Jump to content

'22 A8 D5.5 facelift 4.0 V8


ct_act

Postare recomandată

@ct_act intrebare corecta nu e “cat consuma” pentru ca e (zic eu) irelevant la nivelul asta ci cat ai autonomia ;)) 

 

La cat mai multe rezervoare umplute fara dureri de cap :D

Link către comentariu

deci... am un singur cuvant... e ala... cum ii zice... INVIDIE! :D  :lol:

Bijuterie. Cred ca ultimul tren pentru motoare de genul.

Ai pastrat si BITDI-ul sau, ca parca erai si cu alte activitati mai sportive, carat, bicilcele, moto ( daca nu fac eu vreo confuzie la ora asta :) )

Pe langa cat consuma mai e si intrebare, e scumpa intretinerea la ele? :lol:   

Link către comentariu

@zidanne

Are ceva range... un mixt de 550-600km la alimentari de 70-72 de litri, inca ma obisnuiesc cu miscarea dupa 20 de ani de TDI. :)) Rezervorul are 82 litri, deci sper ca nu e drojdie.

Fun fact: pe capacul rezervorului scrie in romana benzina min. 95, dar sub folie are alta eticheta pe care zice 98 cu minim 95. Am pus doar 98 sau peste.

 

 

20230111_223350.jpg

 

20230111_223335.jpg

 

@acidone77

Pana la urma este doar un fier, potrivit pentru criza celor la 40 de ani.  Cred ca asa se tratează de fapt... 4.0 e indicat pentru 40+ ani. :))Și dacă nu la 40 și ceva de ani, atunci când? La 60+ cand abia o sa ne urcam în ele?

 

Eu cautam 55tfsi dar nu găseam o mașină cum trebuie, fie era plina de piano black, fie avea tapițerii culori deschise, fie nu era laser matrix (la pre facelift)... nu se alinia nimic.

 

Am avut câteva zile sa accept oferta, apăruse masina și era tot ce trebuie dar cu motorul mai mare, motor v8 pe care nu stim cat timp îl vom mai găsi, deja vad 2.0 cu 4cyl la cei cu steaua în 3 colturi, asa ca mi-am zis hai... asta e, mergi pe v8 sau astepti cine stie cat (deja asteptam și ma gândeam de peste 6 luni).

Oricum ma uitam la S8 D4... deci dacă nu era A8 era S8 d4, deși multe erau foarte rulate și cam rupte în blană.

 

Tiguanul bitdi rămâne. Este foarte polivalent și util în multe activități, are și toate sistemele de asistență, e o masina bună, acum înțelegi de ce ziceam ca nu il tunez, urma altceva.

 

A8 este un power cruiser, cam incognito uneori, zici ca e un A4 mai mare, dar la 5,19 metri vezi ca e altceva.

 

Numărul de A8 vândute este de 3500-5000 exemplare anual în Europa, din care marea majoritate sunt 50 tdi, 55tfsi și 60tfsi e (plug-in hybrid).

Un 60 tfsi v8 este ceva rar în sine, nu indraznesc sa zic "colectible" ca e masina de volum, dar daca in viitor vor elimina motorizările mari, atunci va tinde spre ceva și mai rar, vom vedea.

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Normal ca e doar un fier, da pentru noi pasionatii, stim bine ca e mai mult decat atat :D

Buna asta cu 4.0 pentru un 40+ :lol: 

Daca totusi cauti si un pic de comfort, 60TFSI e mai ok decat S8 oricum.

Good choice! :icon_thumright:

Link către comentariu

Foarte corect, de aceea am tăiat în final S8-ul, ca e mai tare și poate prea sportiv in detrimentul confortului dar grea decizie când nu ai nici o masina de test.

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Sa o stapaniti sanatosi ! O racheta, cu foarte multa tehnologie pe ea. Setari, reglaje confort si ergonomie....o nebunie ! Chiar ieri am avut una similara, sa lucre la ea.....dar diesel, din pacate.

Screenshot_20230121_072809_Gallery.jpg

Link către comentariu

Singurul lucru "nasol" la toata masina e dpmdv volanul. Puteau sa gandeasca unul in 3 spite ca alea Sline/RS.

Ajung 460cp sau simti nevoia de mai multM :D :lol: :lol:

Link către comentariu

Exista si in 3 spite. 

