Jump to content

acceasi problema..apa fierbe 130 grade !


ingerul_danutz

Recommended Posts

ingerul_danutz

Apa imi fierbe, ajunge la 130 grade (atat indica pe bord) daca stau cu masina la relantiu sau nu depasesc 2000 de ture, am cumparat o termo-cupla noua si tot nu deschide. (am verificat ventilatorul si porneste pe ambele viteze / am verificat si termo cupla...in bucatarie am pus-o la fiert intr-o cana si am vazut ca deschide, dar nu stiu la cate grade :( )... nu porneste al 2-lea ventilator

... daca merg cu masina sau accelerez peste 2000 de ture apa usor isi revine la 90 grade

daca timp de 10 - 20 min apa sta constat la 120, apoi motorul isi schimba turatia, merge sacadat si da mici rateuri (se aud bufnituri in partea dreapta)..etc, nasol de tot

please help

Link to post
Share on other sites

Inseamna ca ai probleme cu termostatul. Verifica-l.

Link to post
Share on other sites

1. Pai vezi daca nu ai aer in instalatie si merge pompa de apa in "gol".

2. Incearca sa faci rost de un termometru sa verifici cind deschide A. termostatul

(e cel de pe furtunul de iesire din motor), + B. termocupla (montata de obicei pe radiator si porneste ventilatorul - la o anumita temperatura "cupleaza" un contact in interior).

Link to post
Share on other sites
Apa imi fierbe, ajunge la 130 grade (atat indica pe bord) daca stau cu masina la relantiu sau nu depasesc am verificat si termo cupla...in bucatarie am pus-o la fiert intr-o cana si am vazut ca deschide, dar nu stiu la cate grade :blink:

Cred ca ai fiert termostatul de fapt.

De vina poate fi termocupla sau in cel mai fericit caz siguranta arsa sau cu contactele oxidate

Link to post
Share on other sites

Pompa de apa mai face asa cateodata cand se duce.Cand a fost schimbata ultima data?

Link to post
Share on other sites
ingerul_danutz

@ - TM56LAU nu stiu cand a fost schimbata....

ar putea sa fie la garnitura de chiulasa, asa il auzisem pe un "mester" spunand....

termocupla e noua si a fost verificata daca deschide intr-un vas cu apa pus pe foc, si a deschis dar nu stiu la cate grade....

daca iar mufa care intra in termocupla e ok, am curatat-o si nu e oxidata...ventilatorul merge pe ambele viteze

o poza cu tabloul de sigurante, de unde pot lua si eu ? poate o fi umblat cineva la ele, si nu a stiut sa le puna la loc cum trebuie......

Link to post
Share on other sites

Asta cu garnitura de chiulasa este o tampenie. Incredibil ce pot debita cate unii "mesteri". Vezi sa nu fie pompa de apa. Nu te juca, pentru ca daca se gripeaza, rupi cureaua de distributie si faci praf motorul. Verifica pompa neaparat. Eu am patit asa acum vreo cativa ani la un renault, s-a gripat pompa de apa chiar la pornire la vreo doua saptamani dupa ce au aparut simptomele descrise de tine.

Edited by marius007
Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Nelamuriri!!

La masina din semnatura am schimbat distributia kitul complet cu tot cu pompa de apa cam cu 2500 de km mai devreme ca a inceput sa imi scoata apa din vasul de expansiune din senin. Dupa 2-3 zile aceeasi poanta apa sare de 90 de grade! merg la mecanic imi schimba tremostatul cu unu de 86 de grade merge ce merge si apoi din nou din senin iarasi fierbe. Fac un drum de Wiena nu se intampla nimik tot drumu iar la intoarcere in Ro la 20 de km de granita din nou fierbe apa. Nu mai stiu ce sa mai cred. Mentionez ca ma schimbat si cupla VISCO iar in vasul de expansiune nu bolboroseste nimic nici la turatie nici la relanti

Link to post
Share on other sites

Eu as spune tot termostatul :wub:

Probabil e unul pe producator, si era calitate mai slaba.

Daca ar fi garnitura de chiulasa, nu mai faceai drumul de Viena.

