Jump to content

Fabia 1.2 HTP vs Logan 1.6 MPI


cubeborg
 Share

Postare recomandată

Am nevoie de argumente tehnice pentru a demonstra superioritatea unei Fabia 1.2 HTP (9800 euro) in fata unui Logan 1.6 MPI (8500 euro), tinand cont de dotarile superioare pentru Logan.

Modificat de cubeborg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa vedem .. cu logan am mers si am urmatoarele impresii:

- butoanele de la geamuri electrice fata pe consola/spate intre scaune sunt puse naspa de tot

- nu e deloc etans la inchiderea usilor fatza, am mers iarna si ma kkm pe mine de frig in fatza desi era caldura data la max

- electronica lasa de dorit, alta arata indicatoarele benzina/temp apa si alta e realitatea .. testat

- plasticele sunt sub cele de la clio symbol adica varza de tot .. la unele coltzuri poti sa te si tai

- zdrongane dupa 6 luni mai mult decat o fabie :Driver:

- motorul desi e mai mare si are mai multi CP nu urca la fel de frumos in ture ca un HTP :Driver:

- frana standard la Logan e hidraulica vs Fabia servofrana dual rate ;)

- cuplul la 1.4 MPI e asemanator cu 1.2 HTP dar nu se simte, la 1.6 MPI e mai mare cu 12 nm dar tot degeaba

- consumul unui HTP in conditii de trafic de duminica + ceva aglomeratie, tinde spre 7.5 .. 8.5 L/100 KM comparativ cu 1.6 MPI care indiferent de trafic, in BUC sub 9 L/100 KM nu face (amicul meu confirma)

- boxele stock d p Logan + RCD ala varza .. se aud de 10 ori cel putin mai prost decat boxele stock 2 tweetere + 2 difuri in usi (oricine e curios ii arat eu cum se aud cu un Pioneer)

- butonul de reglare al oglinzilor electrice e f nepractic la Logan

And many more .. ma si mir ca am putut sa postez ptr asa un vs .. insusi comparatia unui Logan cu o Felicia cred ca ar inclina balanta catre Skoda .. de Fabia nici nu mai zic !

PS - Nu am avut Logan, nu voi avea .. dar per ansamblu e un pas mare inainte ptr grouppe Dacia-Renault

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai rapid mod de comparatie e asta: fa un print screen la forumul Logan, la problemele pe care le au saracii oameni, si vezi ce topic-uri sunt la forumul Fabia. Aia vorbesc de roti sarite, acceleratii blocate, plasticuri strambe etc. iar aici lumea pozeaza jante si discuta de lipsa vreunui martor de lichid de parbriz sau claxoane bi-tonale. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul dezavantaj al fabiei fata de logan este portbagajul.Si totusi portbagajul de la logan este capitonat in batjocura si din 3 prieteni posesori de logan 2 se plang ca se umezeste portbagajul in zonele laterale unde are doua adancituri.Si piesele la logan sunt mai scumpe decat la fabia :( .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am colegi care se plang la Logan de ..... zgomotul facut de airbagul pasager in bord, incapatanarea computerului de bord de a functiona pe timp de ploaie sau, zgomotul mare de rulare la viteze de peste 100-120 km/h, blocarea rotilor la franare mai ... energica (in lipsa ABS-ului), umplerea de ... praf a habitaclului (nu exista filtru de polen), si, cel mai important, de consumul enorm in oras (minim 10%).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- motorul desi e mai mare si are mai multi CP nu urca la fel de frumos in ture ca un HTP :ceuameni:

- consumul unui HTP in conditii de trafic de duminica + ceva aglomeratie, tinde spre 7.5 .. 8.5 L/100 KM comparativ cu 1.6 MPI care indiferent de trafic, in BUC sub 9 L/100 KM nu face (amicul meu confirma)

Sa nu exageram... 1.6MPI trage incomparabil mai bine decat 1.2HTP (am in familie pe langa golful meu exact aceste 2 masini, Logan 1.6MPI si Fabia 1.2HTP). Iar consumul in conditii de duminica si mers calm poate atinge 8.5 la Logan fara probleme. Intr-adevar, in conditiile traficului din timpul saptamanii, se face cam 9-9.5.

Cat despre troncaneli, aici e cam varza Loganul, are vreo 15.000km si deja trancane din mai multe incheieturi... Fabia n-are nici 1.000km inca deci nu ma pot pronunta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Logan incep sa sune plasticele dupa cateva luni.

La 120 km/h urla motorul, spredeosebire de 1.2HTP cu care mergi si la 140 km/h fara probleme de sunet sau vibratii.

