Jump to content

Electroventilatoare


dintzauru
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am si eu nevoie de o informatie. Am schimbat radiatorul de aer conditionat cu tot cu racitor , si compresorul de aer conditionat , si mecanicul respectiv mi-a spus sa merg la un electrician , pentru ca atunci cand pornesc dublu climatizarea , functioneaza foarte bine acum ( baga rece de ingheti) , dar la o scurta urmarire a masinii (5 minute) , se pare ca nu functioneaza decat un electroventilator , cel din dreapta , cel mic. Mecanicul a spus ca ar fi trebuit sa plece din prima ambele electroventilatoare. Este normal sa porneasca doar electroventilatorul mic, si cand e nevoie si cel mare? Sau ar fi trebuit sa porneasca ambele? Daca ambele...care ar putea fi problema? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dintzauruNu stiu cum e la tine, dar la AXG-ul meu sunt ambele ventilatoare identice si pornesc amandoua odata. Ai verificat sigurantele de sub spoiler'?

Modificat de dydu_kuf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, dintzauru said:

Salut!

Am si eu nevoie de o informatie. Am schimbat radiatorul de aer conditionat cu tot cu racitor , si compresorul de aer conditionat , si mecanicul respectiv mi-a spus sa merg la un electrician , pentru ca atunci cand pornesc dublu climatizarea , functioneaza foarte bine acum ( baga rece de ingheti) , dar la o scurta urmarire a masinii (5 minute) , se pare ca nu functioneaza decat un electroventilator , cel din dreapta , cel mic. Mecanicul a spus ca ar fi trebuit sa plece din prima ambele electroventilatoare. Este normal sa porneasca doar electroventilatorul mic, si cand e nevoie si cel mare? Sau ar fi trebuit sa porneasca ambele? Daca ambele...care ar putea fi problema? Multumesc!

Despre ce masina vorbim, ce an fabricatie, ce cod motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele au acelasi rol si trebuie sa functioneze in paralel.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e vorba de masina din semnatura, conform Wiki-T4, doar un ventilator e prevazut cu motor, celalt fiind antrenat cu o curea, de aceea merg ambele in acelasi timp si nu in paralel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, dydu_kuf said:

@dintzauruNu stiu cum e la tine, dar la AXG-ul meu sunt ambele ventilatoare identice si pornesc amandoua odata. Ai verificat sigurantele de sub spoiler'?

nu stiu ce cod motor am , probabil tot AXG , este 2001 2.5 TDI 151 CP , ca si in semnatura. Sigurante sub spoiler? Care spoiler? La ce te referi? Multumesc!

11 hours ago, F l o r i n said:

Despre ce masina vorbim, ce an fabricatie, ce cod motor?

Cea din semnatura. Multumesc

8 hours ago, dydu_kuf said:

Daca e vorba de masina din semnatura, conform Wiki-T4, doar un ventilator e prevazut cu motor, celalt fiind antrenat cu o curea, de aceea merg ambele in acelasi timp si nu in paralel.

sunt 2 electroventilatoare , nu e nici o curea , si este masina din semnatura , da

11 hours ago, Al Bundy said:

Ambele au acelasi rol si trebuie sa functioneze in paralel.

 

Adica in paralel , in acelasi timp?

Am auzit ambele variante , ca intai unul si cand se incalzeste , porneste si al doilea , si a doua varianta , ca ar trebui sa plece din start ambele.... Nu stiu cum e.. de aia am apelat la altii care se pricep mai mult , sau au experienta mai mare la acest model. Multumesc!

7 minutes ago, dintzauru said:

nu stiu ce cod motor am , probabil tot AXG , este 2001 2.5 TDI 151 CP , ca si in semnatura. Sigurante sub spoiler? Care spoiler? La ce te referi? Multumesc!

Cea din semnatura. Multumesc

sunt 2 electroventilatoare , nu e nici o curea , si este masina din semnatura , da

Adica in paralel , in acelasi timp?

Am auzit ambele variante , ca intai unul si cand se incalzeste , porneste si al doilea , si a doua varianta , ca ar trebui sa plece din start ambele.... Nu stiu cum e.. de aia am apelat la altii care se pricep mai mult , sau au experienta mai mare la acest model. Multumesc!

 

15 hours ago, dydu_kuf said:

@dintzauruNu stiu cum e la tine, dar la AXG-ul meu sunt ambele ventilatoare identice si pornesc amandoua odata. Ai verificat sigurantele de sub spoiler'?

si eu ma gandeam la siguranta arsa... dar nu stiu care este ... si unde este... te referi la acele rezistente de sub bara fata ,  pe jumatatea masinii? Cum pot verifica daca sunt ok? Sau sa fie un releu? Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, dintzauru said:

Cea din semnatura

Trebuie sa porneasca amandoua in aceelasi timp. Alimentat pe direct, porneste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dintzaurula cele doua rezistente de sub bara fata ma refer. Le poti inspecta vizual, vei vedea daca sunt in regula sau nu. Alimenteaza-le pe direct, cum spune @F l o r i n si vezi daca functioneaza ambele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, F l o r i n said:

Trebuie sa porneasca amandoua in aceelasi timp. Alimentat pe direct, porneste?

Da . Ele funcționează ambele , dar pornește doar unul. Dacă iau mufa de la cel care functioneaza , si o pun la al doilea , electroventilatorul al doilea pornește  , adică funcționează ambele. Am înțeles ca rezistentela ptr ele sunt lângă acumulator.  Le-am verificat... sunt ok.

16 hours ago, dydu_kuf said:

@dintzaurula cele doua rezistente de sub bara fata ma refer. Le poti inspecta vizual, vei vedea daca sunt in regula sau nu. Alimenteaza-le pe direct, cum spune @F l o r i n si vezi daca functioneaza ambele.

Ce înseamnă că nu sunt în regula cele 2 rezistente? Ce rol au acestea? Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dintzauru N39 este instalat doar pe T4 cu aer condiționat pentru setarea nivelurilor de turație ale ventilatoarelor radiatoarelor (V7 și V35). Este întotdeauna instalat în perechi într-un suport, deoarece fiecare ventilator are propriul rezistor în serie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 8/4/2023 at 10:52 AM, dydu_kuf said:

@dintzauru N39 este instalat doar pe T4 cu aer condiționat pentru setarea nivelurilor de turație ale ventilatoarelor radiatoarelor (V7 și V35). Este întotdeauna instalat în perechi într-un suport, deoarece fiecare ventilator are propriul rezistor în serie.

Update: da , era rupt un fir in mufa de un rezistor. Am lipit , si functioneaza ambele in acelasi timp , inca de la pornirea dublei climatizari!

Multumesc tuturor pentru interes si raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dintzauruiti recomanda sa inlocuiesti ambii tranzistori cat si suportii metalici. Sunt printre princupalele Motive pentru care iau foc T4. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!