Link to post
Share on other sites

Totusi ma gandesc ca daca era termostatul tot nu puteai face drumul la viena , vezi sa nu fie radiatorul infundat sau obturat si lichidul de racire sa nu-si faca bine circuitul

Link to post
Share on other sites

Un amic avea la un opel din 2000 un termostat asemanator. Bloca doar cand avea el chef. Dupa inlocuire, cel nou facea la fel. Pana l-a inlocuit cu unul pe original. Si de-atunci, problema rezolvata.

Link to post
Share on other sites
ingerul_danutz

la mine apa fierbea din cauza pompei de apa care avea avea "elicea" sparta...practic nu mai avea cine sa "impinga" apa afara din motor!

o singura data a mai crescut apa in timpul mersului, dar atc. a fost din cauza faptului ca la itp alt mecanicos si-a bagat mana pe la motor si mi-a scos mufa de la termocupla !

Edited by ingerul_danutz
Link to post
Share on other sites

Daca se duc paletii de la pompa de apa, se incalzeste non stop. Nu merge cu intermitente sa apuci sa faci sute de km cu ea.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Buna. Unele simptome prezentate aici se regasesc si la masina mea si anume: apare iconul cu termometrul,indicatia STOP, acul indica 130 grade la apa si in plus antigelul fierbe. Oare sa fie de vina tot senzorul G62?

Edited by C o s m i n
mutat in topic corespunzator
Link to post
Share on other sites
Mihai.Nechifor

Mai curand termostatul blocat pe inchis, parerea mea

Vezi ca-i coci ciuloasa in ritmul asta

Edited by Mihai.Nechifor
Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Sigur nu e G62-ul de vina, atata timp cat iti fierbe. Ventilatorul electric porneste ?

Pai, cred ca deja s-a parlit....daca ai mers asa, ceva timp.

Link to post
Share on other sites

spokesman- la tine sunt sanse sa se fi dus pompa de apa sau termostat blocat pe inchis deci nu mai merge cu masina asa ca e grav daca ai noroc nu ai ars garnitura de chiulasa, nu are treaba senzorul g62, daca nu ar fi fiert antigelul atunci erau sanse sa fie g62 defect in sensul ca arata temperaturi ireale.Daca cand e motorul rece desfaci capacul de la vasul de expansiune si face bulbuci pe langa termostat sau pompa apa e arsa si garnitura de chiulasa.

Link to post
Share on other sites

Da, aveti dreptate. Mecanicul a zis pana la urma ca ar fi termostatul de vina.Aseara mi-a schimbat cupla de la ventilator si a scos termostatul.Am circulat cu masina azi si nu am mai avut probleme. Maine am sa cumpar termostat si il va schimba. O problema tot ar fi: daca il inlocuiesc si tot creste temperatura si fierbe apa , in mod sigur trebuie schimbata garnitura de chiulasa...asa sa fie? :vaidecapulmeu: nashpa. Dar poate am noroc.

Link to post
Share on other sites
Mihai.Nechifor

Daca tot creste temperatura e pompa de apa..paletii "deslipiti" de ax (am mai vazut la cineva) si merge axul in gol. Daca incepe sa-ti dispara antigelul sau apare ulei in el atunci e garnitura. Dar poate ai noroc si nu ai mers mult asa

Link to post
Share on other sites

la mine am doar un ventilator pentru racire antigel si este pus pe axul pompei de apa se invarte o data cu ea, stilul asta de racire am vazuto pe bmw sau mercedes pompa apa nefiind pusa pe distributie eu zic ca e un avantaj.

Link to post
Share on other sites

Asta c rezi tu, dar nu e asa. la tine pompa de apa tot pe cureaua de distributie este.

Link to post
Share on other sites
F l o r i n

...si ventilatorul de la clima trebuie sa porneasca si sa ajute la racirea motorului, cand da se se incalzeasca tare.

Link to post
Share on other sites

Iti spun sigur ca e pusa separat pompa de apa si nu e pe distributie eu am motorizare mai vechie, orcat as da forja la masina mai mult de 90grade nu trece.Eu nu am ac si am de cat o aeroterma pentru racire.

Link to post
Share on other sites
F l o r i n

In primul rand, completeaza profilul, sa stie lumea despre ce masina vorbim. Am cautat prin posturile tale si am gasit....Passat B5, AFN.

La AFN asa e, nu e pe distributie.

P.S. Nu ai AC ?

Edited by F l o r i n
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri