trebui sa le dai jos ca sa nu apuce aiurea garnitura)

te bagi sub masina si desfaci cele doua piulite de jos( care tin motorul de cutie ) iesi afara , dai rotile spate jos si lasi masina pe tambure si apoi desfaci si celelalte doua suruburi de sus .

apuci de tevile de esapament si tragi cu putere GATA !!! motorul e jos ( tin sa precizez ca in momentul in care masina e pe tambure distanta dintre motor si pamant e de aproximativ 10-15 cm deci nu are nici pe draku* . oricum el cade pe incalzitoare nu pe bloc :D)

apoi ridici masina de partea dreapta si pui roata la loc si apoi o ridici de partea stanga cat poti de sus si tragi motorul spre stanga de sub masina ( cricul de dacee ridicat aproape la maxim permite scoaterea motorului super lejer de sub broscoi tragand-ul de galeria de admisie( de-aia ti-am zis sa o lasi pe motor si sa nu o dai jos )

MONTARE :

se baga motorul sub masina prin acelasi procedeu prin care a fost scos ( cu galeria de admisie montata pentru ca va trebui folosita ca maner mai tarziu)

se aseaza motorul pe linie cu cutia de viteze

se lasa din nou masina pe tambure

acum incepe ridicarea motorului pentru alinirerea lui cu cutia

prin laterale se baga cricul sub unul din incalzitoare ( mustiucul din partea de sus prin care baga caldura in masina ) si se incepe ridicarea lui incetul cu incetul pana poti sa bagi sub el ( sub incalzitor) in partea de jos o piatra

te muti pe partea cealalta si repeti operatia precedenta

din nou pe prima parte si ridicat si mai mult si bineinteles o piatra mai mare

si tot asa pana cand motorul va ajunge cu prezoanele de jos in dreptul gaurilor din cutia de viteze

aici este ideal sa ai doua pene din lemn sub forma de scara

dupa asta ( in doi insi ) se apuca de galerie si se incepe o pendulare usoara si impingere consecutiva spre cutie pana cand va intra si axul cutiei pe discul de ambreiaj deci motorul ajunge pe pozitie normala

se monteaza unul din suruburile de sus ( timp in care celelelt muschiulos tine motorul pe pozitie ca altfel va iesi iarasi )

se prind suruburile de sus , se ridica masina la loc pe roti , se monteaza si piulitele de jos dupa care restul e o joaca de copil....:angry:

timp total de demontare 1 ora

timp de montare la loc 2-3 ore

bafta si spor la treaba !!!

si nu in ultimul rand sa ai parte de ea ;)

Modificat de ultimul venit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau se apuca cu mainile motorul, se trage de pe priza si se lasa jos pe pamant, fara a scoate rotzile, da' tre' sa te tzie. Pe mine (inca) ma tzine, dar nu se shtie pana cand. Pusul la loc- la fel, ridicare de sus cu mainile, pus prezoanele de jos in gaurile din cutie, impins pe priza.

Pt tratarea herniei de disc, incercatzi un link ceva gen www.basescu.ro :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau se apuca cu mainile motorul, se trage de pe priza si se lasa jos pe pamant, fara a scoate rotzile, da' tre' sa te tzie. Pe mine (inca) ma tzine, dar nu se shtie pana cand. Pusul la loc- la fel, ridicare de sus cu mainile, pus prezoanele de jos in gaurile din cutie, impins pe priza.

Pt tratarea herniei de disc, incercatzi un link ceva gen www.basescu.ro :D

nu merita, asa am spus si eu pina am patit-o. mi-am tras muschii la ambele miini si acum stau pe tuse de mai mult de un an. de aceea au inventat tot felul de scule ca sa l-e folosesti

eu as propune niste rampe facute pe care se poate merge sus cu spatele te bagi in patru labe, careva lasa motorul pe spatele tau, te lasi pe burta si bagi o tiritura pina iesi cu motorul :) :D :D

sa fim seriosi acum, eu zic ca este o scula foarte buna acel "crocodil" hidraulic si se poate lucra foarte usor cu el, merita cumparat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da nu e mai usor sa scoti motorul pe sus? Cu o macara din aia pt motor? Intreb si eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca nu iese pe sus.. credeai ca-i o obsesie sa scoatem motoarele pe sub masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca nu iese pe sus.. credeai ca-i o obsesie sa scoatem motoarele pe sub masina?

e un hobby al nostru ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un cric crocodil cu adevarat enorm, cursa cam 70-80 cm, cand oi avea timp si de asta o sa fac un canal de rulare pt el, la moshie, astfel incat cricul sa stea complet ingropat sub sol. Se pune la cric o placa de ridicare cu dorn la partea inf sa intre in partea mobila a cricului, se aduce mashina deasupra, se ridica, se desface mot, se trage cricul pe fundul canalului sa iasa de pe priza, se coboara cricul, caruciorul se asheaza pe sol si se desprinde de cric, se trage carutzul afara. Treb'shoara presupune un w/e de munca si 1-2 m3 de beton, pe care monentan nu pot sa-l prepar pt ca toate materialele carate acolo merg exclusiv la reconstructzia casei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mea culpa!!! Acum mi-am adus aminte ca mosu care mi-a zis mie de macaraua pt motor zicea ca scoate singur motoru si doar il ridica cu macaraua pana iese de la locul lui si apoi il lasa pe sub masina! Cam cate kg are motoru?Mosu zicea ca are vreo 70.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mea culpa!!! Acum mi-am adus aminte ca mosu care mi-a zis mie de macaraua pt motor zicea ca scoate singur motoru si doar il ridica cu macaraua pana iese de la locul lui si apoi il lasa pe sub masina! Cam cate kg are motoru?Mosu zicea ca are vreo 70.

zii mai spre 100-112Kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate anexele pe el are 100, am cantarit eu fiecare piesa pt proiectul de diploma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc tuturor celor care mi-au scris, mai ales lui Pac Man pt poze

acum masina e intr-o stare super proasta, dar sper ca pana in toamna sa o pun pe "picioare" :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Succes cu reparatiile .. stiu masinuta era pe Racadau de vinzare

Un prieten de'al meu a vrut s'o cumpere (chiar a dat un avans ... semnificativ 20mil)

dar s'a razgindit (si n'a mai primit banii innapoi .. ha ha) .. era de vinzare cu 30mil parca

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!