Jump to content

Audi A5 Sportback vs Skoda Superb 3 vs BMW Seria 3


azreil24
 Share

Postare recomandată

Salutare,

 

A trecut ceva vreme de când am întrat pe forum.

 

De ceva timp ma bate gândul sa fac un upgrade pe partea auto. Golfino are deja 13 ani împliniți și nu ca ar avea probleme, cel puțin mecanice, dar simt și eu nevoie unui upgrade și sa mai vad cum se prezintă mașinile și pe partea de benzină. Un far LED, poate Matrix, un Android Auto, un DSG, un 4x4, un scaun electric, suspensie reglabilă etc.

 

Opțiunile la care ma gândesc sunt toate după 2018, atât Facelift cât și non. Prețurile de ce am găsit undeva în jurul sumei de €30K, ÷/- 10%. Motorizări benzină, minim 190 de cai (184 in cazul seriei 3), deși găsesc mai des pe cele de 252/265cp pe A5 și 272cp pe Superb 3. Ca de obicei, în acest preț, modelele mai noi, mai puține dotări, mai nasol când lipsesc unele precum clima digitala pe A5, cea normala mi se pare urâțică (pitici pe creiei). 

 

De ce ma uitam la Seria 3, deși doar modelul G20 ma atrage, mai ales ca și interior:

 

- Cutie ZF

- Toate opțiunile pentru control navigație, touch screen, rotita, trackpad

- Părerile sunt împărțite, dar cică ar fi mai calitativ ca și materiale interioare, puțin

- Curiozitatea de a conduce și ceva rear biased (iau in calcul doar versiunile xDrive)

- Tot-lăudatul echilibru al greutății pe punți 50:50 

- Functiile, desi gimmicky,  pe versiunile cu view 360, gen retinerea manevrelor facute pentru a intra in spatii mai gre accesibile pentru a iesi singura cu spatele. Eu ii spun Rewind.

 

A5-ul Sportback rămâne alegerea de suflet, sunt fan de ani de zile.

 

Superb-ul este ceva tried and true, mulți spunând ca ar fi cam cu cele mai puține probleme.

 

Știu ca este forum Vag, așa că mă aștept la bias Skoda/Audi, ca doar și eu sunt la fel.

 

- Acum sunt curios cum se prezintă aceste mașini după ceva ani de folosire. Superb-ul fiind varianta "mai ieftina" dintre cele 3, oare va rezista la fel de bine ca și Golfino la capitolul calitate interior sau vor începe plasticele sa scârțâie după nici 2 anicum am patit cu Octavia 2 achizitionata de noua.

- Cum se prezinta ca nivel de izolare a zgomotului la drum lung. Ma astept ca A5-ul sa fie ceva mai zgomotos puțin avand usi fara rama de sus.

- Tinuta de drum, luand in calc ca toate vor avea suspensie reglabila. Ma astept Superb-ul sa fie cel mai comod, dar și cel mai puțin antrenant, Seria 3 cea mai rigida dintre cele 3 si ceva mai fun, iar A5-ul intre cele doua.

 

Orice alte recomandari si informatii sunt binevenite. Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Superb-ul nu prea are ce cauta intre celelalte 2 dupa parerea mea, e din alt film masina. Eu am un Passat B8 2016 si un A5(S5) 2013 si nu au nicio legatura, de aia iti si zic ca Superb ul nu prea are ce cauta in comparatia ta. Skoda e o masina buna, destul de bine legata dar nu se va simti vreodata ca un A5 sau seria 3, cele din urma o sa le simti mult mai "inchegate", sunt oricum mult mai sportive si calitatea e peste Superb. Skoda ca si VW sunt masini care arata bine, dar daca le analizezi marunt o sa vezi ca solutiile lor tehnice sunt invechite vs celelalte, daca e sa compari aceeasi ani de fabricatie. Pe de alta parte insa, Skoda va fi mereu masina cu mentenanta cea mai ieftina, consumul cel mai mic, spatiul cel mai mare si posibil ceva mai multa tehnologie chiar daca nu la fel de bine impachetata dar cu mai multe functii.

 

Acum intre B9 A5 si F30 sau G30 - aici nu am inteles exact ce vrei - personal as alege B9 pentru ca in varianta A5 arata bine si motorul de 2.0 si 252cp e unul  reusit. F30 nu mi s-a parut prea reusit, G20 in schimb e mai atragator mai ales cu pack M si motorizarile noi de 2.0 benzina sunt mai bune decat la F30 NFL in special.

Sa stii ca A5 nu e deloc zgomotos chiar daca nu are rame la usi, la viteze mari e foarte bine izolat fonic. In schimb, locurile din spate pot fi usor incomode pentru persoanele mai inalte sau daca ai 2 copii e putin cam mica masina pentru concedii si nici cea mai confortabila daca ai jante 20" :) , desi B9 e o idee mai mare fata de B8.5 si in spate a crescut putin spatiul la picioare. In schimb, e mai practic ca o masina daily fiind foarte placut la condus, ceva mai usor de parcat vs un Superb si clar nu te vei plictisi repede de ea. 

 

Eu as alege B9 A5, arata bine chiar si fara S-line, G20 fara Mpack mi se pare cam sec, iar Superb e...simply clever dar neincintant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A5 si F30 sunt ambele depasite dpdv tehnologic. Interiorul la ambele, mi se pare din alt film, cu un plus pentru F30, care pare totul mai bine integrat comparat cu tableta aia kitsch de la Audi). Colegul spune ca Skoda e mai mai putin costisitoare, dar eu am Superb de servici si am avut si F30, ambele servisate si mentenanta facuta la reprezentanta ( ca sa comparam mere cu mere) si pot spune ca la Superb, intretinerea ( revizii, discuri + placute,  alte lucruri marunte), este putin mai scumpa decat aveam la BMW (1-5% in plus) in aceeasi perioada de timp.

Personal, as alege un G20 sau altceva, nimic din lista ta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult de răspuns. Da, la G20 ma uit pentru Seria 3, cel produs parca începând cu al doilea semestru din 2019.

 

Dacă te-ai uita după preț, nu ai zice ca Superb-ul ar fi mult mai prejos decât A5-ul, iar unele publicații, gen CarWow, spuneau ca diferența de calitate ar fi mica. Problema este ca nu știu cum vor rezista în timp. De Golfino am fost foarte mulțumit și la acest capitol, după 13 ani, aproape 300K de km, cu suspensie sport din fabrică, iar numărul zgomotelor cauzate de scârțâit de plastice, vibrații sau alți astfel de "greierași" este minim. Iar eu am și pitici pe creier, sa nu am astfel de zgomote prin habitaclu 😅

 

Dacă următoare mașina va fi cel puțin la fel de buna precum Golfino, voi fi foarte mulțumit. Bine, ma pot lipsi de magnetismul acestuia de a fi lovit de alții. A primit săptămânile trecute anvelope noi (Asymmetric 6), deși și celelalte erau foarte bune, doar ca aveau deja 6 ani (Premium Contact 6), îndreptate de jante, iar acum, fără micile vibrații de la jante și cu noile anvelope fiind mai silențioase și puțin mai confortabile, s-a reînnoit plăcerea de a circula cu el la drumuri lungi, cu viteza legala, desigur 😁

 

O sa merg sa fac test drive și cu un Superb, doar ca na, cât sa îți dai seama de cum se prezintă din câteva minute de condus. În plus, am vreo trei Superb-uri pe listă, trei A5-uri și un Seria 3. Nu ma pot hotărî dacă sa mai renunț la unele dotări pentru an de fabricație mai recent. Unii spun ca mașinile mai noi sunt ceva mai slab calitativ de când cu problemele cauzate de Covid.

 

Greu, mai ales când ai pitici cu anumite dotări, gen clima digitala pe A5, clima simpla mi se pare urâțică 😅 

 

5 minutes ago, Luciosu said:

A5 si F30 sunt ambele depasite dpdv tehnologic. Interiorul la ambele, mi se pare din alt film, cu un plus pentru F30, care pare totul mai bine integrat comparat cu tableta aia kitsch de la Audi). Colegul spune ca Skoda e mai mai putin costisitoare, dar eu am Superb de servici si am avut si F30, ambele servisate si mentenanta facuta la reprezentanta ( ca sa comparam mere cu mere) si pot spune ca la Superb, intretinerea ( revizii, discuri + placute,  alte lucruri marunte), este putin mai scumpa decat aveam la BMW (1-5% in plus) in aceeasi perioada de timp.

