Jump to content

Reset adapt. ECU - clapeta acceleratie


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Salut

Daca adaptarea clapetei urmand procedura de mai sus nu da rezultate, este posibil sa fie defecta clapeta. Mai incearca procedura de adaptare si dupa ce ai scos borna minus de la baterie pentru 15 minute. Nu cred ca rezolvi ceva, dar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza e facuta cand da motorul era pornit!Dar am incercat si cu el pornit si nepornit adik doar contactul pus si tot ERROR imi apare acolo...ce e asa greu....va bag in ceata c ce va bag?invat si eu de unde sa stiu spun si eu ce se intampla mai bine sau mai prost..nu sunt un specialist...daca eram un destept in asa ceva numai veneam aici...Scuze daca va stresez...deranjez...!;)am cerut niste sfaturi doar..

1. Nu este vorba ca ne stresezi/deranjezi. Daca ar fi fost asa, nu ar mai fi existat forumul :)) ...dar, cand vorbim despre defectiuni/probleme/etc., trebuie sa sa prezentam situatia cat mai clar, de la inceput si pana la sfarsit. Tot asa facem si cand cerem sfatul medicului...cred :Driver: .

2. "daca eram un destept in asa ceva numai veneam aici" - Daca asa ar fi gandit multi alti colegi de forum, nu stiu daca ai mai fi avut forumul ca alternativa a service-ului.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut adaptarea fara vag-com.se pare ca merge ceva mai bine acum dupa ce am curatat si clapeta.asta pana o sa pot sa am posibilitatea sa incerc iar adaptarea.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doresc ca in cursul zilei de maine sa curat clapeta de acceleratie si sa-i fac si o adaptare,vreau sa stiu daca pasii pe care doresc sa-i urmez sunt buni.

1.se deconecteaza borna + de la baterie

2.se da jos capacul negru de plastic de la motor

3.se da jos filtrul de aer cu tot cu locasul lui

4.se da jos clapeta si se curata

pt montarea la loc se executa invers pasii de la 4 la 1

dupa ce am termina cu totul pot sa-i fac adaptarea fara vag-com sau cu vag?

rog cunoscatori daca stiu ca mai sunt si alti pasi de urmat sai enumere.va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu reusesc sa demontez clapeta de acceleratie defapt ami este cam naspa nu ma pricep ce trebui demontat un tutorial ar fi nemaipomenit dar nu am gasit ma puteti ajuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DJ JEO!!! Ai acelasi tip de motor ca si mine, AKL. Acest tip de motor are acceleratia pe cablu.De problema asta m-am lovit si eu dar dupa ce am sapat umpic mai mult pe forum am gasit ca adaptarea cu vag-ul la acest tip de motor nu se face in acelasi bloc ca la restul masinilor. NU mai tin minte exact in care anume se face dar sigur gasesti in topicul asta. La mine a mers varianta adaptarii clapetei de acceleratie comandata pe cablu. bafta

Modificat de salapiat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.. am un Golf IV 1.6 16v tip motor BCB an 2003, si am fluctuatii la relanti la cald:( de exemplu eram la semafor si a inceput sa oscileze turometru intre 700 si 1100 rot/min cu aproximatie ca si cum as accelerao eu numai ca eu nu m-am atins de pedala de acceleratie:( uneori se calmeaza singura alte ori trebuie sa o turez eu si usor usor se mai linisteste sau se accentueaza.. posibil sa am aceste fluctuatii din cauza ca sonda lambda cea de dinainte de catalizator nu functioneaza? si am mai observat ca daca sunt cu masina in viteza a 4 de ex. si o scot pe liber si las masina sa mearga din inertie uneori se mai blocheaza acul turmotrilui cam pe la 1100-1200 de ture la care sta cateva secunde si apoi pica normal la 700. primul lucru pe care o sa-l fac e sa curat clapeta de acceleratie si apoi adaptare am sa o fac si pe cea cu borna scoasa si as vrea sa o incerc si pe cea din VAG-com.. daca se poate sa-mi spuna cineva cu exactitate ce valori trebuie sa salvez si unde pt acest timp de motor si alte eventuale cauze pt aceste mers neregulat as fi tare recunoscator.

Am sa postez aici un filmulet de pe youtube cu un Golf IV 1.6 16v nu stiu si daca e acelasi timp de motor care se comporta cam la fel

a.. si era sa uit am acel racord flexibil care e cumparat de nou dar am fost la 2 service-uri si nu au reusit sa-l sudeze bine, ziceau ca sa poata da jos evacoarea trebuia sa dea si puntea fata parca si au incercat sa-l sudeze asa pe masina cu autogen. Astept parerile voastre, multumesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de acceleratie si Egr ar putea fi principala cauza. Este o discutie pe forum legat de motorul AZD. AUS, BCB sunt asemanatoare. Exista si DIY cu curatarea clapetei de acceleratie si a EGR-ului, sau se poate face la service. In general cine a facut aceste doua lucruri a scapat de oscilatii.