Fa un test drive cu Fabia si cu Loganul si sigur te vei decide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea cel mai bun mod de a vedea diferentele intre Logan si Fabia este sa te urci dintr-un Logan intr-o Fabia sa pornesti motorul si pleci la drum. Am testat senzatia si sincer dupa ce am coborat dela volanul Loganului si m-am urcat la volanul Fabiei mele am simtit diferentele. In primul rand modul in case stai la volan e altul, asezarea pedalelor e alta, modul in care masina raspunde la comenzi net superior Logan-ului, si ar mai fi multe de spus in favoarea Fabiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as fi fost primul care iti raspunde ti-as fi spus ca sigur ne vei primi nici un raspuns in favoarea loganului. Dupa cum probabil nici de daciaclub nu vei primi nici un raspuns in favoarea Fabiei. Raspunsul meu s-ar putea sa fie influentat de acelasi subiectivism

Nu vreau sa-ti enumar avantajele punctuale ale Fabiei pentru ca au fost enumerate de cei de mai sus. Iti spun doar experienta mea.

Acum 2 ani, inainte sa-mi iau masina acutala, am astepta o vara intreaga sa se lanseze Loganul, ferm convins ca imi voi lua si eu unul. Dupa care am fost la zilele portilor deschise, am mers 10 minute cu unul de 1.6 si am plecat sa-mi caut alta masina. Nu vreau sa ma intelegi gresit. Loganul e un mare pas inainte facut de baietii de la Mioveni. Dar urca-te intr-o Fabie. Vei simti diferenta de la pozitia in scaun. Efectiv e mult mai odihnitor. Iar restul ti le-au spus ceilalti.

Am mers destul cu un Logan de 1.4 (cel al tatalui meu) si de-aia cred ca-ti pot faca o comparatie obiectiva. Cu toata diferenta de putere scrisa in talon, mie nu mi s-a parut ca simt ceva. Singura chestie pe care nu o pot compara e cum trage cu AC, pentru ca taica-miu n-are AC, iar la mine se simte diferenta cand ii dau drumul. In rest, pana la 4500 de ture, nici o diferenta, dupa parerea mea. Dar eu rar urc pana la 4500 in oras, si asta e adevarat. Motorul de 1.6 ar fi ceva mai nervos daca ne-am lua dupa statistici, dar pe masini.ro sunt multi posesori de 1.4 care spun ca "sunt mai tari" ca cei cu 1.6 (deh, iar subiectivism).

Asa ca sfatul meu este : du-te si plimba-te cu ambele masini, vezi diferenta, dupa care hotaraste-te daca merita banii in plus. Parerea mea ca da, dar acum conteaza mai mult gusturile tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am nici logan nici fabie dar imi dau si eu cu parerea ca doar sunt roman. Pot sa spun insa ca am un prieten f bun care are atat logan 1.4 cat si fabia 1.2htp. Am mers cu ambele cateva sute de km sa imi dau seama de fiecare din ele cam ce pot. Diferenta dintre logan si fabia trece de chestiile practice. E "altceva". Probabil ca numai cine a avut un vw sau o skoda, cred, poate intelege ce zic eu aici, insa pt mine e important ca masina cu care merg nu numai sa ma duca din A in B, ci sa ma simt si bine in ea. Sa imi faca placere sa ma sui in ea si sa merg. Mie unul loganul nu imi da deloc aceasta "senzatie". Mi se pare o masina excelenta de firma insa. (pacat ca se strica asa repede si ca piesele sunt scumpe, insa tot e ok pt firme)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot sa inteleg cum puteti compara loganul cu orice alta masina, mai ales cu skoda, care e cam acelasi lucru cu VW. E incomparabil mai buna skoda, de fapt cum va explicati ca a scazut vanzarea la logan cu 20% si la masinile straine a crescut cu 40%??? Cel care a postat acest topic a condus masinile sa zica si el o parere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda fabia are tabla galvanizata cu garantie anticoroziune de 10 ani. Cand cumperi o masina nu ar trebui sa iei in calcul boxele si alte aiureli de marketing facute sa-ti ia banii pe nimic. Cu toate optionalele pe ea loganul este tot o coaja subtire si usoara (cu peste 150 kg mai usoara decat fabia hatch). Pentru comparatie gandeste-te ca un sac mare de ceresit pe care de abia poti sa-l ridici are 25 kg. Daca incarci in Logan sase saci de ceresit ai greutatea fabiei goala, desi Loganul are un volum mult mai mare. Culmea ca un roman care-si ia o masina de spalat va putea sa o care cu fabia, insa cu Loganul nu. Avantajul hatchback, drept urmare portbagajul mare al Loganului mare nu te ajuta decat la caratul cartofilor eventual al porcului. Pentru asta a fost si facut Loganul. Speculand necunoasterea clientelei din pietele emergente, usor de pacalit si in cautare de chilipiruri. Fabia insa nu a plecat de la ideea de specula, ofera exact ce ar trebui sa ofere o masina din clasa mica fiind extrem de fiabila, de aceea este si mai scumpa. Este ca si cum ai compara un tv panasonic cu unul eurotec spunand ca eurotecul la bani mai putini are si pip si dolby surround si ca la panasonic nu le ai dar platesti ca fraierul marca degeaba.