Personal, as alege un G20 sau altceva, nimic din lista ta :))

Ciudat este ca tot interiorul de A5 îmi place mai mult. Sunt eu mai ciudat 😆

 

Am trecut zilele trecute pe lângă un G20 cu pachetul M, pare imens, zici ca este un Seria 5 acum.

Modificat de azreil24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce vrei sa faci cu ele. Un lucru e cert, Skoda indiferent de model, se simte mai ''subtire'' decat Audi sau BMW...chiar si decat VW

Ai nevoie de spatiu, clar Superb. Vrei sa agati fripturiste => A5 , oricum nu stiu ele ca e model obosit.

Vrei ceva mai fresh, clar G20. Am condus multisor un 20d xdrive M-pack si se simte bine masina, inchegata bine dar spatiul interior este mic mic, degeaba pare mare in exterior.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fripturiste nu mai agăț, doar vegane 😂 

 

Acum, știu ca G20-ul are ceva update-uri, dar chiar așa obosit sa fie A5-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A5-ul B9.5 e obosit la interior ca se bazeaza pe un model din 2016, exteriorul e insa timeless.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ține și de gusturi. Interiorul de BMW nu mă dă pe spate. Ce este nasol la BMW, să găsești unul cu scaun electric măcar la șofer, este gen căutarea acului în carul cu fân. Deși nu știu dacă a mea prietenă va ajunge sa conducă noua mașina, dar pe Golf mi-ar fi prins foarte bine, întrucât la mine scaunul este coborât la minim, iar la ea este urcat la maxim. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina o iei pentru prietena sau pentru tine? :D

Daca e a5 sb b9.5, cu 20tfsi stronic quattro atunci asta as alege.

Sau poti cauta un arteon in loc de superb... Acelasi 20tsi 280cp/272cp. Daca n ai nevoie neaparat de 4x4, atunci 2.0tsi de 190cp e foarte echilibrat.

Bmw e fain la condus, poate cea mai driver's car, dar daca nu e echipat bine pare o masina saracacioasa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine, dar a condus și Golf-ul. La cea noua a zis ca nu se baga, ca este prea mare. Probabil și Golf-ul i s-a părut mare, ca i-a înfundat ambele aripi spate într-un interval de o săptămână 🥲 BMW-ul nu pare sărăcăcios, dar este ciudat cu scaunele electrice, care na, nu este o opțională de lux cum ar fi gen un soft close. Cu Arteon-ul, imi place, dar nu stiu de ce nu ma atrage asa tare.

 

Lista ar fi asa, toate benzină:

 

A5 B9 252CP Quattro, 2019

 

A5 B9.5 265CP Quattro Mild Hybrid, 2021, Ceva mai puține dotări decât B9-le, clima simpla 🥲

 

Superb 3 272CP, 2019, Cam full option

 

Superb 3.5 190CP/272CP, 2020

 

BMW 320i 184CP, 2019/2020, am găsit și un 330e fain, dar are portbagaj mai mic decât am la Golf, datorita bateriilor.

 

Și as mai putea adăuga Cupra Formentor de mi-a atras atenția, dar cam rar de găsit cu motorul de 190CP, 150 sau 310CP fiind cele mai întâlnite.

Modificat de azreil24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta A5 b9.5. Eu asta as lua. Mai asteapta un pic, eu cred ca vor mai scadea un pic preturile la sh in toamna, daca nu te grabesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca gasesti A5 B9.5 265 CP, quatrro de la 2021 in sus, la aprox 30k eur, aia e.

Dar tind sa cred ca esti cam optimist la asta.

Cred ca si Superbul 3.5 la 272 e tot la categoria optimism

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă sufletul zice A5, caută unul cu dotările care-ți trebuie și aia e. Dar calitativ vorbind, G20 e peste din cam toate punctele de vedere, inclusiv materiale, spațiu interior foarte ok și în spate dacă e să compari cu vechile generații.  ZF > S tronic categoric, iDrive, experiența la condus incomparabilă. Da, varianta de 184 de căluți nu-ți va da foc la pantaloni (ba chiar ți-o cam iei la semafor de la unii băieți de pe-aici cu BiTDI-urI 😁) dar rafinamentul și stabilitatea pe curbe sunt la total alt nivel, bonus consum foarte decent.