Cat despre racord, incearca sa gasesti un loc unde sa ti-l sudeze ca sa nu ai pierderi de gaze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut !stie cineva unde se afla situata clapeta de acceleratie la vw passat din 2000 motor 1.8i 92kv(APT)?cred k am vazuto undeva langa motor in continuare tubului de la MAF .acolo sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a.. si era sa uit am acel racord flexibil care e cumparat de nou dar am fost la 2 service-uri si nu au reusit sa-l sudeze bine, ziceau ca sa poata da jos evacoarea trebuia sa dea si puntea fata parca si au incercat sa-l sudeze asa pe masina cu autogen. Astept parerile voastre, multumesc.

Nu cred ca problema ta se incadreaza in subiectul acestui topic. Din ce spui mai sus, inteleg ca ai o problema cu evacuarea (pierderi de gaze pe circuitul de evacuare). Daca am inteles bine, atunci, rezolva-ti aceasta problema. Orice "gaura" in evacuare, inainte de sonda/sondele lambda, inseamna un surplus de oxigen (aerul din exterior care patrunde in circuitul de evacuare), surplus pe care sonda lambda incearca sa-l corecteze(prin intermediul ECU) prin injectarea unei cantitati mai mari de benzina, fapt ce duce la aceste variatii (cresteri) ale turatiei motorului.

In concluzie, posibil ca nici sonda sa nu aiba nicio problema, nici clapeta ci, doar "gaura" din evacuare.

Parerea mea. :icon_thumright:

Dupa ce rezolvi problema, sa ne spui si noua ce a fost.

Va salut !stie cineva unde se afla situata clapeta de acceleratie la vw passat din 2000 motor 1.8i 92kv(APT)?cred k am vazuto undeva langa motor in continuare tubului de la MAF .acolo sa fie ?

DA.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@salapiat .la mine te refereai?eu am 1.4 si e AKQ.tin se mentionez ca o perioada de vreo luna de zile dupa ce am curatat clapeta scapasem de pierdere de putere si fluctuatie la relanti dar acum mi-au revenit.sa fie oare EGR-ul?o sa il dau jos sa il curat si pe el sa vad...ca nu stiu ce sa mai zic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut o diagnoza? Daca nu ai nicio eroare legata de EGR, putin probabil ca problema sa fie de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vacuumatica la el, la fel ca la mine. Daca reusesti sa o adaptezi sa imi zici si mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca are acelasi motor, asa este si nu ai ce sa adaptezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Am intalnit si eu o problema azi la un polo de prin 2000 cred cu motor de 1.4 caruia i se oprea motorul sau varia turatia, sau daca acceleram ramanea accelerat. Clapeta ia fost curatat cu intregul corp. Are o mufa cu 7 pini care intra in corp. Din ce am citit eu ar fi un senzor. Ce senzor nu stiu. Ce ar trebui schimbat? Adaptarea cu VAG-COM nu pot sa o fac pt ca nu gaseste canalul respectiv.

Multumesc

Address 01: Engine Labels: 036-906-014-AHW.lbl

Control Module Part Number: 036 906 014 BM

Component and/or Version: MARELLI 4CV 3149

Software Coding: 00021

Work Shop Code: WSC 00788

2 Faults Found:

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

27-00 - Implausible Signal

00282 - Throttle Position Actuator (V60)

26-10 - Output Open - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O noua manifestare legata de clapeta de acceleratie care tine de mizeria din clapeta:plecare cu masina in viteza a-!-a apare o apasare o apasare a pedalei de acceleratie.Se simte ca si cum fuge pedala de sub picior cam 1-2 cm.Aceasi problema apare apoi aleatoriu in timpul rularii.

Am Cautat pe aici un defect asemanator si am citit la cineva ca motorasul de la clapeta daca are niste dinti rupti in momentul cand ajunge la dintii respectivi misca pedala.Se rezolva prin inclocuirea clapetei.

In cazul meu am vazut ca dupa o curatare a clapetei poate sa rezolve aceasta problema(desi aveam aceleasi simptonme nu era cazul dintilor rupti).

Am considerat ca este util sa fie notat aici pentru ca nu am gasit pe tot google-ul ceva asemanator(cat am cautat eu).

Succes cu clapeta.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am si eu o problema la Passatul meu 1.6 AHL in legatura cu variatia asta a turometrului, la mine se manifesta in urmatorul fel : la semafor, cum o scot din viteza si iau piciorul de pe ambreiaj incepe masina sa trepideze puternic, turometrul oscileaza pana pe la 1500 de ture dupa care se opreste motorul. De asemenea masina este foarte lenesa, nu trage...