Acum, trebuie sa mai faca si el un retrofit, ceva....😁

Link către comentariu

@ct_actFelicitari pentru achizitie👍! O masina absolut superba, un avion privat, intr-adevar 🙂! Iti urez si pe aceasta cale sa va poarte sanatosi multi multi km!🙂

 

Link către comentariu

Cum au evoluat masinile de pe forumul asta....de la 1.4, 1.6 1.9 sau 2.0 tdi rupte-n fericire, cu turbine, injectoare, chiulase schimbate (etc) la benzinare cu mii de copite. :)

 

Excelent exemplar, sper sa ii dai ce ii place si anume km multi de autostrazi.

 

 

Link către comentariu

Mulțumesc tuturor pentru urări!

 

@acidone77 Volanul e cel dorit, e altceva. Dar ... de gustibus! 

Ajung sigur 460 cp :))graficul arata macar 370cp la 4000rpm și cuplul e încă pe platou.

Screenshot_20221229_133518_Drive.thumb.jpg.1f6c85266cf03f9acc2a87f8acaebd4f.jpg

 

@cristi511

Unii au început cu 1.9 sdi... tdi era pe atunci doar un vis, un poster pe perete!

 

@F l o r i n

Vedem ce retrofituri au mai rămas de făcut dar mai mult înclin sa ii dau benzină. :)

 

 

Și o tură in seara asta spre Vama Veche și retur.

 

La dus a fost mai apăsat, nu "trashing it" dar un ritm susținut in mod dynamic: masina nu trece in mod electric iar modul "4 cyl" nu se activează.

 

20230121_211252.thumb.jpg.6b5bdd0bb37ab2b36e78f4b546595f7c.jpg

 

La întors, mers 100 extern pe confort, cu utilizarea bateriei și modul 4cyl când vroia el.

 

20230121_215344.thumb.jpg.f2951382679f25ef8710ffee059d6941.jpg

 

Mai jos un consum instant, cam 6% pe bucata orizontala dintre Eforii.

20230121_213014.thumb.jpg.96a852b4ebd9d0c672ef3a4823b030c3.jpg

 

Consumurile sunt decente, pana la urma e un 4000 benzina disponibil oricând la cerere. Motorul se aude bine când e pe dynamic, cânta frumos in toate treptele.

 

Cutia ZF are un mic delay la schimbat treptele in modul dynamic, dar nu a fost o surpriză. Pe confort e lină, perfectă. 

 

La comutarea din 8 in 4 cilindri nu simți absolut nimic, doar scrie acolo "mod 4 cilindri" dar din 4 in 8 cyl are un ușor dat in nas, dar e ceva foarte fin.

 

Și.. for fun dar irelevant... un consum la intoarcere din vama pana in 2mai când mersese majoritar electric... :))nu dați poza mai departe ca își iau toti bombardierii motoare v8.

 

20230121_211941.thumb.jpg.1c3ce0a346b8a2d237cf37c6952492d1.jpg

 

Las și un link despre motorizare, nu pot atașa fisierul ca e prea mare.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10172005-0001.pdf


Și una din țevile de eșapament, cu clapet de fabrică, are o țeavă simetrica și pe partea cealaltă. 

20230110_134223.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Peste tot unde am citit, cam toata lumea spune de lag ul cutie zf la audiuri. Cel putin fata de BMW unde zicese ca ansamblul motor+cutie e mult mai rafinat si sprinten. Cel putin setarea cutiei e mai buna si mai rafinata. Dar pana la urma cred ca nici nu mai conteaza cand iti pui fundul intr un asemenea avion :) Compenseaza aia 460cp :D

Link către comentariu

Foarte misto masina cat si motorul, pare a fi ce trebuie.

Intrebarea mea este una clasica... ce planuri ai pe viitor? :D 

Un simplu stage 1 te duce in zona de 550-580cp cu ~800nm, soft ce elimina si orice fel de lag al cutiei si transforma total masina si cum livreaza puterea.

S-o stapanesti sanatos!

Link către comentariu

Am vazut mai sus viteza de 100km/h pe autostrada , consumuri la viteze mici si voi vorbiti de soft?:)

Link către comentariu

Peste 90% din drumurile țării au viteze maxime legale de 100 km/h sau mai mici. Care e problema?

Link către comentariu

Nu știu de ce nu îmi apare cand posteaza cineva asa ca m-am abonat la propriul topic. :))
 

On 1/22/2023 at 5:43 PM, acidone77 said:

Peste tot unde am citit, cam toata lumea spune de lag ul cutie zf la audiuri. 