Ca sa inchei am la servici o fabie de 152700 km facuti exclusiv in Ro, care nu a avut nici o problema desi este calarita in fiecare zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le am pe amandoua,Fabia 1.2HTPde servici si Logan Ambition personal.Sincer Fabia e mai stilata,interior mai calitativ,mai putin zgomotoasa,finisaje mult superioare.Din punct de vedere al motorului Loganul,cu tot cu cutia lui de viteze economica(aiurea), sta mai bine ca Fabia inclusiv la consum(aia cu motorul de 1.4 LGN ori erau taximetrisiti ori nu erau ale lor).Spunea cineva ca Fabia sta mai bine la preturi intretinere,am avut ocazia sa gestionez costuri numai de revizii la o Octavie(timp de 4 ani) si nu am vazut nici o factura sub 6 milioane,asta in urma cu 4 ani.De curiozitate sa spuna cineva cat l-au costat reviziile periodice si cat costa un full CASCO pt Fabia ?

Decamdata pe mine prima revizie la Logan ma costat 1,2 mil si Casco anul acesta(1 an vechime) 213 euro.

La momentul achizitiei era cea mai buna solutie(8000 euro !)dar acum ?In septembrie apare la Logan motorul de 1.6 16V care,cica,ar fi mai bunicel si mai umbla si la interior,blocurile de lumini .

Pana la urma cea mai buna e cea in care te simti cel mai bine(incearcale personal !) la pretul cel mai bun si cu costuri minime de intretinere.

Modificat de dan75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1.200.000 ai schimbat ceva la revizie??? cred ca nimic.

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fim seriosi nu atacati atat Loganul... tatal meu are fabia 1.2 htp...

Si Loganul are calitatile lui ... intretinere ieftina, spatiu mult mai mare in interior... pretul de revanzare bun, consumul este ok... pretul mai mic...

Argumentele voastre par sa ii faca pe toti care si-au luat Logan cu IQ sub 50... uitati-va pe strada...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut cateva ture cu Loganul 1,6 si mi se pare instabil si geru de controlat in situatii apropiate de cele limita, dar comparat cu Bora 1,6 (Fabia nu am condus).

Avantajele Loganului: pret de achizitie mic; volum mare (dar eu il consider crescut exagerat avand in vedere ca are platforma de Micra) dar destul de prost gestionat; garda la sol mare...etc

si Casco anul acesta(1 an vechime) 213 euro. La momentul achizitiei era cea mai buna solutie(8000 euro !).

OT: 213 E? Pentru masina din semnatura evaluata la 8500E trebuie sa platesc CASCO=650E

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima observatie e ca omul care a deschis subiectul nu a mai postat niciodata. Sper sa nu-l fi arunctat si noi sa aruncam cu argumente care nu-i folosesc nimanui.

Pro Logan 1,6: Spatiul, pretul si poate garda la sol mai mare.

Pro Fabia 1,2: Economicitate (nu am sarit niciodata la media la pompa peste 9, desi umblu numai in Bucuresti), fiabilitate (36 kkm si nici o deosebire fata de masina noua), ergonomie.

Acum depinde ce-si doreste fiecare.

Eu am vrut sa-mi cumpar Logan Ambition si am ajuns la Fabia Combi Avantaj 1,2 HTP ... si nu regret de loc.

Motivele nu le mai expun. Daca cineva e interesat sa-mi scrie.

Modificat de Gip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o Fabia din 2001 platesc CASCO 330 euro. Ea fiind evaluata la 5400 euro acum.

