Jump to content

Mers neuniform, trepidatii, fum - ocazional - 1.6 TDI CAYC


FeriM
 Share

Postare recomandată


E vorba de Octavia 2 FL 2010, 1.6 TDI DSG, cod CAYC, 180k km la care apar ocazional si pentru scurta vreme manifestarile de mai sus, la scurta vreme dupa pornire.
1. Scuturatul l-am observat de cel putin 3 ani (150k km?), posibil sa fi fost dintotdeauna. Apare la rece, de obicei dupa cateva minute de functionare (5-10 min), dureaza maxim cateva minute (presupun, pentru ca de obicei la semaforul urmator nu mai apare). Se simte doar la semafor, cand masina trepideaza, salta, motorul pare ca nu merge regulat si echilibrat. Peste cateva minute totul poate merge perfect, sau e posibil sa se simta inca trepidatii usoare, motorul sa nu mearga inca perfect "rotund". Nu am observat pierderi de putere. Foarte rar, simultan, turometrul se zbate usor (1000+/-150). Uleiul e inca sub 50, rar la 70 cand se intampla. Episoadele de scuturat pot fi zilnice, la fiecare pornire sau la interval de zile, saptamani. 
2. Fumul l-am observat mai recent, dar e posibil sa fie si asta un simptom vechi. De asemenea l-am sesizat de obicei la statul la semafor, in timpul unui episod de trepidatii, cand se face un nor alb in spate si mirosul de combustibil nears ajunge uneori si in interior. Din cate imi dau seama, pare sa aiba legatura cu scuturatul/mersul neregulat. Spun "pare" pentru ca fumul e mai greu de observat decat scuturatul (e posibil sa fie fum mereu cand scutura, doar sa nu-l observ). Fumul continua apoi si in mers, dispare cam in 1-3 minute de obicei.

Evident ca de-a lungul anilor masina a fost testata pentru diverse probleme, nu s-a gasit nicio eroare legata de problemele de mai sus. La motor nu am avut interventii in afara de inlocuirea unui senzor acum 6 ani. Cu acea ocazie s-a facut si o regenerare pornita din soft, nu tin minte sa fi vazut atata fum, dar motorul nu era rece. Mi s-a mai spus ca trepidatii apar frecvent la acest motor. In rest motorul merge "rotund", fara zgomote neregulate. Softul e de dinainte de dieselgate. 
Urmeaza sa fac o diagnoza, dar sunt destul de ocupati la atelier, iar pe de alta parte nu cred ca se va constata ceva daca problema nu apare exact atunci. 
Asadar ar fi idei in vreo directie (din ce am citit si am vorbit la telefon ar parea sa fie ceva legat de injectoare)? cele descrise pot fi legate de regenerare?
 

Modificat de FeriM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!