Jump to content

Eroare: AdBlue (DEF). Porn. mot. imp. in 1000km. - Skoda Superb 3 2.0 TDi 190CP - 2015, apox. 287000km


CosTel21D
 Share

Postare recomandată

Salutare prieteni, 

Skoda Superb 3 2.0 TDi 190CP - 2015, apox. 287000km

Sunt in Franta cu masina si mi-a aparut in bord eroarea asta de AdBlue "Eroare: AdBlue (DEF). Porn. mot. imp. in 1000km.". De atunci am mai mers 860 km in care am facut un drum lung pana in Spania si inapoi in Franta si am mers mai turat (sportiv), am zis ca poate dispare eroarea dar nu a disparut. 
Eroarea a aparut in mers, intr-o zi calduroasa cu vreo 31 greade, aveam cam 75% AdBlue in rezervor (din Bidon de 10 l de cumperi din benzinarie). Dupa ce am oprit, am facut plinul la AdBlue, dar nu eroarea nu a disparut.
Am incercat sa vad erori cu un ELM327 dar nu apare nimic.

Ce-mi recomandati sa fac ?

Nu am incredere in service-urile din Franta si ma gandesc sa o aduc pe platforma in Romania. 

IMG_2495.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti veni si cu ea pe roti

 Conditia e sa nu opresti motorul. Daca l-ai oprit,nu mai porneste. Decat cu un reset al sistemului,cu o interfata de diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am adus masina pe platforma in Brasov si mi-a facut cineva o diagnoza:
 

RAPORT DIAGNOSTIC – SISTEM SCR / ADBLUE

Vehicul: Skoda Superb 3 (B8) 2.0 TDI 190 CP – motor EA288
An fabricație: 2016
Instrument diagnostic: OBDeleven 3
Cod eroare detectat: P204F – Reductant System Efficiency Below Threshold

🔍 1️⃣ Date live citite din OBDeleven

Parametru    Valoare    Interpretare
Reducing agent pump module relative pressure    6.7 bar    Pompa AdBlue funcționează corect (4.5–6.0 bar nominal)
Injector for reduction agent – current holding phase    353 µs    Injector comandat corect, funcționează normal
Reducing agent tank volume (filtrat)    ~17 L    Nivel AdBlue normal, senzor funcțional
SCR system efficiency    0.209 (≈20.9%)    Eficiență scăzută, sistem SCR ineficient
NOx upstream (înainte de catalizator)    170 ppm    Senzor upstream funcțional
NOx downstream (după catalizator SCR)    0 ppm    Senzor downstream defect (fără semnal)
Current temperature in SCR catalyst    144°C    Temperatură moderată, suficientă pentru diagnostic
Heat circuit 2 current    401 mA    Încălzitor AdBlue funcțional
Heat circuit 1 current    —    Posibil neactivat (lichid cald)


⚙️ 2️⃣ Analiză tehnică

* Pompa AdBlue livrează presiune corectă (6.7 bar) → sistemul hidraulic este în regulă.
* Injectorul AdBlue primește comandă → funcționează electric și mecanic.
* Nivelul de AdBlue este normal (~17 litri).
* Eficiența SCR scăzută (0.209) și valoarea 0 ppm la senzorul NOx downstream indică lipsa oricărei reduceri măsurate de NOx.
* Deoarece restul componentelor sunt funcționale, senzorul NOx downstream este cel mai probabil defect.
* Codul de eroare P204F este declanșat din această cauză – ECU consideră sistemul SCR nefuncțional.

📍 3️⃣ Concluzie diagnostic

Cauză principală: senzor NOx downstream defect (nu transmite date către ECU).
Efecte: ECU consideră sistemul SCR nefuncțional, apare eroarea P204F și mesajul „Pornire motor imposibilă în XXX km”.

🔧 4️⃣ Recomandări tehnice pentru service
    1.    Verificare vizuală:
    •    Senzor NOx downstream montat după catalizatorul SCR (sub caroserie, zona banchetei spate drepte).
    •    Verificați conectorul și cablajul pentru oxidare sau fir rupt.
    2.    Testați comunicarea ECU:
    •    Dacă senzorul nu răspunde, confirmă defectul intern.
    3.    Înlocuiți senzorul NOx downstream complet (cu modul integrat).
    •    Cod uzual: 04L 907 807 AD, AE sau AF (verificați după VIN).
    4.    După înlocuire:
    •    Ștergeți erorile.
    •    Executați: Reset SCR lock și Reset reduction agent fill level detection în OBDeleven / VCDS.
    •    Verificați eficiența SCR (trebuie să depășească 0.80) și NOx downstream < 100 ppm.

5️⃣ Concluzie finală

Sistemul AdBlue este mecanic funcțional (pompa, injector, nivel, încălzire).
Defecțiunea se află la senzorul NOx downstream, care nu transmite date valide către ECU, provocând eroarea P204F și mesajul „Pornire motor imposibilă”.

Ma poate ajuta careva cu inlocuirea senzorul NOx downstream in Brasov sau imprejurimi in perioada dintre sarbatori ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • kopetdag1
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!