CUm e evaluat Logan-ul, de se plateste asa putin CASCO?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pararea mea e ca ambele masini au avantaje si dezavantaje , iar daca cineva e sa aleaga intre cele 2 masini depinde cel mai mult la ce foloseste masina si ce asteapta de la ea.

spre majoritatea dintre voi, eu de cate ori m-am dat cu un logan am avut o parere ok despre masina. vreau sa spun ca m-am dat insensul ca am fost ca si pasager in taxi-logan, nu am condus una eu.

ce m-a impresionat pozitiv pe mine e suspensia masinii;

am fost weekendul trecut in oras si la intoarcere am luat un taxi logan din oras spre casa, masina avea la bord 44mii si ceva de km da nu tremura in ea nici un plasitc, ma mai mult singurele trepidatii care erau proveneau de la aparatu de taxi care nu era bine pus la locul lui.

vreau sa spun ca soferul a folosit aceeasi ruta(inclusiv o portiune de drum cu piatra cubica) pe care o folosesc si eu sa ajung acasa si audi-ul meu trepideaza mai tare decat loganul ala( la plasticele din masina ma refer si zgomotul facut de suspensie), acuma nu stiu ce sa cred, din cauza jantelor pe 18+suspensiei sport?? oricum ar fi loganul era mai "inchegat" ca si un TT. :angry:

acum la minusuri...tot pe drumul sper casa este pe drum un fel de "trambulina" pe care nu toata lumea o stie si vreau sa spun ca la 70km/h in logan am sarit literalmente (adica m-am desprins de pe bancheta din spate vreo 5-10 cm) cand a trecut peste ea. Daca soferul nu se tinea de volan cred ca sarea si el... :D nu m-am apucat sa rad din respect pt masina omului..da si el s-a ingrozit putin.

In concluzie...suspensiile sunt de barca la propriu, da in rest isi fac foarte bine treaba(la amortizarea denivelarilor)

cu fabia am fost tot pe taxi-o data si imi amintesc, ca se cam "scutura" din plastice(nu tin minte cati km avea la bord) da oricum se auzeau plasticele bine in ea si suspensia facea un zgomot urat.

acum sincer si eu daca sa avea de ales intre cele 2 masini as alege fara indoiala fabia, am scris postul asta doar pt ca mi-a facut impresie buna loganul asta, deci nu putem nega ca nu are si el cateva calitati care sa-l recomande pt o anumita categorie de necesitatii (taxi, masina de firma, masina pt o familie cu venituri modeste)

de fabia nu mai zic nimic, pt ca toti ii cunosc, calitatile si defectele si clar este superioara loganului si in lipsa unor dotari care se regasesc pe loganul "full option"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Casco e f ieftin la Logan, fiind masina romaneasca... nu stiu care-s legile exacte, dar beneficiaza de alte prime de asigurare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Casco e f ieftin la Logan, fiind masina romaneasca... nu stiu care-s legile exacte, dar beneficiaza de alte prime de asigurare.

CORECT ! la masinile romanesti procentul pentru calcularea CASCO este mai mic decat la cele straine.

''la 1.200.000 ai schimbat ceva la revizie??? cred ca nimic.''-am facut schimb ulei+filtru,ce se face la revizie,restul sant ori garantie ori reparatii,nu revizii.

Si la Fabia cat e prima revizie(schimb ulei+filtru) ? vs. Logan ? :Driver:

Modificat de dan75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare , eu am o Fabia 1,2 HTP , am mers cu Loganul de 1,6 full si singurul lucru bun vs. Fabia este suspensia care este mult mai maleabila fata de cea rigida a Fabiei. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pro fabia ar fi si filtrul de polen care in atmosfera imputzita si prafuita a oraselor romanesti gent TM sau B, ajuta mult. Eu nu am un fir de praf pe bord in fabia, in schimb loganul de servici e full de praf.

Fabia are directie servoasistata electrica, nu ia din puterea motorului.

Calitatea materialelor e indiscutabil mai buna la fabia, la logan tot interiorul e din plastic prost si ieftin, bord, fetze de ushi, tot e oribil la atingere. Tinuta de drum incomparabil mai buna la fabia, loganul pare "dezmemebrat", nu e legat deloc. Pozitia de condus prea inalta la logan vs fabia, cu scaunul lasat la minim cu tot. Si nu in ultimul rand, Logan are *** NCAP fatza de fabia cu ****. Pro pt Logan poate fi probabil doar un pretz mai mic, dar acesta e deplin justificat prin slaba calitate. La spatiul interior, e adevarat ca logan are portbagajul mai mare, dar fabia are avantajul hayonului, pe care, cu bancheta spate rabatata , intra mai mult ca in logan. A mai zis cineva si e adevarat, cu loganul nu cari o masina de spalat automata normala. Nu incape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabia are directie servoasistata electrica, nu ia din puterea motorului.

Deci s-a descoperit in sfarsit un sistem care nu consuma nimic, de nicaieri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!