Clar cutia nu e la fel de rapida ca un dsg/stronic, are o întrerupere care e sesizabilă la schimbările de treaptă, se simt fie din cauza puterii livrate, fie din cauza softului de cutie, fie ambele cumulate, dar trage bine, ma vad nevoit sa ii dau treaptă superioara din padele doar sa nu urce spre 5000...

Chiar pe confort, când ii dai talpă se așterne repede la drum. La mers normal chiar cu depășiri nu simți ca trebuie sa treci de 3000-3500rpm dar ii dai ca nah... da dependenta si asta.

Am mers in fața Tiguanului bitdi (stiu, este stock la 240cp/500Nm :) ) iar la regim de autostrada, plecând ambele din spatele unui tir de la 100 la ora, Tiguanul rămâne autobuze în urmă.

Masina e bine izolată de exterior mai ales cu geamurile duble si vezi doar cum urca vitezometrul, peisajul trece mai repede dar nu îți dai seama, esti intr-o bulă de calm, eu ii zic covor magic. Pavarotti si tenorii, "La Boheme", un trance, un rock sau orice piesa audio se aud (aproape) la fel cand stai sau cand mergi pe autostradă la viteze pe care nu le pot scrie aici. Insonorizarea o face sa nu pară atat de violenta (iguana bitdi pare mai rea) pentru ca setarea e dusa mult spre confort fără sa transmită agresivitatea dar numai lentă nu este. Doar sunetul de v8 e lasat cumva sa se auda in fundal cat sa stii ca isi face treaba.

 

6 hours ago, bubu182 said:

Intrebarea mea este una clasica... ce planuri ai pe viitor? :D 

Un simplu stage 1 te duce in zona de 550-580cp cu ~800nm, soft ce elimina si orice fel de lag al cutiei si transforma total masina si cum livreaza puterea.

S-o stapanesti sanatos!

Planuri de viitor... momentan doar unul: benzină, condus & repeat. Nu am un retrofit in vizor (chiar dacă zicea in gluma @F l o r i n :)) ), cel mult niste tobe omologate TUV ca sa nu am probleme în afara țării.

Știu ca motorul duce lejer un stage 1 (570cp) dar mai trebuie investigata cutia care dupa cod pare un 8HP65 (am o singura informație pe un site rusesc care zice maxim 650Nm dar nu sunt sigur ca e corect când cuplul declarat e 660Nm). Poate au păstrat aceleași interne ca în cutia pentru 50tdi (620Nm) și doar pe S8 au pus 8HP90/95 ? M-am informat generic, nu am intrat în disecări pe subiectul asta mai ales ca rulajul e inca mic si e o masina complexa.

In plus, unde sa ii dau cu atatia cai? Ne umplu astia de radare in curand si nici nu are agilitatea unui RS3 / RS4 sa o pot scoate pe circuit.

Am stat in dubii A8 versus S8 cu gandul ca S8 e mai potent, dar am mizat pe suspensia de A8 si e ce trebuie.

 

5 hours ago, haro said:

Daca si la asta trebuie soft…

O masina cu adevarat frumoasa! Superba.

:)

Inclin si eu ca nu trebuie, deja are sprint de motocicleta.

Multumesc!

 

2 hours ago, dercos said:

Am vazut mai sus viteza de 100km/h pe autostrada , consumuri la viteze mici si voi vorbiti de soft?:)

Am incercat ca toate pozele si relatarile sa nu fie in contradictie cu vreo limita citita de masina pe categoria de drum (aproape mi-a reusit, dar poate fi considerata o eroare, mai ales ca azi la o limita de 50 imi arata in bord 5 km/h !!). :)

Consumul e pomenit ca sa avem un punct comun de discutie.

 

 

***

Revenind la micile detalii:

- toate ledurile de plafon sunt cu touch, le atingi si se aprind

- ledurile de citit in spate sunt matrix-led, poti muta focusul pe un punct anume

- când mergi cu spatele camera își muta "privirea" rotindu-se către stanga sau dreapta după cum rotești volanul iar la manevre de parcare, camerele comută față-spate functie de Reverse/Drive

- masina are 4 microfoane pe tavan pentru sistemul Active Noise Cancelling, gandit pentru a elimina in principal zgomotele nedorite la functionarea in 4 cilindri (1-7-6-4) fata de 1-3-7-2-6-5-4-8. Astfel, indiferent ca sistemul audio e folosit sau nu de utilizator, in difuzoare se emit zgomote de aceeasi intensitate dar defazate cu 180grade pentru a elimina sunetul nedorit captat in timp real de microfoane.

https://www.audi-mediacenter.com/en/photos/detail/active-noise-cancellation-system-overview-53124

 

 

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Foarte misto "sufrageria", sa o stapaniti sanatosi fara evenimente neplacute.