Modificat de sneaker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, acidone77 said:

In cazul asta A5 b9.5. Eu asta as lua. Mai asteapta un pic, eu cred ca vor mai scadea un pic preturile la sh in toamna, daca nu te grabesti.

 

Din toamna mi-e sa nu vina criza si mai mare.

 

1 hour ago, Luciosu said:

Daca gasesti A5 B9.5 265 CP, quatrro de la 2021 in sus, la aprox 30k eur, aia e.

Dar tind sa cred ca esti cam optimist la asta.

Cred ca si Superbul 3.5 la 272 e tot la categoria optimism

 

A5-ul B9.5 este la ~€35K, Superbul 3.5 de 272 ~€33K

 

27 minutes ago, sneaker said:

Dacă sufletul zice A5, caută unul cu dotările care-ți trebuie și aia e. Dar calitativ vorbind, G20 e peste din cam toate punctele de vedere, inclusiv materiale, spațiu interior foarte ok și în spate dacă e să compari cu vechile generații.  ZF > S tronic categoric, iDrive, experiența la condus incomparabilă. Da, varianta de 184 de căluți nu-ți va da foc la pantaloni (ba chiar ți-o cam iei la semafor de la unii băieți de pe-aici cu BiTDI-urI 😁) dar rafinamentul și stabilitatea pe curbe sunt la total alt nivel, bonus consum foarte decent.

Pai asta e, ca sufletul este la A5, dar nu pot sa nu vad si avantajele BMW-ului. Nu ma doare ca imi iau altii fata la semafor, cine are si poate, ii fac loc sa o ia inainte, pe mine ma intereseaza sa imi trezeasca ceva emotii cand il conduc. Pana si Golf-ul imi aduce astfel de placeri cu doar cei 140 de caluti ai lui si chiar ma intreb uneori daca doar cu atat ajung usor la 160-180, dar cu un 265 sau 272 de cai pe celelalte. Pe langa eventual diferenta de consum, ma uit si la cele de 190 CP, ca o metoda de limitare, ca uneori imi mai place sa bag piciorul cand sunt singur 😅

Modificat de azreil24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@azreil24 tocmai ca din toamna ar cam veni criza, dupa cum se zice, si ar trebui sa mai scada preturile la SH, ca nu prea va mai cumpara lumea.

Oricum piata SH momentan e foarte ciudata, si preturile sunt in medie cu 2500-5000eur mai mari decat ar fi oarecum normal, cel putin fata de piata de acum aprox 4 ani. Ma pot raporta la experianta personala. Ce am luat acum 4 ani cu 20k eur fara tva ( atunci preturi intre 20-25k eur ) acum preturile sunt intre 25-30k eur, model/marca/dotari similare. Sunt putine masini pe piata, si normal ca se profita de situatie, din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La €35K un A5 B9.5 de 265 de cai din 2021 și 34K de km mi se pare un preț bun. Poate ma înșel, nu am urmărit trend-urile, dar comparat cu prețul de achiziție. Bine, are clima aia simpla de mi se pare oribila, dar na 😅 in rest cu Matrix, Virtual Cockpit-ul și display-ul central versiunile noi, Scaune sport piele cu romburi, ACC. Nu are S-line, dar design-ul nou îmi place și fără. Mai caut între timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa verifici bine masinile, oricare ar fi ea. 

M-am uitat un pic pe Autovit la A5 si vad ca sunt unele in plaja de 34-35k dar sunt si destule peste 45k (cu kilometri similari, n-am verificat optionalele).

 

Just to be on the safe side :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din 2021 eu sub 40k eur n-am gasit nimic pe mobile, cu un minim de dotari... :)

Iti sugerez sa cauti doar de la dealeri mari, sau dealeri/reprezentante Audi sa eviti riscuri inutile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt unele similare și la Țiriac Auto, aduse din Suedia cică, doar ca nu pun poze în avans, trebuie sa le dau mail la fiecare, iar alea mai faine apar direct Rezervate pe site, deci posibil sa și le rezerve pentru ceva cunoștințe,  cine știe. Oricum ma uit și verific pe oriunde pot înainte de achiziție.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!