Am observat ca lucrul acesta e prezent cand am AC pornit iar daca, calc ambreiajul la max se opreste din vibrat imediat......este cumva clapeta de acceleratie de vina? mentionez ca o am pe cablu

Modificat de Danyiel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danyiel ai o diagnoza facuta?ceea ce prezinti tu pot sa fie tataea defecte incat e imposibil sa iti dai seama asa.

Da, poate sa fie si de la clapeta de aceeleratie si de la multe altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare tuturor!am si eu o nelamurire.de ceva vreme am observat ca imediat ce calc ambreiajul si o trec p liber,in special cand dau in marsarier apare o fluctuatie a relantiului destul de generoasa.fluctueaza aproximativ de 2-3 ori si revine la normal.in plus nu porneste la "sfert" atat la rece cat si la cald,tinand cont ca am skimbat bobina/fise/bujii,exclud ca ar fi din aceasta cauza.iar la accelerari apare o intarziere,mai precis o calc..cateodata da in nas...iar cateodata sta un pic ...apoi o ia,de parca nu ar comunica cum trebuie acceleratia cu motorul.in mers daca iau piciorul de pe acceleratie apare o bruscare,ceva gen a da in nas ceva mai puternic decat ar trebui,iar cand o calc iar o in reprize si nu constant,facand un anume balans inainte si inapoi,si asta pana c urca putin in turatie apoi dispare.daca plec ceva mai turat cu ea asta nu se observa,ci numai la un mers linistit.mentionez ca masina are 121000 km si o am de cateva luni iar cand am luat-o am pus-o p test si mi-a zis mecanicul ca debitmetrul functioneaza la valori mai mici decat ar trebui.pana acum am crezut ca asta e problema dar dupa citirea acestui topic am dubii.sa fie de la clapeta de acceleratie?? :somnmare: la pornire sta turata la 1200 si apoi urca un pic dupa care revine la normal dupa aproximativ 30 sec.am mers si cu alte masini si parca nu faceau ca a mea.parca are un mers neregulat ca si cand nu ar avea putere,si motorul se kinuie pt un moment apoi dintr-o data isi revine,dar brusc.si la decelerare frana de motor nu e lina parca tot in frame-uri se face.a mai patit cineva asa.ma gandesc ca poate fi si de la clapeta(nu se mai roteste p ax si de aici si tulburarile in mers) ca nu cred sa ii fi facut proprietarul dinaintea mea lucrul asta.motorul e 1.6 alz 102 cp.astept pareri!ms ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astept pareri!ms :icon_thumright:

Nu crezi ca ar fi mai bine sa-i faci o diagnoza si sa vii cu rezulatul (in ACEST TOPIC )? Din descrierea ta, multe pot fi cauzele pt. problemele enuntate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut !

dupa ce am curatat clapeta de acceleratie, am remarcat urmatorul fenomen : cind accelerez brusc de la relanti in gol sau in sarcina motorul nu reactioneaza imediat o pauza de 1 sec. si in plus apare un zgomot care seamana cu cel de la carburatorul de dacie fara capac de la filtru de aer "absorbtie de aer" nu stiu cum altfel sa il definesc, in secunda urmatoare accelerarea e fireasca pentru necajitul asta de motor...

multumesc pentru ajutor !

Modificat de valeriu s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca sa iei pas cu pas totul..adica demontat si montat la loc cu foarte mare atentie ca sa nu omiti ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posed un Polo 9N motor 1.2. Am probleme la pornirea la rece.....pleaca in 1200rpm apoi scade relatiul foarte mult concomitent cu accelerari din partea ei pt restalibilea relatiului. Cateodata mai si moare motorul. Toate astea dureaza in jur de 30 sec cred ca pana se incalzeste. Apoi totul revine la normal, masina trage normal, consum normal. Am fost la un diagnostic....nici o problema. Am schimbat benzinele de mi s-a luat! Poate sa fie din cauza clapetei de acceleratie? Daca e sa o dau jos stie cineva daca la polou meu din 2007 mai trebuie calibrare cu vagcom-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu o problema la masina unui prieten!I-am curatat azi corpul clapeta si dupa montare a inceput sa galopeze la relanti.Prima data incepea sa galopeze dupa ce incepea actuatorul de la canistra de carbon sa tacane,iar acum incepe sa galopeze imediat dupa ce a pornit.Are 2 simtome:1-galopeaza la relanti si aprinde martorii in bord,zicand ENGINE WORKSHOP;2-cate odata ii taie pedala de acceleratie.Am pus Vag-ul pe ea si imi da eroarea -17961-Barometric/mainfold Presure Signals:Implausible Signals.Eroarea asta mi-o da si fara sa pornesc motorul,imediat dupa ce-i pun contactul!I-am facut recalibrarea clapetei si a EGr-ului,dar fara niciun efect!Eu ma gandesc sa nu fie senzorul de presiune atmosferica sau EGR-ul blocat.Va rog sa va dati cu parerea daca ati mai patit sau auzit asa ceva!Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!