Partial, ma regasesc in cele scrise de tine, doar ca difera un pic directia in care ai mers. Oricum, nu pot decat sa ma bucur cand vad ca se mai fac inca alegeri cu inima si nu doar rationale.

Si nu te lasa influentat de @bubu182, el ar pune soft si pe bicicleta daca ar putea 😅.

Link către comentariu

@Catta83 Eu realistic as face stage1 minim la orice motor are turbina, pe orice e el pus (si pe drujba daca e) :))  si probabil orice om care a facut asta la o masina vreodata (si nu a avut vreo experienta proasta) ar face la fel.

Personal mi se pare ca primesti foarte mult pentru un cost foarte mic, daca e bine facut esti perfect safe in limitele constructorului.

 

Discutiile din topic de genu "unde ii folosesti / limite de viteza" etc nu cred isi au rostul dpmdv cand in discutie este o masina cu motor de 4L benzina !!! ... adica daca e sa ne luam dupa criteriile unde folosesti caii si ce limite de viteza ai... ne-am lua toti 1L GPL ca na, si cu ala ajungi la aceleasi limite de viteza superioare, si cu un consum bun.

Treaba asta cu "imi sunt de ajuns, oricum e rapida, etc" tin o perioada la multi oameni, pana cand zic "fuck it, ia sa incerc un soft" sau "oare cum ar fi tras in depasirea asta cu soft" .. samd .

Avantajele nu sunt doar pe partea de putere/cuplu ci si la dinamica motorului si a cutiei, cum sunt schimburile de viteza, delay la pedala scazut, de multe ori si consumul scade fiindca AFR-ul este mai optimizat etc.

 

Anyway, nu mai aprofundez in subiectul asta, just my 2 cents :D  nu am nimic cu persoanele care nu vor sa auda de asa ceva, evident, traim intr-o lume libera :D

 

Sunt sigur ca masina este un norisor plutitor si isi face treaba foarte bine :)

Link către comentariu

Ce sa zic... mai am agregate prin curte, din alea cu doua roti... unul din ele lasa in urma un RS6 C8.

L-am exploatat la maxim pana la redline, m-am dat cu agregatul pe circuit la Adancata, acceleratii, balans, rev-matching, trail-braking pe viraj... nu duc lipsa de adrenalina si tentatia e mare dar incerc sa ma calmez.

A doua motocicleta e un Goldwing din 2022... toti zic in gluma ca e autobuz, cursa de eforie/mamaia, etc... pana le dau sa mearga cu ea si efectiv sunt blocati, nu le vine sa creada ca nu vibreaza nimic, faci 1000km intr-o zi si te urci cu bucurie pe ea a doua zi . De la ea mi s-a tras catre A8, am vazut diferenta de confort fata de clasele celelalte.

 

Pe hartie un V8 de 460cp nu suna a indemn la calm, dar pachetul intreg este atat de bine antifonat incat chiar nu te face sa ii dai jar in stil barbar. Si chiar cand biciuiesti caii, tot nu percepi ritmul ca fiind unul de racing ca nu asta iti transmite.

Aici e mai mult despre de joie-de-vivre.. de a te bucura in liniste de experienta, de a petrece niste secunde in plus in masina, de a asculta piesa favorita in masina preferata, nu are legatura cu gasirea timpului minim intre A si B, nici cu consumul ideal, nici cu faptul ca ai putea sa ii alergi pe toti de pe strada.

 

La toate masinile m-am gandit la un moment dat sa le fac soft, dar in cazul asta, cu ce ar face mai buna experienta?

In plus, este o masina cu o vechime de doar 3 luni de zile, complexa de la galeriile de motor la gurile de ventilatie, si-asa garantiile sunt cu mari semne de intrebare, parca nu le-as da motive.

Trebuie mers cu masina, abia dupa aceea vezi ca altele sunt punctele forte ale ei.

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Complet de acord, A8 nu e o masina sport, pentru ca, indiferent cati cai putere ar avea ramane foarte lunga si foarte grea, iar puterea acelui V8 e arhisuficienta. E mai degraba un GT, gandit sa infulece multi kilometri fara a baga in seama agitatia din jur.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!